Avoautoa hankkimassa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kas-vain
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Porsche on aina Porsche, kyllä se minun mielestä enemmän säväyttää kuin esim tavattoman yleiset Bmw:n eri avoautot ja slk-mersut, tai TT audit jne. Huomioarvoltaan varmaan paras valinta.
Boxteri jollain mukavalla huomiovärillä, niin sehän olisi mukava paketti. Yleensähän ne ovat hopean värisiä mitä tuolla liikenteessä näkee, joten mikä tahansa muu väri erottuisi edukseen.

Volvo olisi ehkä hieman käytännöllisempi jos ei hanki toista tavalliseksi käyttöautoksi, eli siinä on tilaa ja kulutus on kohtuullinen normaaliajossa. Jos nyt kulutus enää yhtään kiinnostaa tämän hintaluokan autoja ostellessa :rolleyes:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jotkut sannoo, että pitäs hommaa sellainen avo, joka on jo alunperin suunniteltu avo-autoksi. Ei niin, että autosta on ollut ensiksi esim. Coupe, ja sitten vetästy katto pois ja lyöty pohjaan vahviketta (en tarkota mitään rälläkkäjuttuja, vaan BMW 300-sarjan cabrio esimerkkinä). Ite en oo koeajanu avoautoja, joten en osaa sanoa em. väitteen paikkansa pitävyydestä mitään.

Kuitenkin, esim. Audia A4 Cabrio http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=763023 ja Bemurin 300-sarjan cabriot miellyttää silmää. Saisit muuten M3 cabrionkin tuohon alle 80 k€ http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=734665 ;)

Ma pitaa seuraava autoista:
BMW Z4 http://www.ajovalo.net/Koeajot/BMW Z4.html
Honda S2000 (puuttuu ehkä sitä "arvokkuutta" jota olet vissiinkin hakemassa?) http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=743181

Jos sulla on erikseen varaa pitää perheautoa, etkä tarvitse nelipaikkaista autoa, niin toi edellä mainittu Z4 ois varmaankin passeli. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=734120

EDIT: tai sitten repäset ja hankit todellisen avoauton: AC Cobra :kuola: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=760886

PS. Porsche Boxter on ruma auto, käytä rahat järkevämmin ;)
 
erkjetter sanoi:
edit: se että vertaat keräilyharvinaisuutta uuteen ferrari enzoon kertoo että et tiedä näistä asioista juuri mitään...

Noh noh. Eipäs vedetä hernettä nenään, jos jonkun pöksyt ei kastu Cudasta. Jos auton ainoa meriitti on se että mallia tehtiin vuodessa alle 10kpl, niin ei siinä aplodeja jaella. Eikös noissa ole vinyylisohvat edessä ja takana , puujäljitelmää kojelauta täynnä ja ajaminen on kivaa kunhan tie on aivan suora. Kyllähän tuollaisella polttaa kumia kotoo lähimmälle nakkikiskalle ja tyhjäkäynti on miehekkään röpö-röpö-röpö mutta mikäs muu siitä tekee spesiaalin? Ferrarilla on sentään muutakin esiteltävää kuin matalat valmistusmäärät.:D
 
sporttiauto.com väänsi muutama vuosi takaperin tuollaisia tilauksesta, tiedä sitten tekeekö enään.
taitaa olla jo kymmenkunta vuotta, ellei ylikin tuosta. taunuksesta noita tehtiin, yksi taisi jopa kasin koneella olla (ehkä jostain chevy2:sta). korinvaihtoja maksimi muutosprosenteilla siis.

Jos tommosta harkitsee, niin kannattaa katsoa semmonen yksilö, jossa muutokset on tehty ennen prosenttisäännöksiä tai katsastettu kokonaan uudeksi autoksi.
 
Zone-sarja -42%
Fabio sanoi:
Noh noh. Eipäs vedetä hernettä nenään, jos jonkun pöksyt ei kastu Cudasta. Jos auton ainoa meriitti on se että mallia tehtiin vuodessa alle 10kpl, niin ei siinä aplodeja jaella. Eikös noissa ole vinyylisohvat edessä ja takana , puujäljitelmää kojelauta täynnä ja ajaminen on kivaa kunhan tie on aivan suora. Kyllähän tuollaisella polttaa kumia kotoo lähimmälle nakkikiskalle ja tyhjäkäynti on miehekkään röpö-röpö-röpö mutta mikäs muu siitä tekee spesiaalin? Ferrarilla on sentään muutakin esiteltävää kuin matalat valmistusmäärät.:D

edelleenkin se että vertaat kyseistä cudaa millään tavalla ferrariin kertoo että kannattaisi olla hiljaa ja nähdä lisää märkiä unia siitä ferrarista. alkuperäinen 70 avocuda 426hemillä vaan sattuu olemaan yksi maailman halutuimmista muskeliautoista. näitä asioita on täysin idioottimaista yrittää perustella millään kisaistuinten puutteella tai puujäljitelmällä kojelaudassa, kaikki eivät huuda muna pystyssä italialaisen orin ja kireesti huutavan v12 perään vaan hakevat autoltaan tiettyä tyyliä, keräiliät tietenkin vain keräilevät. kuten tässä mainitsemassani tapauksessa kun eräs keräilijä osti jo toisen 70avocudan 426:lla.

ja mä lopetan tän threadin pilaamisen tähän, jauha mitä haluat.

nevahood sanoi:
taitaa olla jo kymmenkunta vuotta, ellei ylikin tuosta. taunuksesta noita tehtiin, yksi taisi jopa kasin koneella olla (ehkä jostain chevy2:sta). korinvaihtoja maksimi muutosprosenteilla siis.

muistan nähneeni viimeisen 2vuoden sisällä sporttiauton sivuilla juttua että vielä tekisivät noita, taisi olla viimeiset sumot menossa silloin, joku japsikone tais olla vakiona sillon noissa paketeissa.
 
ah, niinhän taisi ollakin. johonkin fiestaan tai vastaavaan oli sumon tapainen muutospaketti.. perheprojektissa lukee otteessa "korjattu ja muutettu auto, lasikuitukori". kokonaan uudeksi autoksi katsastettu, ei vertailuautoja tai muitakaan ongelmia.. kunhan nuo kohdat täyttyvät. ;)

ps. 450kg ja 210hp. liikenteessä.
 
nevahood sanoi:
taitaa olla jo kymmenkunta vuotta, ellei ylikin tuosta. taunuksesta noita tehtiin, yksi taisi jopa kasin koneella olla (ehkä jostain chevy2:sta). korinvaihtoja maksimi muutosprosenteilla siis.

Jos tommosta harkitsee, niin kannattaa katsoa semmonen yksilö, jossa muutokset on tehty ennen prosenttisäännöksiä tai katsastettu kokonaan uudeksi autoksi.

sporttiauto.com sanoi:
Kit car -rakennussarja-autoja olemme rakentaneet jo pitkälti toistakymmentä vuotta ja niitä pystytään jossain määrin rakentamaan edelleen. Lähes viisikymmentä Cobra -replika rakennussarjaa on kulkenut käsiemme kautta aikojen kuluessa ja myös V8-moottorisena sellainen on asiakkaan tilauksesta toteutettu.
En tiedä tarkasti miten tuo sporttiauton juttu toimii, mutta yksityisetkin noita tekevät. Eli tilaavat esim. Pilgrimcarsilta tuon Sumo kitin, jossa on pohjalevy autoon sekä itse ulkokuori. Sitten ostavat esim. käytetyn Taunuksen, repivät siitä tarpeelliset osat irti (eli muutos alle 50%) ja tunkevat tuohon Cobran pohjalevyyn.

http://koti.mbnet.fi/jjr/cobra/cobra.html Tuossa erinomainen linkki, jos haluaa katsoa, miten homma tapahtuu. Helvetin siistinhän tuosta saa... tosin tuollaisen -70 luvun Taunuksen tekniikka ei välttämättä hirveästi houkuttele, vaikka se kunnostettaisiinkin. Sierrasta tuo tekeminen onnistuu vissiin kanssa, mutta ei silti hirveän kiinnostavalta kuulosta.

EDIT: Oonpas hidas. Jonkun japsin tekniikalla tuo kuulostaisi kiinnostavalta, ei varmaan olisi niin paljon luotettavuusongelmia. Kellään tietoa, mitä nuo ovat sporttiauton rakentamana maksaneet?
 
Jos mä saisin valita, ottaisin Chrysler Crossfiren, sen kovakattoisen. Se tosin on vain kaksipaikkainen. Joten jos nelipaikkainen olisi pakko ottaa, niin ehdottomasti uusi Volvo C70. Ihqja autoja kummatkin!
 
Jengi suosittelee volvoja, audeja ja jenkkejä. Jos nyt osaat ajaa tai edes pidät ajamisesta niin käy kokeilemassa erilaisia. Avoista Ajajan autoja on kyllä juuri bmw z ja porsche.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Suosittelisin muutaman vuoden vanhaa avo Mustangia. Niitä saa jenkeistä suht halvalla ja ei tuu joka kaupungissa vastaan.
 
Mulla oli bmw z4 viime kesänä 20" pyörillä, e keräsi katseita melko kiitettävästi.
Ajo-ominaisuudet ja ajo-mukavuus huippuluokkaa, hintakin alkaa olla jo alle 50 000€
 
Jokohan uudenmallin SL:t taipuvat tuohon hintaluokkaan? saksassa SL350:t lähtevät tuolta 40ke:stä.

Esim Lotecin paketilla tuollainen näyttäisi tältä (SLR-look siis) :kuola:
slr_c_06.jpg


ot: Välillä vaan vituttaa olla köyhä. :lol2:
 
nevahood sanoi:
Jokohan uudenmallin SL:t taipuvat tuohon hintaluokkaan? saksassa SL350:t lähtevät tuolta 40ke:stä.

Esim Lotecin paketilla tuollainen näyttäisi tältä (SLR-look siis) :kuola:

ot: Välillä vaan vituttaa olla köyhä. :lol2:

ot: aika vitun köyhää hommaa tehdä sl:stä slr:n näköinen :lol2:
 
ljp sanoi:
ot: aika vitun köyhää hommaa tehdä sl:stä slr:n näköinen

Niinpä, huutaa vähän turhan kovaa "olis tehny kovasti mieli SLRää, mutta ei mulla perse kestä semmoista ostaa". Mielestäni tosin SL on keulastaan paremman näköinen kuin SLR jo ihan vakionakin.

SLR ja SLK tuovat jotenkin vastustamattomasti mieleen nenäapinan, kun se keulauloke ei istu oikein mitenkään auton muihin linjoihin ja on vedetty raakasti överiksi. Uudemmassa SLK:ssa tosin tuota on jo hiukka onneksi feidailtu.

Mercedes Benz SLR
Proboscis_monkey.jpg


Nasalis larvatus:
2co.jpg
 
Osta Miata / MX-5. Uusi malli on hyvä, mutta kaikki versiot on loistavia. Auto on yksinkertainen, kestää ikuisuuden ja jos hajoaa niin on halpa huoltaa. MX-5 ei ole nopein vaihtoehto (mikä ei ole ollut tarkoituskaan), mutta 50-50 painonjakauma, nopea ohjaus ja rättikatto takaavat leveän hymyn murto-osalla jonkun Boxterin hinnasta.

Tässä oma (jo myyty) 1990 malli:
miata_7.jpg


EDIT: MX-5:een (kuten varmaan kaikkiin 2-paikkaisiin rättikattoihin) saa kovan katon talveksi pieneen lisähintaan. Suomen oloissa en kyllä ostais avoautoa ainoaksi kulkupeliksi...
 
Toitsun MR2 (punaisena tai keltaisena) on aivan mielettömän siisti auto. Miinuksena on manuaalivaihteet (Euroopan malleissa) ja ajotietokoneen puute. Mutta jenkkisaiteilla näin myös automaattivaihteilla varustettuja näitä "köyhän miehen ferrareita".
Hinnan puolesta myös aika edullinen muihin sportteihin verrattuna.
Jos ei olisi tarvetta perheautolle, ostaisin heti, Saksasta ehkä kävisin hakee 10-12k€:lla ja veroja joku 3k€ päälle
 
onko ehdotuksia/kokemuksia avoautoista alle 10te?

Tolla saa jo hyväkuntosen mx5. Ite kattelisin jos löytyisi hyväkuntosia ja vähän vähemmän ajettuja Audin 2.8 cabrioletteja ja Volvon C70 avoja. Tai jos 2-4k ois lisää paalua upottaa, niin Honda S2000 olis aika unelma kesäauto ainakin mulle.

Honda S2000:

2005_honda_s2000-pic-56495.webp

Teho: 177 kW / 240 Hv, Huippunopeus: 240 km/h, Kiihtyvyys (0-100): 6,2 s, Henkilömäärä: 2, Ovien lkm: 2, Kulutus: Kaupunki: 13.2 l/100km, Maantie: 7.9 l/100km, Yhdistetty: 9.9 l/100km

http://www.nettiauto.com/honda/s2000/4065683


Volvo C70:

23367150106_large.webp

Teho: 142 kW / 193 Hv, Henkilömäärä: 4, Omamassa: 1 674 kg, Kokonaismassa: 2 030 kg

http://www.nettiauto.com/volvo/c70/4113826
 
Osaisko joku sanoa, miten paljon kalliimpia huollot ovat keskimoottoriselle? MX5:n vaihto MR2:seen mielessä, kun olen vähän liian pitkä Mäksään..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom