Bermudan kolmio

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Luckyone
  • Aloitettu Aloitettu
Nää on vähän näitä juttuja...

Periaatteessa kiinnostais kovastikin, joo. Mutta. Ei mulla ole mitään resursseja alkaa ottamaan asiaoista selvää. Ainakaan siis mitään uutta. Ja jos kaikki tieto minkä aiheesta löydän on jo jonkun muun tallentamaa, ei se voi olla kovinkaan järistyttävää.
Muutenhan se olis jo ihan yleisessä tiedossa.

Muita vastaavia aiheita mulle:

- Uskonnon fyysisempi puoli. Ilmestyskirja. Enkelit jne.
- Da Vinci koodin juttu, eli Merovingin suku, blood of christ.
- Project Lucifer
- Pyramidit
- Kalliomaalaukset joissa artronautti
- Stonehenge ja vastaavat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikö tuossa 1945 tapahtuneessa laivueen katoamisessa ollut kai käynyt niin, että olivat lentäneet harhaan laivueen johtajan navigointivirheestä, sitten löpö loppui ja pakkolasku mereen. Muutama dokkarihan kolmiosta tuli joku jokunen aika sitten Jimiltä tai Yle teemalta. Taisivat toisessa dokkarissa lentää koeluontoisesti tuon laivueen reittiä, ja siinä muistaakseni kompassi meni jotenkin sekaisin jossain välissä tms. Tiedä sitten miten käsikirjoitettua tavaraa. Itse olen sitä mieltä, että täysin median ja ihmisten luoma legenda koko kolmio. Merenkäyntikin taitaa olla kovaa tuolla ja myrskyjä saattaa nousta nopeasti. Selittäisi kai osittain senkin, miksi '84 viimeksi paatti uponnut. Sää-, navigointi, ja muut laitteet kehittyneet huomattavasti.

Itseäni aihe kiinnostaa, koska ensikerran olen lukenut Bermudasta -80 luvun alkupuolella, jostain kirjasta ja siitä saakka mielenkiinto aiheeseen vain jäi päälle.

Löysin pari linkkiä missä on kadonneita koneita ja laivoja.

Lost Aircraft
Lost Ships

Eikö tuossa 1945 tapahtuneessa laivueen katoamisessa ollut kai käynyt niin, että olivat lentäneet harhaan laivueen johtajan navigointivirheestä, sitten löpö loppui ja pakkolasku mereen.

Tässä dokkarissa tuosta tapahtuneesta jotain..
Document

Meitsi on kyllä tuon kaasupurkausteorian kannalla. Pari mystistä katoamista, kaasupurkauksia jne jne ja legenda on valmis.

Oliko se niin, että sellaine kaasupurkaus oli havaittu ihan maan kiertoradalta asti. Laiva jos siinä keskellä on, niin veden kantavuus on olematon-> laiva putoo pohjaan. Sama jos lentokone joutuu samaisen kaasunpilveen, kompassi sekoaa koska se on ikäänkuin ukkospilvi, siis sähköinen ja koneelta loppuu happi -> mereen menee että molskahtaa.

Eilisessä lehdessä, olikohan nyt iltis tai iltalehti, oli juttu siitä kuinka järvi "kiehui" viitisen minuuttia ja tämä oli ihan suomessa. Kyseessä oli silloinkin kaasupurkaus pohjasta mitä ilmeisemmiin.

Afrikassahan on ainakin yksi järvi jonka pohjasta pulpahti taannoin sellainen kupla kaasua (en muista oliko hiilidioksidia vai metaania tms) että kaikki happea hengittävät elolliset kuolla kupsahtivat laajalta alueelta järven ympäriltä. Kylällinen ihmisiäkin meni mukana.
Ja linkkiä en jaksa nyt kaivaa, juttu oli joitain vuosia sitten jossain suomalaisessa paperilehdessäkin.

Hyi hitto, en kyllä haluais käydä.
Mulla on joku juttu avovettä kohtaan muutenkin. En esimerkiksi voi veneellä ajaessa pulahtaa keskellä järveä uimaan, meressä on vaan pahempi.
Tai sama lenkkeillä aamusella Sörnäisissä kun ne isot laivat lipuu muutamankymmenen metrin päästä ohi peilityynen veden päällä... Hyrr kammottavaa :(

Nää on vähän näitä juttuja...
- Uskonnon fyysisempi puoli. Ilmestyskirja. Enkelit jne.
- Da Vinci koodin juttu, eli Merovingin suku, blood of christ.
- Project Lucifer
- Pyramidit
- Kalliomaalaukset joissa artronautti
- Stonehenge ja vastaavat
uskonnon fyysinen puoli... Nojaa entä ufot?

da vincin koodi=101% paskapuhetta
salaseurat... No jaa...

pyramidit... Liikaa aikaa, ja ihminen on kekseliäs.

kalliomaalaukset... Tosi siistii kun pirihalluissaan näkee parkkipaikallakin jeesuksen muotoisen öljyläikän

stonehengekin käsittääkseni oli täysin ihmisten senaikaisilla menetelmillä tehtävissä.

onhan noi sadut ihan viehättäviä mutta ei niillä ole järjen ja tieteen valossa mitään oikeeta pohjaa ollakseen jotain yliluonnollista.

Omasta mielestä taas ei. Todennäköisyys että laiva kohdallä erittäin pieni siihen nähden, että tietoa purkauksista vähäsen, eli ei kauhean yleistä ainakaan.
Eikä vaikuta ainakaan lentokoneisiin ;).

Edit: Hidas
Sitten voit varmaan kerto kuinka "vähän" alueella liikkuu laivoja ja kuinka paljon purkauksia tulee kun kerran todennäköisyydet tiedät..

Tuo selittääkin kaiken eikö? :D
Mitäs mystistä pyramideissa sit on?!? Jotain tarinoita kirouksista jotka syntyi vaan ihmisen taikauskon takia?
Mitään oikeesti yliluonnollista ei niissä ole vai onko muka?

vai onko aphopis tuonut pyramiidit todistetusti maahan? ;)

ja ps se da vinci coden merovian tjsp suku on keksitty juttu. Yksi suvun puuhamiehistä todisti 90-luvulla oikeudessa että keksi itse päästään useamman sukupolven verran täytettä siihen merovero mitälie sukupuuhun.. Tuli hiljattain dokkari aiheesta (jim d historia)

ja bermudan kolmio= makneettikenttä sekoittanut navigointivehkeet. Tai sit noi kaasupurkaukset. Vaikea sanoa kun edellinen onnettomuus ollut joskus vuonna käpy.

Turun sanomissa oli muutama viikko sitten mielenkiintoinen juttu metaanipurkauksista.
http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2008-06-26,104:2:549391,1:0:0:0:0:0:

Osa "mystisistä" katoamisista johtuu varmaankin näistä. Olen myös nähnyt ohjelman, jossa oli juttua mereen syntyvistä pyörteistä. Kun kaksi eri suuntaan kulkevaa merivirtaa kohtaavat voivat ne muodostaa imaisevan pyörteen, mutta vain silloin kun virtaukset ovan poikkeuksellisen voimakkat, eli joskus kerran 50 vuodessa.

Ja jimin dokkareihinko on luottamista että pystyt noin vakavasti sanojes takana seisomaan ? :)

Viimeks kun tarkistin niin Dan Brown kirjoittaa fiktiota. Joillekkin vissiin tuntematon käsite? Ainahan noissa on pieni ripaus oikeaa historiaa + paljon kirjailijan omaa mielikuvitusta jotta saadaan hyvä tarina ja hahmot.

Kalliomaalaus astronautit... jokainen voi vetää omat päätöksensä
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuva:Ancientastronauts.jpg
Mulle tulee ainakin 100 todennäköisempää selitystä mieleen kuin UFO:t mitä toi vois esittää. I want to believe

Tää bermudan kolmio on kyllä äärimmäisen mielenkiintoinen aihe. Vielä kun "totuus" todella selviäisi joskus

tänään tuli Jimiltä ohjelma jossa pohdittiin, voisiko Atlantin valtameren pohjassa oleva musta aukko selittää Bermudan kolmion oudot onnettomuudet. :thumbs:

Kiinnostaa kyllä kovastikkin kyseinen aihe. Jonkun leffankin kyseisen aiheen tiimoilta muistelen nähneeni, vai olikohan se se abyss tai joku vastaava..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom