Bodailun ja voimailun erot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nää voi olla myös pää sisällä. Itsellä oli yhteen väliin penkki jumissa 85kg:n kohdalla. Pää sanoi että se nousee kerran vaivalloisesti, oli varmistajaa yms mut enempää ei menny. No kerran olin faijan kans treenaamassa joka on nuorempana kisannu voimanostossa. Katso mun 85kg noston ja käski lyödä tankoon enemmän rautaa. Laitettiin 90, nousi, ladattiin 95, sekin nousi. En tiedä mitä helvettiä tapahtu mut 10kg nousu psyykkauksella on aika hyvin!

Naturaalitreenaajan on kehitettävä sarjapainoja pitkällä aikavälillä jotta lihasmassa voi kasvaa. Vaikka tuntuma lihakseen olisi kuinka kova tahansa, ja treeni sisältäisi tuhat ja yksi erilaista Weiderin erikoismenetelmää lihaksen pommittamiseksi eri kulmista, on mahdotonta kasvattaa massiiviset jalat jos kyykkymaksimi on 120 kiloa. -Hulkki

Kuten MrSiimakin sanoi, pitää löytää itselleen se optimaalisin treenitapa, jolla saa sarjapainot parhaiten nousuun.
Jollakulla se on yksijakoinen, toisella viisijakoinen.

Paljon tullu kyllä hyviä pointteja esille. Vahvistanut vaan fiiliksiä tän koko homman suhteen. Ei tässä nyt voimailua ole ihan täysin unohdettu, mutta sitä vedän täysillä sitten vasta voimakaudella. Ja tietty nyt riippuu tosi paljon lihaksesta miten sitä tiettyä lihasta treenaan. Esim. ku penkissä ollut hyvä tekniikka jo jo kauan (voimanosto mielessä), niin en muuta kuin negatiivistä vaihetta ja haen sitä kontrollia ja lisään vielä erikoistekniikoita. Sit taas hauiksia (paskin lihasryhmä mulla) tein ennen mutkatangolla taljassa sellasii 3-16, ei millää hirveellä cheatillä, mut kuitenki semipuhtaalla tekniikalla painoo vaa vetämällä ylös, enkä täysin keskittymällä siihen miten se hauis jännittyy ja venyy. Nyt vetelen yhdellä kädellä kerrallaan selkä taljaan päi vähä kumarassa, että saan sen liikkeen koko matkan tuntumaan hauiksessa. Stiä vuorotellen kättä vaihtaen joku 20 toistoo alkuun per käsi ja siit tiputtaen pikkuhiljaa 10 toistoon ku alkaa hyytymään ja sitten taukoa, tai painon tiputtamista jne. Että aika paljon vaikuttaa muutoksen se, että mikä lihaskyseessä ja että miten hyviä/huonoja lihasryhmiä ne on.

No lähinnä tarkoitin ettei kantsi liikaa alkaa hifistelee toistoje kaa ku voimaa ja massaa saa nii monel taval. Tosin ei voi kiistää etteikö noi 8-12 sarjat oikeesti oo niit parhaita reenaamisee. Sitä paitsi kauhee moni ei esim tee nostoi nii rauhallisesti ku oppikirja mukaa kuuluis ni ainaki sarjan kesto voi olla sitä luokkaa et 8 toiston sarja o aika voimapainotteine :D Mut mun mielest melkein mitää sellast sarjaa ei voi pitää kauheena kestävyysreeninä joka päättyy siihe et lihas väsyy ja nimenomaa sen takii ei jaksa enää toistoi.

Tosta tuli toi pointti mieleen. Esim. penkissä olen vetänyt tiukan kasin, hyvällä tekniikalla ilman pomppua, mut alas lasku on ollut päi helvettiä. Sen kun vaan kun muutin, niin pelkästään se jo söi 8x sarjasta painoja iha hemmetisti ja treenit ollut muutenkin paljon kovempia. Eli sanoisin, että 3x8 penkissä saa helposti tehtyy niin väärin ja väärillä lihaksilla, ettei se kehitä käytännössä lainkaan lihasmassaa siihen lihakseen ku siinä pitäis treenata. Kun otetaan huomioon se, että esim. latsit ja olkapäät pystyy lopussa jeesailemaan paaaaljon, niin miten paljon se rinta siinä hittiä loppujen lopuks edes ottaa. Ei tarpeeksi, että sinne kunnolla lihasta kasvais. Tämä siis jos se tekniikka on aina ollut vaan sitä että: vittu kyl se 3x8 menee! ja ens treenis heti painoo lisää! Ja tämä siis mun kohdalla nimimerkillä. penkistä latsit kipeiks ja olkpapäätjumiin. Mutta taas sitten voimakaudella tietty treenataan taas kunnolla niitä liikkeitä ja laitetaan tekniikkaakin siihen suuntaan.

Kattoo vaikka vuoden päästä että missä mennään. Odotukset on - Lihasta jokapuolelle, vähän enemmän huonoimpiin lihasryhmiin. "kaikkiin" liikkeisiin isommat maksimit ja sarjapainot. Penkistä jos ei mene 120kg nätisti, ni sit oon täysin toivoton tapaus :D

^lainaan tota tekstinpätkää ennen ens joulua.

Ja jatkakaa ihmeessä keskustelua kun tästä tuntuu järkevää juttua piisaavan. :)

". En välittänyt painoista tai toistoista, supistin vain hauislihasta ja painot liikkuivat sitten siinä mukana. Jo parilla sarjalla sain varmaan elämäni kovimman pumpin haubereihin, vaikka käytetyt painot olivat puolet normaalista. Jotain tuo ensimmäistä kertaa hauislihaksella tehty hauistreeni myös sai aikaan, koska jo parin päivän päästä löysin hauiksistani raskausarpia. Ja tämä tapahtui siis jo reippaasti yli 10 treenivuoden jälkeen!"

Kannattaa kuiteskin suhtautua varauksella utin artikkeliin. Sen verran paksua läppää suoltaa, vai voiko joku sanoa rehellisesti saaneensa yhdestä treenistä raskausarpia natuna?

neuvona lihaskasvulle :Tee liikkeet OIKEAOPPISESTI ja nosta painoja sitä mukaan kun pystyt tekemään isommilla painoilla OIKEAOPPISESTI. Ruokailu on tärkein keino kasvattaa lihasta,voima tulee harjoitellessa.

Naturaalitreenaajan on kehitettävä sarjapainoja pitkällä aikavälillä jotta lihasmassa voi kasvaa. Vaikka tuntuma lihakseen olisi kuinka kova tahansa, ja treeni sisältäisi tuhat ja yksi erilaista Weiderin erikoismenetelmää lihaksen pommittamiseksi eri kulmista, on mahdotonta kasvattaa massiiviset jalat jos kyykkymaksimi on 120 kiloa. -Hulkki

Kuten MrSiimakin sanoi, pitää löytää itselleen se optimaalisin treenitapa, jolla saa sarjapainot parhaiten nousuun.
Jollakulla se on yksijakoinen, toisella viisijakoinen.

Mä oon vähän tyhmä niin esitän tyhmän kysymyksen.. Paljonko noiden tulosten pitää sitten olla jos määritetään jotain kilomääriä että pystyy olemaan isossa kunnossa, ja mikä nyt sitten on massiivista? Riittääkö siihen että on 174cm pitkä ja painaa +90 rasvojen ollessa alle 8%? Entäs penkki mave??

Ja kyllä mä olen ainakin täysin sitä mieltä että toimivan treenityylin löytäminen on kaiken a ja o, jos unohdetaan ravinnot ym

Mä oon vähän tyhmä niin esitän tyhmän kysymyksen.. Paljonko noiden tulosten pitää sitten olla jos määritetään jotain kilomääriä että pystyy olemaan isossa kunnossa, ja mikä nyt sitten on massiivista? Riittääkö siihen että on 174cm pitkä ja painaa +90 rasvojen ollessa alle 8%? Entäs penkki mave??

Tuskinpa tohon mitään tiettyä kilomäärää voi vetää missä se raja menee, että kun tämän kyykkäät niin voit saada massiiviset jalat. Eiköhän tämä lainattu Utin teksti ollut vaan kärjistys siitä ettei pelkällä tuntumalla ja erikoistekniikoilla voida saavuttaa isoja lihaksia. Jos jotain karkeaa arviota pitäisi heittää niin kun kyykkää 2xbw, penkkaa 1,5xbw ja mavettaa 2,5xbw niin eiköhän noilla voimatasoilla saa jo jonkinmoisen rantakunnon aikaiseksi. Se on sitten oma asia missä niiden massiivisten jalkojen määritelmä menee.

Jep, tuli tossa just ittelle mieleen että mitä tolla haetaan, pitääkö olla CBB kunnossa ennen kuin on massiivinen.. Vielä noista tuloksista mitä säkin tohon laitoit mä oon aika samoilla linjoilla vaikkakin noihan on siinä mielessä kevyitä että vähänkin normaalia lahjakkaampi 80kg kaveri menee noista ohi vaikka vääntäisi miten päin persettä.

Kannattaa kuiteskin suhtautua varauksella utin artikkeliin. Sen verran paksua läppää suoltaa, vai voiko joku sanoa rehellisesti saaneensa yhdestä treenistä raskausarpia natuna?
Paha sanoa, mutta eiköhän se tarkottanu tuossa, että tuon äärimmäisen kovan pumpin seurauksena noita arpia synty, eikä lihaskasvun. Aika kova pumppi kyllä saa olla, että nahka venyy, mutta täysin mahdollista.

Suositut

Back
Ylös Bottom