Avin pakkaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sadisti
  • Aloitettu Aloitettu
Eli pitäisi saada avi -tiedosto pakattua. Kuinka onnistuu vai onnistuuko ollenkaan? Pitäisi änkeä hiukan yli 700Mb:n avi cd:lle ja olen kokeillut jo zipillä ja rarilla, mutta eihän se tiedosto supistu juuri ollenkaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pystyt re-encoodaamaan sen tiedoston esim. VirtualDubilla jos haluat.. Mut olen varma että saat tuon poltettua ihan CD:lle, ylipoltat esim. Nerolla. Enabloit ylipolttamisen johonkin rajaan asti ja poltat DAO (Disc-At-Once):na sen.

Ei kannata lähteä itse pakkaamaan uudelleen valmiita divx (tai xvid) leffoja. Pakkaaminen on taitolaji ja nämä piraattileffojen pakkaajat ovat asiassa guruja. Amatööri ei saa kunnon jälkeä aikaan. Ja operaatio vie paaaaaljon aikaa. Kokeile ylipolttamista ja varmistu siitä, että viimeistelet (finalize) levyn. Tai sitten ei auta muu kuin pakata rarilla pienempiin paketteihin ja jakaa kahdelle levylle.

Originally posted by sadisti
pitäisi saada avi -tiedosto pakattua. Kuinka onnistuu vai onnistuuko ollenkaan?

Juu, eli pitäis saada pakattua parit avi-pätkät pienempään tilaan, kun vievät niin saattanasti kovoa. Kaivoin tuon Virtualdubin, mutten asioista pahasti pihalla olevana osaa tietenkään käyttää sitä... Onko jotain/jossain helppoja ohjeksia noiden avien pakkaukseen? (=muuttamiseen mpegiksi?) :david:

Niin, ja kyseessä ei ole minkään varsinaisten leffojen pakkaus, eli pieni kuvanlaadun huonontuminenkaan ei olisi maailmanloppu...

Näiden hommien kanssa on mukava olla ulkona kuin :joulu5: ja peukalo keskellä kämmentä.. :itku:

Originally posted by Jansku
Kokeile ylipolttamista ja varmistu siitä, että viimeistelet (finalize) levyn. Tai sitten ei auta muu kuin pakata rarilla pienempiin paketteihin ja jakaa kahdelle levylle.

Kuinkas tää käytännössä tehdään. Mä itse en saa millään ängettyä 750 megasta pätkää 900:lle rompulle. Mulla on nero 5:n, ja vaikka meen erikoisominaisuudet-kohdasta ruksaan salli ylipoltto-kohdan, ja muutan suurimman sallitun CD:n koon 99 minuuttiin, niin siltikään ei pelitä:confused:

Haet ohjelman nimeltä dr.divx. Maksullisen version saa www.divx.com ja maksuttoman "kokeilu" version saattaa löytää vaikka emulella. Ohjelma on helppo, nopea ja yksinkertainen käyttää. Tällä ohjelmalla video saadaan pakattua juuri haluttuun kokoon.

Re: Re: Avin pakkaus

Originally posted by Tonza
Juu, eli pitäis saada pakattua parit avi-pätkät pienempään tilaan, kun vievät niin saattanasti kovoa. Kaivoin tuon Virtualdubin, mutten asioista pahasti pihalla olevana osaa tietenkään käyttää sitä... Onko jotain/jossain helppoja ohjeksia noiden avien pakkaukseen? (=muuttamiseen mpegiksi?) :david:
AVI ei ole video- vaan tiedostoformaatti. AVI-tiedostossa voi siis olla melkein mitä vaan videoformaattia pakkaamattomasta raakavideosta MPEG-neloseen.

VirtualDubissa vaan avaat fileen, valkkaat valikosta video/compression ja sieltä vaikka Microsoftin MPEG-4:sen ja talletat fileen AVIksi (file/save as AVI). Jos haluat hifistellä niin haet koneeseen vaikka Windows Media 9 tai DIVX koodekit, noilla tulee tän hetken parasta jälkeä.

Kerkesin ensimmäisen kokeiluni tuolla Dr.divxillä tekemään. Aika tyytyväinen saa olla, 1.33 gigan kotivideo meni kasaan, lopputulos 22.5 megaa. Aika mukavasti. :)

Saapa nähdä mitä ohjelmaa tässä tulee käytettyä jatkossa, kun hiukan opiskelee noita ja näkee miten paljon alkaa hifistely kiinnostamaan, mutta ainakin nyt homma on hetkeksi hoidossa riittävän hyvin tämänhetkiseen tarpeeseen.

Re: Re: Re: Avin pakkaus

Originally posted by Dopey
Windows Media 9 tai DIVX

älä nyt kiroile sentään :)
Btw xvidistä löytyy jo muutakin (1.0) kuin dev-api-4:ää. Yli vuoden vanhalla stabiililla xvidillä olen saanut saman tasoista (comp check) pakkausta kuin uusimmalla divx:llä. Uudemmissa on vielä kaikkea kivaa kuten global motion compensation, joka auttaa paljon liikkuvan kuvan pakkauksessa (testasin ghostrider 2 ja getaway in stockholm 4:n kanssa).

Originally posted by Jansku
Ei kannata lähteä itse pakkaamaan uudelleen valmiita divx (tai xvid) leffoja. Pakkaaminen on taitolaji ja nämä piraattileffojen pakkaajat ovat asiassa guruja. Amatööri ei saa kunnon jälkeä aikaan. Ja operaatio vie paaaaaljon aikaa. Kokeile ylipolttamista ja varmistu siitä, että viimeistelet (finalize) levyn. Tai sitten ei auta muu kuin pakata rarilla pienempiin paketteihin ja jakaa kahdelle levylle.

mistä tiedät että kyseinen avi on pakattu. jos se ei oo mihinkää muotoo pakattu, suosittelen pakkaamista varten divx prota

Originally posted by sadisti
Eli pitäisi saada avi -tiedosto pakattua. Kuinka onnistuu vai onnistuuko ollenkaan? Pitäisi änkeä hiukan yli 700Mb:n avi cd:lle ja olen kokeillut jo zipillä ja rarilla, mutta eihän se tiedosto supistu juuri ollenkaan.

Ainakin Neron overburnilla menee vähän yli 700mt:n tiedosto 700mt:n cd:lle.

mun mielestä ihan kaikkein simppelein juttu on katkasta siitä leffasta vaikka lopputekstejä vähän poies. Ei tarvii kikkailla mitään koodauksia, vdubilla vaan katkaset haluamas kohdan poies.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom