Bruce Lee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hoplaa90 sanoi:
jos mä oikein muistan niin eikö toi Lee lyöny monta kertaa kovempaa kuin normaali ihminen?
:jahas:

Eiköhän kukatahansa, joka on ikänsä treenannu ammattimaisesti kamppailua ja itsepuolustusta, lyö kovemmin kuin normi jantteri!!

Ei siis tarvitse välttämättä olla Bruce Lee..

Örkki sanoi:
:jahas:

Eiköhän kukatahansa, joka on ikänsä treenannu ammattimaisesti kamppailua ja itsepuolustusta, lyö kovemmin kuin normi jantteri!!

Ei siis tarvitse välttämättä olla Bruce Lee..

tarkotin sitä että se pysty käyttään voimistaan isomman prosentin lyönneissä kuin normaali ihminen

Entäs Brucen "lanseeraama" one-inch-punch? Paskaa vai kusetusta?

Video:

http://www.bofunk.com/video/1007/bruce_lee_one_inch_punch.html

Miten toi voi muka toimia noin? :rolleyes:

blast1.jpg
blast2.jpg
blast3.jpg

Onko kohdehenkilö juonessa mukana vai vaan niin hermona kun itse Ryys Lii puskee nyrkkinsä kanssa kohti että lentää taaksepäin silkasta kunnioituksesta. :rolleyes:

No oli miten oli, kys. äijä oli Päällikkö. Esim. Way of the dragon - leffa. Ai jai jai, hakee vertaistaan tappelukohtausten saralla. Ja tietysti Chuck Norris amerikan parhaana karatekana, Coltina. :D

Ja tietysti Game of death ja "You lose, Carl Miller!"

No Jackie on legenda. Musta se on kova juttu et yli 50-vuotias stunttimies ja vielä elossa. :) Tais Bruce olla niin pilvessä koko ajan, et pysty tekee kaikkia noita temppuja. Be like water. Be like smoke, coming out of my pipe.

Johnny sanoi:
Entäs Brucen "lanseeraama" one-inch-punch? Paskaa vai kusetusta?

Miten toi voi muka toimia noin? :rolleyes:
Onko kohdehenkilö juonessa mukana vai vaan niin hermona kun itse Ryys Lii puskee nyrkkinsä kanssa kohti että lentää taaksepäin silkasta kunnioituksesta. :rolleyes:

Katoppa ton äijän asentoa, jota lyödään rintaan. Jalat on samalla tasolla eli tasapaino erittäin huono eteen- ja taaksepäin. Kyllähän tuossa tuuman lyönnissä varmasti voimaa on, mutta perustuu enemmän juuri tuohon "uhrin" huonoon tasapainoon ja siihen ettei välttämättä osaa ottaa vastaan palleaan kohdistuvaa iskua.

Eikä toi nyt yhden tuuman lyönniltä videossa näytä. Mieluummin 10 tuuman lyönniltä. Leehän vetää kättään ennen lyöntiä melko reippaasti taaksepäin (lataa lyönnin).

hoplaa90 sanoi:
tarkotin sitä että se pysty käyttään voimistaan isomman prosentin lyönneissä kuin normaali ihminen

Tuosta en tiedä mitään! Mitenkähän tuo olis mahdollisesti todistettu.. Voi olla tottakin, mutta syntyyhän näitä legendoja tuollaisista vahvoista persoonista. Vaikka en kielläkkään Leen lahjakkuutta omalla alallaan.

noh jooh mita sen brusen paino nyt taas olikaan ?? huoh ton kokoset kaverit saa kylla tulla vatamaan sen tayden lyontinsa mun masuun milloin vaan oli se sitten 10 tuuman tai 1 tuuman lyonti. Leffat on leffoja. Elokuvissa se ottelee kun stallone konsanaan yli 20 kiloa painavampien kanssa. Mitenkan jos se siina sitten jotain suojailis, ja 25 kiloa painavampi nyrkeilija hujauttas ??? siis paahan tai suoraaan suojaukseen...hhmm taitas kaveri loytya lattialta.
Osuvia sanontoja: karpanen, luuranko, luut roikkuu perseesta, kirea nahka naita piisaa. Sitte viela huhutaan etta kaveri olisi roinannut :)

Bruce Lee, Jackie Chan ja Jet Li kaikki rokkaa omalla eri tavallaan.... Mulla on varmaan 50 leffaa noilta yhteensä ;-)

mxu sanoi:
Kyllä silla varmaan rautakin liikkuis aika hyvin.
ei leellä varmasti rauta juurikaan liikkunut ja miksi olisi pitänytkään liikkua. omalla kroppalla tehtävissä erilaisissa voimaa vaativissa suorituksissa on varmasti kova ollut kun oli niin hintelä jeppe.

esa67 sanoi:
noh jooh mita sen brusen paino nyt taas olikaan ?? huoh ton kokoset kaverit saa kylla tulla vatamaan sen tayden lyontinsa mun masuun milloin vaan oli se sitten 10 tuuman tai 1 tuuman lyonti. Leffat on leffoja. Elokuvissa se ottelee kun stallone konsanaan yli 20 kiloa painavampien kanssa. Mitenkan jos se siina sitten jotain suojailis, ja 25 kiloa painavampi nyrkeilija hujauttas ??? siis paahan tai suoraaan suojaukseen...hhmm taitas kaveri loytya lattialta.
Osuvia sanontoja: karpanen, luuranko, luut roikkuu perseesta, kirea nahka naita piisaa. Sitte viela huhutaan etta kaveri olisi roinannut :)

Just, ei ole suinkaan tekniikasta kiinni, salitulokset ja miehen koko kertoo lyöntivoiman :jahas: . Ja tappelussakin tunnetusti pärjää penkkituloksella tai edes sillä pelkällä lyöntivoimalla. Ja sen haluaisin kyllä nähdä kuin se 25 kiloa painavampi nyrkkeilijä saisi "tositilanteessa" Leehen sen iskunsa edes perille. Ei(kä) tarvitsisi Leen paljoa tappeluissa suojailla (ehkä lukuunottamatta kamppailulajeja samantasoisia kavereita vastaan).

Bruce oli legenda kyllä, brucen liikehdintä ja eleet hakee vertaansa!
Ihan uskomaton pikkujätkä!
Mutta me länkkärit ei olla päästy tutustuun vielä tarpeeksi tulevaan legendaan ja oikeutettuun manttelinperijään.
Tämä mies hakkaa bruce leen (melkein), Jackie Changin (helposti), dammen (helposti) sekä kaikki muut aikamme taistelusankarit.
Tämä mies on Tony Jaa. Wintikka laita nimi heti muistiin!
Kyseinen ukkeli on thaimaalainen ja on näyteelyt useassa Thaimaalaisessa taisteluleffassa.
Laittakaa vaikka hakusanaksi kuukleen leffojen ohjaaja Prachya Pinkaew niin alkaa tulee linkkejä.
Suosittelen katsomaan ainakin leffat Tom Yum Goong ja Ong-Bak.
Tämä mies tekee kaikki stuntit itse ja ilman mitään vaijereita/tehosteita!!!
Yksi parhaita akrobatia taitureita mitä tiedän. Mulla olis hyviä pätkiä koneella tästä miehestä, mut niitä ei oikein saa tänne.

Pari linkkiä kärsimättömimmille:
www.tomyumgoongmovie.com/ tuolta kaikki trailerit
http://www.rottentomatoes.com/m/ongbak/trailers.php kaikki pätkät

Parasta mitä rahalla saa taistelukohtauksiin on Tom Yum Goongin viimeinen tunti! Siinä pitää muistaa hengittää välillä kun tony laittaa ukkeleita matalaks!

Miikkah sanoi:
Bruce oli legenda kyllä, brucen liikehdintä ja eleet hakee vertaansa!
Ihan uskomaton pikkujätkä!
Mutta me länkkärit ei olla päästy tutustuun vielä tarpeeksi tulevaan legendaan ja oikeutettuun manttelinperijään.
Tämä mies hakkaa bruce leen (melkein), Jackie Changin (helposti), dammen (helposti) sekä kaikki muut aikamme taistelusankarit.
Tämä mies on Tony Jaa. Wintikka laita nimi heti muistiin!
Kyseinen ukkeli on thaimaalainen ja on näyteelyt useassa Thaimaalaisessa taisteluleffassa.
Laittakaa vaikka hakusanaksi kuukleen leffojen ohjaaja Prachya Pinkaew niin alkaa tulee linkkejä.
Tämä mies tekee kaikki stuntit itse ja ilman mitään vaijereita/tehosteita!!!
Yksi parhaita akrobatia taitureita mitä tiedän.

Ong-Bakin oon nähnyt ja jessus mitä menoa. Suosittelen katsomaan tuon leffan jos mättö ála jet-li/jackie chan akselilta kiinnostaa. :rock:

Juu Tony Jaa vie kyllä voiton kirkkaasti Jet Li:stä joka roikkuu aina niiden kaapelien varassa. Ong Bak ja Tom Yum Goong on jokaisen itseään kunnioittavan varjo-karatekan pakko katsoa :D

Melkein voisi sanoa, että nykyajan Bruce Lee tietyllä tapaa.

Miikkah sanoi:

Uskomattoman hienoa tappelua tossa! ...vaikkei perheen varastetun elefantin perään lähteminen juonena sytytäkään.

Avernian sanoi:
Uskomattoman hienoa tappelua tossa! ...vaikkei perheen varastetun elefantin perään lähteminen juonena sytytäkään.

Joo juonet on yleensä perseestä niinkuin noissa yleensäkkin on.
Kohtaukset on vaan niiiiiin siistejä.
Ong-Bak on ehkä hieman tasapainoisempi leffa ja ehkä enemmän akrobatiaa, mutta Tom Yum Goongin viimeinen tunti on jotain aivan käsittämätöntä.
Jos joku varjokarateka ei ole vielä nähnyt näitä, niin noi kaks pätkää on kuin lottovoitto!:5:

hoplaa90 sanoi:
Joo, Brucella oli supervoimia. Pystyi myös hyppäämään voltilla puun latvaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom