Batman vs. Superman (2016)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kävin vkl kattoo The Revenant teattereissa ja tuli vihdoin nähtyä BvS traileri teatterissa.
Perkeleet näytti sitten sen ekan trailerin. Uusin eli final trailer on kyllä helposti paras.

Tossa joku uus lyhyt international trailer, vissiin vähän jotain uutta. Ei varmaan tosin lasketa traileriksi, kun se final trailer oli se pidempi joka aiemmin julkastiin.

View: https://www.youtube.com/watch?v=bMl1gLzvqJM

Hottoroooo!!! Varmaan vähän hölmöä aikuisen miehen innostua näistä sarjakuvaelokuvista, mutta minkäs teet. :D Enkä edes muksuna lukenut näitä sarjakuvia.

Featurette.
Varmaan nyt alle viikko ensi-illasta on selvää, että ei kantsi enää uusia pätkiä (kuten alla) katsella jos ei halua lisää ja lisää pieniä uusia kohtauksia tai tekijöiden selityksiä nähdä.

View: https://www.youtube.com/watch?v=LcSdDB2jGnw

Mitäs porukka miettii tosta Joker cameosta? että tuleeko se tapahtumaan vai ei. Kaikenlaista teoriaa kyllä netissä siitä, itse toivon ainekin että nähtäisiin Jokeria edes vähän.

Itse en usko että tullaan näkemään.
Kuvittelisin että Suicide Squad menestyksen takia pelkästään pantataan sinne ensiesiintyminen.
En pistä pahaksi jos niin käy! :)

Suicide Squadissa sen sijaan tullaan näkemään ainakin bättis. Tosin se on kai aikaa ennen edes Man of Steeliä, flashbackinä siis.

Tulipahan katsottua kaksi kertaa. En ymmärrä ensimmäisen kerran jälkeen, että miksi tahdoin vielä kärsiä toisen kerran (toisaalta toinen kerta ei ollut niin pahaa kärsimystä :) ). Leffassa on periaatteessa paljon hyviä juttuja, kohtia ja näyttelijäsuorituksia, mutta se kokonaisuus. Lisäksi jos et ole HC DC-narkki, monet kohdat eivät tosiaankaan aukea.

Pahimmat kohdat: 1. Kokonaisuus, sen epäyhtenäisyys ja cameoilla maustaminen. Leffaa olisi saanut tuosta materiaalista jopa voinut saada tiivistettyä järkevämmäksi. Cameot oli nakattu leffan sekaan jopa surkuhupaisasti, miksi näitä ei vaikka ollut vaikka ympätty creditseihin, ilman turhaa tarinan raiskausta? Toisella kertaa leffasta lähtiessä edellä kävellyt tiivisti hyvin leffan: "Eihän siinä mitään järkeä ollut."
2. Pahikset, hyvikset ja motiivit. Luthor oli täysin surkea. Itse BvsS jäi loppujen lopuksi aika antikliimaksiksi. Osapuolten motiivit? Taisivat arpoa nämä kasipallolla?

Parhaimmat: 1. Alun Metropolis. Näin se olisi pitänyt näkyä jo man of steelissa. 2. Wonder Woman, uusi ja mielenkiintoinen hahmo leffapuolella. Soololeffaa odotellessa. 3. Batman. Batman oli periaatteessa hyvä, mutta ajeli hiukan eri mentaliteetilla kuin aiemmassa sarjassa.

Sekavuuden lisäksi tuntui, että leffa yritti olla ehkä jopa hiukan liiankin fiksu. Saa nähdä millainen tämä mainostettu 3h directors cutti, olisiko siinä leffa yhteinäinen, selittäisi jopa sisältöjään?

Kuten sanoit kyllähän leffa varmasti toimii paremmin jos tuntee taustoja, ja toki jos fanittaa......... fiilis menee vähän muun edelle.
Tosin onhan tuossa DC nördejä jotka on vissiin pitkälti vihannut tätä. Itse en kovin tunne sarjakuvia, tai muista, niin vissiin niihin nähden leffa on monella tapaa väärin?
Fanitus ehkä sitten enemmän vaan suoraan Batman/Superman fanitusta.

Luthor oli melkosen huono, leffassa oli vissiin sekavuutta (oikeasti mä en jotenkin huomannut tälläistä), ja oli muutamia pöllöjä asioita. Cameot oli todella tökeröt.
Silti, meitsi diggas leffasta.

Kyllä luultavasti itse käyn toisen kertaan katsomassa, tosin 2D!
Taidanpa vielä edellisenä, tai ehkä jopa samana, päivänä katsoa Man of Steelin ensin. Voi niitäkin sitten vertailla paremmalla muistilla.

Jälleen kerran olen vakuuttuneempi siitä, että toi 3D on aivan turhaa paskaa. Animaatioihin voi olla hyvä, ehkä skidit siitä saa kiksejä lisää.
Mun mielestä toi 3D heikentää itse kuvan laatua siis katsojan kantilta, eikä se siihen oikeasti juuri lisää tuo.
The Hobbit 3D on ihan eri asia, koska fps on tuplattu.

Viimeksi muokattu:
Siellä @Terminator2 kirjotti hyvän arvostelun.
Samaa mieltä pitkälti koko hommasta, tosin syystä mitä en osaa selittää mulla meni ihan ohi leffan rikkonaisuus. Siis toki huomasin että se pomppi, mutta jostain syystä se ei häirinnyt.
Etenkin tuosta rankasti samaa mieltä, eli leffassa oli voimaa. Superman on toki Superman, mutta Batman se vasta pisti niin rankalla kädellä jengiä pataan että se lähes tuntu omassa kropassa. Tykkäsin tästä paljon sarjakuvamaisemmasta bättiksestä. Kuten kirjottelin elokuva arvostelut ketjuun, mielestäni DC leffasarjassa Batmanin on käytännössä pakko olla tuollainen mörkö.

Kannattaa ehdottomasti kattoo se edellinen Man of Steel ensin, auttoi ainakin itseäni.
Toki se katsottu on, enemmän kuin kerran. :)
Pidän leffasta.

Pitää vain tosiaan katsoa jälleen kerran just ennen kun käyn katsomassa tämän leffan uusiksi!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jotenkin koko linja tuntuu olevan hukassa näissä DC:n teoksissa. Snyder toi elokuvaan oman kädenjälkensä, mutta samalla tuntui siltä että tätä soppaa oli keittämässä moni muukin. Afflect haluaa omalta osaltaan valmistella omia Batman-elokuviaan ja studio pakottaa tuomaan vielä kerran sen yhden flashbackin katkomaan elokuvan ryhtmitystä, jotta se tyhmempikin katsoja ymmärtää että missä mennään. Elokuvan tekeminen on aina luova ja interaktiivinen prosessi, joten kompromisseja joudutaan tekemään, mutta nyt minusta tuntuu siltä että koko hommalta puuttuu yksi selkeä visio.

Elokuvassa oli monia hyviä hetkiä, jotka saivat hymyn huulelle, mutta hyvin usein näitä hienoja hetkiä seurasivat ihan kamalat hetket. Välillä kiemurtelin elokuvapenkissä miettien että mitä helvettiä tässäkin on mietitty.

Nämä ovat näitä cinematic universe -rakenteen ongelmia, mutta voin kyllä sanoa että Man of Steel on melkeinpä pakko katsoa ennen tätä. Kaverini ei ollut sitä nähnyt ja oli hieman kujalla. Kävin katsomassa tämän 2D:nä, 3D-näytöksiä vältän kuin ruttoa. Aivan turha efekti, joka ei tuo elokuvakokemukseen mitään muuta kuin kipeän pään ja tummemman kuvan.

Olen hyvin harmissani että BvS oli näinkin heikko suoritus, koska mielestäni nämä hahmot ja koko DC:n universumi ansaitsevat parempaa. Toisaalta ainakin itseäni on jo pitkään painanut vakava kyllästyminen viittasankarielokuviin. Kilpailijakin on hyvin väsähtänyt. Alkaako kaikki olla jo nähty?

Kritiikkiä elokuvan liiallisesta synkkyydestä en taaskaan ymmärrä. Kai se elokuva vain täytyy tunkea täyteen 11-vuotiaille suunnattuja vitsejä ja neljännen seinän rikkomisia, jotta tietyt fanipojat pidetään tyytyväisinä.

Jännä juttu muuten että olin Jukan kanssa samaa mieltä tossa kirjoitetussa arvostelussa, mutta YouTube videon arvostelusta en niinkään. :D

Ihan hyvä leffa, Man of steel oli ehkä hieman mielenkiintoisempi. Mielestäni tuo vanhempi ja möreämpi Batman on hyvä idea, niin se kai sarjakuvissakin aikoinaan meni. Leffan loppuvastus olisi voinut olla joku muu. Tuo tietokonemörkö ei säväyttänyt millään tavalla. Paljon mielenkiintoisempaa olisi ollut joku muu hahmo, jonka taustaa olisi hieman valotettu.

Toivottavasti tulevissa Batmaneissa herätetään Pingviini henkiin. Ehdottomasti mielenkiintoinen hahmo, jos se päivitetään 2000-luvulle.

Mun mielestä Affleck teki ihan hyvän roolin nahkahiirenä, mutta teräsmies oli aivan kamala. On varmasti hyvin vaikea näytelläkin teräsmiestä, mutta koko ukko oli kuin joku patsas. Siltikin se Luthorin ylinäyttely oli pahinta koko leffassa. Elokuvan loppuhetkillä alkoi teatterissa kuulua vähän naurunpyrskähdyksiäkin asiaan liittyen.

Itse toiminta oli oikein mojovaa, ja loppumörkö oli kyllä osuva sonni. Kyllä tuon mielellään katseli, mutta tietää jo että telkkarista tulee näyttämään niin paskalta kuin mahdollista.

2/5

Siis, tämä Henry Cavillin teräsmies on paras ikinä. Heittämällä.

Eipä itselläkään mitään sen ihmeempää mitä täällä ei olisi jo sanottu.

Hahmot oli hyviä, Batman ehkä parasta koko leffassa. Ja alku oli hieno kun näki Man of steelin tapahtumat maan tasosta. Mutta se käsikirjoitus ja screenplay.
Pieni nörtti sisälläni on kyllä hieman vihainen. Oli varmaan liian suuret odotukset. Pidin ihan pirusti Man of steelistä ja yleisesti Snyderin tuotannostakin.
Sen takia tää oli hieman pettymys vaikka ei se mikään huono leffa ole. Ehkä studiolla ollut liikaa sormet pelissä pakollisen Justice leaguen esittelyn takia.

Tästä taitaa tulla tämän vuoden eka leffa minkä olen nähnyt, mitä en mene katsomaan toiseen kertaan. Odotan mieluummin sen kolmen tunnin ohjaajan version koska leffasta näki ihan selvästi niitä kohtia mistä puuttui jotain.

Mutta uskoisin että Snyder ottaa opiksi ja Justice league on paremmin rakennettu. Ainakin toivon niin. Mutta avoimin mielin odottelen.

Eipä itselläkään mitään sen ihmeempää mitä täällä ei olisi jo sanottu.

Hahmot oli hyviä, Batman ehkä parasta koko leffassa. Ja alku oli hieno kun näki Man of steelin tapahtumat maan tasosta. Mutta se käsikirjoitus ja screenplay.
Pieni nörtti sisälläni on kyllä hieman vihainen. Oli varmaan liian suuret odotukset. Pidin ihan pirusti Man of steelistä ja yleisesti Snyderin tuotannostakin.
Sen takia tää oli hieman pettymys vaikka ei se mikään huono leffa ole. Ehkä studiolla ollut liikaa sormet pelissä pakollisen Justice leaguen esittelyn takia.

Tästä taitaa tulla tämän vuoden eka leffa minkä olen nähnyt, mitä en mene katsomaan toiseen kertaan. Odotan mieluummin sen kolmen tunnin ohjaajan version koska leffasta näki ihan selvästi niitä kohtia mistä puuttui jotain.

Mutta uskoisin että Snyder ottaa opiksi ja Justice league on paremmin rakennettu. Ainakin toivon niin. Mutta avoimin mielin odottelen.

Täysin samoilla linjoilla, vaikka sekin on jo sanottu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom