- Liittynyt
- 11.10.2005
- Viestejä
- 671
hkultala sanoi:hyviä/luotettavia nuokin. mitsu ei ole ihan muiden japanilaisten tasoa.
Ai tämä väite perustuu mihin? Mitsun japanissa valmistetut mallit ovat aivan samalla tasolla kuin muidenkin japanilaisten merkkien. Merkin edustus on suhteessa muihin niin pieni että mahdolliset viat luovat kuvan alemmasta laadusta. Carisma ja muut hollannissa valmistetut mallit unohtakaamme tykkänään. Ja mitä tulee gdi-koneisiin mitsun kohdalla, niin huolto-ohjelma ei ole ollut ajan tasalla näissä moottoreissa.
Siis kaikkien japanilais merkkien kohdalla pitää huomioida myös se mallin valmistusmaa. Kaikkien japanilaismerkkien muualla kuin japanissa valmistetut mallit ovat olleet tavalla tai toisella susia. Euroopassa nissanilta on valmistettu primeraa, almeraa ja micraa. Mitsun eurooppa-mallit ovat olleet carisma ja uusin colt. Aivan uusista malleista luotettavimpia ovat olleet mazda 3 ja 6 ja honda civic(henkilökohtainen toteaminen perustuen syihin, joista autot tulevat korjaamolle).
Mitä tulee alkuperäisessä viestissä oleviin malleihin, niin itse ottaisin noista avensiksen. Kummatkin ovat luotettavia perusautoja, mutta fordin laatu kyseisen vuoden mondeoissa ei ole ollut paras mahdollinen. Melu-taso on madaltunut edellisestä korimallista, mutta silti on ollut luotettavuus ongelmia ja ruoste-ongelmia. Sitä vastoin avensis on japanilaista perustekniikkaa ja eipä todennäköisesti vaadi muutakuin normaalit huollot ja kovaa ajoa.
Sitten aikaisemmissa viesteissä on mainittu passat. 1.8T kone on hyvä ja luotettava, mutta volkkarin laatu on laskenut kovassa kilpailussa japanilaisten kanssa ja on riskialtiimpi kuin esim. japanilaiset. Volkkarin laadun aleneminen on huomattavissa yleisenä laadun alenemisena. VAG-konsernin autoista luotettavimpia ovat olleet skodat.
P.s Fordin malli, jossa on vetoniveliä vaihdettu takuuseen on ollut focus. Todennäköinen rikkoutumisen syy on varmaan almerigon mainitsema suojakumin irtoaminen, joka päästää lian ja hiekan tunkeutumaan vetoniveleen ja usein se on muutaman sadan kilometrin jälkeen ns."valmista kauraa". Focuksiin usein ollaan vaihdettu myös ruostuneet ovet uusiin.