BBC: Taboo (Suomessa HBO)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Japi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Japi

R.O.C.K
VIP
http://www.imdb.com/title/tt3647998/

Nyt räjähti kevään kovin paketti käyntiin. Eka jakso ulkona, Tom Hardy pelottavampana kuin ikinä.
1800 luvun lontooseen sijoittuva draama, missä ehkä vivahde kauhua mukana. Eka jakso vei mennessään ja jätti odotuttamaan kakkosjaksoa.

Puvustus / lavastus oli huippuluokkaa ja castingi messevä.

:kuvia::kuvia::kuvia::kuvia:

taboo-tom-hardy.jpg

Ensimmäisen jakson perusteella erittäin kovaa kamaa.

Aivan timangia tämä sarja. :D

Ensimmäisen jakson jälkeen olin vähän silleen, että "hhmm... no katellaan." Edelleen vähän samalla fiiliksellä vaikka kyllähän sarja on onnistunut herättämään mielenkiinnon. Eiköhän tätä tule katsottua mutta en ainakaan vielä ole valmis julistamaan mielipidettä suuntaan tai toiseen. Sanotaan tässä vaiheessa vaan, että "mielenkiintoinen."

Toisen jakson alkuvaiheilla huomasin, että itse asiassa, Tom Hardy on tässä roolissa jotenkin erikoisella tavalla miellyttävää katseltavaa. Erityisesti kasvot siis.
(Yksi lisäulottuvuus sarjan seurattavuuteen. :rolleyes: )

54MR8bz.png

Vähä samat fiilikset. Mielenkiintonen, mutta tuntuu, ettei tossa oikeen tapahdu mitään, vaikka juoni meneekin eteenpäin. Ehkä ens jaksosta alkaa tapahtua.

Myönnettäköön, että ilman Hardya tätä tuskin jaksais kattoa. Miehessä on karismaa.

Se mistä tykkään. Hardy ei ole mikään kuolematon tappaa kujalla ja myllyllä, vaan ottaa myös osumaa itse aika paljon. (tosin paranee aika nopeasti :) )

Se mistä tykkään. Hardy ei ole mikään kuolematon tappaa kujalla ja myllyllä, vaan ottaa myös osumaa itse aika paljon. (tosin paranee aika nopeasti :) )
Juu, mielestäni hyvä homma ja pidän myös.
Itse pähkäilin tuota niin, että tietenkin jos joku hyppää selkään tyhjästä niin melko moni on siinä altavastaaja vaikka kuinka kova ukko.

Tykkään kyllä edelleen sarjasta paljon, ja mielestäni siinä tapahtuu vaikka mitä. Tapahtumat vaan kestää monta jaksoa, ja tunnelma kiristyy entisestään joka jaksossa.
Edelleen melko helposti mielenkiintoisimpia sarjoja pitkään aikaan.

Joku Vikings on ihan hyvää viihdettä, mutta ei siinä paljon syvyyttä kyllä ole.
Katson siitäkin joka jakson muutaman päivän sisään kun HBO tipahtaa, mutta en siitä saa kiksejä kuten vaikka tästä Taboosta. Taboossa itselle paljon samoja viboja kuin True Detective ekassa kaudessa. En vertaa kun ovat niin kovin erilaisia, mutta samalla tavalla säväyttää.
Visuaalisuus on kummassakin myös vahva, eli sekin omasta mielestä yhdistää.

Joo Taboossa on kyllä tunnelma kohdillaan ja päähenkilö on sopivan freeninen ja aikalailla mystinen hahmo, kaikkea miehen Afrikan seikkailuista jja niiden vaikutuksista ei todellakaan tiedetä. Seksiä ja paljasta pintaa on sopivasti ja tollanen ryöttänen miljöö toimii. Vikings oli parilla ekalla kaudella mielestäni syvempi, keskityttiin enemmän hahmoihin ja tunteisiin, mutta nykyään vaan vyörytetään menemään massiivisilla taisteluilla, että larppaaja nörtit ois tyytyväisiä.

Minä huomasin kuluneella viikolla, että olen alkanut pitää tästä sarjasta enemmän. Päädyin tähän lopputulemaan, koska alkoi ärsyttää, että mies ja koirat touhusivat siinä samaan aikaan ("eikö täällä ymmärretä, että minä yritän katsella tv:tä?!??? hiljaa!"). Mietin silloin mielessäni, että pitääpä katsoa seuraava jakso ihan rauhassa.

Pidän siitä, että salaisuuksien verho tuntuu vähän avautuvan joka jakson myötä. Välillä tosin mietin, muutama jakso sitten, että onko niitä salaisuuksia vähän liikaa.

@TML on kyllä oikeassa siinä, ettei Viikingeissä ole kummempaa syvyyttä toisin kuin tässä sarjassa mutta minua viihdyttävät molemmat, eri tavoin. Toisaalta, minä olenkin sellainen historianörtti, että viihdyn lähes aina historiaan linkittyvien sarjojen (ja kirjojen) äärellä; Tudors, Borgias... Viikingit putoaa samaan lohkoon. Nämä sarjat eivät ole minulle "vain tv-sarjoja" vaan tavallaan lisämielikuvitusikkuna historiaan. Sarjojen edetessä tarkistan henkilöihin liittyiviä historiallisia faktoja netistä (jos niitä on) mutta en kiukkua, jos asiat menevät eri tavalla. Toisaalta yllätyn, jos sarja seuraa tarkasti tunnettua historiaa, kuten Tudorsissa toisen vaimon mestaus.
Vähän OT.

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä itse pidän myös tuosta Vikings sarjasta, vaikka se tuoreimmalla kaudella on ainakin omasta mielestä mennyt alamäkeen.
Vikings tyyppiset sarjat on mulle pikemmin kevyempää viihdettä, enkä niitä suoraan edes vertaa sarjoihin kuten vaikka Taboo.
Melkein aina lokeroin eri tyyppiset sarjat. Mitä meinaan on että mulle niin Vikings kuin Taboo voisi olla 9/10. Pidän vain Taboosta paljon enemmän, jos lähtisin niitä vertaamaan keskenään..... Teen leffojen kanssa ihan saman asian. Joku helvetin diippi ja loistava leffa voi olla 9+/10, sitten annan saman vaikkapa Dr Strange elokuvalle tai jollekin romcomille.

Vähän menee OT.
Huomenna heti aamusta uutta jaksoa tästä sarjasta. Uh, mahtavaa.

Kolmen jakson jälkeen olin ihan pikkaisen pettynyt suht verkkaiseen tahtiin, mutta nelos ja vitos jakso toivat kyllä kunnolla meininkiä.

Oli kyllä hyvä, tai ainakin itse pidin.
Hardy on kyllä aivan 10/10.

Joo ei tällä hetkellä ainakaan laadullisesti oikein ole vastaavaa... tai ehkä on, mutta en ole kuullut tai ei ole oma juttu.
Legion ja Billions ne pari ehkä inasen mielenkiintoisempaa sarjaa mitä vielä pyörii. Toki Legion vaatii että Marvelin mutantit kiinnostaa.

Helppo aloittaa seuraava kausi puhtaalta pöydältä, kun vikassa jaksossa tapettiin käytännössä kaikki. Ehdin jo miettiä, että hieman tylsää, jos toinen kausi toistaa samaa kaavaa (ja tulee siksi ennalta-arvattavaksi); vika jakso on yhtä rymistelyä kun vähän "siivotaan" näyttämöä. Internezin mukaan suunnitteilla on kuitenkin vielä kaksi kautta. Tosin toisen kauden vikaan jaksoon on niin pitkä aika, että tuskin muistan näitä ajatuksia enää sitten.
Opin tykkäämään Hardyn hahmosta. Toinen mielenkiintoinen hahmo on Godfrey. Jään odottamaan jatkoa. :)

joko @Mike katsasti?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom