Bali (Indonesia)

Ok, ainakin ennen BaliBombingia tai samoihin aikohin, ei mopon vuokraamiseen vaadittu mitään todisteita, ei edes kopiota passista, kunhan vaan maksoi. Mopolla ajaessa tosin pitää olla "rekisteri lupa" messissä (en nyt muista oikeaa nimeä englanniksi).
Kerran kun en jaksanut maksaa sakkoa kytät pölli sen! Jouduin tietty maksaa myöhemmin enemmän kuitenkin, kun vuokrausfirma joutui lunastaa sen takas kytiltä.

Varmaan kannattaisi lukea vaikka LonelyPlanetia niin selviäsi itse kullekkin mikä tilanne on tällä hetkellä...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vielä kerran kysyn... Älkää kyllästykö...

Millä kaikilla valuutoilla/korteilla voin maksaa Balille saapuessani viisumin sekä paluumatkalle lähtiessäni lentokenttäveron?

Indonesian rupia nyt luonnollisesti käy (vai käykö?), mutta käyvätkö Thaimaan bahtit, eurot, dollarit tai luottokortit?

Vielä kerran kysyn... Älkää kyllästykö...

Millä kaikilla valuutoilla/korteilla voin maksaa Balille saapuessani viisumin sekä paluumatkalle lähtiessäni lentokenttäveron?

Indonesian rupia nyt luonnollisesti käy (vai käykö?), mutta käyvätkö Thaimaan bahtit, eurot, dollarit tai luottokortit?

Minä maksoin euroilla saapuessani ja rupioilla lähtiessäni. Dollarit käyvät myös. Bahteista en tiedä, ja kortilla ei kaiketi voi maksaa. Se viisumin ostaminen tapahtuu ennen passin tarkastusta, eikä kestä kuin maks 10 sekuntia. Siinä mennään vain tiskille, jolle lataat sen 20e (vai paljon nyt olikaan) ja saat lappusen, jossa lukee: "visa on arrival 25 dollars" tai jotain sellaista. Sitten mennään jonoon odottamaan ja katselemaan, kun indonesialaiset byrokraatit hitaaaaaasti tarkastavat passeja ja jauhavat paskaa toistensa kanssa.
Hauska juttu oli, kun lensin Air Asialla Kuala Lumpurista Balille. Lennon aikana kuulutettiin kaksi kertaa, ja kysyttiin, ovatko kaikki varmasti tietoisia Indonesian erittäin tiukoista huumelaeista. Muistutettiin, että salakujetuksesta rapsahtaa kuolemantuomio jne. Siinä alkoi jo tulla vainoharhaiseksi, kun mietti, "mitä jos".

Eikö tuo punainen kohta pidä ymmärtää siten, että en voi mennä Balille omatoimimatkalle turistina vaan pelkkä menolippu kourassa pariksi viikoksi? MUOKS: Vastaan itselleni, sitähän tuo tarkoittaa...

Tällä hetkellä mulla on pelkkä menolippu ja huomenna ois lähtö... :) Ilmeisesti sellainen pitäisi varata... Kantsiiko se hankkia netin kautta vai Thaimaassa lentokentältä, josta lennän Balille?

Hyvä tietää

Suomalaiset voivat saada Indonesiaan saapuessaan suurimmilla kansainvälisillä lentokentillä ja suurimmissa satamissa niin kutsutun visa-on-arrival'in, joka oikeuttaa vain yhteen maahantuloon. Sen voi saada korkeintaan 30 vuorokaudeksi. Se maksaa 25 USD/30 vrk, 10 USD/7 vrk, eikä sitä voi jatkaa maassa ollessa, vaikka matkan tarkoitus muuttuisikin. Viisumin ylityksestä seuraa sakkoa 20 USD/vrk. Lisätietoja Indonesian viisumi- ja muista maahantuloasioista saa Indonesian suurlähetystöstä Helsingistä. Indonesiaan saapuvia matkailijoita, erityisesti omatoimimatkailijoita samoin kuin maahan pysyvämmin muuttavia, kehotetaan ilmoittamaan yhteystietonsa suurlähetystölle sekä ilmoittamaan välittömästi mahdollisista muutoksista.

Indonesiaan saapuvan matkustajan passin on oltava voimassa vähintään 6kk laskien siitä hetkestä kun matkustaja poistuu Indonesiasta. Matkustaja käännytetään Indonesian rajalta mikäli passi on voimassa vähemmän aikaa kuin 6kk. Matkustajalla on maahan saapuessaan oltava myös paluulippu Indonesiasta. Maahantulokortti tulee täyttää huolellisesti ja siinä olevien tietojen pitää vastata passin tietoja.

Lähde: http://formin.finland.fi/public/default.as...p;culture=fi-FI

Suurella todennäköisyydellä ne eivät kysele paluulippuja sulta. Mutta tyhmäähän se on ottaa turha riski, jos tiedät jo, kuinka monta päivää aiot paikanpäällä olla? Ostat vain lento/lautta/whatever -lipun pois Indoista, niin ei tule mitään kitinöitä. Mä ainakin ostin lipun jo valmiiksi netistä. Halvemmat hinnat, kuin jos ostat kentältä.

Kannattaako tuonne terroristimaihin lähteä ollenkaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/2002_Bali_bombings

Taikka Lontooseen

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lontoon_pommi-iskut_7._heinäkuuta_2005

Tai Espanjaan

http://fi.wikipedia.org/wiki/Madridin_junapommit_11._maaliskuuta_2004

Tai Jenkkeihin

http://fi.wikipedia.org/wiki/Syyskuun_11._päivän_iskut

Tai...

Maailmassa tapahtuu vaarallisia asioita ihan kaikkialla ja tyhmäähän se olisi omaa elämäänsä pelkojen ja tunteiden mukaan ruveta elämään. Järki käteen. Autoileminen on huomattavasti vaarallisempaa ja tuskin sitä kyseenalaistat ainakaan vaarallisuuden takia?

Kuta Beachilla ollaan. Plussaa hyvat ostosmahdollisuudet seka se, etta voi tarvittaessa bilettaa. Tykkasin kovasti Espresso -baarista, jossa oltiin eilen. Taalla on tosi paljon hyvannakoisia turisteja... Noita surffaripoikia kuolatessa vanhakin nuortuu... Muuten taa ei ole niin mun paikka. Tiistaina siirrytaan Gili Trawanganin -saarelle ja lopuksi mennaan viela Ubudiin.

Kuta Beachin ranta on ihan paska. Roskainen jne. Surffareille se on varmaan ihan jees paikka.

Ruoka on ihan hyvaa, mutta ehka vahan liian amutonta mun makuun. Thaimaalainen safka on parempaa.

Meidan Masa Inn -hotelli on tosi hyva. Kiitos suosituksista. En olisi tarvinut edes nain hyvaa, vahempikin olisi riittanyt. Kiitos suosituksista.

Hinnat ovat joiltain osin halvempia kuin Thaimaassa, mutta joiltain osin kalliimpaa.Suurinpiirtein kuitenkin samaa hintaluokkaa. Kuta cowboysin olisi saanut 500 000 rupialla ;) . En tieda, kuinka aljon olisi maksanut tinkaamisen jalkeen...

Oon tässä suunnitellu matkaa balille heinäkuussa ja nyt kaipais kävijöiltä pieniä vinkkejä, mihin kannattaa suunnata jos etsii siistejä rantoja ja kauniita maisemia?

Hinnat ovat joiltain osin halvempia kuin Thaimaassa, mutta joiltain osin kalliimpaa.Suurinpiirtein kuitenkin samaa hintaluokkaa. Kuta cowboysin olisi saanut 500 000 rupialla ;) . En tieda, kuinka aljon olisi maksanut tinkaamisen jalkeen...

Bali on vahan kallis jos prostititoituja haluaa....Parempi menna Jakartaan ja hinnat laskee murto-osaan....

Haluanko ma niita vai? ;) En... Tulivat ihan itse tarjoutumaan. Noi surffaripojut ovat tuhannesti kuumempaa kamaa.

Olen talla hetkella Ubudissa, mika on aika makee paikka, vaikka taalla ei merta olekaan. Meilla on kylla huone hotellista, missa on uima-allas.

Gili Trawanganilla Lombokissa oli ihan makeet biitsit ja kiva bilettaa. Ei ostettavaa, mutta voi aktiivilomailla vesiurheilun parissa. Tosin max viikon oisin jaksanut siella olla. Kutalla taas on ihan paska ranta, paitsi ehka surffareille ja biletysta riittaa seka makeita kauppoja. Ubud on tallainen rauhallisempi paikka, jossa on kauniita maisemia ja kivoja kauppoja. En nyt viela ole ehtinyt tahan kunnolla tutustua, enka kylla kunnolla ehdikkaan.

Laittelen kuvia lisaa, kun palaan Suomeen. Mulla vaan hajosi yhtena paivana kameralla ja jouduin ottamaan osan kuvista eraasta kylasta ostamallani kaytetylla vanhanajan filmikameralla, kun siella ei ollut digikameroita myytavana. Onneksi sain sellaisen sitten illalla Kutalta. Ei mikaan ihme kamera, mutta kylla silla jotain kuvia pystyy ottamaan. Pitaa skannata noita kuvia noista filmikuvista koneelle, kun loytaa jostain skannerin. Jos ne kuvat vaan onnistuivat.

Mihin hintaan olette löytäny lentoja tuonne balille ja mitä kautta? Oon ebookersin kautta katellu viikon verran lentoja ja halvimmilaan ollu n. 980 ekua.

Ma otin KLM:n lennot Hki-Bangkok-Hki 395 euroa ja sit Bangkok-Bali-Bangkok Air Asialla n. 220 euroa. Ihan hyvan hotellin saa Balilta noin 300 000 rupialla, eli 21 eurolla per yo.

Viisi tuntia ja sit lahtee lento taalta Bangkokista Amsterdamin kautta kohti kotia ja arkea.

Hieno rapsa, itte menossa tuonne syyskuussa :D

Halvalla tonne pääsee: Ryanair tre - lon, josta Airasialla lon-kuala lumpur-bali, laskeskelin että 630e lennot yhdeltä edes takaisin.

Itse kuitenkin otin perheelle lennot http://fi.travelstart.se/ kautta, varaus ainakin toimi loistavasta, toivottavasti myös liput käyvät aikanaan tiskille :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom