Auttakaa joku:Sali + aeroobinen treeni

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Auttakaa hyvät ihmiset. Painoa 93kg. Olen innostunut juoksemisesta ja haluan myös palauttaa lihakset mitkä minulla joskus oli. Jalat on kunnossa mutta yläkroppa on nyt kutistunut kun olen laihtunut 17 kg. Tällä hetkellä kuntopyöräilen / kävelen / uin noin 1h joka aamu tyhjällä vatsalla (syke alle 120). Olen salilla 3 kertaa viikossa ja olen tehnyt yhdistelmän sali + aeroobinen seuraavasti: Penkki 3 x 12: Vinotanko bicepsit: vatsa ja sen päälle vähintään tunnin rääkkäyspyöräily kuntopyörällä keskisyke yli 155. Kysymys kuuluu: Onko fiksumpaa tapaa kehittää aeroobista kuntoa ja samalla kasvattamalla yläkehoa vai onko tämäkin tuhoon tuomittu yritys?

Tuo rääkkäyspyöräily salin jälkeen on todella pöljää jos haluaa lihasta kasvattaa, mutta tuo "saliohjelmasi" on vielä pöljempi. Toivottavasti et ollu tosissaan edes tuon kanssa, mutta sun mielestä rinta+haba=yläkroppa??? Ei tuu kesää tuolla tavalla, lueppas noita sticky-threadeja tuosta yläreunasta niin vois tulla jottain järkeä tuohon puuhaan. Sitten kun oot lukenu jonkin aikaa ja hieman sisäistäny perusasioita niin kysele tuolla peruskysymyksille tarkoitetuissa threadeissa lisää.

Jep tiedän miltä tuo saliohjelma kuulostaa mutta priorisoin kestävyyttä nyt. Ajattelin sitten laajentaa tuota saliohjelmaa kun taas tuo 150 kg penkistä ylittyy. Mun ajatus tässä oli se että koska mun selkä on aika hyvässä kunnossa ja niska aikoinaan jo melkoisen ylikehtittynyt ja kyykkäsin aktiivisesti teininä niin en voi hankkija samalla paljon lihaskasvua kun haluan kestävyyttä. Maratooni syksyllä 4.5h ajalla olisi tavoite.

Aamuaerobinen on katabolista eli lihaskudosta hajoittavaa touhua. Herätessäsi olet paastonnut viimeisestä ateriastasi riippuen 8-12h. Silloin tulee syödä reilu aamiainen, ei lähteä intensiiviselle lenkille. Mistä veikkaat kehosi ottavan energiaa aamuaerobisella? Purkamalla lihaskudosta. Unohda siis aamuaerobinen! Aloittelijalle kuin aloittelijalle voisi sanoa toimivan 3-jakoinen, jossa treenaataan perusliikkeillä kroppa läpi kolmesti viikossa. Turha lähteä käyttämään erikoisliikkeitä tai muita jakoja kovin varhain.

Jep oikeassa olet tuon aamutreenin kanssa mutta olen ollut tosi varovainen ettei tuo sykeraja 120 ylity. Tarkoitus sillä ollut lähinnä polttaa rasvat pois jotta saisi lihakset erottumaan edes vähän paremmin sekä helpottaa juoksua kun paino vähenee....

penkkaat 150 kiloa, juokset maratooneja mutta silti kaikki on päin persettä? joko liioittelet helvetisti tai olet jumalan lahja urheilulle =D

Predah: En ole... Tuo yli 150 oli 17 vuotta sitten ja maks juoksulenkit on nyt ollut reilu 20 km joten kyllä sitä työsarkaa tässä vielä on :-)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kysyn vinkkejä koska vaikka olenkin nyt juoksusta innostunut niin en todellakaan halua näyttää "stereotyyppi"maratoonarilta eli 58-68 kg "kevättuulen raiskaamalta oljenkorrelta" siis onko tosiaan niin ettei samalla voi edes muutamaa lihasta kasvattaa kun yrittää harrastaa juoksua?

siis onko tosiaan niin ettei samalla voi edes muutamaa lihasta kasvattaa kun yrittää harrastaa juoksua?
Ei ainakaan oman kokemukseni pohjalta. Kyllä sitä lihaa tarttuu vaikka kävisit lenkillä 3 kertaa viikossa (riippuu tosin siitä onko ruokavalio kunnossa vai ei) mutta tosiasia kai on että se lihastenkasvatus olisi huomattavasti nopeampaa jos ei tekisi mitään ns. katabolista kuten pidempää lenkkiä. Muistathan syödä kunnolla ja usein? Ja pidä myös mielessä että lihakset eivät kasva siellä salilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom