Bio-Glukosamin

Ikä
39
http://www.terveyskauppa.net/products.php?g1=96879b&n=2
Onko kellään kokemuksia kyseisestä tuotteesta? Vastaako sisällöltään reseptilääke Arthtyliä, jota käytetään nivelvaivojen hoitoon? Polvet ovat alkaneet vaihteeksi kipuilemaan, joten tarkoitus olisi kokeilla glukosamiinia vaivoihin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ole kokemusta tuosta tuotteesta, mutta oletko harkinnut hainrusto + vihersimpukkauutetta?

Sekin on noissa luontaistuotekaupoissa myytävä tuote ja sisältää glukosamiinia. Itse olen nyt noin 1/3 paketin syönyt, mutta en ole ihan varma onko siitä mitään apua ollut :)

Niin, ja polvivaivoihin minäkin olen sitä ottanut.

Orid sanoi:
Ei ole kokemusta tuosta tuotteesta, mutta oletko harkinnut hainrusto + vihersimpukkauutetta?

Sekin on noissa luontaistuotekaupoissa myytävä tuote ja sisältää glukosamiinia. Itse olen nyt noin 1/3 paketin syönyt, mutta en ole ihan varma onko siitä mitään apua ollut :)

Niin, ja polvivaivoihin minäkin olen sitä ottanut.

Kyllä itse söisin mieluummin "puhdasta" glukosamiinia, koska noista hainrusto- ja vihersimpukka-tuotteista ei oikein tiedä paljonko glukosamiinia sisältävät. Tuskin sisältää sitä 1500 mg per kerta/päivä, jota yleisesti suositellaan!

Glukosamiini ottaa aikansa ennen kuin vaikutukset tuntuvat, käsittääkseni 4-6 viikosta eteenpäin... EDIT: Lääke alkaa näköjään valmistajan mukaan vaikuttaa kahden viikon jälkeen...

Itse törmäsin eräässä suomalaisessa tavaratalossa puhtaaseen glukosamiinilisäravinteeseen, vaikka käsittääkseni pitäisi olla Suomessa saatavissa vain reseptillä. Miten on?

Flesh sanoi:
Kyllä itse söisin mieluummin "puhdasta" glukosamiinia, koska noista hainrusto- ja vihersimpukka-tuotteista ei oikein tiedä paljonko glukosamiinia sisältävät. Tuskin sisältää sitä 1500 mg per kerta/päivä, jota yleisesti suositellaan!

Glukosamiini ottaa aikansa ennen kuin vaikutukset tuntuvat, käsittääkseni 4-6 viikosta eteenpäin... EDIT: Lääke alkaa näköjään valmistajan mukaan vaikuttaa kahden viikon jälkeen...

Itse törmäsin eräässä suomalaisessa tavaratalossa puhtaaseen glukosamiinilisäravinteeseen, vaikka käsittääkseni pitäisi olla Suomessa saatavissa vain reseptillä. Miten on?

Tuo tuotteen pitäisi sisältää 500mg glukosamiinisulfaattia/tabletti.
Olen itsekin luullut, että glukosamiini on reseptivalmiste Suomessa.

Lääkkeessä ei suoraan sanota, missä muodossa glukosamiini on, lieneekö sillä sitten jotain vaikutusta tuohon reseptiasiaan. Lisäravinteissa joihin olen törmännyt Suomessa (nyt siis kaksi eri valmistetta) käytetään glukosamiinisulfaattia!

Flesh sanoi:
Lääkkeessä ei suoraan sanota, missä muodossa glukosamiini on, lieneekö sillä sitten jotain vaikutusta tuohon reseptiasiaan. Lisäravinteissa joihin olen törmännyt Suomessa (nyt siis kaksi eri valmistetta) käytetään glukosamiinisulfaattia!

"Suomessa glukosamiinipolysulfaatti mainitaan lääkeluettelossa, joten niitä saa myydä vain apteekista (reseptillä). Vihersimpukkauutteessa luonnostaan oleva glukosamiini sitä vastoin on luontaistuote, joka luokitellaan elintarvikkeeksi. Lääkelaitos on kuitenkin kieltänyt ilmoittamasta valmisteiden myyntipäälyksissä sanan ´glukosamiini´.

Sekä luonnollinen että synteettinen glukosamiini imeytyy hyvin suun kautta nautittuna. Synteettinen glukosamiinisulfaatti hajoaa mahalaukussa glukosamiiniksi ja sulfaatiksi. Vereen imeytynyt glukosamiini kulkeutuu ensin maksaan ja sieltä verenkierron mukana kaikkialle elimistöön, erityisesti niveliin."

Lähde: http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/glukosam.html

Eli lienee sama ottaako glukosamiinin luontaistuotteesta tai apteekkituotteesta?
Onko kellään tietoa, kuinka paljon glukosamiinia nämä hainrusto- yms. tuotteet sisältävät?

Grim Reaper sanoi:
http://www.terveyskauppa.net/products.php?g1=96879b&n=2
Onko kellään kokemuksia kyseisestä tuotteesta? Vastaako sisällöltään reseptilääke Arthtyliä, jota käytetään nivelvaivojen hoitoon? Polvet ovat alkaneet vaihteeksi kipuilemaan, joten tarkoitus olisi kokeilla glukosamiinia vaivoihin.

Kokemusta on, toimii ainakin allekirjoittaneen selkäkipuihin kuureina. Noissa tabuissa on muistaakseni 500mg glukosamiinisulfaattia, kolmasosa Arthrylin määrästä. Itselläni on toiminut 500mg/pv annostuksella. Hainrustotableteista sain pötsini sekaisin, pelkällä glukosamiinilla ei itselläni ole vaikutusta vatsan toimivuuteen.

Mitä tuohon reseptilääkestatukseen tulee,kysyin asiaa lääkelaitokselta ja sain seuraavan vastauksen:

Glukosamiini on luokiteltu lääkkeelliseksi. Olemme tehneet useita luokittelupäätöksiä, joissa glukosamiinia sisältäviä valmisteita on luokiteltu lääkkeiksi. Luokittelupäätös tulee kuitenkin voimaan vasta, kun mahdollinen päätöksestä tehty valitus on käsitelty ja valitus hylätty. Joistakin luokittelupäätöksistä on valitettu hallinto-oikeuteen. Päätösten voimaantulo odottaa hallinto-oikeuden käsittelyä. Kun päätös ei vielä ole voimassa, saavat
valmisteet olla myynnissä elintarvikkeena.

Jos tilaat glukosamiinia esim. netin kautta ja jos tulli kysyy meiltä kommenttia, vastaamme, että aine ja valmiste ovat lääkkeellisiä, ne tultaisiin todennäköisesti luokittelemaan lääkkeiksi ja niitä koskevat määräykset lääkkeiden maahantuonnista.

Eli tuo Bio-Glukosamin lienee tällä hetkellä käsittelyssä, koska sitä oli vielä eilen myynnissä, tuskin on jäänyt läääkelaitokselta huomaamatta. Löysin lääkelaitoksen sivuilta luettelon, jonka mukaan esim. Prolabin Joint Support(?) oli luokiteltu lääkkeeksi.

Itselläni oli kisojen jälkeen polvissa vihlontaa ja reiden takaosan pieni repeämä ja käytin 100 tabletin kuurin putkeen glukosamiinia ja todella auttoi. Kannattaa kokeilla.
Ostin ihan puhdasta glukosamiinia tunnelin lisäravinnekaupasta.

Tota Arthtyliä oon käyttänyt kipeisiin polviin nyt yhen 3kk kuurin. Auttaa se pikkasen.

Mitäs tollasilla tekee; 3/vrk vähintään. Toisaalta, jos rahaa on, niin siitä vaan. Köyhtymistä suurempaa haittaa siitä ei ainakaan pitäisi olla.

Olen polvieni takia joutunut irvistellen nieleskelemään myös muutaman kuurin Arthryliä, mutta onko sen vaikutuksilla sitten ollut kovinkaan suurta eroa (paitsi hinnassa) ilman reseptiä myytäviin glukosamiinilisäravinteisiin joita olen haulitornin juurelta käynyt shoppailemassa: kyllähän näitä(kin) mömmöjä tarjolla on ihan mukavasti ollut.

tietääkö kukaan kuin hyvin glukosamiinia on vielä tyrkyllä luontaistuotekaupoissa? onko noiden toiminnassa suurta eroa reseptikaman hyväksi? kumpihan tulisi halvemmaksi, luontaistuotekaupasta (mitä on vielä vaihtoehtoina, myydäänkö enää ylipäätään?) vai apteekista?

paljonko noi tolosen markkinoimat (vihersimpukkauute, hainrustovalmisteet) sisältää glukosamiinia?

Bio-Glukosamiinillä ja Arthtylillä ei suurta hintaeroa ole, olettaen että bioa pitää ottaa se 3x arthylin tehoon, eli paketti kestäisi 20 päivää. halvempia vaihtoehtoja apteekista taitaa olla "glucosamin orion, glucadol 400mg ja G-lenk 400". noiden hinnat jotain 22c kappaleelta yliopiston apteekista (3x päivässä pitää ottaa ainakin).

eli kannattaako hakea resepti vai saako halvemmalla vielä jostain luontaistuotteina?

OT: aika hyvin pelaa lääkefirmat kotiinpäin mm. näissä lisäravinteissa ja vitamiineissa.. heikkohermoisempaa jo vituttaisi tämmöinen. ootan innolla millon saa proteiinitkin reseptillä sopivampaan hintaan. :curs:

Ostin Bioteekin hainrusto+vihersimpukka kapseleita 80kpl/19,90 kun on tarjousviikot kipeeseen olkapäähän. Pakkauksessa ei ilmoiteta aineen määriä, on vain eritelty hainrustojauhe jne.

Siellä ois ollu muitakin vastaavia tuotteita ja yllättäen tohtori molosen tuotteet oli muita kalliimpia. En muista oliko niiden kyljessä glukosamiinin määriä. Lisäksi oli Bio-Glukosamin eli vastoin sääntöjä(?) käytettiin pakkauksen kyljessä nimenä. Ja se just sisälsi sen 500mg sulfaattia.

Minkäs nimistä tuotetta Pinja käytti, kun auttoi vaivoihin?

haba sanoi:
Ostin Bioteekin hainrusto+vihersimpukka kapseleita 80kpl/19,90 kun on tarjousviikot kipeeseen olkapäähän. Pakkauksessa ei ilmoiteta aineen määriä, on vain eritelty hainrustojauhe jne.

Siellä ois ollu muitakin vastaavia tuotteita ja yllättäen tohtori molosen tuotteet oli muita kalliimpia. En muista oliko niiden kyljessä glukosamiinin määriä. Lisäksi oli Bio-Glukosamin eli vastoin sääntöjä(?) käytettiin pakkauksen kyljessä nimenä. Ja se just sisälsi sen 500mg sulfaattia.

Minkäs nimistä tuotetta Pinja käytti, kun auttoi vaivoihin?

Ihan puhdasta optimum nutritionin glucosamiinia (JR:stä)

Kaupan nimeä kertomatta, saatavilla on alle 20 eurolla 90x1000 mg kapseleita puhdasta glukosamiinia. Siihen nähden että toi purkki kestäisi 2 kk 1500 mg:n keskimääräannoksella, niin aika kalliilta kuulostaa toi Tolosen tuote (ylläri). Itse otan yhden 1000 mg kapselin päivässä, ja epätieteellisen empiriatestin perusteella kuurin lopettaminen saa polven napsumaan ja kipeytymään pienellä viiveellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom