Bodausvinkkejä köyhälle?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Niin kun tässä on jo tullut selväksi, niin ei pelkillä lisäravinteilla tuloksia tehdä, treenatakin pitää! Eli eiköhän joku salikortti ois hyvä ostaa ensin..

Mulla ei ainakaan ole sitä ongelmaa, että salilla käynti maksais liikaa. Uimahallin salille maksu on opiskelijoilta 2,5euroo, mutta saan amiksesta vapaalippuja, jolloin luonnollisesti pääsen ilmaiseksi! :thumbs:

Toiselle salille taas saa puoleksi vuodeksi avaimen 18 eurolla! Kun on avain niin salille voi mennä vaikka neljältä aamuyöllä!

Jos on rahaa ruokaan, on rahaa lisäravinteisiin. Perushera, öljyt ja hiilarit ovat halpoja, tulee jopa halvemmaksi kuin jos yrität saada vastaavat ravinnearvot 'oikeasta' ruoasta. Hiilareita ehkä kannattaa kuitenkin ottaa ruoasta jo mielekkyyden takia. Tohon joku monivitamiinipurkki päälle.
Eli vastaus kysymykseen: sijoita salikorttiin. Ja tosiaan, myös halvalla pääsee treenaamaan. Esim yliopiston liikuntamaksu 30€/vuosi johon sisältyy sali ja paljon muuta.

Halvalla reenamisesta: halvimmillaan olen reenannut täysin ilmaiseksi, kun opiskelija-asuntosäätiön asuntolan yhteydessä oli jonkunlainen punttihuone. Tietty ahdasta oli usein, mutta saatavilla kumminkin jonkun verran käsipainoja (muistaakseni painavin jotain 25kg), tankoja pari, levyjä sen verran, että jonkun 150-200kg muistaakseni pystyi lastaamaan tankoon, kyykkytelineet (häkki ja erilliset), pena, vinopena, ylätalja. Kyllä noilla sai jo tehokkaita reenejä tehtyä, periaatteessa pelkkä tanko, levyt ja kyykkyhäkki riittää.

Mutta jos pitää valita, niin laita rahat salikorttiin ja koeta syödä sitä mitä saat ostettua niin paljon kuin mahdollista ja samalla mahdollisimman proteiinipitoista ja terveellistä. Toi on vaikeaa kyllä, koska useimmat proteiinipitoiset ja terveelliset ruoat eivät ole halpoja.

No vedät kotona vaikka punnerruksia, vatsoja ja selkää. Sitten käyt samalla hyvän ohjelman mukaan lenkillä. Tulokset kasvavat kohisten. Mutta jossain vaiheessa on tosiaan parempi hommata salikortti. 20x20 punnerrussarjat rupee kyrsimään nopeesti.

Kuten kaikki ovat hehkuttaneet salikortti ehdottomasti. Itse olen treenannut pari vuotta ja en ole vieläkään käyttänyt minkäänlaisia lisäravinteita. Tulee vain syötyä hemmetisti ei siinä sen kummenpaa.

CHD: Joskus 4-5 vuotta sitten tilasin Wrangelta alle 1000mk penkin ja painot. (n.10 kg ohut tango ja 50 kg vinyylipainoja) ja myöhemmin tilasin lisää painolevyjä.
Aika kökkö penkkihän tuo on, melko hutera ja ohjeissa sanottiin että kestää max 70kg painot mut kyl se mulle melkein vuodeksi riitti ja sit aloin käymään salilla.
Kyllä tollasella setilläkin pystyy aika monipuolista treeniä tekeen jos vielä on lisäx leuanvetotanko ja lisäpainot vyötäröllä. En väitä että se korvais punttisalin mut yx vaihtoehto kuitenkin!

Originally posted by Siipiveikko
CHD:
Aika kökkö penkkihän tuo on, melko hutera ja ohjeissa sanottiin että kestää max 70kg painot mut kyl se mulle melkein vuodeksi riitti ja sit aloin käymään salilla.
Kyllä tollasella setilläkin pystyy aika monipuolista treeniä tekeen jos vielä on lisäx leuanvetotanko ja lisäpainot vyötäröllä. En väitä että se korvais punttisalin mut yx vaihtoehto kuitenkin!
MuuteX tiedäX et toi 70 kg mitä tohon maXimiX saa nii normaali alottelialleX taitaaX jäädä vähäX kevyeX sarjapainona jo ekana puolena vuotena tai viimmeXtää vuoteenX... Noi lisäpainot on sitäpaitsi aika kalliitaX.

Originally posted by Sale
MuuteX tiedäX et toi 70 kg mitä tohon maXimiX saa nii normaali alottelialleX taitaaX jäädä vähäX kevyeX sarjapainona jo ekana puolena vuotena tai viimmeXtää vuoteenX... Noi lisäpainot on sitäpaitsi aika kalliitaX.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jaa jos joku viiskytkilonen kaveri jonka penkkienkka on jotain 40kg niin en usko että ihan heti saa esim. 15x70kg...... Ei se kehitys kaikilla ole niin nopeeta ku sulla.
Lisäpainot on aika kalliita, se on totta. Mutta tää olikin vaan ehdotus jos tosiaankaan ei ole mitään halpaa salia lähettyvillä.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
(vaikka 70kg on merkitty max painoksi penkille ni hyvin se kestää 90kg, mutta kaipa niitä rajoituksia olis syytä noudattaa)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Originally posted by Siipiveikko
CHD: Joskus 4-5 vuotta sitten tilasin Wrangelta alle 1000mk penkin ja painot. (n.10 kg ohut tango ja 50 kg vinyylipainoja) ja myöhemmin tilasin lisää painolevyjä.

Tuolla tavalla saa ihan mukavia tuloksia aikaan, tosin ei mitään todellista "bodya". Kuitenkin sellaisen, että lihaksiakin vähän tulee... Sali on kuitenkin aina paras paikka!

Originally posted by Suimo
Tuolla tavalla saa ihan mukavia tuloksia aikaan, tosin ei mitään todellista "bodya". Kuitenkin sellaisen, että lihaksiakin vähän tulee... Sali on kuitenkin aina paras paikka!

Mä olen eri taas eri mieltä;

Sali on varmasti suurimmalla osalle se paras paikka, mut ei kaikille.

en voi ymmärtää miten voin kehittyä yhtään paremmin salilla jos teen samoilla painoilla, samat liikkeet kun kotona..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by screwdriver

Sali on varmasti suurimmalla osalle se paras paikka

Samaa mieltä, salille mars.

Originally posted by screwdriver
Mä olen eri taas eri mieltä;

Sali on varmasti suurimmalla osalle se paras paikka, mut ei kaikille.

en voi ymmärtää miten voin kehittyä yhtään paremmin salilla jos teen samoilla painoilla, samat liikkeet kun kotona..

No siis tarkoitatko, että kyllä kotonakin saa kunnon bodyn? Vai sitä, että ei voi saada? öö... :)

Originally posted by Suimo
No siis tarkoitatko, että kyllä kotonakin saa kunnon bodyn? Vai sitä, että ei voi saada? öö... :)

Sitä lähinnä tarkoitin että kotonakin voi saada kunnon bodyn, en mä tartte siihen mitään hienoja laitteita ja salia siihen.
Mulla riittää kunnon penkki, jalkalaite, leuanvetotanko sekä iso kasa rautaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom