BCAA nostaa maksa-arvoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jupe_82
  • Aloitettu Aloitettu
Eli ihmettelin kun oli työterveys tarkastuksessa arvot koholla. P-alat 92. Mietin heti että johtuuko aminoista tai l-argiinista. No heitin arginin pois ja otin vaan bcaa 12g treenijuomana ja kk päästä uudet arvot p-alat 87. Sitten lopetin bcaa käytön ja siitä kk päästä p-alat 52

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli ihmettelin kun oli työterveys tarkastuksessa arvot koholla. P-alat 92. Mietin heti että johtuuko aminoista tai l-argiinista. No heitin arginin pois ja otin vaan bcaa 12g treenijuomana ja kk päästä uudet arvot p-alat 87. Sitten lopetin bcaa käytön ja siitä kk päästä p-alat 52

Itse ottaisin vielä käyttöön ja sitten jos on arvot koholla niin vasta epäilyttäisi.

Vähän epäilyttävää tehdä noin suora johtopäätös. Oliko tänä kontrolliaikana kaikki muu syöminen ja juominen samaa kuin BCAA:n kanssa?

Itellä reilu vuos sitte oli maksaarvot 190 alat ja laski heti kun käytin ainoastaa kreaa ja heraa nyt otin taas aminot(beta alaniini, l arginine, glutamiini, sitruliinimalaatti, eaa) nii arvot taas yli 100? Jotai perää tässä siis voi olla

Enemmän kuulostaisi siltä, että valmisteissa olisi jotain shittiä mukana. Ei aminohapoissa luonnostaan ole mitään ihmeellisempää, kuin pihvissä. Ne vain imeytyvät nopeammin.

Oletko seurannut sokerin käyttöäsi? (malto, dextroosi, vitargo, osmo jne.) Se ainakin tutkitusti nostaa maksa-arvoja.

Enemmän kuulostaisi siltä, että valmisteissa olisi jotain shittiä mukana. Ei aminohapoissa luonnostaan ole mitään ihmeellisempää, kuin pihvissä. Ne vain imeytyvät nopeammin.

Oletko seurannut sokerin käyttöäsi? (malto, dextroosi, vitargo, osmo jne.) Se ainakin tutkitusti nostaa maksa-arvoja.

Pointti vissiin oli ylimääränen kuormittaa maksaa, ei siitä ollukkaa puhetta että ne olis ihmeellisiä

No sillon olis kyllä koko bodykansa tehohoidossa, jos maksa alkas poksumaan liiallisesta proteiinista. BCAA menee kuitenki melko suoraan maksan läpi verenkiertoon ilman sen kummempia toimenpiteitä, joten kummalliselta kuulostas. Ei proteiinin pitäs muutenka maksaa tai munuaisia rasittaa, ellei aleta vetää jotain 5g/painokilo.

Mutta tosiaan vois pistää vähän niitä tuotemerkkejä kehiin.

Maksa-arvot tulee muutenki nopeesti alas. Tiedä mitä shaibaa oot saattanu syödä josta maksa on tykänny kyttyrää, eikä toi arvo oo muutakun normaalia korkeempi, ei korkea.
Jatkaisin ite samaa rataa ainaki nyt kun on laskussa. Jos noi arginiinit yms. sitä alkaa nostamaan nyt kun on laskussa nii sitte vaikka jättää pois. Epäilen että jostain muusta on heilahtanu arvot ja nyt laskeepi taas.

Synteettistä shittiähän nuo on eikä mitään pihviä . Mutta syön loppuun nuo nyt ku on jäljellä vielä toista purkkia. Now foods maustamaton ja toista maustettua en nyt muista. Oon laittanu niitä aina puolet ja puolet niin ei ole niin makeaa. Now foods on tunnetuimpia jenkkiläisiä lisäravinne valmistajia.

Mitenkä te otatte noita sillon ku pitäs paastota ennen labroja? Mä koittasin pitää aina jonku 18h olla ottamatta mitään muutaku ruokaa just ennen 12h. Kreatiini nyt on yks ja sama en mä sitä illalla ottaiskaan.

Mitenkä te otatte noita sillon ku pitäs paastota ennen labroja? Mä koittasin pitää aina jonku 18h olla ottamatta mitään muutaku ruokaa just ennen 12h. Kreatiini nyt on yks ja sama en mä sitä illalla ottaiskaan.

Mulle sanottiin että ei yhtää mitään. Korkeintaa lasi vettä

Vedin tuossa talven aikana ~3kk ajan mutantin bcaa capseja ja 9.7. Maaliskuussa otettiin maksa-arvot rutiinitarkastuksessa ja p-alat oli 129.
Jätin aminot pois ja jatkoin muuten normaalisti ja 3vko päästä kontrollissa p-alat 53.
Nyt taas 4vko käytössä mutta merkki vaihdettu star nutritionin octaneen ja arvot 89. Vaikuttais vähän siltä että tuo amino itsessään tekee piikin tuohon arvoon koska noin nopeasti reagoi. Alat:han on "aminohappojen aineenvaihduntaan liittyvä entsyymi" (terveyskirjasto.fi).
3 lääkärin kanssa keskustellu asiasta eikä kukaan ole osannut antaa selitystä. Epäilty jopa roinaajaks, vaikka näillä naruilla ei ihan heti itellä tulis mieleen

Täällä myöskin aivan samanlainen tapaus puoli vuotta sitten. Käytössä oli SmartSuppsin BCAA purkki. Terveystarkastuksessa p-alat oli kans jossain 120 kieppeillä. Lääkäri ohjeisti pienen jutustelun jälkeen pitämään siitä taukoa. Seuraavassa testissä olikin sitten 40-50 samainen arvo. Parempi mennä sitten ilman. Palkkari pysyi mukana kaiken tämän ajan joten siitä ei ainakaan koholla ollut arvo johtunut.

Tänään tuli virallisesti lääkärin tuomio ja lääkärin mielestä aminot ei voi vääristää testin tulosta ja selkeä viittaus siihen että maksa kuormittuu liikaa. Suositteli käyttämään "perinteisempiä proteiinivalmisteita tai syömään oikeaa ruokaa". Noh, jos sitä vetäis tuon 2prk tota mutanttia naamaan kun se tuol kaapissa ja lopettais sitten. Ei prkl anna luonto periks heittää 100+€ edestä pulveria roskiin

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom