Haulla en löytänyt aiheesta vielä Pakkikselta ketjua, liekkö käsitelty jossain muussa ketjussa? Onkos kellään kokemuksia tästä "ihmeaineesta"? Suositellaan erityisesti diabeetikoille alentamaan verensokeria, tehostamaan insuliinia ja säätelee aineenvaihduntaa. Tohtori Tolosen sivuilla paljon tietoa tästä. Väitetään vähentävän maksan rasvanmuodostusta hiilihydraateista, vähentää hiilareiden imeytymistä suolistosta, vaikuttaa rasvasolujen muodostukseen ja insuliiniherkkyyteen, että hiilarit menee lihaksille (lisää myös insuliinireseptoreja). Berberiinistä on omia kokemuksia, vaikka ei mitään diabetesta olekkaan. Berberiini vaikuttaa aika selkeästi ruokahalun säätelyyn, koska se lisää serotoniinin tuotantoa. Vähentää hiilareiden syöntiä ja ylimääräistä ruokahalua tehokkaasti, huomaa, että kaloreita tulee syötyä automaattisesti ainakin 300 vähemmän. :wtf: Kaloreita pitää oikeasti laskea, että tulee syötyä tarpeeksi. Väittäisin, että kun olen bulkannut niin rasvaa olisi tullut vähemmän, liekkö berberiinillä vaikutusta, että se vähentäisi rasvan muodostusta? Tuntuu myös, että lihakset on kasvaneet enemmän berberiinikuurini aikana, kuin ennen. Voi olla lumetta tai ei, mutta itse uskoisin asian olevan näin (nainen olen, eikä naisilla tunnetusti lihasta tule niin helposti). Janon tunnetta esiintyy vähemmän, vaikka syö enemmän (nytkö olen pitänyt taukoa niin joutuu juomaan paljon enemmän). Insuliinin tehostumisen ainakin huomaa ihan käytännössä... Onkos muilla kokemuksia, vastaväitteitä, mielipiteitä?