Bensatahra maalipinnassa *apua*

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jari1987
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tankkasin tuossa erään tutun tutun autoa ja jotenkin ihmeen kaupalla onnistuin tahrimaan maalipinnan tankin ja renkaan väliseltä alueelta. En oikeasti tiedä miten onnistuin sähläämään jotain näin onnetonta juuri tällä kertaa mutta tehty mikä tehty. :D Kohta on tummempi: ei kamalasti, mutta eron huomaa kyllä kun katsoo. Nolo juttu. Autoa herra ei näe ennen lauantaita.

Mikä neuvoksi? Luuletteko että joku konkari korjaamolla tai varaosaliikkeessä saisi ongelman äkkiä häviämään? Itse olen täysin tietämätön näissä asioissa.

liite: huono kuva salaman takia (on siis todellisuudessa hieman helpommin erotettavissa)
http://i42.tinypic.com/241jey9.jpg

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
slotte: Hyvä tietää, kiitti :thumbs:

Jos tuolla vahalla lähtee niin onko se sitten vedettävä koko paketti? Meinaan eikö se ole huomattavissa jos vain yhtä kohtaa käsittelee

Ite vetelin omasta autosta moiset pois sellasella kaksiosaisella vanteille tarkotetulla puhdistusaineella. Enpä tiedä kuinka vahvaa tuo litku on, että omalla vastuulla tietenkin. Itelleni ei kyllä tullut mitään vaurioita maalipintaan. Ei vaan tahtonut normi liottimella lähteä, niin tuo ratkaisi ongelman.

Missähän se tahra tuossa kuvassa on. Mutta anyway, ei tuollaista tarvitse säikähtää sitä bensaa roiskuu tankatessa ja tuollaiset tahrat ovat yleisiä ja lähtevät pesujen yhteydessä ja viimeistään vahauksessa. Jos kerrot auton omistajalle tuolla samalla pelonsekaisella asenteella, että tein bensatahran sun autos kylkeen niin luultavasti vain nauraa sun panikoimiselles. Minä ainakin nauraisia. Niin se vain on, että käytössä auto likaantuu mutta sen voi onneksi kuitenkin pestä. Katseleppas liikenteessä autojen bensasäiliöiden ympäristöä. Varsinkin diesel autoissa on melkein koko kylki mustana, koska diesel sotkee paljon enemmän.

Zone-sarja -42%
Jollei halua kaveria enempää ärsyttää, niin ei kannata ainakaan ajaa harjapesuun, sillä siitä ei tiedä, mitä kukin siitä tykkää. Tuollainen bensajälki lähtee kyllä ihan pesuaineella ja sienellä tai jos ei niin vedä vaikka autovahaa hieman kiillotuspyyhkeellä, niin silloin lähtee viimeistään. Ei tuo tosiaan erityisen vakavaa ole.

autoglym-intensive_tar_remover_LRG.jpg

Autoglymin aine on todettu ihan hyväks tahrojen poistajaks. Tuota oon laittanut rättiin ja putsannut jos on ollu jotain epämääräsiä tahroja maalipinnassa. Poistaa kyllä vahankin samalla.

Itse olen automaalari ja suosittelen menemään johonkin maalaamoon kysymään joskos ne voisivat käyttää puleraus vahaa himan. Eli ideana on ettei tarvitse ostaa koko potelia sen takia. Itse en ole koskaan pyytänyt mitään kun joku on tullut kysymään tuollaista. Tai sitten autofiksarilta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite vetelin omasta autosta moiset pois sellasella kaksiosaisella vanteille tarkotetulla puhdistusaineella. Enpä tiedä kuinka vahvaa tuo litku on, että omalla vastuulla tietenkin. Itelleni ei kyllä tullut mitään vaurioita maalipintaan. Ei vaan tahtonut normi liottimella lähteä, niin tuo ratkaisi ongelman.

Kannattaa olla varovainen noiden vanteiden puhdistajien kanssa, lähtee hyvin äkkiä maalitkin irti.

Jepulis, eli suht kevyestihän se lähti juuri tuolla auto glym tavaralla. Ehkä ne eurot ei nyt ihan hukkaan mennyt kun käyttöä voi tulla joskus toistekin, eihän tuo vanhaksi mene. Tilapäisesti parempi ratkaisu olis ollu ehkä tuo automaalauskonsti.

Naurakaa nyt poies vaan jos naurattaa :D, mä vaan muistin kun isä joskus aikoinaan varoitti tankkaamaan huolellisesti. En tiennyt oliko vaan ohimenevä heitto vai takana jotain muutakin (esim maalipintaan liittyvää) mutta miehen tuntien epäilin viimeistä.

Kiitti vaan kaikista vastauksista, tosi asiallista kommenttia.

[nelo]: toi oli just osittain miksi pyysin apua. Meinaan että jos tuhoa ei ollut vielä tapahtunut niin viimeistään silloin kun lähden puhdistamaan :lol2: no ei nyt sentään, ehkä melkein.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom