Mappien tuntemus korostuu mielestäni vielä lisää siinä vaiheessa kun on ammuskelun perusteet hanskassa. Itsellä joku 300h takana, jalkamiehenä pelatessa k/d saavutti jonkunlaisen tasanteen 200h kohdalla ja aloin pelata enemmän MBT/LAVilla. Tulosta tuli mutta jäi kaivertamaan jalkamiehen skillsit, tai siis niiden puute. Sitten, vanhana shakinpelaajana, otin muutaman suosikkimapin roundivideon talteen ja analysoin hyvät ja huonot ratkaisut. Tämä voi kuulostaa työläältä mutta oli yllättävän hauskaa puuhaa, ja eritoten valaisevaa - silloin kun pelaa intensiivisesti, niin ei yleensä ehdi pohtia ratkaisuja. Niin siinä vain kävi, että k/d alkoi taas jalkamiehenä nousta. Oli myös aika yllättävää että mappien väliset k/d-erot vähitellen kaventuivat kuin itsestään. Tämä voisi viitata siihen että sellainen "situational awareness" on yleinen taito jota oppii soveltamaan automaattisesti vaikkei mappi olisi täysin tuttu. Tietyissä mapeissa huomasin myös että aseen valinta on aika tärkeä (tulinopeus ja range eritoten) mikäli mielii ylimääräistä etua vihua vastaan.
Juuri tämmöstä. Itse taas katson paljon muiden pelivideoita pelistä, ja sieltähän tota tulee minkä teit nyt itse. Tommosten YouTube BF4 sankarien jalkaväki menoa kun katselee, niin kyllä siinä aina jatkuvasti jotain uusia jippoja ja taktiikoita tulee vastaan.
Situational awareness, vie pitkälle. Mappien tuntemus nostaa sen sitten vielä taas omalle tasolle.
Alkaa itsellä olemaan jo aika selkärangassa noi, kohta paukkuu se 900h tässä nyt.
K/D nyt ei ole ihmeellinen itsellä, mutta johtuu omasta mielestä siitä että tulee pushattua objectivejä erittäinkin aggressiivisesti. Etenkin rushia kun pelaa kuitenkin aika paljon, niin siinä kun jatkuvasti pyrkii plänttää tai puolustaa, niin kuolemia ropisee. Samoin sitten isoissa conquesteissa kun en pelaa millään vehicleillä melkein ikinä, niin niistä kans siunautuu ihan kivasti noita kuolemia kun yrittää niitä tuhota tai ottaa lippua jossain talossa kun hetken päästä tankki pistää seinät sileäksi. :D
SPM sitten onkin ihan passeli eli pysyy siellä tonnin paremmalla puolella.
Objectivien ja muun supportin (ammo, revive, heal) pisteiden myötä sitä sitten on lähes poikkeuksetta siellä top 3. Olettaen että on koko rundin mukana, tosin ei se aina sitäkään tunnu vaativan.
Battle reporteissa näkyy usein noina "titteleinä" noi squad player, consitent scorer, highest awarded, yms muuta kuin se killing machine.
En tosin ole ihan niin hyvä ampumaan tai reagoimaan jalkasin pelatessa kuten osa frendeistä, eli tokihan se K/D siitäkin vähän huonompi on.
Tuo situational awareness varmaan itsellä vähän paikkaa tuota sinänsä ampumisskillien puutetta.
Vaikka nyt K/D:stä puhun kans tässä, niin se ei todellakaan peleissä itsellä se pointti ole. Kyllähän se aina toki kiinnostaa, mutta omasta mielestä ainakin jalkaväkenä kaikkia moodeja pelatessa saa olla jo todella hyvä pelaaja että pitää oikeasti korkeaa K/D:tä.
Hyvät tankki tai heli kuskit saa kyllä pidettyä melkosen korkeana tuota, vaikka inffiäkin pelaavat. Ne hyvän esim. tankkikuskin jopa suht yleiset 10+ K/D:t paikkaa aika näppärästi niitä alempia inffi K/D.