BCAA - Haaraketjuiset aminohapot

Meta title: 🔥 BCAA – AMINOHAPPOJEN PIKALATAUS 🔥

Meta description: Haaraketjuiset aminohapot, jotka tukevat palautumista, jaksamista ja treenin aikaista suorituskykyä.

Mitenköhän hyvin BCAA säilyy juomaksi tehtynä lämpimässä? Toki kylmään veteen tehtynä, mut lämpeneehän se siitäkin melko nopeesti. Innostuin tossa ftukussa kreatiinia hakiessani ja ostin sitte pöntön tota smartsupps BCAA:ta. Appelsiinin makuisena toi on ihan juotavaa.

Kuinka moni on vaihtanut treenin aikana juotavan BCAA:n heraan? Kävin tossa viikonloppuna kotikylän salilla ja siellä pari roinareiskaa naureskeli kun vedin BCAA:ta ja itse joivat heraa, treenin aikana siis. Olin siinä uskossa, että BCAA imeytyy heti lihaksiin, kun taas heralla kestää aikansa, mutta osasivat kertoa, että sillä ei ole mitään väliä. Kyllähän tuota on tullut itsekin mietittyä, että oisko ihan sama jos jois vaan heraa, kun siinä kuitenkin melkein saman verran noita haaraketjuisia aminoja mitä BCAA:ssa.
En sitten teidä tulisko sen halvemmaksi, kun pitäisi yksi protsku juoma vedellä päivässä lisää.. Pitäisi ruveta laskemaan

Yritin tuossa muutama postaus takaisinpäin kysellä juuri että mikä on viime hetken tietämys, auttaako BCAA tai EAA selvästi verrattuna kokonaiseen proteiiniin.

Yritin etsiä netistä jotain luotettavaa juttua että onko näillä kahdella aminohapposeoksella EAA vs BCAA eroa toimivuudessa, eli tuoko nuo EAA:n muut aminot BCAA:n lisäksi jotain lisähyötyä treenin aikana otettuna vai onko nuo BCAA:t vastuussa hyödyistä? Tilasin muiden tuotteiden mukana pussin myproden EAA:ta missä erikoisempi suhde BCAA-aminoilla 5/0,9/2,2. Perussuhdehan on se 2/1/1. Onkohan tuosta isoleusiinin vähyydestä jotain haittaa?

Jaahas, tuo raaka EAA jauhe maistuu oksennukselle. Keksin jo salilla teorian mistä se johtuu. Mahassa proteiinit alkaa hajota aminoiksi ja ulos tullessaan oksennuksessa on siis EAA:ta. Siksi valmis EAA maistuu oksennukselle.

Onko noissa maustetuissa EAA tuotteissa onnistuttu peittämään oksennuksen maku? Se ei nimittäin kuulu omiin suosikki makuihin.

Lueskelin että argiinia ei tulisi käyttää herpesinfektion aikana, lisää viruksen määrä veressä.
Noh..
Söin BCAA:ta purkillisen kevään & kesän aikana (2-3x1g pilleri heti aamulla / yöllä jos heräsi).
Ja kappas helvetti, huulessa on herpes ollut. Nyt ensimmäistä kertää tuli nenän varteen + silmän alle.
2x syönyt viikon kuurin acyrax 800mg lääkettä vaivaan kesän aikana (eikä näppylät poistuneet kokonaan).
BCAA loppui noin viikko sitten ja punoitus laski (kunnon märkiänäppyjä ei noussut missään vaiheessa).
Sellasta uutta tietoa mulle! Kaapissa odottaa jo uus satsi BCAA:ta ja nyt ekaa kertaa itselleni argiinia.
Jonkin aikaa odottelen ja alan popsimaan. Infoan uusiiko helposti etc..

Mites kun tilasin fitnesstukun sivuilta tuollaisen Star Nutritionin massgainer säkin, joka itsessään sisältää jo BCAA:ta, ja otin bonustuotteeksi Star Nutritionin BCAA XL Caps 1100mg, voiko noita vetää yhtä aikaa? Tai voiko siitä saada jotain yliannostusta, kun tuo mass gaineri jo itsestään sisältää BCAA:ta?

Mites kun tilasin fitnesstukun sivuilta tuollaisen Star Nutritionin massgainer säkin, joka itsessään sisältää jo BCAA:ta, ja otin bonustuotteeksi Star Nutritionin BCAA XL Caps 1100mg, voiko noita vetää yhtä aikaa? Tai voiko siitä saada jotain yliannostusta, kun tuo mass gaineri jo itsestään sisältää BCAA:ta?

Tottahan siitä voit "yliannostuksen" saada, jos vetelet purkin kapseleita ja kilon jauhoa naamariin yhdeltä istumalta; tulee varmasti aika ähky ja tönkkö olo. Saman vaikutuksen saat, kun syöt jotain lihaa helvetisti liikaa.

Se BCAA koostuu kolmesta aminohaposta ja proteiini koostuu aminohapoista, joten varmaan itsekin ymmärrät, ettei kyse ole mistään kovinkaan kummallisesta aineesta.

Napsi BCAA:t ennen treeniä ja gainerit treenin jälkeen omien tarpeiden tai valmistajan ohjeistuksen mukaan.

BCAA ennen treeniä on käytännössä turha jos ei treenata paastottuna (esim aikaisin aamulla ja aamupala ei ehtisi imeytyä). Jos taas olet syönyt proteiini&hiilaripitoisen aterian 2-4h ennen treeniä, niin aminoja vapautuu kyllä sinne verenkiertoon ihan jatkuvasti treeniä ajatellen. Tuossa tilanteessa myös kaikki intra-juomat on hieman kyseenalaisia, joskin näkisin ne yhä fiksummaksi kuin pre workout bcaa.

Mahtaako pojat/tytöt jotka täällä kertoo BCAA:ta nappailevansa edes tietää mitä BCAA on?
...kysymyksistä ja kommenteista päätellen ei tiedä ...joten väkisinkin herää kysymys, että miksi jotain sellaista on ostanut, mistä ei edes tiedä mitä on ostanut :confused:

Mahtaako pojat/tytöt jotka täällä kertoo BCAA:ta nappailevansa edes tietää mitä BCAA on?
...kysymyksistä ja kommenteista päätellen ei tiedä ...joten väkisinkin herää kysymys, että miksi jotain sellaista on ostanut, mistä ei edes tiedä mitä on ostanut :confused:

On luettu katsos internetistä isojen poikien treeni ja ruokaohjelmia ja huomattu että ne vetää jotain mystistä BCAA:ta ennen treeniä joten sen täytyy olla kova juttu ;)

BCAA ennen treeniä on käytännössä turha jos ei treenata paastottuna (esim aikaisin aamulla ja aamupala ei ehtisi imeytyä). Jos taas olet syönyt proteiini&hiilaripitoisen aterian 2-4h ennen treeniä, niin aminoja vapautuu kyllä sinne verenkiertoon ihan jatkuvasti treeniä ajatellen. Tuossa tilanteessa myös kaikki intra-juomat on hieman kyseenalaisia, joskin näkisin ne yhä fiksummaksi kuin pre workout bcaa.
Treenaamassa käyn 9 aikaan aamulla (jos tuo oli teksti oli siis mulle suunnattu)

Olen funtsinut tuota samaa että jos kylläisellä mahalla, missä on sulamassa paljon prodea ja muuta ryönää, treenailee niin onko hyötyä ottaa erillisiä aminoja treenin aikana tai ennen treeniä.

edit: jauhan näköjään tätä samaa kysymystä uudelleen ja uudelleen kun katsoin vähän viestejä taaksepäin. Pitää etsiä onko esim. nimimerkki ysikymppinen kirjoittanut tuosta asiasta mitään.

Olen funtsinut tuota samaa että jos kylläisellä mahalla, missä on sulamassa paljon prodea ja muuta ryönää, treenailee niin onko hyötyä ottaa erillisiä aminoja treenin aikana tai ennen treeniä.
Samaa olen miettinyt itse. Näin maalaisjärjellä ajateltuna vois kuvitella että parhaan hyödyn / hyödyn yleensä saa kun ottaa oikeasti tyhjään mahaan. Lähinnä olen ottanut tyhjään vatsaan ennen aamutreeniä kahvin kanssa. En tiedä onko mitään hyötyä, mutta ainakin henkisen katabolian se tyydyttää. Toki pieni määrä heraa vois ajaa saman asian, jopa paremmin.

edit: jauhan näköjään tätä samaa kysymystä uudelleen ja uudelleen kun katsoin vähän viestejä taaksepäin. Pitää etsiä onko esim. nimimerkki ysikymppinen kirjoittanut tuosta asiasta mitään.

No jos ajatellaan mikä on BCAA.n funktio ajatellen salitreenausta, niin se antaa signaalia kohottaa proteiinisynteesiä (tähän riittää tutkimusten mukaan perjaatteessa vain 3g leusiinia). Proteiinisynteesin kohotus ennen treeniä on taas antikatabolisesti tärkeä asia. On myös tehokkaampaa nauttia aminoja ennen treeniä(vrt. treenin aikana/jälkeen), jolloin treenin aikana kiihtynyt verenkierto kuljettaa jo tuolloin aminohappoja eteenpäin, joka taas stimuloi entisestään proteiinisynteesiä jo treenin aikana (Tipton ym. 2001).

Mun mielipide on joo se, että tällä on merkitystä vain jos treenataan paastottuna, koska tuolloin aminoja on minimaalisesti verenkierrossa ennen treeniä, ja tuossa tilassa treenaaminen olisi korostetun katabolista.

Toki saman efektin kuin bcaa.ta käyttämällä saisi ihan 30g hera-annoksella, tai vain syömällä proteiinirikas ateria jokunen tunti ennen treeniä, koska vaikutus on sama -> aminohappoja on riittävästi verenkierrossa ja proteiinisynteesi on koholla valmiiksi nautittujen proteiinien johdosta.

hehheh, tulihan tieteellinen teksti..

Täysin turhaa kamaa ainakin tapauksissa, joissa ruokavalio on muuten persiillään. Ja jos ruokavalio on kunnossa, on vaikutukset silloinkin todella, todella marginaalisia. Hyötyjiä ovat lähinnä kauppias ja kansantalous ;)

Monen bcaa-vetäjän pitäis vetää vaan helvetisti enemmän ruokaa. On jauheet, pulverit ja pillerit, mutta sitte on unohtunut syödä kokonaan normaalit safkat. Ravinteisiin menee paljon rahaa kuussa, mutta ulkonäöstä sitä ei huomaa millään lailla.

Back
Ylös Bottom