Berliini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hookoo
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt on taas käyty Potsdamissa ja vähän myös Berliinissä, tuli myös tehtyä visiitti tuonne Sachsenhausenin keskitysleirille.
Suosittelen.

Lähdetään taas ens vuonna, niin sit vois käydä tuolla Ravensbrückin leirillä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viime vuoden lokakuussa tuli käytyä muutaman päivän visiitti Berliinissä. Tykkäsin, hintataso suurkaupungiksi todella kohtuullinen. Vaikka olimme pikkubudjetilla liikkeellä, oli silti varaa käydä joka päivä lounastamassa jossain ravintolassa. Loput syömiset tuli ostettua supermarketeista.

Yyberikaupunki, olen viihtynyt usein mestoilla. Vanhaa, uutta ja historiaa. Erityisesti suosittelen KDW:n herkkuosastoa maha kurnien...:hyper:

Olis ittellä lähtö tonne marraskuun lopulla. Hotellia voi suositella, mieluummin kaiken keskellä kun kaukana kaikesta. Ja tietty vinkkejä voi antaa, että mitä kannattaa mennä ihmetteleen. Jotain noista aikasemmista posteista selviskin. Tarkotus mennä kierteleen nähtävyyksiä ja kattelen miltä Berliini näyttää.

Olis ittellä lähtö tonne marraskuun lopulla. Hotellia voi suositella, mieluummin kaiken keskellä kun kaukana kaikesta. Ja tietty vinkkejä voi antaa, että mitä kannattaa mennä ihmetteleen. Jotain noista aikasemmista posteista selviskin. Tarkotus mennä kierteleen nähtävyyksiä ja kattelen miltä Berliini näyttää.

Millaista hotellia etutte, budjetti, luksus, huoneisto, jotain erikoista? Kuinka monta lähdössä?

Berliinissä on törkeen hyvät julkiset, hyvin selviää, kunhan kattelee, että joku isompi metro lähistöllä.

Itse olen menossa seuraavalle berliinin maratonille ja sen jälkeen jään muutamaksi päiväksi tutustumaan kaupunkiin. Oman perversionani on toiseen maailmansotaan liittyvät paikat ym. niin onko tuolla kyseinen asia kuinka esillä vai sujuvasti vaiettu asia. Kysessä kun kuitenkin on takkiin ottanut osapuoli. Vielä en ole mitään hakuja tehnyt aiheesta, museoista jne.

Millaista hotellia etutte, budjetti, luksus, huoneisto, jotain erikoista? Kuinka monta lähdössä?

Berliinissä on törkeen hyvät julkiset, hyvin selviää, kunhan kattelee, että joku isompi metro lähistöllä.

2 henkilöö ja johkin Mitten alueelle menossa. Eiköhän tosta Leiptzigstrassen lähettyviltä joku löydy. Hinnat pyörii siinä 60€/yö ja ylöspäin. Toki jos jollain on jostain hyvästä hotellista kokemuksia, niin ihmeessä suositelkaa.

2 henkilöö ja johkin Mitten alueelle menossa. Eiköhän tosta Leiptzigstrassen lähettyviltä joku löydy. Hinnat pyörii siinä 60€/yö ja ylöspäin. Toki jos jollain on jostain hyvästä hotellista kokemuksia, niin ihmeessä suositelkaa.

Oon kerran ollu huoneistossa tossa Kochstrassen aseman vieressä ihan. Alueena toi oli ainakin mulle totaalisen epäkiinnostava, pelkkiä turistipaikkoja, eikä mitään muuta. Iltasin suht autiota. Kahvilat ja ravintolat on oman kokemuksen mukaan ihan kuraa ja tuplasti paikallisten suosimia paikkoja kalliimpia. Onhan siinä turistinähtävyyksiä, mutta sinne pääsee kyllä käymäänkin vaan. Jos haluu tolle suunnalle mennä, niin Kochstrassen aseman kohdalla osoitteessa friedrichstr jotain on mageita asuntoja lyhytaikaiseen vuokraukseen.

Jos / kun itse lähden, niin koittaisin etsiä hotellia / huoneistoa Prenzlauer bergistä, vaikka Eberswalder str:n aseman läheltä. Siellä on tosi paljon hyviä ja halpoja ravintoloita, kivoja kahviloita, Mauerparkin sunnuntaikirppis + karaoke naapurissa, kauppoja yms.

Toinen kiva paikka asu on Michelberger-hotel Warschauer str:n aseman vieressä. Aivan mieletön hotelli! Tosi hyvät kulkuyhteydet kaikkialle metrolla ja u-bahnilla. Kävelymatkan päässä o2, East side gallery, Badeschiff, Watergate, Berghaim, Tresor yms yms...

Kuukauden päästä olisi reissu berliiniin. Hotelliksi valikoitui Park Plaza Wallstreet Berlin Mitte. Lähinnä hakusessa oli hotla jossa aamupala ja netti kuuluvat hintaan. Sijaintikin taitaa olla ihan passeli ja hinta kahdelta hengeltä viideksi yöksi 316€. Varsin kohtuullista sanoisin.

Lähinnä kaipaisin suosituksia museoihin, ravintoloihin yms. Eläintarhat ja herthan peli löytyy jo listalta pakollisina. Kuullut hieman juttua et kaikki museot ei nyt niin kovin kiinnostavia olisi. Esim tekniikan museota ei kauheasti olla taidettu kehua. Natsisetit nyt aina kiinnostaa :D

Mä kävin tuolla tekniikan museossa viime kesänä ja kyl tykkäsin. Ei kannata mennä jos ei veturit,junat,autot tai lentävät laitteet kiinnosta. =)

Natsirakennuksia on pystyssä ainakin Tempelhofin lentokenttä ja entinen ilmailuministeriö.Melkosen kokosia pytinkejä ja ilmaisia katsoa ulkoa. Sisään ei varmaan ees pääse. =P

Joulukuussa käytiin viikonloppu ja otettiin tämmönen Trabant safari: http://cms.trabi-safari.de/opencms/opencms/trabi-safari/en/_main/routen_preise/content_0001.html
Eli ideana on ajella itse trabantilla noin kuuden trabin letkassa ja kuunnella siinä sivussa sitten kaupungin historiaa. Aivan uskomattoman makea setti, helppo ja mukava auto ajella, ja ei haittaa vaikka vähän törttöilee liikenteen seassa, symppis trabi pistää antamaan mersumiehenkin anteeksi. fiilis on kun julkkiksella, ihmiset kuvaa ja valoissa naureskellaan. ainut vaan että trabilla on niin mukava körötellä että ei sitten niitä oppaan tarinoita tule kuunneltua niin tarkasti. mutta anyway, ens kerralla ehdottomasti uusiksi.
Ddr museon vieressä on sitten ddr ravintola, joka tarjoaa ajan menua. Ei kannata mennä varsinaisesti gourmee mielessä, tämä pitää ajatella kokemuksena:D

Kuukauden päästä olisi reissu berliiniin. Hotelliksi valikoitui Park Plaza Wallstreet Berlin Mitte. Lähinnä hakusessa oli hotla jossa aamupala ja netti kuuluvat hintaan. Sijaintikin taitaa olla ihan passeli ja hinta kahdelta hengeltä viideksi yöksi 316€. Varsin kohtuullista sanoisin.

Lähinnä kaipaisin suosituksia museoihin, ravintoloihin yms. Eläintarhat ja herthan peli löytyy jo listalta pakollisina. Kuullut hieman juttua et kaikki museot ei nyt niin kovin kiinnostavia olisi. Esim tekniikan museota ei kauheasti olla taidettu kehua. Natsisetit nyt aina kiinnostaa :D

Stasi-museo oli itestä kiinnostava, mutta harmillisen pieni. Oli tosin silloin väliaikaistiloissa, että voi olla laajempikin nyt.

Eberswalder str:n aseman ympäristöstä löytyy tosi kivoja & halpoja ravintoloita. Kauf dich klucklichista siitä holleilta jälkkäriksi vohvelit, omnom.

Suositut

Back
Ylös Bottom