BODY-lehden oikoluku?

MD:tä odotellessa:kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei muutakun Pakkotoisto -lehteä pystyyn?

Juttuja ja aiheita voisi kaivaa foorumista, Mike ottais kuvat, Belmondot sun muut pätevät neropatit nikkarois proosan priimakuntoon jne. Siinä olis satujunppalehtien ylin ykkönen jo ennen ykkösnumeroa! :D

Älkää nyt morkatko KP:tä. Se on ihan kiva setä.
-sitäpaitsi Bodyn kieliasu on huikealla tasolla verrattuna miehen taannoiseen "Suomenkieliseen Muscle&Fitness'iin" (muistaako kyseistä läpyskää edes kukaan?) Laskin sen yhdeltä sivulta parhaimmillaan muistaakseni nelisenkymmentä erilaista kielioppivirhettä... :hyper:

Itseäni ei niinkään häiritse mitkään typot tai sivunumerot, vaan se kirjoitustyyli. Kai se on jotenkin liian puhekielinen ja "epävirallinen" tälläselle pilkunnussijalle, mutta kun teksti ei ole tasoltaan tarpeeksi "asiallista" omaan makuun niin se ei sitten ole.

Toisaalta luen mielellään Kielikelloni erikseen ja jokainen Bodyn numero tulee luettua ja kuvat katseltua moneen kertaan, että en nyt jaksa valittaa pelkästä valittamisen riemusta (vaikka onkin kivaa olla ilonpilaaja).

EDIT: Yllätäen typoja...

tuli sitten uusin body... ensin alussa lukijoiden palauteessa kehuttiin miten loistavia kuvia ja kisa raportteja bodyssa on ollut:eek: sitten on MR olympia kisasta muutama itikanvitun kokoinen kuva:down: :down: fitness neidon kohdalla lukee Branch Warren:rolleyes: keskivälissä lehteä aukeamat tippuivat ja koko kerpeleen lehti purkautui:curs: ja mitä :anssi: olikaan saatu mahtumaan mukaan...
huolellisuutta siihen hommaan, jos ei onnistu niin minun puolesta voivat imaista tunkkia kaikki.
ps. loppu muuten bodyn tilaus nyt!

Ultimecia sanoi:
Itseäni ei niinkään häiritse mitkään typot tai sivunumerot, vaan se kirjoitustyyli. Kai se on jotenkin liian puhekielinen ja "epävirallinen" tälläselle pilkunnussijalle, mutta kun teksti ei ole tasoltaan tarpeeksi "asiallista" omaan makuun niin se ei sitten ole.

Tästä oon ihan samaa mieltä! Tilauksenkin lopetin jo hyvissä ajoin viime vuoden puolella.

attitude sanoi:
keskivälissä lehteä aukeamat tippuivat ja koko kerpeleen lehti purkautui:curs: ja mitä :anssi: olikaan saatu mahtumaan mukaan...
huolellisuutta siihen hommaan, jos ei onnistu niin minun puolesta voivat imaista tunkkia kaikki.
ps. loppu muuten bodyn tilaus nyt!

Joo loppui tilaus täälläkin..:curs:

Vitutti lukea tuota pääkirjoitustakin, jossa tuo apina ylisti lehteä niiiin hyväksi ja ties mitä. Taas virheitä täynnä ja kaiken huipuksi läpyskä hajosi käsiin..:wall:

Body-lehti saattaa olla (toistaiseksi) paras Suomen kielinen alan julkaisu, mutta se vaan kertoo todella paskasta tasosta.

Annie Stark sanoi:
" Och hennes programm.. satan i gatan.. så bra, så kontrollerat och så uttrycksfullt.." Suomen lehdessä,johon perehdyin tänään, tämä sama asia oli ilmaistu näin : " Hänellä on aina ollut hyvät ja mielenkiintoinen vapaaohjelma, jossa on jokin teema. TÄLLÄ KERTAA SE OLI PAHOLAINEN KADULLA?!?!? ja se oli aivan mestarillisesti kontrolloitu ja loppuun saakka hiottu."

Mä ihmettelin pitkään, et miten hemmetissä se banaani-asu liittyy paholaiseen... :D :D :D Chiquita on saatanasta... :eek: :D :D

Body-lehden oikoluku ei ole mennyt vuosien saatossa yhtään parempaan suuntaan.

Taisi olla numero 3/2011 jossa oli artikkeli Dorian Yatesista. Artikkeli oli lähes lukukelvoton. Joka ikisessä kappaleessa oli kirjoitusvirhe ja sanajärjestykset ihan perseellään. Sanoja puuttui välistä tai olivat yksikön sijaan monikossa tai päinvastoin. Jotkin asiat saivat virheiden takia jopa ihan toisen merkityksen.

Esim. Autobildissä on paljon käännösjuttuja ja hinta puoli-ilmainen. Silti kirjoitusvirheitä ole lähes ollenkaan.

Ite olen uusi lukija bodylehden parissa. Ostin joltain jampalta kaikki numerot vuosilta 06-10 ja onhan ne tietopläjäyksinä aika ylivertoja. Pari kertaa kyl on heränny OMG!WTF!-ajatus ku sitä tekstii ei pystynyt lukemaan koska se vitun taustaväri siin sivulla oli joko a) kirkkaan/räikeen värinen camouflage-kuvio b) sama värinen ku itse teksti.

Mut niinku sanonta kuuluu niin hyvin suunniteltu on puoliks tehty:dance2:

Ei ole ikyllä mitenkään harvinaista, että taustaväri on Body-lehdessä lähes samalla värillä kun teksti. Niin oli esimerkiksi viime numeron Adele Gracia jutussa. Juttu oli aivan mahdoton lukea huonon taustavärin takia.
Luulisi että layouttia nyt edes vähän katsotaan ennen lehden painoon menoa, mutta ei kyllä aina siltä tunnu.

Mulle ei oo tullu mitään bodausaiheista lehteä moneen moneen vuoteen. No, enhän nykyään edes treenaa, mutta ei tullut silloinkaan, kun vielä treenasin. Jotenkin alkoi vituttaa maksaa ihan turhasta. Niissä ei ollut mitään uutta. Kun on tarpeeksi kauan harrastanut, niin ei mua kiinnosta lukea Doria Yatesin treenityyleistä ja kopioida sen treenejä, kun olen löytänyt itselleni parhaan metodin. Sama juttu ihan kaikessa. Ei mitään uutta, niin mitä vittua sillä lehdellä sitten tekee? Ja nyt kun on tää pakkis, niin täältä saa paljon enemmän tietoa, kuin mistään väsyneestä lehdestä.

Ei ole ikyllä mitenkään harvinaista, että taustaväri on Body-lehdessä lähes samalla värillä kun teksti. Niin oli esimerkiksi viime numeron Adele Gracia jutussa. Juttu oli aivan mahdoton lukea huonon taustavärin takia.
Luulisi että layouttia nyt edes vähän katsotaan ennen lehden painoon menoa, mutta ei kyllä aina siltä tunnu.

Toi ärsytti suunnattomasti. En pystynyt lukemaan sitä juttua kun silmiin alkoi koskemaan se tihrustaminen. En vaan saanut mitään selvää. Aikamoinen emämoka.

Ei oikolukuasiaa mutta helvetti tätä viimeisen numeron "selkävammat -osioita". Annettiin vinkkejä selkätreeniin ja sit kerrottiin lihakset joihin liikkeet vaikutta vittu latinaksi. Aivan täysin naurettavaa pätemistä kirjoittajan osalta. Varmasti joutunut itsekin googlaamaan nuo lihasten latinankieliset nimet. Kyllä artikkelia kirjoitettaessa ois pidettävä mielessä lukijakunta. Ymmärtäisin jos julkaisu olisi tarkoitettu jollekin fysiatreille tai muille lääkäreille mutta, että treenaajille. Itse olen treenannut aktiivisesti (4/krt per vko) jo 10 vuotta ja minulla on treenikavereita jotka ovat treenannut yhtä aktiivisesti 20 vuotta eikä meistä kukaan tiedä treenaajaa joka puhuu lihaksista niiden latinankielisillä nimillä. Tietenkin yleiset bicepsit/tricepsit ja trapeziukset tunnetaan mutta jotain rajaa tuohon pätemiseen. Jos välttämättä halusi luetella niitä latinankielisiä nimiä niin olisi laitettu edes sulkuihin suomenkieliset nimet.

Oli kyllä aivan kamalaa luettavaa. Sivuhuomiona vielä se, että kyseessä on Adele Garcia, ei Gracia. Naisen nimi oli siis kirjoitettu lehden kanteen väärin! :hyvä:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom