BMW:n uusien moottorien taloudellisuus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NHB
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

NHB

Liittynyt
13.10.2002
Viestejä
6 099
Baijerilaiset pistävät kulutuslukemat kerralla uusiksi. Juuri faceliftatulle 272 heppaiselle 530i:lle luvataan 7,5 litran keskikulus automaatilla. Kevään aikana markkinoille tuleva faceliftattu ykkössarja saa myös uudet moottorit. 118d:lle luvataan 4,5:n ja 118i:lle 5,5 litran keskikuluksia. Molemmat 118:t ovat 143 heppaisia, eli luokkaa tehokkaampia kuin säästöpossut yleensä. Tämän luokan kehitystä ei olla autoissa nähty ihan vähään aikaan. Lisää aiheesta voi lueskella täältä:
http://www.worldcarfans.com/news.cf...09.007/bmw/new-bmw-5-series-facelift-revealed
http://www.worldcarfans.com/news.cf...70116.003/bmw/new-3-door-bmw-1-series-arrives
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
heh..bemari ja taloudellisuus ei oikeen sovi samaan lauseeseen ;D
 
Siin bmw 120d, on kanssa aika pienet kulutukset ja kuitenki joku 177hp(voin muistaa väärinkin :rolleyes:) , kaiken näköstä sähkötoimintoa kuten, vaihteen vaihto "neuvoja" jonka kuitenki saa pois, sit jos pysähtyy esim. valoihin eikä oo vaihde päällä niin sammuttaa moottorin ja sit ku laittaa kytkimen pohjaan ni se käynnistyy taas :hyper:yms.:thumbs:
 
ei nuo vanhemmat (alle 10v vanhat) bemutkaan mitään kauheita polttoainesyöppöjä ole jos nätisti ajaa. ja dieselit ovat olleet jo jonkin aikaa bmw:llä hyvinkin taloudellisia suhteessa tehoihin.

nykyään kun meediassa jauhetaan että olisi suosittava dieselautoja, niin mä olen elänyt sellaisessa käsityksessä että bensiini palaa puhtaammin kuin diesel ja näin ollen on "parempi", pitääkö paikkaansa ???
 
pakko myöntää että bayerin moottortehdas on kyllä onnistunut tuotekehityksessään. ei oo muilla valmistajilla mitään vastaavaa tällä hetkellä tarjota. kiisseleistä otetaan tehoja ihan eri malliin kuin muut valmistajat ja silti kulutuslukemat muihin samankokoisiin moottoreihin verrattuna aika pienet.

noi hommat millä kulutusta laskettu, on tosi simppeleitä hommia jotka kuka tahansa ois voinu keksiä, mutta silti kymmeniä vuosia saanut olla rauhassa bensaa kuluttamassa kaikenmaailman vehkeet moottoritilassa...

ja mniska: kun diesel palaa parhaalla hyötysuhteella, tulee pakoputkesta aika pitkälti pelkästään mustaa savua(kannattaa seurata jos kiisselivolvot yms kiihdyttelee rivakammin). taitaa siinä olla kaikenmaailman partikkeleita yms saasteita.

e: ja joo ite muistan myös että oletuksena diisselistä tulee enemmän päästöjä vaikka on katit yms
 
Zone-sarja -42%
Hiukkassuodattimella paranee dieselin eduksi aika selkeästi tuokin, eikös juu?

edit: Vuodesta -96 on valittu "Vuoden ekoauto", listassa siis tähän mennessä 12 autoa joista 7 dieseliä, 5 bensaa. 2000-luvulla bensalla kulkevien autojen osuus Vuoden ekoautoksi valituissa on muuten 1/7. http://fi.wikipedia.org/wiki/Vuoden_ekoauto

Pääpaino Vuoden ekoauton valinnassa on auton kulutuksessa ja siten auton aiheuttamissa päästöissä.
 
http://www.heli.larjava.fi/gradu.pdf

tuossa varmaankin faktaan pohjautuvaa asiaa aiheesta.....

käsittääkseni dieselin parempaan puhdistamiseen tarvitaan kusta (ureaa)
jolloin sen hiukkaspäästöjä saadaan huomattavasti laskettua, muuten en mene sanomaan kuinka paljon verrattuna bensaan.

no niin, eli tossa pointti on siinä että kuluttaa vähemmän -> vähemmän päästöjä. ei siinä että vähemmän päästöjä litralla/vast.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itselläni vm2001 330 bensakoneella ja keskikulutus 9.4l/100km. Ei kovin paha, kun ottaa huomioon että autolla ajetaan ruuhka-aikaa kaupunkiajoa melkein 1/3 osa.
 
Isukilla e 46koppanen 328i ja keskikulutus 9.1 ja maantiellä ite oon saanu 6.3, tosin mittausvälinä oli vain 70 kilsaa.. ei aavistustakaan paljon ilmotetut kulutukset, mut eipä paha;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom