Auttakaa nuorta sälliä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halffi-
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
36
Eli aloitan tämän tredin koska haluan saada elämäni taas raiteilleen. muistan kun olin 15vuotias, satuin näkemään kuvia faijasta nuorempana. Rupesin käymän salilla, tottakai se oli sitä penkki haba linjaa ja loppui jonkun kuukauden jälkeen. mutta sinäkin aikana opin jotain, "älä ota vaan niitä maksimeita", niin se iskä sanoi:). Sen jälkeen tuli tauko salilta, tuli tauko kaikesta, opin vetämään röökiä, opin vetämään viinaa, opin kapinoimaan aikuisia vastaan.
15vuotiaana hommasin tietokoneen koska kaveri oli puhunut siitä miten hienoa on olla koneella. Sen jälkeen kun sain koneen, alkoi kohta puolin koulu, no koulun tietysti lopetin cs:n ja ircin takia. No, onneksi tuurihaukkka olin, porukoilla oli leipomo, pääsin sinne töihin.Samoihin aikoihin kun pääsin porukoille töihin tutustuin parhaaseen kaveriini, kimmoon. kimmoon tutustuin koska faija oli mulle hommannut kausikortin salille,että tekisin muutakin kuin istuisin koneella. Kimmo: se oli mulle alusta alkaen helvetin tärkeä heppu, ehkä yksi mun lyhyen elämäni parhaista hetkista on se kun se sattu salilla sanomaan että on lähössä dokaamaan viikonloppuna, no se sit otti mut mukaan. Loppujen lopuksi oltiin meidän mökillä ja tilitettiin toisillemme koko elämämme.Kimmon silmissä mä halusinkin sitten olla aina kova jätkä.Pari kuukautta siitä kun mä tapasin kimmon, mä vedin jo turpaan yhtä jätkää sen takia kun se sattu vittuilee kimmolle. mä en vaan pitänyt siitä lainkaan.
Noh, sen jälkeen elämä rupes menemäänkin päin vittua, mä vaan tappelin ja hakkasin. ihan vaan sen takia että: mä ja MUN RAKKAAT KAVERIT tunnettais kovina jätkinä.. mä halusin että mua pelätään, nyt mä taas vaan haluisin olla se poika ketä ei pelätä ja nyt mä tajuan sen että mä en koskaan ollut kova jätkä, vaan hullu. Nykyään mä asun ihan muualla kuin siellä missä silloin, mä sain lykyllä hommia muualta. Mä en ole enää agressiivinen, mä haluan olla ihan vaan kunnon ihminen. 17 vuotias ei saisi sanoa näin ainakaan jos haluaa olla uskottava, mutta mä haluan vaan vaimon ja lapsia.Mä haluan olla kunnon ihminen, mä mietin tänä iltana pullo kädessä että jos mä nyt päätän niin mä voin lopettaa viina hommat tähän. ennen mä pystyin tollasta miettiessäni päättämään että nyt se on loppu. Nyt mä en enää voinut sanoa sitä ääneen Koska tiesin että se ei ole totta.. Moni varmaan vaan nauraa tälle jutulle: "Teini tilittää" yms. mut toivon että täällä on niitäkin jotka antaa mullle motivaatiota saada elämä takaisin raiteilleen, mä kirjoitin tän vain sen takia että en pysty kellekään ilmaisemaan tunteita muuten.Tämmöset tekstit kuuluu varmaan sinne demin foorumille, mutta mä postaan tän nyt tänne. Mua hävettää, mua nolottaa, mutta sillä ei ole vittuakaan väliä. Ja vielä kerran että olen päissäni, pahoittelen kirjoitusvirheitä. yms.
Juha Johonen
Lappeenranta
24.6.2005
Kiitos.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämäkin varmaan menee kohta x-filesiin. Ja ehkä tämä kuulostaa säälittävältä, mutta kirjoitin tämän tänne koska arvostan tyyppejä pakkiksella. mitään päätöstä en ole tehnyt, edelleenkin maistuu hyvältä tämä kalja.tämäkin olisi niin paljon helpompaa jos olisin 10v vanhempi,mutta kun en ole.. Jaa kiitos tompalle kannustuksesta.

Noin nuorena ehtii viä tekeen muutoksen jos haluaa. Ite jo tiedät mikä on mennyt pieleen, nyt vain rauhotut ja alat tekeen asioita taas oikein.

foo sanoi:
Noin nuorena ehtii viä tekeen muutoksen jos haluaa. Ite jo tiedät mikä on mennyt pieleen, nyt vain rauhotut ja alat tekeen asioita taas oikein.

On vaan niin saatanana vaikeata jättää pullo ja sirtyä nostamaan rautaa, vaikka jo puolessa vuodessa raudan nostamiseen rakastuikin. Tiedän kyllä mikä meni pieleen, sen takia muutinkin tänne missä nyt asun.

Halffi- sanoi:
Eli aloitan tämän tredin koska haluan saada elämäni taas raiteilleen.... mutta mä postaan tän nyt tänne. Mua hävettää, mua nolottaa, mutta sillä ei ole vittuakaan väliä. Ja vielä kerran että olen päissäni, pahoittelen kirjoitusvirheitä. yms.
Juha Johonen
Lappeenranta
24.6.2005
Kiitos.

Muusta en tiedä kuin että, ne ongelmat mitkä minusta 17v- tuntui ylitsepääsemättömiltä, tuntuu näin vanhempana nykyisiin verrattuna kärpäsen surinalta.
Tarkoitan sanoa että ongelmat pahenee potensissa ikään, aina.

Eli, jos noista selviät, niin aina on pahempia odotettavissa.

Lopetat sen vaan. Teet muusta elämästäs elämisen arvosta. Foo out, mä meen nukkuun. Tsemii vaan oikeesti on sitä paskemmastakin selvitty....

foo sanoi:
Lopetat sen vaan. Teet muusta elämästäs elämisen arvosta. Foo out, mä meen nukkuun. Tsemii vaan oikeesti on sitä paskemmastakin selvitty....

Ainahan sitä voi yrittää, perkeleen suoraa neuvoa tulee ainakin,

Se on ihan hyvä että oot päättänyt tehdä jotain elämälles. Jos jotain päättää niin se pitää silloin vaan ei tehdä. Ei koskaan oo liian nuori tai liian vanha muuttumaan jos sitä itse haluaa. Pitää vaan kieltää itseltään ne tekosyyt oli se muuttuminen sitten mitä tahansa. Ei ajatella että "mä nyt tän yhden kerran vaan" tai että "alotan sitten huomenna". Tässä ja nyt.

Ja sä oot tosiaan nuori, jopa nuorempi kuin mä eli kyllä sulla on aikaa hoitaa kaikki kuntoon ja tulee uusia ja ehkä vittumaisempia ongelmia eteen. Sellasta se elämä on ja sitä pitää kestää. Sulla on ihan helvetisti aikaa vielä alottaa opiskelu ja jos sen teet niin usko mua ku sanon että lähde tekeen jotain mistä ite tykkäät. Ei välttämättä yhtään paha juttu peruskoulun jälkeen pitää paussia, käydä duunissa ja mietiskellä mitä haluaa elämältään. Mulla on nyt 3 vuotta kauppiksessa takana ja opiskeltuna ammatti joka ei kiinnosta paskan vertaa. Mutta saampahan sillä lappusella työttömyystukea.

Eli siis, sulla on helvetisti aikaa hommata se vaimo ja pennut. Ehkä vielä punainen tupa ja perunamaa ;) Kaikki me halutaan omia juttuja ja niistä toiveista pitää vaan pitää kiinni. Ei toi sun toivees ainakaan kuulosta mun korvissa mitenkään vaikeasti saavutettavalta.

Pärjäilehän.

Edit :

Nogood sanoi:
Muusta en tiedä kuin että, ne ongelmat mitkä minusta 17v- tuntui ylitsepääsemättömiltä, tuntuu näin vanhempana nykyisiin verrattuna kärpäsen surinalta.

Aika multaa muistot ;)

Ei vaan, on tossa ihan varmasti perääkin. Itsellä nyt ei tosin hirveesti tosta vanhemisesta ole kokemusta mutta kokoajan tässä tuntuu vaikeemmaks menevän kun itsenäistyy ja kasvaa kokoajan. Saas nähdä mitä tästäkin tulee :)

Nogood sanoi:

Sanon samaa kuin tuo toinen, aika kultaa muistot. Aina siinä elämänsä tilanteessa, missä on, ongelmat tuntuu suurilta. Aina on joku, jolla on pahempia ongelmia, mutta ei se silti mitätöi muiden ongelmia. Ei toisen huolia saa vähätellä.

Mun mielestäni on huolestuttavaa, että 17-vuotiaalla on alkoholin kanssa ongelmia ja käyttäytyy väkivaltaisesti. Siinä on kaikki pilalle menevän elämän ainekset.

Hyvää on se, että Halffi ymmärtää, että elämään täytyy tulla muutos. Siinä on mahdollisuus saada elämä takaisin raiteilleen. Nyt tarvitaan paljon itsekuria ja suunnitelmia. Suomi on siitä hyvä maa, että täällä elinikäinen oppiminen on mahdollista ja kaikenlaisia kouluja löytyy kaikenlaisille ja ikäisille opiskelijoille.

Mietit vaan Halffi mitä elämässäsi haluat. Sen jälkeen otat selvää, miten siihen pääset. Nyt olisi myös hyvä tilaisuus hoitaa intti pois alta. Teet suunnitelman, miten pääset elämässä eteenpäin ja toteutat sen. Jos tuntuu vaikealta, voit aina turvautua ammattiapuun, josta saat tukea jaksamiseen. Ystävät ja perhe voi myös ajaa saman asian.

Paljon tsemiä siihen, että muutat elämäsi!

Hyvä Puolikas,

Kotikutoisena vilosofina voisin kannustaa tutkimaan omaa elämääsi uudesta näkökulmasta. On ääärettömän paljon ihmisiä joilla menee ääärettömän paljon huonommin, kuin sinulla. Laita asiat oikeisiin mittasuhteisiin ja ongelmat tuntuvat ehkä hiukan pienemmiltä.
Tuosta oluen nappailusta...Ilman minkäänlaisia ongelmia ihmisistä tulee täysiä :david: , eli ongelmat ovat luotu kasvattamaan ihmisiä henkisesti. Nyt kun klaaraat tämän homman niin seuraavat ongelmat tuntuvat pieniltä ja olet vahvempi ihminen kuin aikaisemmin. Olut on sinulle ilmeisesti apukeino todellisuuden kohtaamiseen. Ota nykyinen todellisuus vastaan selvinpäin ja piiskaa itseäsi eteenpäin. Selkäsuorana kohti kaikkea sitä paskaa mikä edessä on.
Kipeää se saattaa tehdä, mutta kipu puhdistaa sielua. :whip:

Amerikan maa on hieno esimerkki siitä, miten aina kun vähän ahistaa, niin pitää saada Prozacia. PERKELE! Sisua mies...

Joo, omilla kavereillakin on ollut tällaisia ongelmilla ja kaikilla oli aina yhteinen tekijä, viina mielen turruttajana... Jätä se viina vaikka kokonaan pois. Ota itsellesi joku fiksu tavoite, vaikka penkistä 135 ja käy treenaamaan sitä kohti. Armeijaan voisit mennä ja kasvaa mieheksi siellä (niin siellä kuulema käy, ja sitä itsekin pelkään :D ).
Ajattele vaikka absoluuttisuuden etuja... Muistan erään absolutistin selitelleen minulle (40-vuotias) ,että he saivat pentuna joka ilta seurata kännisen miehen hakkaavan vaimoaan ja jahtaavan tätä leipäveitsellä ympäri taloja. Muuten mies oli kuulema maailman kivoimpia ihmisiä, mutta kännissä... Oli valmis tappamaan vaimonsa.
Silloin nuorena hän sitten päätti, että ei koskaan halua alkoholiin koskea ja päätös on hyvin pitänyt... Onko mies tylsä, kun ei ole alkoholiin koskenut? Ei mielestäni... Onko hän elänyt tylsää ja merkityksetöntä elämää, kun ei ole "nauttinut" elämästä? Ei mielestäni, muutamat suomenmestaruudet hän on tosin voittanut ja hankkinut itselleen perheen, jos nuo on sitten tyhjänpäiväisiä asioita, niin ei voi mitään.

Ja kannattaa muistaa, että koskaan ei voi olla paras tappelussa. Aina on kovempia äijiä kadut pullollaan. Joskus saatat voittaakin, mutta sitten tulee hävinnyt parin päivän päästä seurueen kera ja sitten on sinun vuoro ottaa pataa. Tappeleminen on loputon umpikuja... Ei sieltä mihinkään pääse, ei se Rocky6:nenkaan ollut maailman parasta elokuvaantia. Ja pitää muistaa, että väkivaltaisia amis rööki-viina pellejä, kunnioitetaan ehkä yläasteen puskaryyppy porukoissa... Ei muut. Täälläkin kun ollaa amiksista keskusteltu, on niille lähinnä naurettu. Nehän ovat kyniksiä isolla K:lla, ja ei heitä kukaan fiksu ihminen arvosta.
Minä ainakin arvostan terveellisesti eläviä, treenaavia ja ystävällisiä ihmisiä. En mitään sohvaperunoita tai jotain umpi hevareita. Miksiköhän kaikki tällaiset anti-yhteiskunta tapaiset tyypit lopettavat sen angstinsa aina jossaki vaiheessa? Koska VIHDOIN tajuavat, että perkele, onpas tullut oltua hölmö.

Noista nuoruusiän ongelmista... Vaikka demi-palstaa lukien tajuaa, että ongelmat eivät ulkopuolisesta kuulosta ihmeellisiltä, mutta niissä miss-sixty kengissä asiat eivät olekaan niin simppelisti. Pitää vain ajatella, että saatana, en minä anna jonkun viinan tuhota koko elämääni. Näytän sille, näytän sille että pystyn elämään ilman sitä ja paremmin elämään ilman sitä. Piste. Jos vielä epäilyttää, niin etippäs se keskustelu missä kerrottiin jokaisen paskoista nuoruuden vastoinkäymisista tms, jossa jengiltä vissiin hävinnyt puolet suvusta viikossa. Siellä oli kovia tarinoita, ja missä ne päähän potkitut nyt ovat? Aivan normaalissa elämänrytmissä ja ne, jotka eivät selviytyneet (ei perus pakkiksen lukijoita tosin) ovat joko kuolleet, tai katuojassa juovat sitä viimeista Suomi-viinapulloansa. Eli siinä vaiheessa se viina ei olekaan niin coolia, vaan elämän ainut tarkoitus. Valitseppas poika tiesi, olkoot se sitten absolutisti elämä tai tappeluton elämä saunakaljalla. Kohan tajuat oman parhaasi ja käännät kelkan sinne suuntaan.

Ps. Tytöt eivät tykkää enää tässä vaiheessa koviksista, vaan yleensä ne haluavat kunnollisen pojan, jonka kanssa voisi ehkä jo perhettäkin ajatella.

Mitään ylitsepääsemättömän vaikeaa sinulla ei sinänsä ole edessä. Olet sen verran nuori, että kaikki ovet ovat vielä auki - aivan kaikki. Osa saattaa näyttää olevan kiinni, mutta lukossa ne eivät ole, sen kuin menee ja avaa ne astuakseen sisään. On hyvin helppoa olla tarttumatta pulloon. On myös hyvin helppoa olla lyömättä toista ihmistä. Ongelma onkin siinä, että myös se lyöminen ja pulloon tarttuminen ovat helppoja vaihtoehtoja, ainakin tekohetkellä.
Minulta ja monelta muulta palstalaiselta saat täyden tuen päätöksellesi. Voit saada hyviä neuvoja. Nämä neuvot ja tuki kannattaa tottakai ottaa vastaan. Ne eivät kuitenkaan merkitse yhtään mitään jollei halua niiden noudattamiseen löydy. Tällä palstalla jaetaan kannustusta ja neuvoja myös raudan nostamisessa. Hyviä neuvoja, jotka eivät kuitenkaan auta paskan vertaa mikäli kysyjä ei itse tartu tankoon. Kaikki on viime kädessä itse ansaittava. Kaikki saavutettu on myös itse ansaittua.
Tänään et perkele juo! Kelkka kääntyy täsmälleen sillä sekunnilla kun olet päätöksen tehnyt, sinusta riippuu kuluiko tuo sekuntti viime yönä.

Mitä minä olen seurannut tuttavien ponnisteluja viinaksista eroon, olen huomannut sen olevan aika kivikkoinen tie, enkä tarkoita ettet sinä voisi siitä eroon päästä, varmasti pääset kun riittävästi haluat.Ei muuta kuin oikein paljon tsemppiä sulle :thumbs:

Hippa sanoi:
Sanon samaa kuin tuo toinen, aika kultaa muistot. Aina siinä elämänsä tilanteessa, missä on, ongelmat tuntuu suurilta. Aina on joku, jolla on pahempia ongelmia, mutta ei se silti mitätöi muiden ongelmia. Ei toisen huolia saa vähätellä.

Mun mielestäni on huolestuttavaa, että 17-vuotiaalla on alkoholin kanssa ongelmia ja käyttäytyy väkivaltaisesti. Siinä on kaikki pilalle menevän elämän ainekset.

Hyvää on se, että Halffi ymmärtää, että elämään täytyy tulla muutos. Siinä on mahdollisuus saada elämä takaisin raiteilleen. Nyt tarvitaan paljon itsekuria ja suunnitelmia. Suomi on siitä hyvä maa, että täällä elinikäinen oppiminen on mahdollista ja kaikenlaisia kouluja löytyy kaikenlaisille ja ikäisille opiskelijoille.

Mietit vaan Halffi mitä elämässäsi haluat. Sen jälkeen otat selvää, miten siihen pääset. Nyt olisi myös hyvä tilaisuus hoitaa intti pois alta. Teet suunnitelman, miten pääset elämässä eteenpäin ja toteutat sen. Jos tuntuu vaikealta, voit aina turvautua ammattiapuun, josta saat tukea jaksamiseen. Ystävät ja perhe voi myös ajaa saman asian.

Paljon tsemiä siihen, että muutat elämäsi!

No kyllä mä tiedän jonkun verran ihmisiä, jolla ei liiku mitään päässä, kun saa viinaa ja mahdollisuus tappeluun on...
Tarkoitan siis sitä, että tappelu tilanteessa ei välitä vittuakaan, mitä itselle tapahtuu tai toiselle.
Ihan mukavia tyyppejä muuten mutta joskus alkaa flippailemaan.

Sanoisin Halffi, ettet ole vielä saannut kunnolla turpaasi, sitten kun saat, loppuu tuo toiminta.
Jos et sillä usko ja saat vaan "hulluutta" lisää, se kertookin jotakin tilanteesta(sinusta).

Ateru sanoi:
Hyvä Puolikas,

On ääärettömän paljon ihmisiä joilla menee ääärettömän paljon huonommin, kuin sinulla. Laita asiat oikeisiin mittasuhteisiin ja ongelmat tuntuvat ehkä hiukan pienemmiltä.

Voi luoja. :david:. Tuo logiikka on kyllä niin perseestä kuin voi olla. Ei siinä kohtaa kun masentaa ja vituttaa kiinnosta laittaa asioita mihinkään mittasuhteisiin. Se ei auta. IMO: Typerintä mitä esim. masentuneelle ihmiselle voi sanoa on, että mieti kuin hyvin sun asiat on.

Lisätään vielä se, että tällaisissa tapauksissa ikään viittaaminen (kyllä se siitä menee, kun tulee ikää lisää..) on aika turhaa, se ei ole mikään ratkaisu ongelmaan. Ei siinä kohtaa kun asiat on omasta mielestä persiillään kiinnosta ajatella, että 5v päästä helpottaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom