• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Be careful out there...

Mistä näitä Urpoja oikein tulee?:lol2:

CNN: Avatar aiheuttaa masennusta
Amerikkalaisen tv-kanava CNN:n mukaan kolmiulotteinen Avatar elokuva voi aiheuttaa masennusta, melankoliaa ja itsemurha-ajatuksia.

Tuhannet elokuvan nähneet ovat keskustelupalstoilla valittaneet elokuvan jälkeistä masennusta.

"Nähtyäni Avatarin olen ollut masentunut. Nähtyäni Pandoran ihanan maailman haluaisin olla osa sitä", kirjoittaa amerikkalainen Mike.

Hän on jopa harkinnut itsemurhaa koska aina on mahdollisuus, että hän syntyy uudelleen Pandoran kaltaiseen maailmaan.

Elokuvassa kuvattu Pandora on kaunis ja koskematon maailma, jota asuttavat ihmisen kaltaiset olennot. Ihmiset valloittavat maailman saadakseen käyttöönsä luonnonvaroja.

Ruotsalainen Ivar Hill on puolestaan masentunut tajuttuaan, mitä ihmiset ovat tehneet maapallolle.

"Elän kuolevassa maailmassa", Hill kirjoittaa.

– Elokuvan tekemiseen käytettiin hienointa olemassa olevaa tekniikkaa. Todellinen maailma ei koskaan voi olla niin utopistinen. Tämä saa meidän maailmamme näyttämään epätäydelliseltä analysoi psykiatri Stephen Quentzel, joka on lääketieteellinen johtaja Luis Armstrong Center for Music and Medicine-keskuksessa.

Aiemmin on 3D-elokuvien on jo todettu aiheuttavan päänsärkyä .

http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article366200.ece
Voi jeeus, ihmisten typeryydellä ei ole mitään rajaa.

Avatar vituttaa seuraavan asian takia: Cameron ei todellakaan ole luonut mitään upeaa maailmaa, se on kopioinut kliseisen satuneekeriviidakon ja vaan vaihtanut värit. Ratsastetaan hevosilla ja lennetään lohikäärmeellä, hirmu pelottava viidakkoeläin on pantteri jolle on piirretty töyhtö, jotta siitä sitten tulee cameronmaailman ökkiäinen. Kaikki hahmot on vitun tylsiä, ylinäytteleviä ja ennalta arcattavia. Missään ei ole mitään oivallusta. Dialgissa, tarinassa maailmassa. Valkonen mies menee neekeriviidakkoon ja jenkkirentoudellaan vallottaa jäykät lapselliset viidakkoneekerit. Suuri pahis tulee ja sitte se tapetaan. Näyttely on ylidramaattista kakaroille suunnattua.

Tää leffa on lapsille ja jenkkiteineille. Jokainen aikuinen, joka kehuu tarinaa pakkotoistolla on infantiili. Kuulkaa mua maailma!

no sano nyt mistä se on niin tuttu? jos nimittäin tota kaavaa luetaan niin ei tällä vuosituhannella ole tehty yhtään elokuvaa joka ei noudattaisi jotain "kaavaa"

no sano nyt mistä se on niin tuttu? jos nimittäin tota kaavaa luetaan niin ei tällä vuosituhannella ole tehty yhtään elokuvaa joka ei noudattaisi jotain "kaavaa"

Toistan itseäni: Kaikki tuossa maailmassa on niinkuin afrikassa. Eikö voisi esim. keksiä jotain muuta tapaa liikkua, kuin hepan, joka pitää kesyttää? Tai louhikäärmeen, joka pitää kesyttää. Täytyykä suuren vihun olla pantteri kun se voisi olla ihan mitä tahansa.

Cameron on animoinut viidakon, vaihtanut neekerit sinisiksi ja laittanut pantterille töyhdön. Neekerit pussailee, menee naimisiin, metsästää jousilla, ratsastaa hepalla, elää luonnosta, tanssii, on sotureita, on miehiä ja naisia, on viidakko, on ihmisen aistit, ollaan hiilipohjaisia, on painovoima, sosiaaliset suhteet on kaikin tavoin suoraan ihmisiltä.

Noilla eväillä ei voi sanoa, että cameron on luonut jonkin uuden maailman. Uudessa maailmassa on jotain uutta.

Aargh muhun sattuu. Olet infantiil koska tykkäsit tuosta elokuvasta i!11!!!

- - -

Ymmärrän kyllä sinänsä Cameronia, että tällaisessa megaprojektissa mennään keskitietä lähes joka suhteessa. Veetuttaa vaan kun ylistetään tällaista elokuvaa ansioista joita sillä ei ole. Ja veetuttaa, että se keskitie on valitettavasti 13-vuotias jenkkiteini.

Mä en ole edes mikään leffaharrastaja ja tursuaa korvista myös kaikki kliseys ja pölhöys ja mitäänsanomattomuus ja mielikuvituksettomuus kaikissa rooleissa ja tarinassa. Voin vain kuvitella mitä tosiharrastajan päässä kiehuu.

ps. Älä suutu provoavasta tyylistä =).

Saatana, kun tekee mieli katsoa tämä leffa. Harmi vain, että kaikki, jotka haluavat sen nähdä, ovat jo käyneet sen katsomassa, ja ne, jotka eivät vielä ole käyneet, eivät haluakaan käydä... vaikea löytää seuraa. Anyone messiin Jyväskylässä? :dance2:

Tie / The Road. Jos maailmassa olisi oikeutta niin tämä leffa rikkoisi noita yleisöennätyksiä jne. Mutta money talks and bullshit walks.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kiewi puhuu kyllä asiaa tuon Cameronin hehkutetun omaperäisyyden osalta. Avaruusolennot olivat sinisiä ihmisiä jotka elivät heimoissa joiden tavat ja kulttuuri olivat käytännössä identtisiä amerikan tasankointiaanien kanssa (metsästäjäkulttuuri siirtymisriitteineen, hevosten kesyttäminen, eläinhenkien palvonta, heimolla oli maallinen päällikkö ja shamaani, jne). Viidakko oli viidakko ja siellä eli panttereita, norsuja, hevosia, susia, lentoliskoja, jne. Mielestäni tuosta on kovin vaikeaa löytää mitään kovin omaperäistä tai kekseliästä. Vertailukohdaksi voisi ottaa esim. Alien-elokuvan, joissa pelkkä pääpirulaisen visuaalinen ilme oli sellainen, että pikkulapset näkivät painajaisia.

Terminator2:lle ja Anonymous:lle voin vain todeta, että makuja on monenlaisia. Katsoin Avatarin 3D-esityksessä ja päällimmäisenä jäi mieleen se, että elokuva ei puhutellut millään tasolla ja Terminator2:n hehkuttamat tunne-elämykset jäivät täysin puuttumaan (no, myönnettäköön että ostamani irtokarkit aiheuttivat makuelämyksiä). Toimintakohtaukset olivat pitkästyttäviä, tarina klisheinen ja ennalta-arvattava, henkilöhahmot yksiulotteisia stereotyyppejä, jne. Tämän takia ihmetyttää lukea netistä, miten joku on voinut kokea suuria tunne-elämyksiä sellaisessa leffassa, jossa itse olin lähinnä pitkästynyt. Kai tämä kertoo ihmisten erilaisuudesta.

Oikeastihan olen vain nirso elokuvahifistelijä ja paatunut elitisti, joka ei ymmärrä Cameronin neroutta. Lähdenkin tästä katsomaan Kieslowskin väritrilogiaa DVD:ltä (omistan tietenkin Collector's Edition -paketin) ja keskustelemaan yliopistokavereideni kanssa ranskalaisen uuden aallon ja italialaisen neorealismin yhtymäkohdista...

Tie / The Road. Jos maailmassa olisi oikeutta niin tämä leffa rikkoisi noita yleisöennätyksiä jne. Mutta money talks and bullshit walks.

Tässäkin tapauksessa kirja on monta kertaluokkaa parempi oikeastaan kaikissa suhteissa. Luin kyllä kirjan ensin, joten voi olla että pilasin sillä omat odotukseni leffasta.

Olihan toi ihan hieno elokuva, mutta tuotti tosiaan kauhean kusihädän ja päänsäryn kun leffasta pääs, mutta ihan hieno elokuva, ei tullu masennusta ainakaan itelle kyllä sen katto niinku ihan elokuvana. :D

Olihan tuo ihan siisti. Juonihan ei mikään ihan uusi ole. Uudelleen sovitettu Pocahontas.
Mut oli sitä kiva kuitenki kattoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Cameron on animoinut viidakon, vaihtanut neekerit sinisiksi ja laittanut pantterille töyhdön.

Ei saatana, kiitos tästä :hyvä:

Itsehän näin tämän joulukuussa ja parasta antia oli ennen leffaa tulevien mainosten 3D piiretty kissa (Liisa Ihmemaassa?).

Olihan tämä melko heikko esitys, kokonaisuutena. Leffan puoleen väliin asti pidin tätä kolmen tähden leffana, mutta loppua kohden mentiin vähän alamäkeen. Joten kokonaisuus oli :2:. Jos tämän olisi katsonut DVD:tä kotona, niin olisi melko varmasti jäänyt kesken. 3D yllätti positiivisesti trailereissa (Shrek ja Liisa ihmemaassa), mutta puolestaan Avatarissa positiiviset alkuodotukset hieman lässähtivät. Voin kyllä myöntää, että muutamia hienoa kohtauksia leffassa oli, joissa 3D oli hienoa katseltavaa. Näissä kameraajot olivat hitaita ja kuvakulmat mainioita. Leffa oli aivan liian pitkä, tarina aivan liian heikko leffan pituuteen ja kiinnostavuuteen nähden ja lisäksi 3D-tekniikan hienot elämykset vähäisiä. Leffa oli kokemuksena hieman kaksijakoinen; leffan aikana tätä oli ihan mukava katsella (tiettyyn pisteeseen asti), mutta leffan jälkeen tuntui siltä, kuin mitään ei olisi jäänyt käteen. Toisin kuin siis elokuvissa, joita itse pidän hyvinä. Huono 2D-elokuva on siis huono koko leffan ajan. Miinusta vielä lopuksi liian kovasta äänenpainetasosta teatterissa. Vähempikin riittäisi.

No perkele, vihdoin kävin katsomassa. JUMALAUTA! Oli kyllä sellainen elämys ettei mitään rajaa. Oikeastaan olin koomassa koko elokuvan ajan (en sellaisessa omgwtf 8O -tilassa, vaan ihan vain tajuttomana), mutta leffan jälkeen tässä on tullut nämä pari tuntia mietittyä sitä koko ajan ja seuraava katsomakerta on varmasti jopa hienompi. 3D toimi loistavasti, tarina oli toki simppeli mutta eihän sitä nyt kaikessa tarvitse kaikkea olla. Olisin vain halunnut Michelle Rodriguezia enemmän! Siinä on nainen minun makuuni. Itse olen niin filosofinen kaveri että tarinan übersimppeli moraali pisti paikoin ärsyttämään, mutta vika on minussa ja toisaalta se
Eowyn-jumala joka kuitenkin taisi olla ihan biologinen, "luonnollinen "systeemi)
pisti pohtimaan kaikenlaisia jumalakysymyksiä. Voin olla outo mutta ei ole minulta eikä muiltakaan pois jos leffa antaa ajattelemisen aihetta. Pääasiassa kuitenkin mykistävä visuaalinen anti oli se juttu, ja tämä leffa tulee katsottua useaan kertaan - hommaan joskus hyvän kotiteatterin.

3D yllätti positiivisesti trailereissa (Shrek ja Liisa ihmemaassa), mutta puolestaan Avatarissa positiiviset alkuodotukset hieman lässähtivät. Voin kyllä myöntää, että muutamia hienoa kohtauksia leffassa oli, joissa 3D oli hienoa katseltavaa. Näissä kameraajot olivat hitaita ja kuvakulmat mainioita. Leffa oli aivan liian pitkä, tarina aivan liian heikko leffan pituuteen ja kiinnostavuuteen nähden ja lisäksi 3D-tekniikan hienot elämykset vähäisiä.
Aika wanha posti, mutta vastattava on.
Moni on kiitellyt muistaakseni tässä leffassa sitä, ettei sillä 3D:llä lähdetty leikkimään, niin kuin monessa muussa leffassa. Ja tota 3D:tä oli tietääkseni viilattu elokuvan jälkituotantovaiheessa vähän vitusti, että siitä olisi saatu nimenomaan vähän fiksumpi, eikä sellainen perinteisen yliampuva.

Itse kävin katsomassa leffan hyvin pian silloin kun se tuli Suomeen. Tykkäsin. Katsoin leffan ihan rauhassa miettimättä turhia ja siksi ehkä tykkäsinkin. Mutta kai tässä vähän turhaakin hypetystä on ollut ja sen takia varsin monilla leffan vasta nyt nähneillä tuntuu olevan tiukka puolustusreaktio päällä. Leffasta oikein yritetään etsiä huonoja asioita ja ei se ihme olekaan jos leffa muuttuu huonoksi. Olen huomannut, että mielialalla on varsin paljon vaikutusta siihen miltä leffa tuntuu.

Täytyy myöntää, että syyllistyn itsekin tähän. Jotkut tuntuu olevan heti oksa kovana, kun kuulevat sanan "Quentin Tarantino". Sekös mua vituttaa, enkä siksi tykkää äijän leffoista yhtään. Ainoa hyvä on Pulp Fiction. Sekin johtuu siitä, että silloin ei kukaan vielä tiennyt kenestä on kysymys. Inglourious basterdsistakin tuli mun silmissä kolme kertaa huonompi sen ohjaajan takia. Joillakin asia tuntuu olevan toisin päin. Joskus on vaikea olla objektiivinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom