Bali (Indonesia)

Mä siis ostin halvat lennot Thaimaahan (meno-paluu, 393 euroa) ja nyt olen yrittänyt etsiä halpoja lentoja Bangkokista Balille sekä hotellia. Ainakin tässä vaiheessa olisi suunnitelmissa lähteä sinne. Olen käsittänyt kertomuksien perusteella, että Air Asia -lentoyhtiötä kannattaisi ehkä käyttää ja että taas indonesialaisia lentoyhtiötiä kannattaa välttää (ilmeisesti EU:n mustalla listalla). Hotellin taidan lähteä etsimään Kuta Beach'ilta.

Kiinnostaa myös muut edulliset lentoyhtiöt. Lentääkö Air Asia suoraan Balille vai tekeekö välilaskun jossain?

Osaisitteko suositella jotain halpaa bungalowia/hotellia rannasta tai ainakin sellaista, jossa on uima-allas? Huoneessa tulisi luonnollisesti olla suihku sekä ilmastointi.

Haluamme ystäväni kanssa matkalta ihania rantoja, shoppailua, ehkä kerran pari baarielämää, hyvää ruokaa sekä nähtävää.

Mahtaako Kuta Beach olla silloin meille oikea paikka ja entä mihin kohteeseen sitä voisi esimerkiksi Thaimaassa verrata kokonsa ja "tyylinsä" perusteella? Itse esimerkiksi pidän Thaimaassa Koh Samuista.

Mitä olen selaillut Balin nähtävyyksiä, niin olen ymmärtänyt, että näkemisen arvoisi paikkoja ovat esim. se joku tulivuori, joku taiteilijakylä sekä apinatemppeli (vai mikä lieneekään?).

Onko jotain muita paikkoja, joita kannattaisi nähdä ja kokea?

Entä paljonko viisumi maksaa, kun sen ostaa lentokentältä?

Entä onko tämän hetkistä tietoa siitä, korvaako vakuutusyhtiö, jos matkalla Balilla sattuu esim. joku sairaustapaus/onnettomuus? Olen ymmärtänyt, että terrori-iskujen takia vakuutukset ovat olleet jäissä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
olen lentänyt air asialla ja kaikki meni hienosti. aikataulussa pysyttiin ja kone oli varmaan lufthansan vanha penkeistä ja taskun turvaohjeista päätellen. ihan normimeininkiä ainakin eurooppalaisen standardin mukaan. lennot oli ainakin tuolloin superhalpoja. air asia lentää tosiaan bkk-bali suoraan ja hinnat riippuu ihan päivistä. arvoin huhtikuulle joitain päivämääriä ja tuollaiset rapsakat 4 500 bahtia näytti olevan meno-paluu.

eiku menoks vaan!

Bali, Kutabeach, vois olla Goan ja Phuketin risteytys(ganjaa ja taikasieniä saatavilla)Tai ehkei sittenkään, mutta jos sietää menon Patongilla Phuketissa, niin Kutankin pitäisi olla ok...Ei niin paljon pimubaaareja ja räätälejä. Musta oli aivan ok mesta joskus 666 ekr sitten. Nyt en tiedä mikä meno on. Olin siellä muutaman kuukauden ennen kuin Sariklubi räjäytettiin..mutta ihan ok diskoja löytyneee ja biitsidisut on auki auringon sarastukseenj asti...:kippis1:

Bali

Erittäin onnistunut valinta suunnata Balille. Air Asia tosiaan lentää nykyisin suoraan Bangkokista Balille eikä ole ainakaan itsellä kyseisestä firmasta mitään pahaa sanottavaa vaikka usea lento eri puolille jo takana.

Kun pääsette Balille voisin suositella sellaista hotellia kuin Masa Inn jos haluatte jäädä Kutalle.
Ainakin viime vuonna n.18€ yöltä aamupaloineen/huone ja on ilmastoinnit ja uima-altaat ja keskeinen sijainti (n.100 m rantaan).

Jä käykää ihmeessä Gili-saarilla (noin kahden tunnin matka veneellä tai puoli tuntia lentäen), täydellinen paikka täydelliseen rentoutumiseen.:dance:

^

Just vähän aikaa sitten yritin päästä katsomaan Masa Inn -hotellin sivuja, mutta sivut takkusivat.

Täältä voi lukea Anun blogia Balin reissusta ja vähän muualtakin (lue sivuja alhaalta ylöspäin): http://anunreppureissu.blogspot.com...-max=2008-06-01T00:00:00-07:00&max-results=44

Hotellisivut:
http://www.hotelliweb.fi/hotel-list...s=1&room-0-adult-total=2&room-0-child-total=0

Masa Inn:
http://masainn.com/content/view/12/27/

Air Asia:
http://www.airasia.com/

Kun pääsette Balille voisin suositella sellaista hotellia kuin Masa Inn jos haluatte jäädä Kutalle.
Ainakin viime vuonna n.18€ yöltä aamupaloineen/huone ja on ilmastoinnit ja uima-altaat ja keskeinen sijainti (n.100 m rantaan).

Osaatko sanoa, mitä eroa on tavallisessa kahden hengen huoneessa verrattuna balilaiseen kahden hengen huoneeseen?

Osaatko sanoa, mitä eroa on tavallisessa kahden hengen huoneessa verrattuna balilaiseen kahden hengen huoneeseen?

Luulen, että ero on siinä, että toisessa on parisänky ja toisessa kaksi sänkyä. Ota sitten selvää, että kumpi on kumpi. Muuten voisin kanssa itse suositella tuota Masa Inn hotellia. Mun mielestä on kyseinen hotelli on hinta/laatusuhteeltaan erittäin hyvä (tosin en ole muissa Balin hotelleissa ollutkaan). N.18EUR per yö maksan ilomielin siististä ilmastoidusta huoneesta, ja hotellissa vielä siisti uima-allas (tai onhan niitä kaksikin). Ota vaikka ensimmäisiksi öiksi ja jos et tykkää, niin käy etsimässä joku toinen.

Hotellilta on joku 400m rantaan. Matkalla kerkee kyllästyä monta kertaa "Hi boss!" huutoihin...

Mä laitoin huonevaraustoivomuksen tonne, eiköhän ne vastaa sieltä jossain vaiheessa. Kauankohan siitä on sopivaa odottaa, ennekuin voi kiusata niitä uudestaan? Hinta näytti olevan 300 000 Indonesian valuuttaa (rupia?) 2hh/yö. Noi niitten sivut vaan ei ole kauhean häävit.

Onko muuten Balilla sama sesonkiaika kuin Thaimaassakin?

Entä onko hintataso minkälainen verrattuna esim. Thaimaahan?

P.S. Kamelin mukaan hotellilta on rantaan noin 100 metriä ja depen mielestä noin 400 metriä.... Onko kellään mitään muita ehdotuksia etäisyyden suhteen...?;)

Mä laitoin huonevaraustoivomuksen tonne, eiköhän ne vastaa sieltä jossain vaiheessa. Kauankohan siitä on sopivaa odottaa, ennekuin voi kiusata niitä uudestaan? Hinta näytti olevan 300 000 Indonesian valuuttaa (rupia?) 2hh/yö. Noi niitten sivut vaan ei ole kauhean häävit.

Onko muuten Balilla sama sesonkiaika kuin Thaimaassakin?

Entä onko hintataso minkälainen verrattuna esim. Thaimaahan?

P.S. Kamelin mukaan hotellilta on rantaan noin 100 metriä ja depen mielestä noin 400 metriä.... Onko kellään mitään muita ehdotuksia etäisyyden suhteen...?;)

No on siitä nyt enemmän kuin 100 metriä. Ehkä se tosin tuntui pitkältä, kun oli niin pirun kuuma, ja väsytti kävellä sen painavan surffilaudan kanssa. Joka tapauksessa, jos et jaksa sitä matkaa kävellä, niin miten jaksat kävellä Helsinki-Vantaan ovelta portille. :)

Balilla oli mielestäni jopa vähän halvempaa kuin Thaimaassa. Mutta sanoisin, että aika samoissa taidetaan pyöriä, eli halpaa on.

Balin kiireisimmät sesongit taitaa ajoittua joulu/tammikuuhun ja sitten elo/syyskuulle. Kokeile googlettaa "Bali high season" tms. Varmasti Kutalla riittää porukkaa aina. Ja siellä on sitten erittäin paljon Ausseja (ja teinejä sellaisia) - ainakin high seasonilla, kun niillä on lomaa.

Mullakin taisi kestää se Masa Innin vastaus aika pitkään (tai siis ainakin pari päivää). Mulla oli huone pariksi ekaksi yöksi. Sitten sen jälkeen aina päivittäin yritin saada jatkoaikaa (mutta tuolloin siis erittäin paljon turisteja). Luulisi, että huoneen saa varmasti, jos ajoissa (=viikkoja ennen) lähtöä. Itse varailin muistaakseni joitain päiviä ennen saapumista.

No voi tsiisus. Olin vastannut tähän pitkän vastauksen, mutta sepä onkin kadonnut johonkin bittiavaruuteen???

Mä siis ostin halvat lennot Thaimaahan (meno-paluu, 393 euroa) ja nyt olen yrittänyt etsiä halpoja lentoja Bangkokista Balille sekä hotellia. Ainakin tässä vaiheessa olisi suunnitelmissa lähteä sinne. Olen käsittänyt kertomuksien perusteella, että Air Asia -lentoyhtiötä kannattaisi ehkä käyttää ja että taas indonesialaisia lentoyhtiötiä kannattaa välttää (ilmeisesti EU:n mustalla listalla). Hotellin taidan lähteä etsimään Kuta Beach'ilta.

Kiinnostaa myös muut edulliset lentoyhtiöt. Lentääkö Air Asia suoraan Balille vai tekeekö välilaskun jossain?

Osaisitteko suositella jotain halpaa bungalowia/hotellia rannasta tai ainakin sellaista, jossa on uima-allas? Huoneessa tulisi luonnollisesti olla suihku sekä ilmastointi.

Haluamme ystäväni kanssa matkalta ihania rantoja, shoppailua, ehkä kerran pari baarielämää, hyvää ruokaa sekä nähtävää.

Mahtaako Kuta Beach olla silloin meille oikea paikka ja entä mihin kohteeseen sitä voisi esimerkiksi Thaimaassa verrata kokonsa ja "tyylinsä" perusteella? Itse esimerkiksi pidän Thaimaassa Koh Samuista.

Mitä olen selaillut Balin nähtävyyksiä, niin olen ymmärtänyt, että näkemisen arvoisi paikkoja ovat esim. se joku tulivuori, joku taiteilijakylä sekä apinatemppeli (vai mikä lieneekään?).

Onko jotain muita paikkoja, joita kannattaisi nähdä ja kokea?

Entä onko tämän hetkistä tietoa siitä, korvaako vakuutusyhtiö, jos matkalla Balilla sattuu esim. joku sairaustapaus/onnettomuus? Olen ymmärtänyt, että terrori-iskujen takia vakuutukset ovat olleet jäissä.

Nähtävyyksistä: Varmaan siellä on just noi, mitkä mainitsit. Itse en käynyt yhdessäkään noista. Kävin kerran kiertelemässä saarta siten, että pääsin sinne länsirannikolle katsomaan kuuluisaa aurongonlaskua. Samaisessa auringonlaskupaikassa on myös joku luonnonmuovaama hindutemppeli. Ja tietysti törkeästi turisteja ja turistikrääsää.

Viisumi maksoi muistaakseni 100.000 kun saapui sinne Balille. Ja sitten saattoi olla, että lähtiessä piti maksaa 20dollaria ja ehkä 50.000. Nuo kannattaa tsekata jostain etukäteen. Erityisesti tuo dollarihomma on ikävä, jos ei sitä tiedä, ja on kiire koneeseen...

Matkavakuutus korvaa kyllä onnettomuudet. Sen takiahan se otetaan. Terrorismista en tiedä, mutta uskoisin, että korvaa. Voi olla, että tyyliin joku sotatilanne on sellainen, että siinä vaiheessa jokainen huolehtii itsestään.

Kutalla on PALJON turisteja. Enimmäkseen nuorehkoa porukkaa. Ei ole mikään eläkeläisten paikka. Baareja ja menoa kyllä löytyy, jos sitä kaipaa. Kuta oli mun makuun kyllä vähän liian "kiireinen ja meluisa". Ranta on täynnä kaupustelijoita.

Kutalla PITÄÄ kokeilla surffaamista, jos osaa uida edes joten kuten. Siinä on niin matalaa, että ylettää koko ajan jalat pohjaan, ja se onkin ehkä paras paikka maailmassa kokeilla/harjoitella. Ottaa vaan siitä jonkun niistä Kuta Cowboysta opastamaan. Ja hinta pitää sopia kohdalleen ja sen pitää olla sellainen tyyppi, että se tulee sun kanssa sinne veteen 1-1,5 tunniksi ja kertoo koko ajan, että mitä teet (ja seuraavan päivänä antaa ehkä vielä lyhyen kertauksen).

Joka tapauksessa, jos et jaksa sitä matkaa kävellä, niin miten jaksat kävellä Helsinki-Vantaan ovelta portille. :)

Mulla oli huone pariksi ekaksi yöksi. Sitten sen jälkeen aina päivittäin yritin saada jatkoaikaa (mutta tuolloin siis erittäin paljon turisteja). Luulisi, että huoneen saa varmasti, jos ajoissa (=viikkoja ennen) lähtöä. Itse varailin muistaakseni joitain päiviä ennen saapumista.

Kiitos vastauksestasi.

Pointti oli lähinnä siinä, että teidän vastaukset olivat vähän ristiriidassa keskenään. Ja siinä, että tykkään että ranta on ihan lähellä hotlaa jo senkin takia, että jos tarvitsee esimerkiksi mennä wc:hen (tai vaikka hakemaan jotain), niin voi mennä helposti omaan huoneeseen käymään. Rannoilla ei esimerkiksi aina ole välttämättä vessoja.

Me ollaan menossa Balille näillä näkymin 25. huhtikuuta ja laitoin sen toivomuksen näin alustavasti viikoksi. Laitoin tuon pyynnön heille sunnuntaina ja ainakaan vielä ei ole tullut vastausta.

Kiitos vastauksestasi.

Pointti oli lähinnä siinä, että teidän vastaukset olivat vähän ristiriidassa keskenään. Ja siinä, että tykkään että ranta on ihan lähellä hotlaa jo senkin takia, että jos tarvitsee esimerkiksi mennä wc:hen (tai vaikka hakemaan jotain), niin voi mennä helposti omaan huoneeseen käymään. Rannoilla ei esimerkiksi aina ole välttämättä vessoja.

Me ollaan menossa Balille näillä näkymin 25. huhtikuuta ja laitoin sen toivomuksen näin alustavasti viikoksi. Laitoin tuon pyynnön heille sunnuntaina ja ainakaan vielä ei ole tullut vastausta.

Mun mielestä se hotla ei ole niin lähellä rantaa, että sinne viitsisi esim. vessaan lähteä. Olen edelleen sen 400 metrin kannalla. Ja matkalla myyjät häiriköi ja huutele "hi boss":ia.

Hotellin taidan lähteä etsimään Kuta Beach'ilta.
Itse olin viime jouluna Kutan ulkopuolella Nusa Dua -nimisellä niemellä tässä hotellissa:
http://www.astonbali.com/
Vanhana pieruna pidin siitä, että Nusa Dua on huomattavasti rauhallisempi kuin Kuta ja rannalle pääsi kävelemällä 20 metriä hotellin uima-altaalta. Toisaalta se on kovin keinotekoinen turistipaikka, jossa hotellien ulkopuolella ei ole juuri mitään. Edestakainen taksi hotellilta Kutaan maksaa noin 200.000 IDR eli 6,5 euroa (10 EUR = 150.000 IDR).

Mainioita rantoja on joka puolella saarta. Shoppailu onnistuu hyvin Kutassa, kuten myös baarielämä. Hyvää ja halpaa ruokaa saa joka puolelta saarta. Nähtävyyksistä itse kävin Ubudissa ja lompsimassa Batur-tulivuoren huipulle: http://en.wikipedia.org/wiki/Mount_Batur.

Ehdottaisin teille pientä kierrosta saarella: Ekat 2-3 päivää totaalirentoutumista jossain Nusa Duan neljän tai viiden tähden hotellissa (ovat Balilla halvimpia maailmassa). Siirtyminen Kutaan muutamaksi päiväksi biletystä varten (älkää juoko liikaa halpaa viinaa, itse kannoin kaverini takaisin hotelliin). Siirtyminen Ubudiin muutamaksi päiväksi (todella hienoa käsityötaidetta esimerkiksi puuveistoksia ja riisipeltomaisemia). Ubudista voitte tehdä joko opastetun retken Batur-vuorelle katsomaan auringon nousua tai matalammalla budjetilla hommaatte kuskin ja auton itse Kintamali-nimiseen kylään ja maksatte 200.000 IDR jollekin paikalliselle katumyyjälle teidän viemisestä tulivuorelle. Tämän jälkeen olette tehneet pakolliset jutut Balilla ja voitte päättää, mistä olette siihen mennessä pitäneet eniten. Vikat muutamat päivät voi viettää jossain Kutan tai Denpasarin lähistöllä, jotta saa hoidettua shoppailun ennen paluulennon lähtöä.

Saarella liikkuminen on sikäli helppoa, että kuskin ja auton saa halvalla (esimerkiksi hiukan yläkanttiin tingittynä Nusa Dualta Batur-vuorelle oli 300.000 IDR) ja yritteliäinä henkilöinä moni on valmis kuljetusyrittäjäksi.

25 USD, jos viivyt alle kaksi viikkoa muistaakseni. Lähtiessä tuli vielä yllätyksenä muistaakseni 150.000 IDR "exit charge", jota ei luottokortilla voinut maksaa, vaan piti lompsia takaisin lentokentän automaatille.

Osaisitteko suositella Gili Trawang -saarelta mitään hotellia / bungalowia?

Ostin just eilen Markus Lehtipuun matkaoppaan, missä on tarinaa Malesiasta, Singaporesta sekä Balista, mutta valitettavasti siinä ei kerrota lainkaan Gilin saarista.

Oletteko muuten vuokranneet skootteria tuolla Balilla? Tuossa matkaoppaassa oli maininta siitä, että turisteja sakotetaan, jos ei ole paikallista ajokorttia. Sen saa kuulemma menemällä poliisilaitokselle ja näyttämällä passia. Hinta määräytyy sitten sen mukaan, kuinka hyvin osaa tinkiä, mutta sen voi saada (vuonna 2005) noin 100 000- 200 000 IDR:llä.

Onko Balilla kallista vai ei? Siis verrattuna Thaimaahan. Kysyin tätä jo aiemminkin, mutta kun olen saanut asiasta vähän ristiriitaista tietoa. Jotkut väittävät, että jos Thaimaassa saa ruuan muutamalla eurolla, joutuu Balilla maksamaan siitä järjestäin lähemmäs 10 euroa. Ainakin tällä hetkellä siellä sukeltamassa oleva tuttava väitti näin. Jotkut taas väittävät, että hinnat ovat samaa tasoa.

Mulla on varattu menolento Balille, mutta ei paluuta, koska emme tiedä kuinka kauan haluamme olla balilla. Nyt mua vähän jänskättää se, että saako sieltä Balilta ihan tosta vaan helpolla varattua paluulennon Thaimaahan (huhtikuun alku)? En haluaisi maksaa lennosta useita satoja euroja, vaan haluaisin selvitä noin satasella, kuten menolennostakin.

PS: Sain varattua huoneen tuolta Masa Inn -hotellista.

Indonesia lienee kehitysmaa verrattuna Thaimaahan. Paikallistenkin ON syötävä. Tuosta voi päätellä hieman hintatasoakin? Eli kun kierrät ne 5* hotellien ravintolat sekä pääkatujen trendikuppilat ja menet sivukadun muovituolipaikkaan niin etköhän ihan edullisesti sieltä safkatkin saa. Saarilisä on tietenkin otettava aina huomioon kun saarella matkustelee. Koh Samuiltakaanhan ei ruokaa saa mukamas alle 10 USD:n, kyllä me siellä safkattiin alle eurolla joka kerta.

Eiköhän noi samat säännöt päde joka puolella Aasiaa. Muista ottaa fotoja paljon sitten, Balilla on varmasti yhdet maailman kauneimmista maisemista.

olin balilla lomailemassa yli 10 vuotta sitten. siella oli aivan helevetisti australialaisia turisteja.
Muttenkin sita massaturismia piisas vahan jokapaikassa. Yritetiin matkailla myos hieman sivummalle, mutta pahemmin onnistumatta.
Hinnoista en muista mitaan, mutta 10 vuotta sitten hinnat ei taida pahemmin kiinnostaakkaan.

Bali on hintatasoltaan saman tasoinen kuin Thaimaan biitsimestat. Tosin asuminen KutaBeachilla on suhteelisen halpaa verrarttuna vaikka Phuketiin. Pitkä aikaisesta asumisesta ei ole tietoa. Oikeastaan Thaimaan rantakohteet ovat vähän kehitysmaita verrattuna Baliin.
Mopo on helppo vuokrata eikä vaadita passia tai ajokorttia. Kytät kyllä sakottaa jos ei käytä kypärää tai ajaa päin punaista tai muistakin liikenne rikkomuksista noin 50000-100000. Eli Jotain 5-10 euroa...Tietty voi hyvin kokeilla vain lähteä karkuun, tuskin ne kiinni saa..

^

Mä olen ymmärtänyt lukemani perusteella, että turisteilta vaaditaan ajokortti, jos he haluavat ajaa Balilla esim. mopoa/moottoripyörää. Olen ymmärtänyt, että sen saa maksamalla joitakin satoja tuhansia rupioita. Hinnasta voi yrittää tinkiä. Käsitykseni mukaan poliisin sakottavat mielellään turisteja, joilla ei tuota läpyskää ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom