Berliini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hookoo
  • Aloitettu Aloitettu
Mites toi klubipuoli? Onkos kukaan käynyt Berghainissa?

Näistä isoista klubeista olen käynyt vain Tresorissa, joka oli sellanen askeettinen perunakellari, missä bassot tuntui niin paljon, että osa meidän porukasta alkoi pelkäämään terveytensä puolesta.

Berghaimiin jonotin 1,5h ekalla kertaa Berliinissä ollessani..Enkä tietenkään päässyt sisään. Siinä pitää olla aika hyvä taktiikka pukeutumisen ja käyttäytymisen suhteen, ja siltikin voi jäädä ulos.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mites toi klubipuoli? Onkos kukaan käynyt Berghainissa?

Jos on turisti, myöhään liikkeellä, pelkällä jätkäporukka ja pukeutuu edes aavistuksen tyylikkäästi, silloin on vaikea päästä mihinkään hyvään klubiin sisään. Tietenkin edes puhumattakaan esim. Berghainista, joihin pääseminen turistina on enimmäkseen tuurista kiinni. Sunnuntai-aamupäivällä kannattaa kokeilla tuota Berghainia. Tresoriin kannattaa mennä, jos ei Berghainiin pääse, mutta haluaa kokea jotain erilaista.

Varmin keino päästä sukeltamaan paikalliseen klubi-sceneen kunnolla on tutustua paikallisiin tyttöihin ja mennä heidän kanssaan sisään.

Suositteluja vailla... Edullinen ja siisti hotelli hyvällä sijainnilla sekä buffet-aamiaisella Berliinistä.

Joko Länsi- tai Itä-Berliinistä, kunhan on siinä mielessä ytimessä, että lähellä on hyviä ruokapaikkoja, jotain iltaelämää sekä kauppoja (ei tartte olla mitään luxus-kauppoja). Sillai, että mahdollista shoppaussaalista voi tarvittaessa käydä tyhjentämässä hotellihuoneeseen ilman julkisilla matkustamista.

Tykkään käydä katselemassa nähtävyyksiä, ihmisten elämää (luxuksesta slummeihin) ja semmoisesta Kallio-Södermalm-Nørrebro-tyylistä meininkiä trendikkäissä ja nuorekkaissa kaupunginosissa. Saa suositella sitä tekemistäkin.

Aika vaikeet reunaehdot =)

Tollasta meininkiä löytyy paljonkin Berliinistä, sieltä täältä. Prenzlauer Bergissä on paljon pikkukauppoja ja ravintoloita, muutenkin kivaa aluetta. Isommat kaupat oikeastaan Kudammilla, luksus- ja ketjuliikkeet Friedrichstr:n lähistöllä. Ympäristö siellä on vaan jotenkin hengetöntä.

Warschauer str:llä Michelberger Hotel on ansaitusti saanut ikisuositukseni! Siitä pääsee hyvin ihan kaikkialle, paljon ravintolaa ja yöelämää nurkan takana. Isoista klubeista Tresor, Berghaim ja Watergate nyt ainakin.

Näistä isoista klubeista olen käynyt vain Tresorissa, joka oli sellanen askeettinen perunakellari, missä bassot tuntui niin paljon, että osa meidän porukasta alkoi pelkäämään terveytensä puolesta.

Berghaimiin jonotin 1,5h ekalla kertaa Berliinissä ollessani..Enkä tietenkään päässyt sisään. Siinä pitää olla aika hyvä taktiikka pukeutumisen ja käyttäytymisen suhteen, ja siltikin voi jäädä ulos.

Juu kokemusta on.. 2h jonossa. Kaksi kaveria (brassi ja italiaano) päästettiin sisään. Me odoteltiin lisää kunnes poke ilmoitti vaan yhtäkkiä, että sinä ja kaveri ette tule. Myös kaksi seuraavaa jätkää jätettiin ulkopuolelle. Minä omaan tapaani pistin ihan valtavan metelin pystyyn ja asiallisesti (köh köh) ilmoitin, että tämä ei jää tähän, oon Suomesta asti tullut tänne bilettämään ja aion kirjoittaa palautteen kaikkiin mahdollisiin paikkoin lonely planetista lähtien miten mua on täällä kohdeltu. =D Poke lupasi, että sisälle päässeet kaverit saa rahat takaisin kyllä. Pidin edelleen kamalaa meteliä...No se toimi. Paikalle tuli toinen portsari, joka päästi meidät sisälle.. Mutta en suosittele tätä keinoa kaikille. Minä nyt satun olemaan niin paha suustani ettei se varmaan jaksanut kuunnella mua pidempään....

Berghain on muuten ihan samanlainen perunakellari loppujen lopuksi :) Kolme kerrosta, korvatulpat mukaan. Kunnon jumputusmusaa joka puolella ja asiakaspalvelua turha odottaa missään :D Tresorista tykkäsin melkein enemmän aikanaan.

Tresor oli kyllä hyvä paikka mennä lyylien kans :D noh, eipä sillä että itekään siitä oisin hirveesti syttyny. Tyylikkään synkkä paikka tietyllä lailla toki ja ihan hyvää räminää :D
Berghain ehkä kuitenkin parempi noista kahdesta. Watergate (jonka laivaterassi muuten avattiin viime viikonloppuna) ja Weekend on silti ehkä enemmän omaan makuun. Weekendin kattoterassilla on aika letkee fiilis ottaa huikkaa, kuunnella musaa ja katella kiss.. öistä Berliiniä :)

Suositteluja vailla... Edullinen ja siisti hotelli hyvällä sijainnilla sekä buffet-aamiaisella Berliinistä.

Joko Länsi- tai Itä-Berliinistä, kunhan on siinä mielessä ytimessä, että lähellä on hyviä ruokapaikkoja, jotain iltaelämää sekä kauppoja (ei tartte olla mitään luxus-kauppoja). Sillai, että mahdollista shoppaussaalista voi tarvittaessa käydä tyhjentämässä hotellihuoneeseen ilman julkisilla matkustamista.

Tykkään käydä katselemassa nähtävyyksiä, ihmisten elämää (luxuksesta slummeihin) ja semmoisesta Kallio-Södermalm-Nørrebro-tyylistä meininkiä trendikkäissä ja nuorekkaissa kaupunginosissa. Saa suositella sitä tekemistäkin.

Miksi sä tarvit buffetaamiaisen. Berliinissä kuuluu vain etsiä lähin pikku kahvila ja istua sinne aamiaiselle. Tai hakea lähimmältä metroasemalta tuoreita täytettyjä leipiä/croissanteja. Itse tykkään pyöriä esimerkiksi Hackescher Marktin alueella mistä otan mielellään hotellinkin ja siitä pohjoisen suuntaan. Oon kielikurssilla aikanaan asustellut Torstrassella ja siltä suunnalta löytyy kaikenlaista pientä ja kotoisaa. Kastanienallee on kiva alue, Kulturbrauereissa kaikenlaisia tapahtumia, siihen aikaan oli ilmaisia tapahtumia ja keikkoja tosi paljon.... Näköaloja kannattaa tv-tornin sijaan mennä katsomaan Bundestagin kupoliin. Paljon mielenkiintoisempi alue. Ja ihan vaan Tiergartenia kiertelemään kävelylle. Ehkä törmäät samaan nudistihomopuistoon siellä mihin minäkin :)

- - - Updated - - -

Apua tulipa hirvittävä Berliininkaipuu!! Viimeksi lokakussa olin ja nyt jo ikävä. Voisinpa muuttaa sinne!

Tuolla on monien kehuma aamiainen ja kyllä itse ainakin tykkäsin naukkailla kuoharia aamutuimaan, ei kuulu peruhintaan toi aamiainen kylläkään.:Meliá Berlin - Hotel in Berlin ? GERMANY

Aika hyvin ytimessä ja tuosta pääsee 100m päästä metrolla joka paikkaan. Saman kadun varrella on ihan ok ravintoloita ja kauppoja myös.

Miksi sä tarvit buffetaamiaisen. Berliinissä kuuluu vain etsiä lähin pikku kahvila ja istua sinne aamiaiselle. Tai hakea lähimmältä metroasemalta tuoreita täytettyjä leipiä/croissanteja.

Aamiaisella käynti kahviloissa kuulostaa ihan kivalle. Toisaalta kivaa on myös se, että voin aamunälkäisenä (tai joskus harvemmin pienessä krapulassa) istahtaa hotellin valmiiseen pöytään, jos ei jaksa lähteä heti etsimään sitä kahvilaa. Pidän siis siitä, että minulla on mahdollisuus syödä hotellissa tukeva aamiainen, jos haluan. Muita ruokia en yleensä hotellissa syö, vaan tykkään testailla erilaisia ruokaravintoloita muualla.

En osaa tiettyä hotellia sanoa, mutta ainakin itse tykkäsin majailla ihan Kurfürstendammin kupeessa. Vieressä oli oluthuoneita, erinomaisia italialaisia rafloja, sekä pieni kauppakeskus jossa oli mm. kahvila/leipomo ja Lidl. Vaate- ja kosmetiikkakauppoja löytyi enemmän kuin tarpeeksi, kun käveli 200 metrin päähän Kurfurstendammille. Siistiä ja suht uutta aluetta, eli toisin sanoen aitoa elämisen meininkiä sieltä ei löydy, mutta muuten kyllä nappisijainti.

Aamiaisella käynti kahviloissa kuulostaa ihan kivalle. Toisaalta kivaa on myös se, että voin aamunälkäisenä (tai joskus harvemmin pienessä krapulassa) istahtaa hotellin valmiiseen pöytään, jos ei jaksa lähteä heti etsimään sitä kahvilaa. Pidän siis siitä, että minulla on mahdollisuus syödä hotellissa tukeva aamiainen, jos haluan. Muita ruokia en yleensä hotellissa syö, vaan tykkään testailla erilaisia ruokaravintoloita muualla.

Niitä ei paljon etsiä tarvi siellä. Parasta on aurinkoinen viikonloppuaamu, kun jengiä tulee suoraan baareista aamiaiselle, oluen kera tietenkin. Saksa on ihana maa :) Mutta siis ihan mistä tykkää. Hotellissa vaan jää se kaikki paikallinen kulttuuri näkemättä.

Niitä ei paljon etsiä tarvi siellä. Parasta on aurinkoinen viikonloppuaamu, kun jengiä tulee suoraan baareista aamiaiselle, oluen kera tietenkin. Saksa on ihana maa :) Mutta siis ihan mistä tykkää. Hotellissa vaan jää se kaikki paikallinen kulttuuri näkemättä.

Ihan mielenkiinnosta kuinka kauan olet asunut täällä?
Vai tarkoitatko turistille vai mistä näkökulmasta?

Ihan mielenkiinnosta kuinka kauan olet asunut täällä?
Vai tarkoitatko turistille vai mistä näkökulmasta?

Ihan matkustelun kannalta, useita kertoja joitakin viikkoja tullut opiskelujen takia vietettyä Berliinissä, Hampurissa ja Münchenissä. Kertakaikkiaan vaan pidän siitä maasta.

Suositut

Back
Ylös Bottom