Batman Begins

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Flesh
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Odotukset oli korkealla koska Nolanin aiemmat leffat on harvinaisen hyvia... Eika Batman Begins pettanyt, ei ollenkaan. Visuaalisesti nayttava ja hyvaa vauhtia eteneva elokuva eika nayttelijasuorituksistakaan ole pahaa sanottavaa. :4:

Hieman ihmetyttaa huomisen Hesarin NYT-liitteessa oleva jonkun kriitikon kommentti... nettiversiosta:
""Batman Begins kääntää uuden sivun Batman-elokuvien sarjassa. 1990-luvun mustanpuhuvat härdellit ovat menneisyyttä. 2000-luvun Batman vivahtaa ruskeaan, ja siinä on aikuisuutta", kirjoittaa Leena Virtanen arviossaan huomisessa Nyt-liitteessä."

Mita ihmetta. Mika siina nyt ruskeaan vivahti. Mattamustaa, prkl!

Puller sanoi:
Mita ihmetta. Mika siina nyt ruskeaan vivahti. Mattamustaa, prkl!

Taisi arvostelijan housut vivahtaa jännityksestä ruskean puolelle. :D

Mutta tosiaan, tänään on liput Batman bikineissä -näytökseen. Kovat on odotukset!

odotan kovasti tämän leffan näkemistä,christian bale oli minulle tuntematon näyttelijä kunnes näin cubicin (equilibrium),sen jälkeen katsoin "the machinistin" ja "american psychon",herrassa on jotain sellasta viileyttä mikä iskee allekirjoittaneeseen.

cbequilibriumg1.jpg

mwap4.jpg

:4: Varsin mainio tekele.

Itse arvostin kovasti värimaailman tummaa realistisuutta, pastellisävyt ja turha teatraalisuus muutenkin oli unohdettu. Ehkä leffa oli kuitenkin hieman tasapaksu, varsinkin alkupuolisko. Vähän höpö homma oli se että kun leppis laittoi kuteet päälle niin ääni laski oktaavin alemmas. Myös Holmes oli vähän epäuskottava, ei syyttäjän posket saisi olla kuin vauvan peppu. Loppuratkaisu oli myös vähän hölmö, kaikki vaan pillun päreiksi.

Ihan onnistunut pätkä. Batman oli IMO paljon synkempi ja melkein pelottavampi entä aiemmissa versioissa.

Kylläpä tuli mieleen nuoruuden Frank Millerin kirjoittamat Batman tarinat! Täytyy todeta, että miltei täyden kympin leffa! :rock: Bale on helvetin tiukka roolissaan ja tällä kertaa Yön Ritari on tehnyt paluun valkokankaalle sellaisena, kuin hänen olisi pitänyt aina Batman elokuvissa olla! Pakkopoisto kunhan ilmestyy dvd:lle!

Omasta mielestä ei kyllä ihan tavoitettu kahden ekan batman leffan tasoa. Alku vaikutti jotenkin yli näytellyltä, tappelukohtauksista ei ottanut mitään selvää. Tosin leppakko fanina odotukset olivat korkealla. Mikään floppi ei kuitenkaan ollut kyseessä vaan ihan ok pätkä :3: ja puol.

Leffan kaasu idea oli kuin suoraan ekasta bätmänistä. :(

skuge sanoi:
tappelukohtauksista ei ottanut mitään selvää. Tosin leppakko fanina odotukset olivat korkealla.

Mä olen pienessä päässäni miettinyt, että noissa tappelukohtauksissa pyrittiin varmaan matkimaan lepakon liikehdintää. Jos olet joskus nähnyt, miten lepakko lentää, niin tiedät, että siitä on aika vaikea ottaa selvää.

Flesh sanoi:
Mä olen pienessä päässäni miettinyt, että noissa tappelukohtauksissa pyrittiin varmaan matkimaan lepakon liikehdintää. Jos olet joskus nähnyt, miten lepakko lentää, niin tiedät, että siitä on aika vaikea ottaa selvää.

Ja jos olet joskus ollut itse tappelussa tiedät, että se on aika sekavaa..mutta esim. siinä ekassa tappelukohtauksessahan ei ole vielä lepakoista tietoakaan..yleensä vaan jos ohjaaja ei osaa ohjata taistelu kohtauksia lopputulos on tuon näköistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
skuge sanoi:
Ja jos olet joskus ollut itse tappelussa tiedät, että se on aika sekavaa..mutta esim. siinä ekassa tappelukohtauksessahan ei ole vielä lepakoista tietoakaan..yleensä vaan jos ohjaaja ei osaa ohjata taistelu kohtauksia lopputulos on tuon näköistä.

Onhan sitä tappeluita tullut nähtyä järjestyksenvalvojan tehtävissä, onneksi ei ole itse tarvinnut muuta kuin pyrkiä erottelemaan tappelijoita:) Niin ja nyrkkeilykehässäkin on tullut käytyä, mutta silloin mennäänkin sääntöjen mukaan.

Mutta palatakseni itse elokuvan kohtauksiin niin en oikein jaksa uskoa, että ohjaajan kyvyttömyys on ainoa selitys tuollaiselle tavalle kuvata tappelukohtauksia. Tai sitten voi ihan hyvin olla väärässäkin, kun ei ole kokemusta tuosta elokuvien ohjaamisesta:)

Erittäin antoisa leffakokemus verraten vanhoihin batmaneihin. Yleisesti ottaen muihin lähiaikoina tulleisiin leffoihin verraten myös erittäin hyvä. Makuasioita, mutta itse antaisin :4: syystä, että nuo taistelukohtaukset olivat lähes poikkeuksetta liian sekavia. Muuuten olisi irronnut 5 tähteä.

En erityisemmin pitänyt. Jotenkin tuntui, että juoni oli aika köykäinen ja päähuomio keskittyi väkivaltaan. :2:

Jos oikein kunnolla tarkastelee ja vertailee, voi 60-luvun bättiksestä ja Robinista löytää pienen pieniä eroja nyky-batmaniin ja Robiniin. Puvustushan on melkein identtinen nykypäivän Bättiksen kanssa... :D

039_45125.jpg

Ja tälläinen pirssi pojilla oli alla 60-luvulla, muistaakseni sylkee melkoista lieskaa perästä: :rock:

10101957.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom