Auttekee alakuun?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ziru
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tahtoisin apuja syksyä varten. Ajattelin hieman pudotella painoa (nyk. 64kg 172cm) heinä-, elokuun aerobisella liikunnalla. Jos vaikka 4kg saisi pois... Syksyllä sitten aloittaa sitten treenaamaan muutosta johtuen uudella salilla saadakseni takaisin hyvänmalliset naisten lihakset. :D Pitempi taival, mutta elämässä pitää olla tavoitteita... ;)

Tällä hetkellä syön liian vähän ja elimistö "taitaa" olla säästöliekillä. Ja jokainen tietää mitä se saa aikaan ja sekös vasta tytsyä ahdistaa jo etukäteen... :curs:

Treeni siihen asti varmastikin aika pitkälti aerobista (kävely, pyöräily/spinning ja luistelu) ja satunnaisesti salitreeniä että jonkin moista pohjaa kuiten syksyllä olisi eikä kroppa olisi aivan ihmeissään. Silleen fiilistellen asennoituen syksyyn molempia. (painottuen aerobiseen puoleen)

Olen itse huono vielä laskeskelemaan minkä verran mitäkin missäkin ruoassa on, joten vielä tässä vaiheessa apu olisi tarpeen. Mikä olisi minu kohdallani päivän ruokalista?

Kiitäs suuresti vaivannäöstänne ja otan opiksi! :worship:

Jos olet syönyt liian vähän, niin alkuunsa olisi hyvä nostaa kaloreita plussalle ja totuttaa kroppa siihen. Paljon pitkää hiilaria peliin, puuroa, leipää, pastaa, riisiä. Proteiinin voit pitää siinä 100-150g paikkeilla. Proteiinia saat maitotuotteista, kanasta, kalasta ja lihasta, sekä toki lisäravinteista jos et jaksa syödä.

Ziru sanoi:
Olen itse huono vielä laskeskelemaan minkä verran mitäkin missäkin ruoassa on, joten vielä tässä vaiheessa apu olisi tarpeen. Mikä olisi minu kohdallani päivän ruokalista?
Tosiaan pitkää hiilaria ja lyhyet pois (mm. sokeri), tolla vinkillä ravintopuoli alkaa mennä lähes itsestään oikeaan suuntaan.

Kannattaa harkita kalorilaskurin käyttöä ruokapäiväkirjan pitoon. Toki vihko ja paperikin käy jos se tuntuu sopivammalta.

Tässä muutaman naisen ruokapäiväkirjoja (he ovat julkaisseet nämä vapaaehtoisesti):
http://www.kalorilaskuri.fi/s.php?pv=2005-05-30&n=Laura1
http://www.kalorilaskuri.fi/s.php?pv=2005-05-31&n=mussu

Proteiinit tuntuisivat olevan ainakin mussulla juuri tuossa Miken mainitsemassa 100-150g luokassa.

-Tero

Lisäkysymys

Olipas nopsa toimintaa! :worship:

Missä vaiheessa ja millä tavalla siirryn sitten siihen "diettiruokailuun"? Rahka kuuluu miltei joka päiväiseen ruokavaliooni, mutta ruoan määrä ja sen sisältämät proteiinit yms. ovat ihan päin py....ä. :(

Moi vaan Ziru! :) Jokos olet mimmien puoleen tutustunut?

Ziru sanoi:
Tahtoisin apuja syksyä varten. Ajattelin hieman pudotella painoa (nyk. 64kg 172cm) heinä-, elokuun aerobisella liikunnalla. Jos vaikka 4kg saisi pois... Syksyllä sitten aloittaa sitten treenaamaan muutosta johtuen uudella salilla saadakseni takaisin hyvänmalliset naisten lihakset. :D Pitempi taival, mutta elämässä pitää olla tavoitteita... ;)

Hmmm... aika hoikalta kuulostat mittojesi perusteella - oletko varma, että painonpudotus on oikeasti tarpeen...? On hyvä muistaa, että paino ei suinkaan aina korreloi rasvaprosentin kanssa.

Ziru sanoi:

Fineli auttaa, http://www.fineli.fi/. Mimmipuolelta löytyy ketju "Mitä söit tänään/eilen?", se kannattaa lukea läpi ajatuksella.

No niin nyt on kalorilaskuriin rekisteröity ja päiväkirjan pito aloitettu. täyttelen sitä jonkin aikaa ja kai sen sitten jossain vaiheessa uskaltaa julkistaakin kun siellä on jotain mitä lukea. Saa sitten itsekin (toivottavasti) palautetta ja kehitysadeoita jotta suuntaa säilyy oikeaan suuntaan. Tää tytsy ottaa ainakin homman tunnollisesti ja tosissaan eikä aio lusmuilla. :) Jossain vaiheessa treenikaveri salille vaan on tarpeen että ne viimeiset loppurutistuksetkin tulee otettua ja voi ottaa irti ilman vahinkoja.

Todella kätevä tapa kyllä tuollainen kalorilaskuri tällaselle noviisille opetella laskeskelemaan mitä sitä suuhunsa pistää. (tai pikemminkin että pistää tarpeeksi). Todellakin!

Gillyanne:

Paino nykyisin on ihan ok, mutta jostain vain olen saanut päähäni että vanhoihin mittoihin on päästävä. :) Mutta nyt kun kyseenalaistit asiaa, niin rupesin sitten epäilemään itsekin sitä. ;) Olisiko sittenkin järkevämpää alkaa jo tästä elopainosta hankkimaan lihaskuntoa ja lihasten muotoa paremmaksi? Toki ruokailutottumusteni on joka tapauksessa muututtava otollisiksi molempiin vaihtoehtoihin. :)

Back
Ylös Bottom