Auts

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pek
  • Aloitettu Aloitettu

pek

Ikä
40
Keltä muulta on leikattu kitarisat ja nielurisa? Mitä te söitte ekoina päivinä ja koska pystyitte syömään ilman kipuja?

Multa leikattiin eilen ja oon nyt oppinu uuden merkityksen kurkkukivulle. Joka kerta ku nielasee, tuntuu et kurkus ois tuhat tulista viikatetta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kipua,kipua ja kipua...

Itseltäni on myös leikattu molemmat, ja hankalahan se oli syödä pahemmin mitään,varsinkin karheeta ja kuumaa....Ja sitä kesti noin 4 päivää-1vk onneksi vaan(siis kunnonkipua) mutta pientä kipua oli noin kuukausi....Eli se eka viikko itsellä meni ihan vaan kylmien ja haaleiden nestemäisten,pehmeiden(jota ei tarvinnut pureskella) ruokien syömiseen...jugurttia,rahkaa,jäätelöä..meni paljon koska muuta oli vaikea syödä... Jäätelö auttoi kipuu koska oli kylmää... :thumbs: Itselle sanottiin jopa ettei kuumaa/lämmintä saisi syödä koska haavat voisi aueta ja uusiksi leikkaukseen vaan :itku: ...Joten syö kylmää..... Ja ei paljon pureskeltavaa eikä kuumaa.....Pananemisia :thumbs:

Edit: Kylmät ruuat auttavat haavan tyrehtymistä ja edes auttavat toipumista

Molemmat on leikattu nuorempana.

Lääkärit määräsivät minulle Pommac mehujäätelöä ja sairaalasta menimme suoraan kauppaan ja ostimme laatikon kyseisiä mehujäitä. Nuo helpottivat oikeasti eli kylmä turruttaa kipua. En kyllä muista mitä muuta söin, mutta mehujää auttaa.

Mulla leikattiin noin 15-veenä, ja aukes vielä uudestaan jonkun päivän päästä. Pysty vetään jäätelöä veden kanssa , ja jostain syystä haaleen lämpöstä maksalootaa.

Kiitti neuvoist Jointti & pals

Mut oikeesti, arvatkaa kuin siistii on maata sairaalas ja kattoo telkkarist mäkkäri, kotipitsa ja makkaramainoksii ku on ite syöny 24 tunnin aikana lusikallisen kiisselii, pussillisen tippaa (mitä suola&sokeriliuosta onkaan) ja laatannu litran mustaa verta. Se veri oli leikkauksen aikana valunu vatsalaukkuun ja muuttunu mustaks. En sit tiiä miks, Sakkeus voi kertoo :)

syö jäätelöä ja JUO paljon vettä tai mehua, (mä en tehny kumpaakaan, ku ei voinu niellä ollenkaan) kärräsi mut takas sairaalaan ja laitto tiputukseen. sekään ei ollu mukavaa.
kuumaa ruokaa ei saa syödä ettei ne haavat aukea, ja eivät suosittele kovin kiinteetäkään ruokaa, leipää yms..
pikaiset paranemiset
:thumbs: ps, mulla alko pahimmat tuskat 3vrk leikkauksesta.

Kauanko sulle tulee treenitaukoa leikkauksen jälkeen? Itellä olis tuo ihanuus edessä, jahka saavat ajan varattua...

Kuulema aika yksilöllistä miten nopeesti toivun tästä, mut n. 2-4vk :itku:

Krusifiksi: tää on jotain niin hirveetä. Siis tätä kipuu ei voi sanoin kuvailla. Kuvittele pahinta angiinaas tai kurkkukipuus ja kerro se 10 000:l :)

pööh, 30000 ihmistä kuolee nälkään joka päivä (10 milj vuodessa)

hunger.jpg

Pek, kyllä se sun kipu on varmaan jotain ainutlaatuista.

PS. syö jätskii.:)

Originally posted by pek

Krusifiksi: tää on jotain niin hirveetä. Siis tätä kipuu ei voi sanoin kuvailla. Kuvittele pahinta angiinaas tai kurkkukipuus ja kerro se 10 000:l :)

Kuulostaapa lohduttavalta. Maanantaina kävin nenän väliseinän korjausleikkauksessa ja leikkausta edeltävässä keskustelutuokiossa lekuri päätti että vetaistaan myöhemmin pois nuo risatkin. Nyt ollaan siis 2 vkoa reenittä ja risajutun jälkeen toi 2-4 vk. No onneksi olen offilla, ei vituta niin paljon. :D

Originally posted by pek

No ei se nyt niin kauhea kipu ole, you fuckin´ pussy!:whip:

Mulla o ollu koht 2v toine sierain iha tukos ni päätin sit mennä yksityislääkärille vinee asiasta ni se ehotti nielurisa leikkausta. no leikkaus meni kai iha hyvi, mut samana iltana ku pääsin kotiin ni aukes verisuoni kurkusta. No se vuoti pikkasen verta ja menin vielä samana iltana takaisin ja lääkäri poltti sen umpeen ja nykäs sieltä semmosen pingispallon kokose verihyytymän ja sit ku se käytti jotain puudutus suihketta ja se poltto sattu iha kipeesti palanu liha hais vaa, no olin sit yön sairaalas tarkkailus ja pääsin himaa. Siitä viikko myöhemmin kun menin nukkumaan nii pyöriskelin vähä aikaa sängyssä ja taas aukes verisuoni kurkusta, ei muutakun suu täynnä verta sairaalaan polttamaan kiinni ja taas yö sairaalas. Noh kaikki näytti hyvältä kunnes 3pvä myöhemmin kumarruin ja silitin naapurin koiraa.. tuntu vaa naksahus kurkussa ja tällä kertaa sieltä aukes valtimo suu oli tosi nopeesti täynnä verta aina ku edelliset sylkäs pois.. ei muutaku sairaalaan taas ja nyt ne onneks puudutti piikillä kun polttivat ni ei tuntunu missää mut ärsytti vaa istuu suu auki joka oli täynnä lääkärin työkaluja ja verta valui vaan ja ku tökki välil nyrkkeilysäkkii ni yrjö meinas lentää. noh sit olin 2pvä sairaalas ja onneks ton jälkeen hellitti. Kurkku parani normaalisti ja myöhemmin todettiin et mulla on verenvuoto tauti ja noi johtu siitä. Mut oli kyl elämän vittumaisimmat 3viikkoa leikkauksen jälkee..

ps. Vaahtokarkkei o hyvä syyä

Multa leikattiin joskus kakarana kitarisat. Tosin kurkun verisuoni aukes enkä uskaltanu kertoa... Nielin sitten verta kunnes mahalaukku ei enää tykänny ja oksensin kaiken sairaalan lattialle... :/

Originally posted by Tsoni
Mulla o ollu koht 2v toine sierain iha tukos ni päätin sit mennä yksityislääkärille vinee asiasta ni se ehotti nielurisa leikkausta. no leikkaus meni kai iha hyvi, mut samana iltana ku pääsin kotiin ni aukes verisuoni kurkusta. No se vuoti pikkasen verta ja menin vielä samana iltana takaisin ja lääkäri poltti sen umpeen ja nykäs sieltä semmosen pingispallon kokose verihyytymän ja sit ku se käytti jotain puudutus suihketta ja se poltto sattu iha kipeesti palanu liha hais vaa, no olin sit yön sairaalas tarkkailus ja pääsin himaa. Siitä viikko myöhemmin kun menin nukkumaan nii pyöriskelin vähä aikaa sängyssä ja taas aukes verisuoni kurkusta, ei muutakun suu täynnä verta sairaalaan polttamaan kiinni ja taas yö sairaalas. Noh kaikki näytti hyvältä kunnes 3pvä myöhemmin kumarruin ja silitin naapurin koiraa.. tuntu vaa naksahus kurkussa ja tällä kertaa sieltä aukes valtimo suu oli tosi nopeesti täynnä verta aina ku edelliset sylkäs pois.. ei muutaku sairaalaan taas ja nyt ne onneks puudutti piikillä kun polttivat ni ei tuntunu missää mut ärsytti vaa istuu suu auki joka oli täynnä lääkärin työkaluja ja verta valui vaan ja ku tökki välil nyrkkeilysäkkii ni yrjö meinas lentää. noh sit olin 2pvä sairaalas ja onneks ton jälkeen hellitti. Kurkku parani normaalisti ja myöhemmin todettiin et mulla on verenvuoto tauti ja noi johtu siitä. Mut oli kyl elämän vittumaisimmat 3viikkoa leikkauksen jälkee..

ps. Vaahtokarkkei o hyvä syyä

Okei, sä voitit :)

Mulla auttoi aikoinaan (n. 10 vuotta sitten... :)) se, kun ennen syömistä otti lääkärin määräämän Burana800:n ns. depottabletin, joka liukeni mukavasti suussa kun hörppäsi samalla vettä. Sen jälkeen ootteli n. ½h vaikutuksen alkamista. Sitten saattoikin pikasesti syödä jotain ilman suurempia kipuja, tosin jos ei pitänyt kiirettä, niin loppuvaiheessa alkoi jo sattua. :curs:

Toinen syömistä ikävästi rajoittava juttu oli viisaudenhampaitten poisto-operaatiot. Kipua ei niinkään ollut, mutta hyvä kun just sai suuta sen verran auki, että sai lusikan meneen sisään! :D

hmm en sit tiedä selvisinkö helpolla,mut ei siihen kurkkuun paljoo koskenut enkä paljoa kipulääkettä syönytkään..Pelotti aina et alkaa
vuotaa paljon verta ku aina kurkuun, kun katsoi sielt valu hiljalleen verta...Itseasiassa kurkku paheni loppua kohden koska ei voinut juoda mitään paitsi vettä ja maitoo kun kaikki kirveli kurkussa..Tais olla 2vk et kurkku ois terve mut viel 2vk:n kuluttuakaan en voinut kuumaa ruokaa kunnolla syödä..painoo lähti tänä aika about 7kg..kokoajan oli nälkä ja näin unia kebabeista yms..hirveetä kidutusta se oli..siis ton syömisen suhteen

Originally posted by Tsoni
pingispallon kokose verihyytymän

Kurkku parani normaalisti ja myöhemmin todettiin et mulla on verenvuoto tauti ja noi johtu siitä.

Miten tuo verenvuototauti todettiin? Yskin ite tuon klyyvari-operaation tiimellyksessä samanlaisia palloja parikin kertaa ja lekurikin ihmetteli vuolasta verenvuotoa.

Originally posted by pek

Paitovei, kirjoitti tk-lekuri mulle xylocain-merkkistä puudutus ainetta, eikä satu kurkkuun syöminen. Huono/hyvä puoli on että se vie myös makuaistin(meni hyvä kinkku-auraj.-pizza hukkaan, olis maistunu samalta syödä vaikka pöytäliina).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom