- Ikä
- 34
Elikkä olen 14v pojan kloppi ja olen kotopuolessa treenannu jostain 3 tai 4 luokasta asti päivittäin eli sanat "välipäivä" tai "lepo" ovat olleet täysin vieraita termejä myöskään sana "sarja" ei ole kovinkaan tuttu sana ollut. Tähän päivittäiseen on aina kuulunut ihan tavalliset punnerrukset ja hauiskäännöt ja parin eka vuoden aikana päivittäiseen ohjelmaan kuului myös ihan perus vatsoja ja selkiä joku 100-200 yhdessä putkessa. Nykyään reeni menee sille että joka päivä tulee tehtyä sata punnerrusta yhteen putkeen ja sitten hauiskääntöjä 8,5kg käsipainoilla (pitäs olla isommat, mutta minkäs voit, täytyy varmaan sinne kauppaan visiitti tehdä ja ostaa semmoset rakennettavat) niin paljon yhteen pötköön kuin jaksaa, vasemmalla menee useampi toisto kun oikealla ei mitenkään minua häiritse, mutta voiko tuosta muuta haittaa olla kun eri kokoset haukkarit. Viimeisen kuukauden aikana olen tehnyt noin joka toinen päivä perusvatsoja sata putkeen ja sitten semmosia kylkiliikkeitä molemmille kyljille 25 ja 50 linnkuveistä putkeen ja sitten jalan nostoja massa maaten. Joka toinen viikko tulee tehtyä vipunostoja pienillä painoilla joka päivä. Sitten lähes joka toinen viikko lähes joka päivä tulee tehtyä 25 ojentajapunnerrusta, ja sitten semmosia ojentajaliikkeitä että molemmat kädet roikkuu alas päin jalkojen välissä ja siitä sitten niinkun nostaa painon ylös niin että kyynärpäät pysyvät paikoillaan näitä 50 putkeen ja sitten tulee tehtyä semmoisia liikkeitä että niinku pitää molemmilla käsillä yhestä painosta kiinni ja sitte niinku nostaa eteenpäin aina hartioiden korkeuteen saakka ja se ottaa rintalihaksiin ja hartioihin vai olikohan se olkapäisiin vai molempiin, näitä tosin tulee välillä tehtyä kyllä vain yhdellä kädellä kerrallaan. Sitten teen aina joskus rannekääntöja ja sitten teen vähän selkiä esim vain 3*15 tämä on kyllä tosi vähäistä vaikken keksi syytä miksi. Sitten noitten päivittäisten hauiskääntöjen lisäksi tulle välillä tehtyä jos jonkin näköisiä hauiskääntö sarjoja. sitten tulee kans aina välillä tehtyä semmosia niska ja kaula liikkeitä että makaa ja siitä sitten nostaa päätä ylös ja alas tai sitten kääntää sitä ilmassa sivuille. Jalkoja en ole koskaan mitenkään muuten treenannu muuten kun että harvoin tulee tehtyä kyykkyhyppyjä. Noi jutut mitä teen vain joka toinen viikko johtuu painojen koosta ja ajasta joka, on käytettävissä treenaamiseen, tämä johtuu siitä että asun joka toinen viikko äidin ja joka toinen viikko isän luona.
Elikkä tiedän nyt että näin ei pitäisi treenata, koska kaikki ne lihakset mitä treenaan tulee treenattua käytännössä samana päivänä. Elikkä miten tuota pitäis muuttaa, ois ihan kiva ku ois semmone kiintee ohjelma, mutta jos ei ihan mahdottomuus ole niin haluaisin että vieläki tekisin noi peruspunnerrukset joka päivä, koska mielestäni päivä ei ole onnistunut ilman niitä. Koko treenaamisen tarkoitus on kasvattaa lihaksia ja voimaa ILMAN LISÄRAVINTEITA tai mitään tarkkaa ruokavaliota. Aikaisemmin en ole millään tavalla edes ajatellut treenaamisen kannalta että mitä syön, mutta nyt olen päättänyt että alkaisin syödä mahdollisimman paljon ruokaa, joka yleensä on vähintään tyydyttävää ruokaa lihaksien kasvun suhteen, siihen en voi kovin paljoa vaikuttaa että mitä se ruoka aterioilla on ja samaa on pakko syödä kun mitä muutkin syö aterioilla, mutta ehkä voisin sen verran kattoa että aamiaisesta ja väli ja iltapalasta voisi lihaskasvuun nähden tehdä hyvän, ehdotelkaa, mutta ei mitään älyttömän kallista sais olla, mulle ois varmaan sopivaa just jotku rahka ja raejuusto ja maitoa menee jo ennestä takaa ihan helvetisti ja ruisleipää tykkään kans kiskoa.
Sitten kans haluaisin kysyä että mistä sais kelpo leuanvetotankoja, onko ne hyviä mitä jostain marketeista saa ja mitä pistetään oviin.
Sitten pitäis kans hankkia jostain tanko ja levypainoja, eli mistä näitä edullosesti saisi.
P.S Tästä tuli nyt aika sekasortonen sörsseli, mutta koettakaa ymmärtää. Kun noita toistomääriä aloin kirjoitella niin en missään nimessä tullut tänne elvistelemään ja itseäni kehumaan vaikka aika vaivaisia suorituksia ainakin osa noista on. Tiedän että käytännössä tätä on kysytty jo monesti, muuta kun on niin henkilökohtaista ja onhan tässä paljon ennen näkemätöntä tarinaaki. Salilla en ole vielä käynyt kun ihan jonkun kerran, mutta olisi sekin tuossa puolen vuoden päästä viimeistään tarkoitus aloittaa. Olen joku 166 pitkä ja paino on jota 54-60 todennäköisesti 55 tai 56 mutten voi todellakaan olla yhtään varma kun viime punnitsemisesta on jo aikaa ja kun sattuu vaa'asta puuttumaan just nyt patterit :wall: . Toivottavasti en nyt mitään ihan tyhmää sanonut. Ymmärtäkää tietämätöntä ja koittakaa oikaista häntä oikealle polulle
Suuret kiitokset kaikille vastanneille jo näin etukäteen.
Elikkä tiedän nyt että näin ei pitäisi treenata, koska kaikki ne lihakset mitä treenaan tulee treenattua käytännössä samana päivänä. Elikkä miten tuota pitäis muuttaa, ois ihan kiva ku ois semmone kiintee ohjelma, mutta jos ei ihan mahdottomuus ole niin haluaisin että vieläki tekisin noi peruspunnerrukset joka päivä, koska mielestäni päivä ei ole onnistunut ilman niitä. Koko treenaamisen tarkoitus on kasvattaa lihaksia ja voimaa ILMAN LISÄRAVINTEITA tai mitään tarkkaa ruokavaliota. Aikaisemmin en ole millään tavalla edes ajatellut treenaamisen kannalta että mitä syön, mutta nyt olen päättänyt että alkaisin syödä mahdollisimman paljon ruokaa, joka yleensä on vähintään tyydyttävää ruokaa lihaksien kasvun suhteen, siihen en voi kovin paljoa vaikuttaa että mitä se ruoka aterioilla on ja samaa on pakko syödä kun mitä muutkin syö aterioilla, mutta ehkä voisin sen verran kattoa että aamiaisesta ja väli ja iltapalasta voisi lihaskasvuun nähden tehdä hyvän, ehdotelkaa, mutta ei mitään älyttömän kallista sais olla, mulle ois varmaan sopivaa just jotku rahka ja raejuusto ja maitoa menee jo ennestä takaa ihan helvetisti ja ruisleipää tykkään kans kiskoa.
Sitten kans haluaisin kysyä että mistä sais kelpo leuanvetotankoja, onko ne hyviä mitä jostain marketeista saa ja mitä pistetään oviin.
Sitten pitäis kans hankkia jostain tanko ja levypainoja, eli mistä näitä edullosesti saisi.
P.S Tästä tuli nyt aika sekasortonen sörsseli, mutta koettakaa ymmärtää. Kun noita toistomääriä aloin kirjoitella niin en missään nimessä tullut tänne elvistelemään ja itseäni kehumaan vaikka aika vaivaisia suorituksia ainakin osa noista on. Tiedän että käytännössä tätä on kysytty jo monesti, muuta kun on niin henkilökohtaista ja onhan tässä paljon ennen näkemätöntä tarinaaki. Salilla en ole vielä käynyt kun ihan jonkun kerran, mutta olisi sekin tuossa puolen vuoden päästä viimeistään tarkoitus aloittaa. Olen joku 166 pitkä ja paino on jota 54-60 todennäköisesti 55 tai 56 mutten voi todellakaan olla yhtään varma kun viime punnitsemisesta on jo aikaa ja kun sattuu vaa'asta puuttumaan just nyt patterit :wall: . Toivottavasti en nyt mitään ihan tyhmää sanonut. Ymmärtäkää tietämätöntä ja koittakaa oikaista häntä oikealle polulle
Suuret kiitokset kaikille vastanneille jo näin etukäteen.