Bilehileiden paratiisi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jusks
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itse kävin thaimaassa marras-joulukuun ollessani Blackmoon partyilla Koh Phanganilla, itselle oli turhan järkyttävää meininkiä. Huumeita tultiin kauppaamaan puolentunnin aikana ainakin 5krt. Ja musiikki soi niin kovalla että tärykalvot meinasi haljeta, ja joka vielä kaikenlisäksi oli jotain paska trancea jota ei kestä kukaan joka ei oo kamoissa.
Eli en suosittele ainakaan Blackmoon partyja, ellet sitten tykkää tälläsestä menosta:)

Miamissa South Beach on melkoinen klubimesta ja halvan dollarin ansiosta oleilu siellä on halpaa. Klubit eivät välttämättä sitä ole.

Jos tuonne suuntaa, niin ei kannata mennä hotelliin ihan South Beachille, koska hinnat ja möykkä ovat kovia. Mielummin jonnekin vähän pohjoisempaan Miami Beachia eläkeläisten sekaan ja matkustus julkisella klubbaamaan.

Allekirjoittanut ei ole bilehileillyt ihan viime aikoina, joten nämä tiedot sillä varauksella ;)

No siis kesäsesongin aikaan Bulgariassa on bilehileiden turistihelvetti Sunny Beach, jota taas ei todellakaan sovi sekoittaa muuhun (oikeaan) Bulgariaan, joka on ihan loistava maa vierailla.
Se on muuten kumma juttu, kun jotkut jaksaa haukkua näitä turistihelvettejä. Itse kyllä tykkään enemmän pyöriä juuri siellä missä jotain tapahtuu, ja on muutenkin huolettomampaa kuin joku Madventures tyyppinen travellaus. Se taas ei mulle oikein iske. Kaikista parhaita on ne, jotka ei ole ikinä käyneet missään Viroa pidemmällä, ja haukkuvat turistihelvetit paskoiksi vaikkei ole mitään kokemusta.

Kyllä mulle passaa just se, että haen valmispakettimatkan, hyppään lentokoneeseen, tenutan viikon tai kaksi ja tulen kotiin. Ei tarvitse huolehtia mistään. Just sopiva loma.

Se on muuten kumma juttu, kun jotkut jaksaa haukkua näitä turistihelvettejä. Itse kyllä tykkään enemmän pyöriä juuri siellä missä jotain tapahtuu, ja on muutenkin huolettomampaa kuin joku Madventures tyyppinen travellaus. Se taas ei mulle oikein iske. Kaikista parhaita on ne, jotka ei ole ikinä käyneet missään Viroa pidemmällä, ja haukkuvat turistihelvetit paskoiksi vaikkei ole mitään kokemusta.

Kyllä mulle passaa just se, että haen valmispakettimatkan, hyppään lentokoneeseen, tenutan viikon tai kaksi ja tulen kotiin. Ei tarvitse huolehtia mistään. Just sopiva loma.
Se on muuten kumma juttu, kun kaikki eivät tykkää siitä tenuttamisesta, vaan ovat ehkä jopa kiinnostuneita vieraista kulttuureista.

Se on muuten kumma juttu, kun kaikki eivät tykkää siitä tenuttamisesta, vaan ovat ehkä jopa kiinnostuneita vieraista kulttuureista.
Ei ollut kyse siitä, vaan juurikin siitä, että heti ollaan kritisoimassa niitä turistihelvettejä. Jos joku kysyy kunnon bilepaikkaa, niin ei sitä kiinnosta, että Bulgarian Sunny beach on turistihelvetti, ja se on oikeasti ihan kiva maa jos ei mene lähellekään Sunny beachia.

En minäkään huutele miten vitun tylsää on vaan travellata ympäriinsä. Mutta kai se on sama juttu vähän kaikessa. Tuning-harrastajat saa kuunnella jatkuvasti vittuilua, bodarit pitää säbän pelaajia säälittävinä ja kaikki muut pitää bodareita säälittävinä.

Ja ei, en pahemmin ottanut itseeni, mutta kummastuttaa se miten aina tiettyyn suuntaan huudellaan ja kritisoidaan, eikä ikinä toisin päin. Ihmiset nyt kuitenkin hirveästi harrastaa niitä pakettimatkoja ja turistikohteita, niin miksi jonkun vähemmistön täytyy tulla kertomaan, että ne on perseestä?

bilehile, ja kulttuuri ei kait nyt oo mikaan sama asia ?
tenuttaminen nyt saattaakin jollaiin tapaa kuulua tuohon bilettamiseen ?

Kukaan ei ole Canarian saaria maininnut.Eiköhän sieltäkin löydy bileitä joka lähtöön tähän aikaan vuodesta.Americas,ingles,las palmas....
Ja lämmintä pitäis olla.

Mikä olisi halpa bilemesta viikoksi kaveri porukalle kesällä? Suunnittelimme jos olisimme viikon esim. sunny beach :D olisiko muita,parempi vaihtoehtoja? Pitää olla yhtä halpa.

Tämäkin riippuu ihan siitä millainen bilehile on ja mitä hakee matkalta. Esim. millaisesta musiikista tykkää jne. vai onko klubien musiikilla edes väliä..Perusturistien halvoiksi biletyspaikoiksi sopii Sunny Beach, Varnan kultahietikko, Costa del Sol missä itsekin viihdyn, ja toki Mallorca ja Ayia Napa Kyproksella jotka ei ihan halvimmasta päästä ole kyllä...Myös ilmeisesti Rodos on aika suosittu..

Sitten jos tyylikkäämpää klubimeininkiä haetaan niin Barcelona ja Madrid:)

Klubeille Bangkokiin (varo palovammoja ;) )
Biitsibiletystä / örvellystä harrastamaan sitten Koh Samuille.
400 eskoon saa kait nyt lentojakin, perillä onkin sitten lähes ilmaista. Hotelli 10e ja safka 1e jos säästäen mennään. Viina halpaa, sisäänpääsyt yleensä ilmasia, huumeita ei kannata Thaimaassa harrastaa, Ibiza on sitä varten.

Klubeille Bangkokiin (varo palovammoja ;) )
Biitsibiletystä / örvellystä harrastamaan sitten Koh Samuille.
400 eskoon saa kait nyt lentojakin, perillä onkin sitten lähes ilmaista. Hotelli 10e ja safka 1e jos säästäen mennään. Viina halpaa, sisäänpääsyt yleensä ilmasia, huumeita ei kannata Thaimaassa harrastaa, Ibiza on sitä varten.

Tai Patongille Sedulaan jos tulee koti-ikävä :rolleyes:

Varnan kultahietikko, Costa del Sol, Olisiko näistä lisää tietoa?
Varnan kultahietikko on Bulgariassa ja vähän saman tapainen kun Sunny Beach. Todella hienohiekkainen ranta, vilkas iltaelämä ja edullinen hintataso. Kultahietikolla on aika paljon perheitä mutta myös nuoria. Diskoja ja Klubeja löytyy.

Beach-at-Golden-Sands-13.jpg

Costa Del Solilla on paljon klubeja ja diskoja ja hintataso vähän alhasempi ku Suomessa. Itse olen ollut Fuengirolassa ja Benalmadenassa, molemmista tykännyt:) Olen taas kesällä Fuengirolaan lähdössä:) Costa Del Solilta löytyy toki muutakin tekemistä kun baareilut jos aktiviteetteja etsii. Mutta erinomainen paikka rannalla löhöilyyn ja bilettämiseen.

Molemmissa on mukavan kuuma kesällä.. ;)

Sunny beachilla oli kyllä melkoisesti meininkiä varsinkin yöaikaan, kun pari vuotta sitten siellä olin. Plussana vielä helvetin halvat hinnat.

Olin toissa vuonna Sunny Beachilla ja viime vuonna Kultahietikolla ja paremmin löyty bileväkeä kyllä Sunny Beachilta, vaikka kyllä Kultahietikollakin nuoria riitti. Sunny Beachilla merivesi oli lämpimämpää (toki saattoi johtua esim. tuulista) ja ruoka sekä viina halvempaa. Tosin voi olla että hinnat nousivat vuoden aikana kummassakin paikassa. Kultahietikko on paljon pienempi paikka ja sen kerkeää koluta läpi kyllä parissa päivässä. Kultahietikolla oli todella paljon erilaisia pub-crawleja, beach partyja yms. bileitä, kun taas Sunny Beachilla en näihin törmännyt, mutta baarit oli siellä parempia.

Ensi syksylle pitäisi nyt alkaa katselemaan jotain saman tyylistä rymypaikkaa, mutta Bulgariaan ei enää vähään aikaan viitsi matkustaa kun se on jo nähty. Kriteerit on siis: halpa ruoka ja juoma, halpa/keskihintainen matka, lämmin, mielellään kunnollinen yöelämä, meri. Mustameri-Välimeri-akselilla siis tod. näk. liikutaan. Oisko jotain hyvää paikkaa tiedossa?

:offtopic:
Tuo pakettimatkojen haukkuminen on muuten tosi vastuutonta hommaa siinä mielessä, että kun kaikki haluaa olla cooleja "travellereita" ja käydä paikoissa joissa ei liiemmin turisteja käy, niin pikkuhiljaa nämäkin paikat alkaa muuttumaan turistirysiksi ja pilaa monia hienoja paikkoja/alkuperäiskulttuureita. Pakettimatkailulla saadaan ainakin örveltäjät (itseni mukaan lukien) pysymään turvallisesti sillä tietyllä alueella ja samalla nämä lomakohteet myös kehittyvät. Toki monissa paikoissa tulee sitten tilanpuute eteen jossain vaiheessa.

Varnan kultahietikko on Bulgariassa ja vähän saman tapainen kun Sunny Beach. Todella hienohiekkainen ranta, vilkas iltaelämä ja edullinen hintataso. Kultahietikolla on aika paljon perheitä mutta myös nuoria. Diskoja ja Klubeja löytyy.

Beach-at-Golden-Sands-13.jpg

Costa Del Solilla on paljon klubeja ja diskoja ja hintataso vähän alhasempi ku Suomessa. Itse olen ollut Fuengirolassa ja Benalmadenassa, molemmista tykännyt:) Olen taas kesällä Fuengirolaan lähdössä:) Costa Del Solilta löytyy toki muutakin tekemistä kun baareilut jos aktiviteetteja etsii. Mutta erinomainen paikka rannalla löhöilyyn ja bilettämiseen.

Molemmissa on mukavan kuuma kesällä.. ;)

Tuota voisitko vielä kertoa enemmän tuosta varnan kultarannikon eroista sunny beachiin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom