Dragon
VIP
Silmäilin paikallisen citymarketin lehtihyllystä Body-lehteä pikaisesti ja tämä "Entsyymi" -artikkeli ja sen väite: "Jos ravinnossa ei ole entsyymejä, elimistön pitää valmistaa ne itse". Mun ymmärtämys ruuansulatuksesta, ravintoaineiden imeytymisestä ja yleisestä fysiologiasta on ristiriidassa tän väitteen kanssa ja olen aina luullut, että ihminen todellakin valmistaa kaikki entsyyminsä itse. En ainakaan henkilökohtaisesti ole koskaan kuullut yhdestäkään entsyymistä, jota ihminen ottaisi merkittävässä määrin ravinnosta - tai ottaisi ylipäätään mitään entsyymejä biologisesti aktiivisina ja kokonaisina.
Ovatko entsyymit joku lisäravinnevalmistajien uusi trendi vai onko jollakulla linkittää jotain uutta tutkimusta tästä asiasta?
Ovatko entsyymit joku lisäravinnevalmistajien uusi trendi vai onko jollakulla linkittää jotain uutta tutkimusta tästä asiasta?
. Mielestäni artikkelista paistoi jotenkin liikaa läpi kirjoittajan oma hurahtaminen raakaruokaan. Mielestäni raakaruuassa ei ole mitään vikaa, päinvastoin, mutta jotenkin ärsyttää minuakin väitteet, jotka perustuvat lähinnä "fiilikseen" eikä tutkimukseen/järkeen. Tähän törmää usein yhdellä toisella foorumilla, missä saa tyyliin muiden vihat päällensä jossei purematta niele kaikkia väitteitä.
. Odotan suorastaan seuraavaa juttuja, jossa kirjoittaja siis paneutuu ilmeisesti näihin superfoodeihin.