Avensis vs. Mondeo

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
hkultala sanoi:
hyviä/luotettavia nuokin. mitsu ei ole ihan muiden japanilaisten tasoa.

Ai tämä väite perustuu mihin? Mitsun japanissa valmistetut mallit ovat aivan samalla tasolla kuin muidenkin japanilaisten merkkien. Merkin edustus on suhteessa muihin niin pieni että mahdolliset viat luovat kuvan alemmasta laadusta. Carisma ja muut hollannissa valmistetut mallit unohtakaamme tykkänään. Ja mitä tulee gdi-koneisiin mitsun kohdalla, niin huolto-ohjelma ei ole ollut ajan tasalla näissä moottoreissa.
Siis kaikkien japanilais merkkien kohdalla pitää huomioida myös se mallin valmistusmaa. Kaikkien japanilaismerkkien muualla kuin japanissa valmistetut mallit ovat olleet tavalla tai toisella susia. Euroopassa nissanilta on valmistettu primeraa, almeraa ja micraa. Mitsun eurooppa-mallit ovat olleet carisma ja uusin colt. Aivan uusista malleista luotettavimpia ovat olleet mazda 3 ja 6 ja honda civic(henkilökohtainen toteaminen perustuen syihin, joista autot tulevat korjaamolle).

Mitä tulee alkuperäisessä viestissä oleviin malleihin, niin itse ottaisin noista avensiksen. Kummatkin ovat luotettavia perusautoja, mutta fordin laatu kyseisen vuoden mondeoissa ei ole ollut paras mahdollinen. Melu-taso on madaltunut edellisestä korimallista, mutta silti on ollut luotettavuus ongelmia ja ruoste-ongelmia. Sitä vastoin avensis on japanilaista perustekniikkaa ja eipä todennäköisesti vaadi muutakuin normaalit huollot ja kovaa ajoa.

Sitten aikaisemmissa viesteissä on mainittu passat. 1.8T kone on hyvä ja luotettava, mutta volkkarin laatu on laskenut kovassa kilpailussa japanilaisten kanssa ja on riskialtiimpi kuin esim. japanilaiset. Volkkarin laadun aleneminen on huomattavissa yleisenä laadun alenemisena. VAG-konsernin autoista luotettavimpia ovat olleet skodat.

P.s Fordin malli, jossa on vetoniveliä vaihdettu takuuseen on ollut focus. Todennäköinen rikkoutumisen syy on varmaan almerigon mainitsema suojakumin irtoaminen, joka päästää lian ja hiekan tunkeutumaan vetoniveleen ja usein se on muutaman sadan kilometrin jälkeen ns."valmista kauraa". Focuksiin usein ollaan vaihdettu myös ruostuneet ovet uusiin.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
blobbari sanoi:
Siis kaikkien japanilais merkkien kohdalla pitää huomioida myös se mallin valmistusmaa. Kaikkien japanilaismerkkien muualla kuin japanissa valmistetut mallit ovat olleet tavalla tai toisella susia.

Puhut taytta potaskaa. Toyota (japanilaismerkki) on esim. valmistanut autoja USA:ssa nyt jo 20 vuotta ja tehnyt siella historiansa aikana 15 miljoonaa autoa ja investoinut maassa valmistukseen 16 miljardia taalaa. Sen lisaksi Toyotan autot ovat USA:ssa luotettavimpien joukossa vuodesta toiseen ja arvostettu Consumer Report -julkaisu rankkaa lahes jokaisen Toyota mallin suositeltavien listalle juuri laadun takia.

Tassa kuten muussakin keskustelussa kannata pitaa se kokonaiskuva mielessa kun heitetaan kommentteja yksipuolisesti. Toyota ei suinkaan ole firma joka tyontaa hihnalta pari autoa ulos vuorokaudessa vain Japanissa ja Englannissa vaan globaali yritys, jollla on valmistusta yli kymmenessa maassa (olisko tarkka luku 17). Jos laatutavaraa tulisi vain Japanin hihnalta, luuletko etta firma olisi edelleen maailman parhaassa kunnossa oleva autotalo vuodesta toiseen?
 
Avensiksesta en vaan tykkää.

Tuon ikäluokan Mondeo alkaa jossain vaiheessa kolista ja tuntuu letkulta ajaa, voimaa toki on ihan kivasti. Taivaa vaan menovesi maistua aika reppaasti.

Passatissa on kytkin ehkä ylhäällä, mutta siihen tottuu pian. Penkin saa säädettyä loistavasti ja on vielä hyvä ajaa. Osta volkkari.
 
Zone-sarja -42%
enceli sanoi:
Mazdahan on muutamana vuonna jo piessyt Toitsin luotettavuus tilastoissa ja Hondan lukisin samaan kastiin
Voisitko tarkemmin kerota noista tilastoista. Ainakaan ADAC:in, TÜV:n tai J.D. Powersin tilastoista ei tuollaista väittämää tue. Auto Bildin tekemä tutkimus on ainoa näkemäni, jossa Mazda on loistanut. Mutta sekin mittää lähinnä kaikkea muuta kuin auton, siis itse tuotteen luotettavuutta.
 
EJS sanoi:
Puhut taytta potaskaa. Toyota (japanilaismerkki) on esim. valmistanut autoja USA:ssa nyt jo 20 vuotta ja tehnyt siella historiansa aikana 15 miljoonaa autoa ja investoinut maassa valmistukseen 16 miljardia taalaa. Sen lisaksi Toyotan autot ovat USA:ssa luotettavimpien joukossa vuodesta toiseen ja arvostettu Consumer Report -julkaisu rankkaa lahes jokaisen Toyota mallin suositeltavien listalle juuri laadun takia.

Tassa kuten muussakin keskustelussa kannata pitaa se kokonaiskuva mielessa kun heitetaan kommentteja yksipuolisesti. Toyota ei suinkaan ole firma joka tyontaa hihnalta pari autoa ulos vuorokaudessa vain Japanissa ja Englannissa vaan globaali yritys, jollla on valmistusta yli kymmenessa maassa (olisko tarkka luku 17). Jos laatutavaraa tulisi vain Japanin hihnalta, luuletko etta firma olisi edelleen maailman parhaassa kunnossa oleva autotalo vuodesta toiseen?
Kerrankin asiallista tekstiä. Monilla vaan tuntuu olevan se käsitys, että laatu on kiinni linjalla olevista duunareista. Käsitys jota jopa Suomen johtavat autolehdet ruokkivat. Japanilaisia duunareita pidetään tunnollisina, ja siksi heidän tekemien tuotteiden laatu olisi parempaa kuin kilpailijoiden. Paljon tärkeämpi rooli laatua parannattaessa on kuitenkin johdolla. Eri tehtaiden laatujärjestelmät ja -johtaminen ovat varmasti samanlaisia riippumatta siitä, missä maassa ne Japsien tehtaat fyysisesti sijaitsevat.
 
NHB sanoi:
Voisitko tarkemmin kerota noista tilastoista. Ainakaan ADAC:in, TÜV:n tai J.D. Powersin tilastoista ei tuollaista väittämää tue. Auto Bildin tekemä tutkimus on ainoa näkemäni, jossa Mazda on loistanut. Mutta sekin mittää lähinnä kaikkea muuta kuin auton, siis itse tuotteen luotettavuutta.

Kaivappa ne tilastot uudelleen esille ja etenkin niitä katsastusraportteja tai sitten mulle on koko Mazdalla olo ajan näytetty väärennettyjä raportteja ja kyllä tuossa mun mielestä aika selvästi ADACista puhutaan, samoin kuin autobild tukeutuu osin tüv-katsastusraportteihin ja eikös muuten noi Powersin jutut ole jotain galluppeja auton ostajille, eli tosi luotettavia ( tästä en ihan oikeasti suuremmin mitään tiedä, joten voin olla ihan skogessakin :) ), mutta
näytä ihmeessä jos on raportteja, ei galluppeja, joissa Mazda on sijoittunut huonosti, mielellään katsoisi sellaisetkin. :

Saksan ADAC-tiepalvelu on julkaissut vuosittaisen raporttinsa, mistä selviää autojen luotettavuus. Mazda menestyi jälleen kerran erinomaisesti.

ADAC:lle soitettiin viime vuonna noin 3,6 miljoonaa avunpyyntöpuhelua eli lähes kymmenen tuhatta puhelua päivässä. Jokaisesta tapauksesta tehdään raportti, joista kootaan vuosittainen tilastollisestikin vankka paketti. Mukaan otetaan autot, joita on valmistettu vähintään kolme vuotta ilman suuria muutoksia ja joita on myyty ainakin yhtenä vuonna Saksassa yli kymmenen tuhatta kappaletta.

Tutkimuksessa on mukana 92 automallia, jotka on jaettu seitsemään luokkaan. Lopullisen taulukon vikaindeksiä määriteltäessä on verrattu kunkin automallin tielle jättäneiden vikojen määrää kyseisen mallin Saksan autokantaan. Vioiksi on laskettu ainoastaan tekniset viat. Kuljettajan huolimattomuudesta aiheutuneita, kuten polttoaineen loppuminen, ei ole laskettu auton syyksi.

Mazda on mukana raportissa neljässä luokassa viidellä mallilla. Isommassa keskiluokassa Mazda6 on pysähtynyt vian vuoksi tielle harvemmin kuin mikään muu saman luokan automalli. Myös Mazda 626 on erittäin varmatoiminen sijoittuen kolmanneksi. Tila-autojen joukossa Mazda Premacy saavutti toisen sijan. Alemman keskiluokan lähes kahdenkymmenen automallin joukossa Mazda 323 on neljännellä sijalla mille ylsi myös urheiluautojen joukossa Mazda MX-5.

Uusin tutkimustulos jatkaa sitä voittojen sarjaa, minkä Mazda on vuosien varrella kerännyt. Tammikuussa Mazda saavutti ykkössijan Auto-Bild -lehden laaturaportissa, joka laadittiin lehden kyselyn, tehtaiden takaisinkutsujen, TüV-raporttien, lehden 100 000 kilometrin kestotestien ja muutamien muiden seikkojen perusteella. Mazdasta todettiin, että Mazda6:n menestys lehden kestotestissä ei ollut sattumaa. Myös TüV-raportti ja Auto Bild -kyselyn tulokset kertovat merkin luotettavuudesta.


2.Auto Bildin laaturaportti on erittäin laaja ja sen tulokset perustuvat useaan eri osa-alueeseen. Tutkimukseen kerättiin muun muassa lähes 25 000 autonkäyttäjän vastaukset. Lisäksi raportissa huomioitiin kuusi muuta osa-aluetta:

Korjauskehotusten määrä, niistä tiedottaminen ja korjaamopalvelu.
Saksalaisen TüV-katsastusraportin tulokset. Auto Bildin 100 000 kilometrin kestotestien kokemukset.
Auto Bildin saamat lukijapalautteet autojen ongelmista (vuosittain yli 8000 viestiä).
Auto Bildin korjaamotestien tulokset.
Takuuehdot.
Japanilaiset automerkit valtasivat jälleen tutkimuksen kärkisijat. Mazda nousi tämänvuotisessa tutkimuksessa kärkeen ohi Toyotan ja valittiin Saksan laadukkaimmaksi autoksi. Mazda on määrätietoisesti pyrkinyt valmistamaan autoja, jotka antavat erinomaisen vastineen rahalle, ovat tyylikkäitä, luotettavia, laadukkaita ja joita on hauska ajaa. Lukuisat testimenestykset ja laaturaportit sekä ennen kaikkea asiakkailta saatu palaute todistavat, että Mazda on myös onnistunut tavoitteessaan.

Auto Bildin laatututkimuksen tulokset:

Mazda
Toyota
Honda
Hyundai
Nissan
Mitsubishi
Opel
Volvo
smart
Ford
Citroën
Mercedes-Benz
Seat
Audi
BMW
Peugeot
Renault
Skoda
Volkswagen
Fiat

3. http://www.tuulilasi.fi/tekniikka/?subarea=tyyppiviat&article=114635&page=2

Tuolla nyt ei ole kuin yksi, mutta voin kaivaa huomeen lisää, nyt lähden kotia
 
haavevahva sanoi:
Passatin suosittelijat mitä tähän sanotte? Onko liian riski ostos?

En ole Passatin suosittelija, mutta neuvoisin unohtamaan jos et saa selvyytta auton historiasta (omistajien maara, huoltokirja, kilometrit, etc).
 
haavevahva sanoi:
Passatin suosittelijat mitä tähän sanotte? Onko liian riski ostos?
anteeksi vaan mutta etkö itse osaa tehdä lopullista päätöstä auton ostosta. nuo kysymykset kestävyydestä yms.. ovat järkeviä mutta täytyyhän se lopullinen päätös osata itse tehdä herran jumala. ei kukaan voi koeajaa autoja puolestasi. sanosin myös että nuille historiikeille on aivan se ja sama. auton kyllä tuntee kun sillä ajaa että onko kaikki kilometrit mittarissa vaiko ei.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
enceli sanoi:
Kaivappa ne tilastot uudelleen esille ja etenkin niitä katsastusraportteja tai sitten mulle on koko Mazdalla olo ajan näytetty väärennettyjä raportteja ja kyllä tuossa mun mielestä aika selvästi ADACista puhutaan, samoin kuin autobild tukeutuu osin tüv-katsastusraportteihin ja eikös muuten noi Powersin jutut ole jotain galluppeja auton ostajille, eli tosi luotettavia ( tästä en ihan oikeasti suuremmin mitään tiedä, joten voin olla ihan skogessakin :) ), mutta näytä ihmeessä jos on raportteja, ei galluppeja, joissa Mazda on sijoittunut huonosti, mielellään katsoisi sellaisetkin. :
Suora kopio Tuulilasin sivuilta (http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=113004):

TÜV:n laatimaa raporttia pidetään Saksan luotettavimpana selvityksenä autoissa ilmenneistä vioista. Tässä tutkimuksessa autot jaetaan ikäryhmiin, ja autojen kohdalta kerrotaan vikojen prosenttiosuudet.

1–3-vuotiaat autot
1. Audi A2 2,1
2. Toyota Yaris 2,3
Honda Logo 2,3
Opel Agila 2,3
5. Toyota RAV4 2,5
6. Toyota Corolla 2,6
Toyota Picnic 2,6
Mazda Demio 2,6
Mazda MX-5 2,6
10. Subaru Forrester 2,7

4–5-vuotiaat autot
1. Toyota Picnic 3,0
2. Toyota Avensis 4,0
3. Toyota Starlet 4,2
4. Porsche 911 4,4
5. Subaru Legacy 4,7
6. Toyota Corolla 4,8
Toyota RAV4 4,8
Porsche Boxter 4,8
9. Mazda MX-5 5,1

6–7-vuotiaat autot
1. Toyota Starlet 4,9
2. Toyota RAV4 5,9
Porsche 911 5,9
4. Mercedes SL 6,9
5. Subary Impreza 7,2
6. Mercedes SLK 7,5
7. Toyota Corolla 7,7
8. Toyota Carina 8,0
9. Nissan Almera 8,2
10. Subary Legacy 8,4

8–9-vuotiaat autot
1. Porsche 911 5,6
2. Mercedes SL 7,4
3. Toyota Corolla 10,7
4. Toyota Starlet 11,3
Subaru Impreza 11,3
6. Toyota Carina 11,4
7. Mercedes C-sarja 12,0
Subary Legacy 12,0
9. Mazda MX-5 12,2
10. Suzuki Vitara 12,6


Näiden tilastojen perusteella Toyota voittaa luotettavuudessa Mazdan 6-0. Autobild on alusta alkaen ollut taattua kakkoslaatua, joten jos Mazdan referenssit perustuvat siihen niin onnea vaan...
Mainosmiehillä on hieno kyky lukea tilastoja itselle edullisemmaksi, kuten tässä tapauksessa vertailu Toyotaan.

Ja sitten vielä alkuperäiseen Avensis vs. Mondeo väittelyyn. Avensiksesta ei ole kokemusta, mutta hiljaiseksi kulkijaksi sitä on kehuttu. Mondeo on mukava ajaa (ainakin uusi malli), mutta tuntuu kestävyys olevan Avensista perässä.
 
enceli sanoi:
Kaivappa ne tilastot uudelleen esille ja etenkin niitä katsastusraportteja tai sitten mulle on koko Mazdalla olo ajan näytetty väärennettyjä raportteja ja kyllä tuossa mun mielestä aika selvästi ADACista puhutaan, samoin kuin autobild tukeutuu osin tüv-katsastusraportteihin ja eikös muuten noi Powersin jutut ole jotain galluppeja auton ostajille, eli tosi luotettavia ( tästä en ihan oikeasti suuremmin mitään tiedä, joten voin olla ihan skogessakin :) ), mutta
näytä ihmeessä jos on raportteja, ei galluppeja, joissa Mazda on sijoittunut huonosti, mielellään katsoisi sellaisetkin. :

ADAC:
Mazda on mukana raportissa neljässä luokassa viidellä mallilla. Isommassa keskiluokassa Mazda6 on pysähtynyt vian vuoksi tielle harvemmin kuin mikään muu saman luokan automalli. Myös Mazda 626 on erittäin varmatoiminen sijoittuen kolmanneksi. Tila-autojen joukossa Mazda Premacy saavutti toisen sijan. Alemman keskiluokan lähes kahdenkymmenen automallin joukossa Mazda 323 on neljännellä sijalla mille ylsi myös urheiluautojen joukossa Mazda MX-5.

2.Auto Bildin laaturaportti:
Korjauskehotusten määrä, niistä tiedottaminen ja korjaamopalvelu.
Saksalaisen TüV-katsastusraportin tulokset.
Auto Bildin 100 000 kilometrin kestotestien kokemukset.
Auto Bildin saamat lukijapalautteet autojen ongelmista
Auto Bildin korjaamotestien tulokset.
Takuuehdot.
TÜV-tilastot olikin tuossa jo esillä.

http://www.presse.adac.de/infogramm....asp?ComponentID=114839&SourcePageID=114613#0

http://www.jdpa.com/news/releases/pressrelease.asp?ID=2004037

Tuo kopioimasi teksti on ilmeisesti suoraan jostain Mazdan mainoksesta nykäisty. Tuntuu mainonta toimivankin ihan kiitettävästi.

Nuo J. D. Powersin initial quality -listat kuvaavat kyllä varsin hyvin valmistuskeskeistä laatua. Vastaavia on käytetty iät ja ajat näitä asioita arvioitaessa. Oikeastaan ei ole juuri mitään parempaakaan olemassa. Gallup mittaa sitten mielepiteitä, se ei liitä tähän.

Eipä tuo ADAC-raporttikaan oikein selkeästi tue väitettä että Mazda olisi lyönyt Tojoskan luotettavuudessa. 6/626 voitti toki Avensiksen, mutta toisaalta 323 hävisi Corollalle. Totta on, että Mazda 6 oli kolmen vuoden ikäisenä luokkansa vähiten apua tarvinnut, mutta siinäpä se tähtihetket olikin. Kaikkina muina vuosikertoina 6/626 ei enää olekkaan mitenkään erikoinen.

TÜV-tilastoissahan Masa ei ole menestynyt läheskään niin hyvin kuin Tojota. Väite joka ei kaivanne turhia selittelyjä. Auto Bildin "tutkimus" on melkoisen turha mun mielestä. Kuudesta arvostelukohdasta vain 1,33 kertoo jotain tuotteen itsensä luotettavuudesta. Ja sekin ainoa, eli tuo TÜV, ei osoita Masan olevan huopulla. Ylivoimainen enemmistö tuloksesta syntyy seikoista kuten, merkkikorjaamoiden palvelusta Saksassa, lukijapalautteesta (gallup?), yksittäisistä kestotestistä (joita tehdään vain harvoille automalleille), Saksan maahantuojan toiminnasta ja takuuehdoista.

Kaiva toki lisää, jos vain löytyy. Mutta pientä lähdekritiikkiä kehiin ja vähemmän lainauksia mainoksista.
 
neutraali sanoi:
anteeksi vaan mutta etkö itse osaa tehdä lopullista päätöstä auton ostosta. nuo kysymykset kestävyydestä yms.. ovat järkeviä mutta täytyyhän se lopullinen päätös osata itse tehdä herran jumala. ei kukaan voi koeajaa autoja puolestasi. sanosin myös että nuille historiikeille on aivan se ja sama. auton kyllä tuntee kun sillä ajaa että onko kaikki kilometrit mittarissa vaiko ei.

Ei anteeksi tartte pyytää. En ole koskaan ajanut Passatia, en tiedä, miltä uusi, 128tkm tai 250tkm ajettu Passat tuntuu. Kysymyksellä hain, onko kukaan ostanut tuontiautoa ilman huoltokirjaa. Mutta päätin jo kuitenkin pudottaa kyseisen Passatin vaihtoehdoista pois.
 
NHB sanoi:

Mullehan on tässä asiassa edullisempaa, jos olen väärässä, enkä todellakaan kiellä mahdollisuutta ettenkö olisi, ei olisi ihan eka kerta . Tüv tukee toitsia kyllä, mutta mä olen ehkä jotenkin tyhmä :nolo: , kun vieläkin luen tuota yo. linkkiä niin, että Mazda on Toitsia luotettavampi/yhtä luotettava.

Mun Saksan kielen taidoilla tosta J.D Powersista ei tajuta kyllä yhtään mitään :nolo: taas. Etenkin kun sanoin, että se on mulle ihan uppo- outo juttu muutenkin. Mutta voidaan "taistella" tästä vaikka omassa topicissa, palataan tässä Avensis vs. Mondeo keskusteluun.

nimmimerkillä. Entisen työnantajansa aivopesun tulos :D
 
haavevahva sanoi:
Kysymyksellä hain, onko kukaan ostanut tuontiautoa ilman huoltokirjaa.
Täällä yksi. Ostin auton (Honda Prelude) joka oli alunperin tuotu Saksasta, ei huoltokirjaa Saksan ajalta. Ostotilanteessa tutkittiin auto läpikotaisin kissojen ja koirien kanssa (mukana oli autonasentaja kaverini).Tämän jälkeen perusteellinen koeajo. Yleiskunto oli niin hyvä ja auto oli ruosteeton ja kaikki pelasin niinkuin pitikin, että uskalsin ostaa auton vaikka kilometreistä ei ollut100% varmuutta.
Autoon jouduin vaihtamaan varmuudenvuoksi jakopäänhihnan,ohj.teh.hihnan ja laturinhihnan koska ei ollut tietoa milloin ne oli vaihdettu. Nyt auto ollut n. 6kk mitään vikoja ei ole ollut.
Autoa edelleen myytäessä on tietysti aika iso miinus kun ei ole hultokirjaa mutta niin sain ainakin itse tingattua hintaa alaspäin.
 
enceli sanoi:
Mun Saksan kielen taidoilla tosta J.D Powersista ei tajuta kyllä yhtään mitään
Kannattaa kokeilla seuraavalla kertaa englantia tuota Powersin listaa tavatessa.
 
unreal sanoi:
Täällä yksi. Ostin auton (Honda Prelude) joka oli alunperin tuotu Saksasta, ei huoltokirjaa Saksan ajalta. Ostotilanteessa tutkittiin auto läpikotaisin kissojen ja koirien kanssa (mukana oli autonasentaja kaverini).Tämän jälkeen perusteellinen koeajo. Yleiskunto oli niin hyvä ja auto oli ruosteeton ja kaikki pelasin niinkuin pitikin, että uskalsin ostaa auton vaikka kilometreistä ei ollut100% varmuutta.
Autoon jouduin vaihtamaan varmuudenvuoksi jakopäänhihnan,ohj.teh.hihnan ja laturinhihnan koska ei ollut tietoa milloin ne oli vaihdettu. Nyt auto ollut n. 6kk mitään vikoja ei ole ollut.
Autoa edelleen myytäessä on tietysti aika iso miinus kun ei ole hultokirjaa mutta niin sain ainakin itse tingattua hintaa alaspäin.

Erittäin paljon kiitoksia. Eli varmuuden vuoksi pitäisi vaihtaa muutama suhteellisen tärkeä osa ja edelleen myytäessä huoltokirjan puutteesta saa itse puolestaan ottaa takkiin.

Muuten auton hankinta etenee kuin juna. Luonnollisen poistuman kautta Avensis on ulkona pelistä. Tavarat ei mahdu taakse, koska pyöräkotelot vievät liian paljon tilaa. Alkuperäisen Mondeon tilalle onkin ollut pakko kaivaa 3 muuta harkittavaksi. Joten Mondeolta alkaa näyttämään...
 
haavevahva sanoi:
Mondeo 2.5 v6 -99 ja 149tkm.
Hieno auto, vastaavasta pelistä luopuminen harmittaa vieläkin. Mukavan jäykkä alusta ja pitkä ykkösvaihde jolla ei jää heti kiihdytyksissä jälkeen. Tehokas ja vääntävä kone vetää nikottelamatta jo 1500 rpm kierroksista alkaen.
 
Ja taas taitaa mennä siihen perinteiseen, järki vs. tunteet. Toisella puolella 74tkm ajettu mutta vähän sellasen löysän tuntunen. Toisella puolella 150tkm ajettu mutta tosi jämpti ja ripeä. Kyllä on elämä vaikeata.
 
treenaisko sanoi:
Hieno auto, vastaavasta pelistä luopuminen harmittaa vieläkin. Mukavan jäykkä alusta ja pitkä ykkösvaihde jolla ei jää heti kiihdytyksissä jälkeen. Tehokas ja vääntävä kone vetää nikottelamatta jo 1500 rpm kierroksista alkaen.

Miten sulla meni kulutus?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom