Auttakaa!!! ("kehitys pysähtyny ku seinään")

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AASI
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Olen 17v aloitteleva nuorukainen olen käynyt puoli vuotta salilla ja tulokset ovat nousseet huimasti mut nyt on kehitys pysähtyny ku seinään vaikka oon kokeillu vaikka mitä :( Kannattaako masentua ja oisko kenelläkään kokemusta siitä miten kehitys on ruvennu taas jatkumaan??? olen lukenut että hyppäys saattaa tulla mut eipä ole sellasta näkyny... Tuleeko sellanen Kenties?? Tottakai Ymmärrä et kehitys hidastuu mut ku nyt se on pysähtyny! Tuloksiani ku alotteli:penkki alle80kg mave135kg Kyykky100 ja nyt kun pysätyminen on alkanut penkki105 mave202,5 Kyykky??? en oole päässyt reenaa!!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kova mv :rock: Yleensä kehityksen tyssääminen tarkoittaa sitä että täytyy vaihtaa ohjelmaa. Voitko sanoa mitkä tulokset ovat tarkalleen pysähtyneet? Penkkiin auttaa miken 2x6 systeemi ja vetoon ja kyykkyyn löytyy Sakari Selkäahon kotisivuita hyvät ohjelmat. Myös kannattaa zekata toi voimanostopuolen thread johon on kerätty kaikenlaisia voimaohjelmia. Kehitys ei todellakaan pysähdy vielä 17-vuotiaana, ja olen aivan varma että seuraavat kymmenen vuotta tuovat vielä toooodella paljon lisää kiloja yhteistulokseen :thumbs:

Joo just penkki ja ku harjoittelen kehonrakennus mielessä ainakin näin aluksi niin nämä ovat Hauis seisten scott tangolla vaikka välillä oon tehnykki scott penkissä ja pystypunnerrus kp:llä ja Ranskalainen! sarjapainoja en vaan ole saanut nousemaan!!! Maksimeja vielä vähemmän just penkissä ja pystypunnerruksissa!!

Zone-sarja -42%
Painot hauisliikkeissä ei monestikkaan nouse kovin nopeaa, esim. mä oon tehny pian puolivuotta samoilla painoilla habaa ja silti on kehittyny :) Tosiaan toi Miken systeemi toimii, eli kannattaa tutustua ihmeessä (haku nappulalla löytyy lisää inffoa) :kippis1:

twinlab sanoi:
Painot hauisliikkeissä ei monestikkaan nouse kovin nopeaa, esim. mä oon tehny pian puolivuotta samoilla painoilla habaa ja silti on kehittyny :) Tosiaan toi Miken systeemi toimii, eli kannattaa tutustua ihmeessä (haku nappulalla löytyy lisää inffoa) :kippis1:

Sama juttu mulla hauisten kanssa, eipä oo montaa kiloo tarttennu lisätä viimesen vuoden aikana ja silti kasvavat.

Penkkiin kannattaa todellakin kokeilla tota Miken systeemiä jos ei oo jo sitä kokeillut.

Syökö ketjun aloittaja varmasti tarpeeksi? Jotta ei kehitys ole siitä kiinni. Ja tuleeko myös lepoa tarpeeksi?

AASI sanoi:
Olen 17v aloitteleva nuorukainen olen käynyt puoli vuotta salilla ja tulokset ovat nousseet huimasti mut nyt on kehitys pysähtyny ku seinään vaikka oon kokeillu vaikka mitä :(

No et varmasti ole kokeillut vaikka mitä, jos olet vasta puoli vuotta treenannut. Ei tämä homma ole niin nopeaa, että joka viikko tulokset nousis.

lasikuitujeesus sanoi:
No et varmasti ole kokeillut vaikka mitä, jos olet vasta puoli vuotta treenannut. Ei tämä homma ole niin nopeaa, että joka viikko tulokset nousis.

Samaa mieltä, puolessa vuodessa ei vielä mitenkään ehdi kokeilemaan vaikka mitää. Tulee todellakin aikoja, jolloin mitään ei tapahdu.

Veikkaukseni: liian vähäisen levon&ravinnon ansiota tuo kehityksen tysääminen, enempää on vaikea sanoa tietämättä kaverin taustoja.

ylikuntoa/ylirasitusta (?)
kyllähän tulokset alussa nousee kovaa tahtia ja helposti tulee treenattua myös liikaa kun motivaatiota on vähän turhankin paljon. vaikka viikon täydellinen tauko salilta ja uudelleen treenailee. saa samalla hetken aikaa miettiä missä vika ja kokea ahaa-elämyksiä.

ja toisaalta mietein tota kun sanoit että teet kehonrakennus mielessä tota treeniäs, niin miten sä niitä maksimeja ehdit kokeilemaan, puol vuotta on lyhyt aika paljon maksimeja kokeilla, varsinkin jos bodytreeniä.. mietippäs uudestaan kumpaa haluat: massaa vai voimaa. sarjapainojen nousuun voi vaikuttaa myös se että ennen tekniikkasi on saattanut olla enemmän tai vähemmän kunnossa, nyt tekniikkasi paranee, jää heijaukset yms cheatit pois ja jokainen toisto tuntuu raskaammalta, eli tulokset nousee mutta se ei vaan näy treenipainoissa. tosiaan paha sanoa oikeen mitään kun ei tiedä miten treenaat. pistä vaikka ohjelmaa näkyviin, tai vaihda vaikka suorilta käsin johonkin toiseen, vaihtelu tuskin ainakaan huonontaa tilannetta.

No mitenkäs se ruokapuoli on?tutkaileppa sitä, saattaa vastaus löytyä aika nopiaan. Toinen vois olla että testaa vähän aikaa silleen että romua lisää ja toistoja vähemmän. Tosta habasta sen verran, että testatkaapa ottamalla vaikka puoletkin pienemmät painot kuin normaalisti ja keskittykää siihen tuntumaan. sitten kun se tuntuma vastaa veitsellä tökkimistä, eli saatte sen tehon menemään suoraan lihaksen keskelle. niin lisätkää painoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei kannatta masentua. Monissa liikeissä tulokset kehittyvät kausiluontoisesti, joten ei välttämättä kanssakirjoittajienkaan kannatta heti lähteä sormella osoittelemaan treenin tai ruokavalion pätevyyttä. Toki yleensä kaikilla aloittelijoilla nuo asiat ovat metsässä, mutta topicin aloittajan kehityskäyrä on niin kova, ettei noita tuloksia ihan sattumalla nosteta puolessa vuodessa.

Karpaasi85 sanoi:
Ei kannatta masentua. Monissa liikeissä tulokset kehittyvät kausiluontoisesti, joten ei välttämättä kanssakirjoittajienkaan kannatta heti lähteä sormella osoittelemaan treenin tai ruokavalion pätevyyttä. Toki yleensä kaikilla aloittelijoilla nuo asiat ovat metsässä, mutta topicin aloittajan kehityskäyrä on niin kova, ettei noita tuloksia ihan sattumalla nosteta puolessa vuodessa.

Kyllä niiden tulosten kuitenkin ylöspäin pitäisi mennä, joten olettaisin että treeni tai ruokavalio on perseellään (luultavasti kumpikin, mutta veikkaisin että treeni on enemmän perseellään). Tässä muutama juttu mitä kannattaa vaihdella: otetta (esim penassa leveämpi/kapeampi), sarjapalautuksia, sarjojen määrää, liikkeiden määrää, treenikierron pituutta, treenijakoa jne jne jne.. Pistä ohjelmasi tänne niin helpompi arvailla.

Mä en jaksa lukee kaikkea, mutta mulle tulee mielee että vois olla sellanen ku ylikunto päällä, monesti noin aloitellessa moni immeinen tekee aivan liikaa kunnes kaikki pysähtyy. eli luulenpa että sellainen pieni huili tekisi gutaa... (mikäli ylikuntoa kyseessä)

twinlab sanoi:
Yleensä kehityksen tyssääminen tarkoittaa sitä että täytyy vaihtaa ohjelmaa. :

Tässä en kyllä ole samaa mieltä, riippuu olosuhteista. jos kaveri on tenhy samanlaista treeniä koko ajan nii ei mikää ihme että kehitys pysähtyy. kuitenkin jotkut porskuttelevat samalla ohjelmalla vuosia eteenpäin hyvin kehittyen.

nyt olis hyvä kokeilla vaikkapa pumppiviikkoa tähän väliin ja sitte vähä tarkkailla pal.aikoja ja niitä muutella sekä liikkeitä kattella sillä silmällä, että vaihtelua tulee. :piis:

Reeni ohjelmani Nyt
Ma Rinta/hauis/Forkut/vatsa:

Penkki 3*10
Vinopenkki 2*10
Ristikkäistalja 2*10
Scott Hauis kääntö 3*10/seisten3*10
Hammer2-3*10
Keskitetty2-3*10
Loppuun Rannerullauksia ja vatsoja

Ti Jalat

Prässi 3*10
Reidenkoukistus4*10-12
Reidenojennus4*10-12
Pohjekone3*12

Ke LEPO

To Olkapäät/ojentajat/epäkkäät

Pystypunnerrus3*10
Viparit eteen2*10
Viparit sivulle2*10
Pystysoutu2*10
Olankohautaus2*tuntuman mukaan
Loppuojennukset3*10
Ranskalainenpunnerrus joskus kp:llä3*10
Taljapunnnerrus2*10
Loppuun Muutamia dippejä.

Pe Rinta/selkä

Penkki5*5
Lattiapenkki2*8
Kulmasoutu2*10
Ylätalja3*10
Alatalja3*10
Vipunostot taakse2*10
Mave/Suorinjaloin5'4'3'2'1

La LEPO

Su LEPO

Siinä olis nyt tämän hetkinen! kuukausi sitten tein 5-8 Sarjoja! Olen myös kokeillut Että olen Tehnyt selän ja hauiksen sekä rinta ja ojentajat samana päivänä mut se ei toiminut alkuunkaan! Ja sitä Että Maven tehnyt jalkapäivänä. Toi Perjantain penkki on semmosta tekniikan hiomista Vähä "pienemmillä" painoilla :D Totta että saattaa olla että olen liian kärsimätön Mutta Periksi ei anneta! :whip:

Porkkanaraastin sanoi:
Tässä en kyllä ole samaa mieltä, riippuu olosuhteista. jos kaveri on tenhy samanlaista treeniä koko ajan nii ei mikää ihme että kehitys pysähtyy. kuitenkin jotkut porskuttelevat samalla ohjelmalla vuosia eteenpäin hyvin kehittyen.

nyt olis hyvä kokeilla vaikkapa pumppiviikkoa tähän väliin ja sitte vähä tarkkailla pal.aikoja ja niitä muutella sekä liikkeitä kattella sillä silmällä, että vaihtelua tulee. :piis:

Joo kyllähän se riippu paljon olosuhteista. Tarkoitin tällä mun lauseella vaan sitä, että kannattaa vaihtaa ohjelmaa jos ei kehity mitäs sitä turhaan ruveta tahkoamaan jollakin ohjelmalla jonka on jo havainnut toimimattomaksi (oletin myös että AASI saa tarpeeksi lepoa ja ruokaa). Se on myös aivan totta että monet voivat kehittyä samalla ohjelmalla vuosia, mutta se taas tarkoittaa sitä että ohjelma on toimiva ja sillä kannattaa jatkaa niin kauan kun tulosta syntyy.

AASILLE: Periksiantamaton tahto on kehityksen avain, ja sulla sitä löytyy! Zemiä sulle treeneihin ja sä tuut vielä kehittymään paljon, kun vain olet kärsivällinen :kippis1:

Porkkanaraastin sanoi:

Sarjapituuksia, palautusaikoja ja liikkeitä vaihtelemalla voi samallakin ohjelmalla mennä todella pitkään ja kehittyä koko ajan. Enemmänkin on päänsisäisiä juttuja nämä tarpeet vaihtaa. Ja jos se auttaa niin kannattaa toki vaihdella, aina sitä voi palata siihen vanhaan ja tuttuun kun alkaa se uus tökkimään.

AASI sanoi:
Olen 17v aloitteleva nuorukainen olen käynyt puoli vuotta salilla ja tulokset ovat nousseet huimasti mut nyt on kehitys pysähtyny ku seinään vaikka oon kokeillu vaikka mitä :( Kannattaako masentua ja oisko kenelläkään kokemusta siitä miten kehitys on ruvennu taas jatkumaan??? olen lukenut että hyppäys saattaa tulla mut eipä ole sellasta näkyny... Tuleeko sellanen Kenties?? Tottakai Ymmärrä et kehitys hidastuu mut ku nyt se on pysähtyny! Tuloksiani ku alotteli:penkki alle80kg mave135kg Kyykky100 ja nyt kun pysätyminen on alkanut penkki105 mave202,5 Kyykky??? en oole päässyt reenaa!!

Pidä viikko taukoa. Panosta ravintoon & lepoon, jos eivät ole jo kondiksessa. Kunnolla kasvuärsykettä lihaksille, ei mitään velttoilua. Kokeile myös erikoistekniikoita. Tommot tuli mieleen..

Kannattaa vaihtaa saliohjelmaa sillä voipi olla silleen että sinun lihaksesi ovat tottuneet tietynlaiseen rasitukseen.Siksi sinun kehityksesi on voinut pysähtyä.Toivottavasti neuvo auttoi sinua.Toivottavasti tulokset lähtevät taas nousuun! :thumbs:

Timba79 sanoi:
Sarjapituuksia, palautusaikoja ja liikkeitä vaihtelemalla voi samallakin ohjelmalla mennä todella pitkään ja kehittyä koko ajan.

Mitäs tässä nyt jengi tarkoittaa ohjelman vaihdolla? Jos liikkeitä, sarjapituuksia, määriä jne. muutetaan niin eikö se jo ole ohjelman vaihto?

Back
Ylös Bottom