Brachialis tulehtunut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zahula
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
41
On tässä jo pidemmän aikaa vaivannut vasemman käden hauiksen vieressä ulkosyrjällä tuntuva kipu. Muuten ei tunnu miltään, mutta vihloo sietämättömästi jos tekee hauista scotissa tai suoralla tangolla. Kipu ei siis tunnu itse hauiksessa vaan mielestäni brachialiksessa eli suomalaisittain olkavarrenlihaksessa.

Mietin vain, että millaisesta vammasta tässä voisi olla kyse. Onko lihas kenties tulehtunut vai joitan muuta? Pitäisikö lääkärillä käydä ja onko hoitoehdotuksia?

Ite kiipeilijänä oon törmännyt samaa aika ilkeeseen vammaan. Ei meinaa parantua millään, vaikka kieltämättä voisin antaa sille siihen enemmän mahdollisuuksia. Rajoittaa hieman liikelaajuutta pitkillä reissuilla aikaa myöten, muttei mulla kyllä rasituksessa ole kipeä.

Yleensä se johtuu liikarasituksesta ja heikkoudesta. Suoralla tangolla brachialis ei tee niin paljon töitä kuin esim. vasarakäännössä. Kokeile, mitä se liike sanoo, koska sillon ainakin tietää, onko kyseessä oikeesti brachialis-vamma.

Kyse voi olla m. brachioradialiksesta. Sen lähtökohta on juuri mainitsemasi olkavarren ulkosyrjä. Se kiinnittyy processus styloideukseen eli värttinä luun puikkolisäkeeseen eli peukalon puolelle aivan värttinä luun päähän. Se osallistuu jokaisessa hauisliikeekkeessä ja ainoana lihaksena silloin kun tekee hauiksia myötäotteella. Myös scotissa se työskentelee jopa enemmän kuin m. bicebs brachii tai m. brachialis. Tässä linkki lihakseen http://www.exrx.net/Muscles/Brachioradialis.html

Kannattaa pitää hieman lepoa ja antaa kylmää siihen. Hauiksen venyttelyt on kans tarpeen siten että käännät peukalon alaspäin kämmenselkä seinää vasten. Burana kuurin voisit myös syödä. Voisit soittaa ajan urheiluhierojalle.

Back
Ylös Bottom