Belgiaa, Hollantia, Englantia ja Skotlantia ristiin rastiin, mitä nähdä?

Tässä pikapuoliin olisi tiedossa autolla matka ensiksi lätäkön yli Saksaan ja sieltä Hollannin,Belgian,Ranskan ja Englannin kautta Skotlantiin, joka on matkan päämäärä.

Mitä kokemisen ja näkemisen arvoista porukka suosittelee kyseisissä maissa? Itse olen tässä listannut perinteiset: Stonehenge, Loch Ness, Hadrianuksen muuri ja Brugge.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olikosse merenneito patsas belgiassa? Joskus junnuna kierrettiin eurooppaa ja toi merenneito oli parasta mitä reissulla näin 10vuotiaana, kun siltä oli sahattu pää pois. :rock:

Olikosse merenneito patsas belgiassa? Joskus junnuna kierrettiin eurooppaa ja toi merenneito oli parasta mitä reissulla näin 10vuotiaana, kun siltä oli sahattu pää pois. :rock:

Tanskassa, taitaapi olla vielä lainassa Kiinassa tällä hetkellä ellei ole jo palannut matkaltaan. Ranskassa jos menette Pariisiin niin ne perinteiset Eiffel-torni, Riemukaari, Notre Dame, Moulin Rouge yms. turistirysät :rolleyes: Hollannissa ois upeita puutarhoja, tosin en tiedä miten kukinta on tällä hetkellä... osa niistä on enemmänkin kevään juttu.

Ainiin tanskassa. Mulla on kuvakin siitä ku posetan lippis väärinpäin, tanskan kovimpana jätkänä, nahkatakki päällä päättömän merenneidon vieressä. Briteissä kannattaa käydä kattoon joku 1-divarin futismatsi, vaikkei jalkapallo kiinnostaisikaan. Tunnelma koholla kun 8vuotiaat jätkät huutaa 90minuuttia fuck ja cunt sanaa. Välillä osaa noista jopa muodostaa lauseen.

Jos historia kiinnostaa niin Belgiassa kannattaa poiketa Breendonkin keskitysleirillä, joka on Brysselin ja Antwerpenin välillä. Käytiin viime vuoden road tripillä siellä ja olihan se aika hyytävä mesta. Ei todellakaan mitään pahimpia kuolemanleirejä body countilla laskettuna, mutta kohtalaisen nihkeät olot siellä oli ollu ja jengiä myös telotettiin jonkun verran. Kiertelemään pääsi muistaakseni 10 eurolla ja mukaan sai sellasen perusturistikierrosradion, josta sai sit aina kuunnella tarinoita.

http://www.trabel.com/mechbreendonk.htm

Ranskassa kannattaa mielestäni käydä mieluummin missä tahansa muualla kuin Pariisissa. Esimerkiksi Champagnen maakunnassa on tietysti viinitilaa niin perkeleesti :D Se on kyllä hämmentävä, miten erilaisia paikalliset on esimerkiksi Strasbourgissa verrattuna Pariisiin. Kuin yö ja päivä...:rolleyes:

Hollannista ei jääny muita muistikuvia kun Amsterdam, mutta kyllä sellanen yökerho kuin Paradiso oli ihan ehdoton mesta. Jonkun väitteen mukaan ainoa yökerho, joka on tehty kirkkoon ja olihan se aika veikeä kun siitä tunnisti sisälläkin kirkon muotoja.

Italiassa on kirkkoon tehty yökerho jos muistini vaan toimii. Jooh, eihän se Pariisi paras paikka ole. Bordeaux ja Carcassonne esimerkiksi ovat molemmat paljon idyllisempiä ja rennompia paikkoja.

Vielä vinkkejä Englannissa ja Skotlannissa olevista hienoista nähtävyyksistä,toiminnoista,kaupungeista jne.

Linnoja on ainakin paljon. Englannin lapi jos ajat, voi poiketa Stratford-upon-Avonissa, eli Shakespearen kotikaupungissa. Siina ihan lahella on Warwick Castle, missa en ole itse viela ehtinyt kayda, mutta on kuulemma ihan hieno.

Jos haluaa vahan ajella vuoristoradoissa, Englannissa on Alton Towers, mista olen kuullut pelkkaa positiivista. Oxfordissa kannattaa kayda tsekkaamassa Harry Potter-tyylisia kampuksia ja muutenkin se on tosi kaunis kaupunki.

Birminghamissa ei kannata kayda kuin korkeintaan konemusiikkitapahtumissa, muuten se on ruma kaupunki eika siella oikein ole mitaan (paitsi Cadbury Land :kuola:).

Skoteissa näkee jo paljon jos on Edinburghissa pari päivää. Esim Glasgow kannattaa jättää väliin, tylsä paikka.
Edinburghista järjestetään erilaisia turistikierroksia lähialueille. Kestot parista tunnista pariin päivään. Niistä valitsee sopivimman. Kun on nähnyt yhden linnan, niin mielestäni on turha maksaa pääsymaksuja enää seuraaviin.

Suositut

Back
Ylös Bottom