Body pump

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Milla-81
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
43
Päätin ottaa viimein itteeni niskasta kiinni :whip: ja kysellä viisaammilta että onnistuuko pumpin yhdistäminen salitreeniin?

Eli vähän taustoja:
Olen käynyt parin vuoden ajan body pumpissa ja edelleen jaksan innostua siitä (ryhmässä ei tule löysäiltyä). Olen kuitenkin myös aloittanut salitreenin josta innostuin taas pitkästä aikaa :D olen siis käynyt muutaman vuoden sisällä välillä salilla joten laitteet ovat pääasiassa jo tulleet tutuiksi. Olen kuitenkin käynyt vain 1-2 kertaa viikossa enkä ole jakanut ohjelmaa millään tavalla vaan harjoitellut kerralla koko kropan lihakset läpi...salilla on siis mennyt aika lailla aikaa 1.30-2h eikä se varmastikaan ole ollut hirveän hyödyllistä.

Tavoitteenani on siis kiinteytyä. Lihaksia toivon tulevan ajan saatossa ja rasvaprosenttikin voisi hieman pienentyä :) Haluaisin siis mielellään käydä viikossa 2xsalilla, 2xpumpissa ja kerran body combatissa. Jos pumppi kuitenkin "häiritsee" treenaamista eli lihakset eivät ehdi palautua voin jättää sen "palauttavaan" jaksoon esim. 3vko:lla punttistreeniä ja 1vko:lla pumpissa.

kiitos jos jollakulla riittää aikaa vastailuun :worship:

Mä tekisin kyllä just niin, että jättäisin sen pumpin tolle palauttavalle viikolle. Vaihda mieluummin vaikka johonkin aerobisempiin tunteihin. Tai jos ehdottomasti haluat pitää pumpin mukana ohjelmassa, niin voithan kokeilla käydä kerran viikossa pumpissa. Luultavasti silloin pitäis jäädä palautumisaikaakin, ainakin jos jaksotat treenipäivät sopivasti.

Mä vähän aattelinkin et toi ei ois ollu paras mahdollinen treeni-tapa...kiitos vinkistä...ehkä kokeilen ensin viikko-ohjelmalla:

MA: punttis
TI:lepo
KE:aerobic/spinning tms.
TO:punttis
PE:lepo
LA:bodypump
SU:bodycombat

jos tuntuu ettei kehitystä tapahdu toivotulla lailla voin kokeilla seuraavaksi vaikka kolmijakoista puntti-treeniä ja jätän bodypumpit palauttavalle viikolle. Jossain vaiheessa saattaa kuitenkin olla hyvä vaihdella hieman viikko-rutiinia.

Tavoitteenani on siis kiinteytyä.

OT, mutta kuitenkin:

Mitä on oikeastaan kiinteytyminen? Paikkoihin "ryhtiä", joka johtuu lihasten vahvistumisesta/kasvamisesta? Joku asiantuntija voisi vastata kysymykseen. Itse kun en isojen miesten keskusteluissa ikinä törmää kiinteytys-termiin, vaan ainoastaan naistenlehdissä ja naisten puheissa. Kuulostaa epäilyttävältä että rasvakudoksen koostumus(?) muuttuisi treenin takia.

sivarinlötkö sanoi:
OT, mutta kuitenkin:

Mitä on oikeastaan kiinteytyminen?

Kiinteytymistä ei ole olemassakaan. Siitä vaan puhutaan naistenlehdissä, kun muuten jotkut idiootit saavat "ei, en halua isoja rumia lihaksia" -kohtauksen.

Kiinteytyminen tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että vähennetään läskiä ja kasvatetaan lihasta. Eli kiristymistä. Parannetaan lihaserottuvuutta. Mutta tätä ei voi naistenlehdissä sanoa, koska isot lihakset ovat epänaiselliset.

Millalle: Kuulostelepa itseäsi tarkkaan tuota ohjelmaa tehdessäsi, muuten saattaa ylikunto helposti kolkutella, varsinkin ellet syö ja nuku tarpeeksi. Näin kesällä kannattaisi toinen aerobinen siirtää ulkoilmaan, tai vaikka molemmat. Itse ainakaan en viitsi mennä kesällä spinningiin tai combatiin, koska meinaan nikeltyä ilmastoinnista huolimatta.

Lisäksi tuossa molemmat aerobiset ovat sellaisia, joissa syke huitelee melko korkeissa lukemissa. Sekään ei ole hyvä. Pitäisi tehdä myös pitkäkestoista rauhallista aerobista, se on kuulemma ihmisen yleiselle hyvinvoinnille erittäin tärkeää. Siis kävelyä/sauvakävelyä/kevyttä hölkkää/tms matalalla sykkeellä yli tunti kerrallaan. (oikaiskaa jos olen ymmärtänyt väärin.)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom