BodyPump -lisenssin suorittaminen!

Eli olisin kiinnostunut miten onnistuu! 'Lajin' parissa tullut oltua jo pidemmän aikaa, ja nyt kiinnostaisi ohjaajan pallille hyppääminen ihan virallisesti. Googlailin asiaa, ja ilmeisesti koulutukset järjestetään Tampereella ja Hesassa ja kesto sen 3 pv. Paljon kurssille tulee hintaa, jostain vedin 380€ ja 475€, kumpi totta vai onko kumpikaan?

Minkäikäistä ja -laista porukkaa koulutuksessa on? Itse olen suht nuori, kohta vasta täysi-ikäinen, mutta urheiluvalmennusta tullut tehtyä ja motivaatiota ohjaamiseen löytyy, sekä tottakai sitä kuuluisaa asennetta! Mitään ikärajaa kai lisenssin suorittamiselle ei ole? Uskottavuus varmasti ohjaajalle tärkeää, ja siksi ei ihan junioria voi sinne nakittaa, mutta uskon ettei se muodostu ongelmaksi minun kohdallani, olen urheiluhistoriani takia ihan raamikas neitokainen.

Millainen sisältö on muuten kolmen koulutuspäivän aikana? Sana vapaa täysin, kertokaa kokeumksianne ja fiiliksiänne ihmeessä! :)

Nostan! Tosiaan kaikki info liittyen kurssiin on tervetullutta, googlaimalla ei oikein löytynyt mitään tähdellistä.

Lisäksi, monelta koulutus alkaa ensimmäisenä päivänä? Ja toki muinakin päivinä, millainen aikataulu?

En osaa vastata muuhun kuin ikäasiaan. Minun oli tarkoitus kouluttautua ohjaajaksi jo keväällä, mutta salini koordinaattori otti yhteyttä LesMillsiin ja sieltä sanottiin, että tulisi täyttää 18 vuotta sinä vuonna jona koulutuksen aloittaa. Olipa sekava lause mutta toivottavasti ymmärsit pointin :) kuitenkin jos oikein aloituspostisi ymmärsin niin sinun kohdallasi tämä ei olisi ongelma :)

En osaa vastata muuhun kuin ikäasiaan. Minun oli tarkoitus kouluttautua ohjaajaksi jo keväällä, mutta salini koordinaattori otti yhteyttä LesMillsiin ja sieltä sanottiin, että tulisi täyttää 18 vuotta sinä vuonna jona koulutuksen aloittaa. Olipa sekava lause mutta toivottavasti ymmärsit pointin :) kuitenkin jos oikein aloituspostisi ymmärsin niin sinun kohdallasi tämä ei olisi ongelma :)

Hmm mielenkiintoista, tunnen kuitenkin erään nuoren saliohjaajan, joka hommasi lisenssin 16—vuotiaana jo. :o

Kävin bodypump peruskurssin n. 2 vuotta sitten. Ikärajasta (ikähaarukka oli kurssillani about 19-35v) ja hinnoista en osaa sanoa, tarjouksiakin voi tulla (esim bodycombat koulutkseni taisi maksaa 170e). Porukka siellä on hyvin erilaista. Joillakin saattaa olla muita Les Mills lisenssejä jo alla, jotkut tulevat ihan uusina ihan eri lähtökohdista. Jokaisella varmasti on jotain treeni/ohjaustaustaa. ainakin olisi hyvä olla.. :)

Silloin minulla ei ollut mitään ohjaustaustaa. Pumptunneillakin olin käynyt ehkä max 15 kertaa ja nekin pitkällä aikavälillä. Kuntosalia olin vääntänyt reilut pari vuotta.

Kurssit ovat tietääkseni aina pe-su. Aikataulu n. 9-16, voi vaihdella tietty kouluttajan/kurssin mukaan. Kurssit tulevat olemaan rankkoja.. toistoja, toistoja, toistoja.. :)

kurssiin sisältyy myös kaksi ohjausta. eli perjantaina saat kappaleen jonka tulet ohjaamaan lauantaina. Lauantaina toinen jonka ohjaat sunnuntaina muulle ryhmälle. Ohjaukset siis kuvataan ja arvioidaan, jonka perusteella sitten pääset läpi tai et.

Kun olet saanut hyväksytyn kurssista sinulla on 3kk aikaa kuvata koko tunti asiakkaille tai ystäville, joka lähetetään les mills:lle arvioitavaksi. Kouluttaja arvioi videoisi ja joko antaa sinulle lisenssin tai pistää kuvaamaan uuden videon. Ovat muuten tarkkoja tekniikasta, ohjauksesta yms. :)

Löytyisköhän täältä les mills kouluttajaa joka voisi lisätä tai korjata.. ?

bodypump-lisenssin suorittaminen

Hinta 475€ jos ilmoitat itse itsesi. Se tapahtuu Les Mills webshopin kautta ja maksu samantien luottokortilla. Eihän sinulla varmaan vielä edes ole luottokorttia kun olet niin nuori... Jos taas saat salin taaksesi joka suostuu kouluttamaan sinut ohjaajakseen niin silloin sali hoitaa ilmoittautumisasiat ja hinta on silloin se satasta vähemmän. Syy tähän on verotus. 475 on verollinen hinta.

Tuossa edellä jo kerrottiinkin oleelliset asiat. Itse olen BodyAttack-ohjaaja ja samaan tyyliin noi kaikki Les Millsin koulutukset vedetään. Ei ole lastenleikkiä vaan totista totta, meillä venyi päivät viiteen asti lauantain ja sunnuntaina. Illat harjoteltiin sitten hotellihuoneissa itsekseen. Mielellään saisi olla ohjauskoulutusta ja anatomian opintoja alla. Ainakin helpottaa huomattavasti. Kannattaa sitä miettiä, varsinkin kun olet niin kovin nuori vielä. Eli onko sinulla kiire pumppikoulutukseen?

Kiitos kattavista tiedoista!

Tosiaan muuta ohjaus ja valmennustaustaa löytyy kyllä alta nuoresta iästä huolimatta.

Ihan uteliaisuudesta, reputtaako monet sitten noita kursseja? :D olen kyllä omasta läpäisystä itsevarma, mutta uteliaisuudesta kyselen...

Kiitos kattavista tiedoista!

Tosiaan muuta ohjaus ja valmennustaustaa löytyy kyllä alta nuoresta iästä huolimatta.

Ihan uteliaisuudesta, reputtaako monet sitten noita kursseja? :D olen kyllä omasta läpäisystä itsevarma, mutta uteliaisuudesta kyselen...
Varsinaisista reputuksista en ole kuullut, sillä jos et pääse kurssia suoraan läpi, niin tuomiosi voi olla "clear to shadow" eli saat olla jonkun kokeneemman ohjaajan varjona" ohjaamassa jonkun aikaa ennenkuin homma sujuu. Sitten kun lisenssivideota kuvataan, niin sieltä kyllä niitä hylsyjä voi singahdella. Sertifiointi on Les Millsille tarkkaa puuhaa ja hyvä niin :)

Itse ohjaan pumppia ja combatia. Molemmat koulutukset meni läpi, ja pumppivideo heti, combatin kanssa olikin sitten vähän enemmän säätöä. :)
Voi olla, että joskus koulutuksen on voinut käydä alaikäisenä, mutta kuten joku jo totesi, täysi-ikäisyys on nykyään rajana.
Viikonloput ovat rankkoja mutta niistä selviää asenteella ja tarvittavalla ruokamäärällä.
Itse olin ohjannut pumppikoulutuksen käydessäni 4 vuotta ja combatkoulutusta ennen 7 vuotta ja toimin muutenkin alalla, eli anatomia ym. olivat hallussa, mutta koulutuksessa oli (kummallakin kerralla) myös sellaisia, jotka tekivät päätöikseen ihan muuta ja ohjauskokemusta ei ollut ollenkaan. osa pääsi läpi, osa ei.

Ohjaajalle muuten tärkeitä ominaisuuksia mielestäni ovat tietty nöyryys ja asenne: Aina voi oppia uutta.

Hinta 475€ jos ilmoitat itse itsesi. Se tapahtuu Les Mills webshopin kautta ja maksu samantien luottokortilla. Eihän sinulla varmaan vielä edes ole luottokorttia kun olet niin nuori... Jos taas saat salin taaksesi joka suostuu kouluttamaan sinut ohjaajakseen niin silloin sali hoitaa ilmoittautumisasiat ja hinta on silloin se satasta vähemmän. Syy tähän on verotus. 475 on verollinen hinta.

Ihan vain sivuhuomautuksena että verotus ei voi kyllä syynä olla tähän. Suomessa mikään käytössä oleva arvonlisäveroprosentti ei tee 375 eurosta 475 euroa, lähimpänä tietysti on normaali alv 23% joka tekee tuosta rapiat 461 euroa. Liikuntapalveluissa alv on pienempi, mutta koska tämä on koulutusta on sen alv 23%. Veikkaisin oikeaksi syyksi siihen että hinta on alempi sitä että tuo satanen tulee pois hinnasta niille Les Mils-saleille....Pilkun nysväystä mutta ihan vain välihuomiona.

Suositut

Back
Ylös Bottom