Box-kyykky ja lantiojumi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mehturi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moikka moi!

Fysioterapian myötä olen saanut polveni kondikseen, tai oikeastaan, treenaamaan sen ehdoilla. Siirryin box-kyykkyyn minkä kanssa polvi ei vihottele ollenkaan. Kokeilin pikkuhiljaa hetken aikaa ottaa normikyykkyä sen jälkeen apuliikeenä, mutta kolmannen viikon jälkeen polven vihoittelu sai tekemään päätöksen että kyykyt on minun osaltani kyykätty.

Kolme viikkoa sitten otin 3x180 boxilta. Edellisellä viikolla alkoi tuntua todella häiritsevää jumia lantion alueella. Tällä viikolla oli tarkoitus nousta maksimi ykköseen, mutta 1x170 oli työn ja tuskan takana että sain sen ylös. Boxilta lähtö tuntui lämmittelyistä asti tutisevalta ja hallitsemattomalta. Uskaltaisin nyt syyttää jumista lantiota. Boksin korkeus siten, että lantio on alle reiden yläpinnan (ns. Kisasyvyys)

Luin jostain, että venyttely ei tähän tepsi vaan lantiota tulisi vahvistaa. Yksi syy myös lantion jumiin menemiselle saattaa olla se että olen tömähtänyt jokaisella toistolla boxille, enkä suinkaan tehnyt rauhallista paineista alas laskua?

Kanssaveljet ja -sisaret että kansanparantajat, kokemuksia lantion hoidosta, oireista, vahvistuksesta? Kiitän!

En tiedä onko tästä apua, kun en taustojakaan tiedä. Itsellä alaselän vaivat aiheutti että lonkat tulehtuu, eli kannattaa miettiä sitäkin osa-aluetta.

En tiedä onko tästä apua, kun en taustojakaan tiedä. Itsellä alaselän vaivat aiheutti että lonkat tulehtuu, eli kannattaa miettiä sitäkin osa-aluetta.

Erittäin hyvä huomio! Mulla on oikealta puolelta tuntunut alaselkä jumiselta vähän väliä enempi kuin toinen, ja juurikin lantio on myös jumissa oikealta huomattavasti enempi.

Kevyt viikko tulossa kohta. Hieronta voisi tehdä terää.

Polville tekis varmaan hyvää pohkeiten treenaaminen istualtaan, jos sellainen laite sattuu löytymään. Boksikyykkyä ei tarvii tehä kisasyvyyteen eikä välttämättä aina kannatakaan kun käy äkkiä lonkalle raskaaksi, etenkin jos on hyvin leveä asento. Jos ei kisa-aikeita ole niin turhapa on väkisin syvyyttä ylipäänsä hakea. Ite teen boksilla niin että nivelet on suunnilleen vaakatasossa. Ja minulla ainakin vaati myös jonkun aikaa totuttelua kun ekan muutaman treenin jälkeen tuntui että repee koko lantio päreiksi, johtui varmaan ihan vaan heikkoudesta ja siitä se sitten alkoi kulkemaan.

Lootalle laskeutuminen pitäisi olla sama kuin istuisit lasisen pöydän päälle rikkomatta sitä. Eli pitäis liikkeen olla täysin hallussa koko liikeradan ajan, ei niin että viimeinen tuuma alhaalla on vapaa pudotus. Alhaalla laskee paineita sen verran pois että koko paino on lootalla mutta ei saa myöskään kroppa lässähtää. Pää ensimmäisenä ylös, jaloilla työntää ulospäin ja hoplaa. Sitten jos tosissaan haluaa säästää polvia ja kehittää lantiota, pakaraa ja takareisiä niin pitää sääret täysin pystysuorassa. Järjellä voi ajatella mitä selkäranka tykkää jos yläpäässä on kuorma ja perse tömähtää kovalle alustalle.

Back
Ylös Bottom