Biotakat / Ekotakat

BCAA-valmisjuoma -40%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Kuinkas hyvin tollanen takka lämmittää? Olen tässä hekumoinut saunaterassin lasittamisesta ja ajatteli että tollasen takan voisi laittaa tilaa lämmittämään. Nostaisikohan minkälainen ekotakka lämpötilaa 15m2 / 40m3 tilassa?

Kuinkas hyvin tollanen takka lämmittää? Olen tässä hekumoinut saunaterassin lasittamisesta ja ajatteli että tollasen takan voisi laittaa tilaa lämmittämään. Nostaisikohan minkälainen ekotakka lämpötilaa 15m2 / 40m3 tilassa?

... antaa olla. Kertalämmitys (2-5h) maksaa noin 10€ :wtf:

... antaa olla. Kertalämmitys (2-5h) maksaa noin 10€ :wtf:
No jopas on kallista lystiä. Taidan tyytyä takkatuli BD-levyyn. Tai sitten ostaa leffan joka kerta kun tekee mieli pistää takkaan tuli.

Ei kai bioetanoli noin paljon maksa jos ostaa kerralla ison kannun. Kyllä mulla riitti sellainen litran pullokin useampaan kertaan, eikä se pullo nyt kymppiä maksanut. Tosin mulla ei ollut ne luukut täysin auki, kun muuten lämmitti talvellakin liikaa.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Ei kai bioetanoli noin paljon maksa jos ostaa kerralla ison kannun. Kyllä mulla riitti sellainen litran pullokin useampaan kertaan, eikä se pullo nyt kymppiä maksanut. Tosin mulla ei ollut ne luukut täysin auki, kun muuten lämmitti talvellakin liikaa.

Tuosta saisi vaneritehtaalta naapurista varmaan 1000L erissä halvemmalla. Pitäsköhän alkaa diilaamaan? :D

Täällä ...

http://www.halvat.org/laitteet/kevyttakat.html

sanottiin näin:

"
Keskimääräisen sisustustakan kita syö palonestettä parisen litraa kerrallaan. Tällä määrällä tulisijan tunnelmasta pääsee nauttimaan kahdesta viideksi tunniksi. Bioetanolin hinta kirjoitushetkellä on viitisen euroa litralta ostettuna 10 litran pönikässä. Varustamalla biotakan tulipesät niiden suuaukon kokoa rajoittavalla lisäosalla, liekit pienenevät ja palo-aika kasvaa.
"

Kuinka isota tilaa Inska lämmitit kun tuli liian lämmintä, ja kuinka paljon lämmitti. Mullahan takka olisi tulossa huonosti eristettyyn tilaan, eli lämpöä saisi tulla kunnolla.

Ei nyt kukaan viittä tuntia biotakkaa lämmitä? Itse vedän tuollaisia puolen tunnin pyrähdyksiä, sen verran että ehtii parit viskimukit kumoamaan ja kakerandelinin parhaat soittamaan, tuossa ajassa menee ehkä kahdella pesällä yhteensä 3 desiä. Litran tonkka maksaa kolmisen euroa saksasta tilattuna eli ehkä tuolla koko pullolla sitten menisi sellainen reilu puolitoista tuntia. Onko se nyt sitten kallista? Bauhaussissa taisi olla lähes samanhintaista mitä viimeksi katselin.

Täällä ...

http://www.halvat.org/laitteet/kevyttakat.html

sanottiin näin:

"
Keskimääräisen sisustustakan kita syö palonestettä parisen litraa kerrallaan. Tällä määrällä tulisijan tunnelmasta pääsee nauttimaan kahdesta viideksi tunniksi. Bioetanolin hinta kirjoitushetkellä on viitisen euroa litralta ostettuna 10 litran pönikässä. Varustamalla biotakan tulipesät niiden suuaukon kokoa rajoittavalla lisäosalla, liekit pienenevät ja palo-aika kasvaa.
"

Kuinka isota tilaa Inska lämmitit kun tuli liian lämmintä, ja kuinka paljon lämmitti. Mullahan takka olisi tulossa huonosti eristettyyn tilaan, eli lämpöä saisi tulla kunnolla.

Mitähän tuo olohuone on, joku 15 neliöä. Parin metrin päässä sohvassa kun istui, niin liian lämmin tuli. Kyllähän tuollaisessa litrassa alkoholia on aika paljon kuitenkin energiaa, ja sen kun
polttaa suoraan lämmöksi. En tosin tiedä että miten lämmittäisi puolilämpimässä tilassa.

Mitähän tuo olohuone on, joku 15 neliöä. Parin metrin päässä sohvassa kun istui, niin liian lämmin tuli. Kyllähän tuollaisessa litrassa alkoholia on aika paljon kuitenkin energiaa, ja sen kun
polttaa suoraan lämmöksi. En tosin tiedä että miten lämmittäisi puolilämpimässä tilassa.

Kiitos vastauksesta. Kuullostaa kyllä siltä että saatattaisi lämmittää hyvinkin samankokoisen terassin sellaiseen lämpötilaan että tarkenisi talvellakin hetken istuskella. Kevyttakka makasaisi kuitenkin pian hormeineen 5-10 kertaa enemmän kuin tollanen biotakka (300€ vs. 1500 - 3000€). Tonnilla ostaa jo kivan tönkän bioetanolia. No unelmointia voi siis jatkaa ...

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
11385001.jpg

Tollanen tuli nyt kk sitten hankittua :) Maksoi 300e ja toimitus kotiovelle. 3poltinpesää ja kuluttaa bioetanolia litran n.4h

Onkos porukalla paljon kokemuksia noista bioetanoleista? Kuulin vain että nesteiden välillä olisis suuriakin eroja.. Jotkut vissiin palavat hieman isommalla ja keltaisemmalla liekillä ja ovat hajuttomampia (siis nesteen kaatovaiheessa)

Biotakka on kyllä hyvä vaihtoehto puutakalle kerrostaloasunnoissa. Kuitenkin pitää huomioida huoneen tuuletus, muuten voi syntyä vaaratilanteita jos sisäilman happipitoisuus pienenee liikaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom