bench lockout?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tipe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli kattelin tossa yhtä ohjelmaa ja siellä oli tämmönen kun bench lockout.

Koskaan en oo tommoseen tömänny mut luulis sen tarkottavan että otetaan penkissä painot, nostetaan ne telineistä ylös ja lasketaan sitte samantien. Oonko oikeessa?

Ja toinen kysymys olis : mitä hyötyä tommosesta on?

Eikös bench lockout tarkoita loppuojennusta? Eli noston lopun käsien suoristaminen? Näin olen ainakin minä ymmärtänyt.

no okei... mä kyllä suoristan kädet joka toiston jälkeen... :p

Mutta mutta(vielä pitää urputtaa) tässä ohjelmassa lukee että
benc lockout 4x4 100%rm eli :confused:

Originally posted by tipe

Jospa se tarkoittaa 100%penkkimaksimista, siis siitä minkä otat rinnan päältä ja se laitetaan sitten sarjapainoiksi osatoistoihin(eli lockoutseihin).

Originally posted by tipe

Teet penkin maksimipainoilla 4 x 4 toistoa. Ja vielä liikkeen hyödystä, jos loppuojennus on heikko kohta penkkipunnerruksessa, niin yllätys yllätys, loppuojennukset erikoisliikkeenä auttavat siihen.

Eli homman nimihän on se, että kilpailunostothan hyväksytään vasta sitten, kun ne kädet ovat suorana (lukittuina) yläasennossa. Ja varmaan todella monesti käy niin, kun nostetaan niitä todellisia maksimeja, niin se loppuojennus voi jäädä vajaaksi. Sen takia noita treenataan erikseen (etenkin jos se loppu on erityisen heikko muihin noston vaiheisiin nähden). Tavalliselle nostelijalle tuollaisesta treenistä ei ole mitään hyötyä. Mutta jos olet tähtäämässä esim. penkkikisaan, ja olet paikallistanut itseltäsi heikoksi kohdaksi nostossa loppuojennuksen, niin siitä vain harjoittelemaan.

4x4 100%rm tarkoittanee, että tehdään loppuojennusharjoitusta 4 neljän toiston sarjaa, painolla joka on maksimiykkönen.

Ei kyllä kannata ruveta tekemään mitään loppuojennuksia,lankkupenkkiä,lattiapunnerrusta,jos ei ole hyviä pohjia penkissä.Aloittelijalle aivan turhia,itse olen WSB:llä saanut jämähtäneen penkin uuteen varmaan loivaan nousuun ja tuntuu,että nyt nuo ajavat asiansa. Normi penkki riittää pitkälle.

Suositut

Back
Ylös Bottom