bodailun/voimailun "terveellisyys", (pohdintaa)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mniska
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Jos nyt näin osteoporoosista vielä:
Syy siihen, miksi esim uinti ei ehkäise osteoporoosia on se, että luihin ei kohdistu riittävästi "tärähdystä". Toisin sanoen, se ei rasita luustoa riittävän paljon. Ja vastoin joidenkin uskomuksia, punttitreeni on riittävän kovaa vaikka luihin ei tärähtelyä kohdistuisikaan (kohdistuu painojen takia vääntöä kuitenkin). Paras liikuntamuoto osteoporoosin ehkäisyyn (huom) on naruhyppely.

Uinti on kyllä liikuntamuoto, mm aerbisena treeninä. Toisaalta, jos on vahvasti ylipainoinen sanoisin että uintia ensin, sitten kun läskiä on lähteny tarpeeks, niin varovasti lenkkipolulle. En missään nimessä suosittelis ylipainoiselle asiakkaalle lenkkeilyä. Tottumaton ja ylipainoinen henkilö hajottaa siinä nopeasti polvensa.

Fecske sanoi:
....plus hartioiden vetäminen tiukkaan krymppyyn isojen rintojen heilumisen takia....

:kuvia: :kuvia: :kuvia:

Tai siis, innostuin itse siitä suurin pudottaja ohjelmasta, että hemmetti, jos nuo mällit kerran pystyy juoksemaan kolme varttia parin kuukauden reenillä, että no kyllä sen sit pitäis onnistua multakin...

ei saatana, nämä 128 kiloa on liikaa säärille ja nilkoille.
Ja ei oikeen palvele tarkoitustaan että yhtenä päivänä jaksaa lenkillä muutaman hölköttelyn, ja 70 rossaa "lenkistä" pitää kuitenkin kävellä, ja seuraavana päivänä ei kykene tekeen mitään.
Tai no ehkä salilla yläkroppaa, mutta teen mieluummin koko paskan kerralla.
Yritän sit kävellä. Ehkä jos paino joskus on 2-numeroisissa kilomäärissä, voi sitä juoksua yrittää taas.

Mut jos sulla on vaan pari ylimääräistä kiloa, niin ehkä onkelma on juoksutekniikassa, ja siinä että se juoksun rasitus vaan on uutta ja outoa ja täysi shokki kropalle.
Tosin tuo kannujen heilahtelu nyt on vaikee pitää aisoissa.

maxmussel sanoi:
Paras liikuntamuoto osteoporoosin ehkäisyyn (huom) on naruhyppely.

Juu, toiminnaltaan tehokkainta on. Ainoa varsinainen puute on rasituksen kohdistuminen jalkoihin, mutta eihän minkään pitäisi olla ainoa liikuntamuoto

Edit: paitsi tietenkin Total Gym, mutta Norris onkin nero

No mä en vaan ota tätä liikunta-asiaa niin kuolemanvakavasti vaan harrastan sitä, mistä tulee hyvä olo niin ei ole minkäänlaisia motivaatio-ongelmiakaan vaan liikkumaan lähtee mielellään. Eli uin, käyn salilla nostelemassa painoja ja treenaan karatea. Kai se on vaan motivaatiosta kiinni. Hengästyminen niin että kurkkua polttaa, korvia vihloo ja tuntuu, että keuhkot repeää on vaan niin hiton inhottavaa, juuri sitä mitä koulussa oli pakko kärsiä ja hei, nytpä ei enää tarvikaan. Eli motivaatio lähteä juoksemaan ei ole nolla, vaan rankasti miinuksella. Aerobic ja rasvanpolttojumppa olisivat aivan oivia jos olisi niihin varaa juuri nyt. Pitkiä metsälenkkejäkin on ikävä, jos asuis edelleen metässä ja olis koira.. No joo, en varmaan vaan ota tätä tarpeeksi vakavasti, enhän mä jaksa ruoastakaan kaikkia hippusia laskea. Olen terve ja voin hyvin, se on pääasia ja tärkein tavoite.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom