Auts

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pek
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla leikattiin nielurisat huhtikuussa. Tuon operaation jälkeen ymmärtää hyvin juomisen ja syömisen ihanuuden :)

Lääkäri kertoi, että mitä vanhempana risat leikataan sitä kivuliaampi on toipuminen. Seuraavat 2 viikkoa oli yhtä tuskaa :curs:

Kannattaa yrittää juoda mahdollisimman paljon, vaikka nieleminen sattuisikin. Itselläni valui vedet silmistä ja puolet juomista tuli nenän kautta ulos :itku:

Panacodia (poretabuina) kului aika huolella, koska se auttoi kuitenkin vähän puuduttamaan nielua, mutta myös makuaisti kärsi. Syöminen oli jäätelö ja mehukeitto voittoista, mutta ihan sama se oli minkä makusta jäätelöä söi, kun ei makuaistista ollut tietoa. Jukurtti tuntui liian happamalta ja karvasteli kurkussa, joten sitä en pystynyt syömään.

Vit***s oli suuri!!! Ei voinut treenata, ei pystynyt syömään, vaikka oli nälkä, yöunet oli mitä oli, koska koko ajan heräili kipuun jne...:wall:

Jaksamista ja pikaista toipumista sinulle pek :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla leikattiin nielurisat pari viikkoa ennen juhannusta ja samalla leikattiin myös nielupaise. Tai siis ne risat leikattiin samalla, kun piti leikata se paise, kun se oli niin syvällä ettei voitu puhkaista. Sitä ennen oli ollut kolme angiinaa putkeen...

Ja kipu oli aivan hirviä sen jälkeen. Jos halusi ottaa kipupillerit (Panacod+Burana), niin piti ensin lusikoida jäätelöä suuhun, jotta kurkku vähän puutui. Ja kun se ei sattunut ainoastaan kurkkuun, vaan kipu säteili myös pirullisesti korviin nielaistessa.

Treenitaukoa en kyllä pitänyt kuin noin viikon sairaalastapääsyn jälkeen, ennekuin aloin kevyesti treenailla ja ei mitään komplikaatioita tullut. Mutta vajaan viikon ne kunnon kivut ainakin mulla kesti.

Proteiinijuomia runsaalla öljyllä join jäätelön lisäksi pari ekaa päivää, kunnes aloin lisäillä viileitä keittoja ja puuroja. Mitään karheata ei kannata syödä, ettei haavat aukea.

Originally posted by pek
Krusifiksi: tää on jotain niin hirveetä. Siis tätä kipuu ei voi sanoin kuvailla. Kuvittele pahinta angiinaas tai kurkkukipuus ja kerro se 10 000:l :)

No niin toissa päivänä ne risat lähti ja aika ikäväähän tämä on. Mutta ei tätä voi pahimpaan angiinaan verrata, ne on mulla ollu itse asiassa pahempia. Siis siinä vaiheessa kun antibiootit eivät vielä ole ehtineet vaikuttaa. Toki jos tämä jatkuu sen pari viikkoa, pidän tätä kunnon angiinaa pahempana, kummasti nälättää ja puhuminen ei oikein houkuta.

Mutta sitte asiaan, kauanko sulla nyt sitten kesti tuo pahin vaihe? Ei oikein houkuta kovin pitkään pelkkien kylmien sosekeittojen syönti. :down:

Originally posted by Krusifiksi
No niin toissa päivänä ne risat lähti ja aika ikäväähän tämä on. Mutta ei tätä voi pahimpaan angiinaan verrata, ne on mulla ollu itse asiassa pahempia. Siis siinä vaiheessa kun antibiootit eivät vielä ole ehtineet vaikuttaa. Toki jos tämä jatkuu sen pari viikkoa, pidän tätä kunnon angiinaa pahempana, kummasti nälättää ja puhuminen ei oikein houkuta.

Mutta sitte asiaan, kauanko sulla nyt sitten kesti tuo pahin vaihe? Ei oikein houkuta kovin pitkään pelkkien kylmien sosekeittojen syönti. :down:

Neljä päivää. Sen jälkeen pysty syömään jotain vähän kiinteempää. :thumbs:

Mulla leikattiin kitarisat ja nielurisat kun oli 8vee. Homman jälkeen suju kaikki hyvin ja ruoka meni muistaakseni ihan hyvin alas. Ongelmia tais tulla toisella viikolla kun ei millään jaksanu olla liikkumatta: varmaan joku verisuoni purkautus kurkussa ja sinne tuli jotain veripaakkuja. Lääkäri veti paakut pois törkeen kokosilla pihdeillä ja ne paakut oli isoja! Kotimatkalla pyörryin autoon ja kun heräsin kotona niin iskä oli ostanu uuden Nintendo-pelin. Kaikki oli taas hyvin.:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom