Banaanikärpäset tai vast. hävittäminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -kake-
  • Aloitettu Aloitettu

-kake-

urpo
VIP
Milläs noista saa**nan pörrääjistä pääsee eroon?

Valkoviini-etikka-ansaan niitä meni satoja, mutta nyt on viinitkin juotu ja ei tuokaan niitä kokonaan hävittänyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Imuri toimii tosiaan hyvin, kun ensin on paikallistanut kärpästen vakio-oleskelupaikat (jäteastiat, pesualtaat, kukkaruukut yms.). Pari kertaa päivässä, kun käy imurin suuttimella sohimassa kyseiset paikat ei pitäisi montaa päivää mennä, että katoavat.

Myös biojätteet kantsii viedä heti ulos/roskakatokseen ja välttää hedelmien säilytystä huoneissa ongelman aikana.

Kannellinen biojäteastia on kyllä kova sana.

Toi banaanikärpässota on muuten vittumainen ja jokavuotinen operaatio ollut aina itsellä. Esim. viime vuonna (tai oikeastaan sehän on jo tätä vuotta) sota loppui vasta tammikuussa :D Jos heität roskat pois ja imurilla koitat hävittää loput yksilöt, niin ei niitä mitenkään saa metsästettyä viimeiseen asti. Aina jää se yksi hedelmöitetty naaras eloon ja viikon päästä niitä on taas kaks tuhatta.

kaikki hedelmät sun muut pois pöydiltä(tai erittäin tiiviisti suljettuihin astioihin/pusseihin), pidät pöydät jne. puhtaana, viet roskat päivittäin. Kun olet siivonnut, myrkytät kämpän(cooper aerosol on hyväksi havaittu!).

Mulla on useampi mehuansa pitkin taloa, tilkka fairya mukaan niin siihen jäävät. Tosin aina joku jää henkiin.

Paras tapa on paikallistaa niiden lähde ja hoitaa se kuntoon.
Yleensä se on joko roskis tai jonkin huonekasvin kostea multa. Jokainen tietää mitä roskille voi tehdä ja huonekasvin multien kannattaa antaa kuivua tai laittaa vaikkapa kevytsoraa siihen päälle etteivät kärpäset pääse munimaan multaan.

Kyllä roskikset tulee vietyä tiuhaan ja hedelmät on pussissa yms.

Nyt jätän tuon imurin tuohon keittiöön ja imuroin aina kaikki kärpäset samantien.

- - - Updated - - -

Mulla on useampi mehuansa pitkin taloa, tilkka fairya mukaan niin siihen jäävät. Tosin aina joku jää henkiin.

Nää kun tottuivat valkkariin, niin ei ne enää mene noihin alkoholittomiin :)

Mä en raaski antaa noille perkeleille mielenrauhan lisäksi vielä mun viinejäkin, mehut just ja just käy.

Mä tein pariin mukiin blandiksen, johon tuli kai noin 1rkl sokeria, pari desiä vettä ja luraus käsitiskiainetta. Siihen niitä upposi hyvää tahtia. :evil: Lisäksi toki noi perustoimet, eli roskien ahkera vieminen jne.

Imurilla olen vedellyt nyt aamuin illoin ja pari kertaa välissä, niin nyt jo saa oikein etsimällä etsiä saalista. Tyypillisesti haaviin jää enää 2-3 paskiaista.

Laitoin siirappiakin, mutta siihen ei kyllä mennyt ketään.

1) Laita pöydälle lasiin konjakkia
2) Tarkista 15min päästä onko banaanikärpäsiä jäänyt lasiin
3) Jos ei, juo lasi tyhjäksi
4) Toista kunnes banaanikärpäset eivät enää häiritse.

Mulla pörrää noita aina jostain syystä rypsi- ja oliiviöljypullojen lähellä. Voimasanat ja neitimäinen läpsyttely(no homo kumminkin) tappamistarkotuksessa tehoaa useimmiten.

Kaljaa kippoon, kelmu päälle ja kelmuun reikiä. Hetken päästä siellä kipossa on banaanikärpästen uima-allasbileet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom