Autoprojektit ja harrasteautot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja modified
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
21.10.2005
Viestejä
10 950
Tänne voi sitten asiasta kiinnostuneet jakaa mielipiteitään ja kokemuksiaan niistä entisistä, nykyisistä ja tulevistakin autotallin täytteistä, vaikka kyseessä olisi jokin -71 Escort.

Tarttis varmaan ensin hankkia se OKT, että viitsisi pihalle hankkia kasaa projekteja ja varaosa-autoja.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tollanen japsikinniskö tuli roudattua nousevan auringon maasta Suomeen ´05 kesällä. Elikkäs Mazda Rx-7 ´93 1.3 litran tuplaturbo wankel-koneella. Autoa tuli jonnin verran romplattua parin vuoden aikana ja viime syksynä myin pois.

Tässäpäs vähän speksejä:

- Oz Racing Ultraleggera 18x8"/9" Toyo T-1R 225/40 255/35
- Abflugin etupuskuri, Extreme Dimension C2 helmat ja takapuskuri saumattomasti kitattuna koriin, perä siistitty (takalasin pyyhkijä, pissapoika, antenni), Lamborghinin värikartasta Red Rosso Andromeda (Murcielagon punainen)
- Knightsports alusta, Stoptech jarrulevyt/teräspunosletkut, Hawk HPS jarrupalat, Act:n 6-lapainen sintterikytkin
- Knightsports downpipe, Fujitsubo Legalis R catback, Trust Airinx vapaavirtaussuodatin + lisää ahtoja
- Momo Millennium ratti, Räzo-vaihdekeppi, Knightsports 305km/h mittaristo

Koneelle ei keretty hirveitä tehdä, mutta kori tuli käytyä läpi, kone irroitettiin ja konehuonekkin maalattiin, vaihdelaatikko rempattiin (vitosen syncro sökö), turbojärjestelmän alipaineletkut uusittiin, jarrut läpikäytiin ja samalla kaikki huoltokohteet. Vakiokytkinkin luisti ku helvetti ja tilalle vaihdettiin 6-lapainen sintteri.

Kaiken kaikkiaan mukava pirssi, kevyesti piristettynä liikkui ihan ok (vakioarvot 0-100km/h 5.1s huiput 250km/h) ja matalana ja kevyenä jäykällä alustalla todella hyvät kaarreominaisuudet.

Harmittaa kyl vietävästi ettei kertaakaan kerennyt radalle asti tuon kanssa.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg
 
Zone-sarja -42%
Paljonkos mazda maksoi? itsekkin tulee tuollainen vielä joskus hankittua, rakastuin noihin muotoihin ensisilmäyksellä parivuotta sitten ja unelmissa ajelen jo tuolla :kuola: Paljonkos muuten kulkee nyt :D
 
Yks projekti ollu pitempään joten siitä sit vaikka:

Kyseessä Nissan 200sx S13, tässä se jonkunmoisessa loistossaan:

15703859.jpg


Autoa on jalostettu enemmän ja enemmän kisavehkeen suuntaan ja ens kesänä se edustaa seuraavassa asussa:

Sisusta:
Kuppipenkit
6-pistevyöt
Turvakaaret
Snap-off ratti

Moottori:
Koneeksi vaihdettu täysin rakennettu kone, sen enempää osia erittelemättä. Takokamaa ja muuta kivaa kuitenkin.

Ahdin: Holset H1C
Pakosarja: Custom
Pakoputki: Custom 3" metallisella kisakatalysaattorilla ja yhdellä vaimentimella
Hukkaportti: Pate Racing
Välijäähdytin: Custom
Jäähdytin: Koyo
Öljynjäähdytin: Custom
Moottorinohjaus: Vakioboksi Z-Power säädöllä
Polttoainepumppu: Bosch 044
Suuttimet: 950cc

Jarrut: Edessä K-Sport 8-mäntäiset satulat 355mm irroitettavilla keskiöillä olevilla levyillä, Takana Z32 Twinturbo jarrut

Alusta: Kaikki tukivarret täysin säädettäviä, Apex Performance Coiloverit, Whiteline kallistuksenvakaajat, 5-pulttikonversio, kääntyvyyttä lisätty rajusti eri keinoin, lukkoperänä Cusco 2-way

Ulkokuori: Auto on nykyään Yamaha Extreme Blue värinen. Puskurina ja helmoina Origin-Labs Stylish. Puskuri, helmat, takakontti ja etulokasuojat lasikuitua. Taka- ja takasivulasit muovia.


Voimaa oli viime setupilla 342hv (takapyöriltä 302hv). Tällöin kiinni oli täysin vakio moottori, josta menikin kansipahvi. Tämän kesän setupilla jos ei 400hv mene rikki niin lopetan koko touhun ja myyn vehkeen pois. Ja autohan painaa noin 1100 kiloa, siitä voi laskeskella teho-painosuhdetta ja vertailla näihin mukanopeisiin Porscheihin ja Fefeihin.
 
Kiitti kehuista!

Paljonkos mazda maksoi? itsekkin tulee tuollainen vielä joskus hankittua, rakastuin noihin muotoihin ensisilmäyksellä parivuotta sitten ja unelmissa ajelen jo tuolla :kuola: Paljonkos muuten kulkee nyt :D

Hintoja on netti pullollaan, sieltä vaan valkkaamaan itselle sopivaa :thumbs: Rahaa tuon auton laittamiseen meni saman auton verran eli halvalla päästiin.

Nykyään kulkua on niin paljon kuin uusi omistaja ajaa!



Odottelinkin koska Aleksei astuu kehiin, yks näteimmistä sx:stä mitä tiedän ja varmasti kulkuakin on!


edit: oli tuohon omaan pirssiin hankittuna vielä Apex´i Power FC ecu ja Bride Zeta III-kipot mutta myin muualle samalla kun auto meni myyntiin
 
Pitää viikonloppuna räpsiä kuvia projektiautosta ;)
 
Mikämikämikä? Paljasta ruoja! Pääsekö kyytiin? Koska? Torinrantaan? Jookostapookosta?
punainen paholainen -74 1300 kupla :D Tosin tässä joskus muuttuu mattamustaksi. Kesällä ja totta kai.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No ei kai.. Pidä kupla vakiokuosissa ja roplaa tekniikkaa. Ähtärilookkereita on jo ihan tarpeeksi liikenteessä. Kuplat on ihan parhaita sleeper aihioita. Monta päänahkaa viety vähän kutitetuilla kuplilla... Mulla ois tollaseen projektiin sovitelaipat, 16V 1,8 golffin tekniikka, siihen s2:n kanget ja männät, T03 jne... Ehkä joskus vielä.. :)

Ps. Lasikuituvaapottimessa yli 200hp ja alta 500kg, suorakytkentäsirkkeli jne.. On kilvissä.

edit. tollanen mouttor. Kaikki uusista osista Scatin lohkoa myöten. Auton ulkonäkö saa jäädä arvotukseksi. ;)
 
Kyllä tuohon pitää rokkilookkia hakea. Pitää eka pohjat hitsailla kuplasta ja vaihtaa toi väri. Enstalveksi voi sitten alkaa moottoria kattelemaan. Laillisestihan tuohon saa 1800cc koneen? Aika helposti on porukka kutitellu reilusti yli 100hp irti. :D
 
Laillisestihan tuohon saa 1800cc koneen?
Ei laillisesti. Kuplan lohkoonhan saa helposti tilavuutta jonkun verran yli 2 litraa ihan putkilla, mutta vesikoneen kanssa joutuu vähän askartelemaan: Audilta on samaan "iso"lohkoon 1300cc konetta, eli joutuu ottamaan siitä numerot tai ekan kerran leimata tollasella koneella. Ainakin yhen tollasen 1800cc vesikoneisen tiedän olevan liikenteessä.

100hp saa irti kuka jokkisvirittäjä tahansa. 200hp vaatii jo vähän rahaa (esim. tuo edellisen kuvan kone kaikkineen noin 8000€). Enemmän vaatii jo turbon ja paljon rahaa jos meinaa saada alakerran kestämään.

Esim tuolta sulle sleeper mouttoria ja jätät sen miranolin väliin: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/viewtopic.php?t=17201

Kerkee tai sitten ei (ei oma projekti, netistä bongattu):
album_pic.php
 
Noh laitetaan nyt vielä tännekin:
http://s48.photobucket.com/albums/f2...t=DSC01218.jpg
http://s48.photobucket.com/albums/f2...t=Dsc01039.jpg

Elikkäs kysehän sierrasta johon on istutettu roverin 3.5l v8. Konetta on vähän päivitetty; kireämpi nokka, korkeammat männät uusi imusarja, kaasari jne.
Tulevalle kaudella olisi tarkoitus löytää uusi 4-lovinen automaattiaski tai mahdollisesti muuttaa manuaaliseksi.
Tällä hetkellä auto odottelee leimalle menoa.
Takana mittava urakka korin kanssa, josta paikkailtiin pohjasta kaikki reijät ja maalattiin uudelleen koko lattia. Kuviakin projektista voisin laittaa kunhan löydän ja ehdin laittamaan.
 
Laitanpa kuvan kun tuli ikävä vanhaa caminoa, mun toinen jenkkiauto jonka ostin vuonna 2001. Tuli vaihdettua 350:seen mieto virinokka, kannet venemoottorista ja vähän racempi turbiini, kaasari oli holleyn 600. Ei mikään raketti mutta ihan mukavasti meni, lukkoa ei harmi vaan ollut mut eipä se olis 295:silla sutinutkaan molemmilla. Putket oli 2,5 tuumasta rööriä yksillä pöntöillä ja nöösipoikana noista äänistä sai kyllä kylmät väreet aina:)

Nyt kun mietin niin vois laittaa muistakin autoista kuvia vittuillessaan, näitäkään ei enää siis ole, enkä harrastuksesta tiedä, ainahan jenkit kuitenkin vähän niinkun harrasteautoja on.

Eli dodge ram 2500 4x4 -96 cummins diesel vähän piristettynä, tätäkin autoa on ikävä, kunnon punaniskailua.

Sit -87 corvette, aika mukava laite vanhaks muovipulkaks, hyväkuntoinen sisusta oli ja kaikkee, vakiohko laite oli, eli sen 240 heppaa ne tais luvata noihin.

tollanen käkkylä eli sedan de ville -89 oli käyttöautona vähän aikaa, entinen pöyrykonsernin auto, ihan ok kunto vaikka ajettu vitusti, no alkoi se mulla sitten lahoilemaan niin tekniikka kuin kori mutta hauskaa "herrakyytiä" tolla sai, matkalla todella mukava.

Sit eka auto pakko mainita eli ford granada -81 2,8 peltisarjoilla nelikurkkusella kaasarilla virikansilla jne, projekti joka ei koskaan valmistunut ja luovuin 8 vuoden jälkeen syksyllä tosta.

Vikaks oli sit tollanen härski pikuppi eli -89 fleetside 5.7 bensakoneella, tän myin vast pari kuukautta sitten.
 

Liitteet

  • 102-0279_IMG.webp
    102-0279_IMG.webp
    253,3 KB · Katsottu: 327
  • 112-1227_IMG.webp
    112-1227_IMG.webp
    61,4 KB · Katsottu: 253
  • 118-1867_IMG.webp
    118-1867_IMG.webp
    44,7 KB · Katsottu: 245
  • 118-1884_IMG.webp
    118-1884_IMG.webp
    61,8 KB · Katsottu: 254
  • 113-1379_IMG.webp
    113-1379_IMG.webp
    74 KB · Katsottu: 249
  • 071120071049.webp
    071120071049.webp
    65,4 KB · Katsottu: 300

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom