Battle Ropes

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En ymmärrä tuollaista asennetta, että kaikku "uusi" mikä esille tulee on jollain tavalla huonoa. Ihan sama crossfit sinun mielestäsi, kuin nämä köydet. Taidat pitää molempia ihan pelleilynä. Tälläisen kuvan ainakin saa kirjoituksistasi. Ainoa oikea tapako on se 4-jakoinen boudausohjelma? Jos joku haluaa köysillä lämmitellä niin onko se sinulta jotenkin pois. Sinä kyllä voit vedellä taljoilla lämpimät edelleenkin.

Myönnän että olin taas helvetin tyhmä kun tartuin tähän, olisi pitänyt arvata mihin johtaa, itsekkin tykkään tehdä ylämäkijuoksua intervalli treeninä ja mm sandbageillä harjoittelu kiinnostaisi, ovat vaan aika kalliita. Jotenkin siitä asti kuin näin tuon battle-ropesin läski loosereissa, olen yhdistänyt homman lähinnä räsymaton tamppaukseen, jossa ei väsy kuin sormet. Olen hakannut erillisenä treeninä mm. nyrkkeily säkkiä ja hyppinyt narua ja juossut painoliiveissä tai pelkillä päkiöillä saadakseni pohkeille erilaista treeniä. Ehkä tuo battle ropes on tehokasta, tuntui vaan sitä TV:stä katselessa hyvän treeniajan tuhlaukselta.

Olen vaan nähnyt vuosikymmenten aikana todella monta treeni-innovaatiota jotka eivät toimineet kovin hyvin ja hautautuvat sitten jonnekkin menneisyyteen.

Pakko olla samaa mieltä Archeyn kanssa asioista. Kaikissa asioissa ihminen yrittää keksiä pyörän uudestaan ja nyt meneillään ainakin bodauksessa pääpiirteet näyttävät olevan. Giantit yms treenit /hiilariton palkkari yms hiilarit ovat pahasta ja kisaajilla "välidietit" Muutama vuosi eteenpäin ja nämä on unohdettu taas. Ja vanhoilla menetelmillä tekevät kehittyvät edelleen kun taas pyörä keksitään taas uudestaan. Battle ropes kuuluu imo samaan luokkaan.. ja en ole kokeillut mut töissä tulee heiluteltua päivät pitkät 50m pitkää kumiletkua nii tiedän että raskasta on mutta treenistä..

Jokusen kerran on tullu noita kokeiltua toiminnallisen treenin yhteydessä ja oon tykänny. En osaa sanoa onko bodailuun se paras juttu mutta kamppailutreenien rinnalle menee ku nenä päähän kahvakuulien, lekojen, vetokelkkojen, kuorma-auton renkaiden yms. kanssa.
Tuolta saa metritavarana eikä oo hirveen kallistakaa: http://shop.spartan.fi/product_details.php?p=102

Ja hei kun paksua köyttä kutsutaan nimellä Battle Rope niin johan se nostaa treenin tehokkuuden moninkertaseks. :rolleyes:

Myönnän että olin taas helvetin tyhmä kun tartuin tähän, olisi pitänyt arvata mihin johtaa, itsekkin tykkään tehdä ylämäkijuoksua intervalli treeninä ja mm sandbageillä harjoittelu kiinnostaisi, ovat vaan aika kalliita. Jotenkin siitä asti kuin näin tuon battle-ropesin läski loosereissa, olen yhdistänyt homman lähinnä räsymaton tamppaukseen, jossa ei väsy kuin sormet. Olen hakannut erillisenä treeninä mm. nyrkkeily säkkiä ja hyppinyt narua ja juossut painoliiveissä tai pelkillä päkiöillä saadakseni pohkeille erilaista treeniä. Ehkä tuo battle ropes on tehokasta, tuntui vaan sitä TV:stä katselessa hyvän treeniajan tuhlaukselta.

Olen vaan nähnyt vuosikymmenten aikana todella monta treeni-innovaatiota jotka eivät toimineet kovin hyvin ja hautautuvat sitten jonnekkin menneisyyteen.

Tässäkin on muutama räsymaton heiluttelija. Kokeile ihmeessä kuinka kevyttä tuo on ja kerro sitten lisää. Olen ymmärtänyt, että yksi tapa rasittaa lihasta kovalla teholla, ovat mahdollisimman räjähtävät suoritukset. Tämän ylläpitäminen esim. 30 s ei välttämättä ole aivan kevyttä.

http://www.youtube.com/watch?v=8XiBnT8Cun4

http://www.youtube.com/watch?v=JbkbcPJTTes

http://www.youtube.com/watch?v=ZcmeAWYFu6o

On sellainen kutina perseessä, että tuolla saa ihan pulssin lyömään ja kunnon kohoamaan. Ihan hyvää vaihtelua tuo on varmasti esim. intervalleihin mäkijuoksun, nyrkkeilysäkin ja erilaisten kuntopiirien lisäksi tai osana niitä piirejä. Luulisi siitä, että hermosto pystyy ylläpitämään maksimitehoa mahdollisimman pitkään olevan hyötyä myös lihasmassan hankinnassa (mutuna sanoisin).

Lisäksi tämä Hulkin pointti asiaan on ihan hyvä. "Classicin Suomen kärkinimet ovat tuoneet paljon uusia ennakkoluulottomia juttuja potibildingiin" - Bull

Hyviä puolia on monia: liikeradat ovat pikemminkin dynaamisia ja syklisiä kuin salitreenimäisen pumppaavia, mistä johtuen hermostollinen rasitus on battling ropes -treenissä erilaista kuin salitreeniliikkeissä, ja tästä johtuen battling ropes -treeni ei häiritse kokonaispalautumista samalla tavalla kuin esim. suoranaisempia salitreeniliikkeitä sisältävä sykkeenostotreeni. Syke nousee battling ropes -treenissä varsin nopeasti, ja köysitreeniliikkeisiin saa helposti sisällytettyä ihmiskeholle luontaisen rotaatioelementin (joka useimmissa salitreeniliikkeissä jää aina pois).

Painiin/kamppailulajeihin noi narut on hyvät yläkropan maitohapon sietokyvyn kasvattamiseen. En sitte tiedä mitä niillä bodauksessa tehdään?

Tissi-hauis-ihannevartalo

Painiin/kamppailulajeihin noi narut on hyvät yläkropan maitohapon sietokyvyn kasvattamiseen. En sitte tiedä mitä niillä bodauksessa tehdään?

Ainakin tuovat liikkuvuutta ahdasmielisten tissi-haukka-kehonrakentajien kankeaan vartaloon, mutta eihän sitä kaavoihin kangistuneena enää treenimetodeja voi niin vain vaihdella, vaan mennään takaisin penkkiin ääreen nostelemaan maksimeita ja naureskelemaan kuinka pieniä painoja muut salilla kävijät käyttävät. Minkä ihmeen takia tänne edes tullaan kirjoittelemaan, ilman että edes tietää mistä puhuu?

[Lainaten: "Näyttää idioottimaiselta, toimi varmasti ylävärtalon lämppärinä, mutta soutukone tai crosstrainer hoitaa asian sekä ylä että alavartalon suhteen.
Täysin turha ja paljon tilaa vievä villitys."]

Ja hei! Onhan tämä köysitreeni myös erittäin monipuolista treeniä, jos osaa tehdä monipuolisia liikkeitä. Enkä myöskään usko, että kehonrakentajat muuten vaan ylistäisivät kyseistä treeniä, ilman että sillä mitään tuloksia saisi.

Itse olen normaalivartaloinen 184cm/88-kiloinen kaveri ja kyllä tämä treeni mielestäni toimii erittäin hyvin. Alaselän ryhti ainakin parantui huomattavasti, kun yhdistin tämän harjoituksen selkä/ryhti treeniharjoituksiin. Olkapäät, joita en ennen ole osannut kasvattaa, muuttuivat "lihaksikkaammiksi", ja myös ojentajani erottuvat hieman entistä paremmin. Odotan jo innolla sitä, että kesällä pääsee omalle pihalle treenaamaan battle ropen kanssa!

Muutenkin kamppailulajien voima treenit keskittyy hankkimaan ns.käyttö voimaa. Ei mitään näyttö voimaa jolla ei hirveemmin ole käyttö edes arki käytössä...

Muutenkin kamppailulajien voimatreenit keskittyvät hankkimaan ns. käyttövoimaa. Ei mitään näyttövoimaa, jolla ei hirveemmin ole käyttöä edes arkikäytössä...

Nää kamppailijoiden treenit on kans yleensä tuolla salikomediaa tredissä. Alkeiskurssin käynyt tapoutvaatekerrassa treenaileva vinkuheinä.

Sama kyykky, mave, penkki ja leuat toimii oli sitten vaarallinen tapout tai maximumbodybuilding.

Eikä niissä lajeissa joissa itse olen ollut mukana juurikaan mitään voimatreenejä ollut.

Ei kai sillä ole väliä, että onko tämä taas joku uusi hetken villitys, joka kohta pölyttyy nurkissa? Niinhän ne muotijutut menee, sykleissä. Itse ainakin näen asian niin, että teenkö treeniä tasaisen monotonisesti samoilla alkulämpötekniiikoilla ja niin pois päin, vai haenko koko ajan uusia juttuja, jotka itseä kiinnostaa.

Itse ainakin saan motivaatiota näistä uusista jutuista ja jaksaa ehkä piirun verran treenata kovempaa. Ei se mua harmita, vaikka se ko. treenimetodi joutuis puolen vuoden päästä väistyyn jonkun uuden tekniikan edeltä. Tämänkin ketjun aloitus mielestäni varsin asiallinen, kysyttiin lisätietoa ja kokemuksista ko. treenimetodista. Eriasia jos aletaan hieroon väkisin toisten naamaan, että "viiiittu, tää on paras treeni ikinä, levypainot ja vapaat painot kaikki saa heittää mäkeen oli bodibilderi tai voimanostaja tai mikä vaan".

Asiaan liittyen, olis kyllä mukava kokeilla noita, kattoo jos hakis motonetistä tota Hulkin mainitsemaa köyttä, 79e ei ole paha hinta (olettaen, että köydet kuitenkin kestävät käytännössä loppuiän treenailut. Ja jos innostus hiipuu, niin saapahan vaimon jollain köytettyä pylvääseen rauhoittuun.

Miksi muuten Hulkki katkaisit köydet? Taikka siis, miten kiinnitit ne jos kerta katkaisit? Itsellä tuli mieleen laittaa seinään joku metallilenkki, jonka läpi köyden pujottais.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miksi muuten Hulkki katkaisit köydet? Taikka siis, miten kiinnitit ne jos kerta katkaisit?
Siis se Motonetin köysi on 30-metrinen, ja Battle Rope -treeniin riittää yksi 15-metrinen pätkä joka kiepautetaan esim. tolpan ympäri. Tällöin molemmille käsille tulee vajaa 7½ metriä köyttä heilutettavaksi.

Katselin tuossa motonetistä tuota mainitsemaasi sisalköyttä, aikamoinen hintahaitari, kun 10m 18mm maksoi 9,90 ja 8m 40mm 49,00 :wtf: Noh, parillakympillä saisi jo kaksi 10m pätkää tuota 18mm, ehkä se vois olla varteenotettava vaihtoehto hinnaltaan meikäläisen narukäsille :rolleyes:

Mites muuten te, jotka olette noilla tehneet, niin onko sillä kiinnityskorkeudella saavutettavissa jotain hyötyjä? Ajattelin seinään laittaa jonkin lenkin, josta köyden pujottaisi. Äkkiä voisi kuvitella, että kannattaisi laittaa vähän ylemmäs lenkki, vaikka vyötärökorkeudelle. Tolpan ympäri kierrettäessähän kiinnityskorkeus on maassa.

Suositut

Back
Ylös Bottom