Auton vuokraaminen tai "liisaaminen" kuukaudeksi - pariksi

Oliskohan kellään heittää mitään (edes viitteitä antavaa) summaa, mitä maksais leasing- tai vuokra-auto n. kuukaudeksi - pariksi ja mitkä tekijät siihen hintaan vaikuttavat? Mulle kävis vallan mainiosti joku bensapihi kolmiovinen kauppakassi, kilometrejä kertyis mittariin maksimissaan muutamia satoja ja mun tausta autoilijana on täysin nuhteeton. :D Allekirjoittaneen oikea jalka pääsee taas pian ortopedin hellääkin hellempään käsittelyyn, ja liikkuminen operaation jälkeen muulla kuin automaattivaihteisella autolla sohva-jääkaappi -väliä pidempiä matkoja tuntuu sulalta mahdottomuudelta. Porukoilta ei voi lainata autoo kun asuvat tois puol Suomee ja käyvät molemmat kokopäivätöissä, kaverit on kaikki niin köyhiä ettei niillä oo autoja, ja taksilla suhailu tuntuis näin äkkiseltään tyyreimmältä vaihtoehdolta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oliskohan kellään heittää mitään (edes viitteitä antavaa) summaa, mitä maksais leasing- tai vuokra-auto n. kuukaudeksi - pariksi ja mitkä tekijät siihen hintaan vaikuttavat? Mulle kävis vallan mainiosti joku bensapihi kolmiovinen kauppakassi, kilometrejä kertyis mittariin maksimissaan muutamia satoja ja mun tausta autoilijana on täysin nuhteeton. :D Allekirjoittaneen oikea jalka pääsee taas pian ortopedin hellääkin hellempään käsittelyyn, ja liikkuminen operaation jälkeen muulla kuin automaattivaihteisella autolla sohva-jääkaappi -väliä pidempiä matkoja tuntuu sulalta mahdottomuudelta. Porukoilta ei voi lainata autoo kun asuvat tois puol Suomee ja käyvät molemmat kokopäivätöissä, kaverit on kaikki niin köyhiä ettei niillä oo autoja, ja taksilla suhailu tuntuis näin äkkiseltään tyyreimmältä vaihtoehdolta.

Aika monet autovuokraamot tarjoavat ns. minileasing palvelua. Nopeasti katsottuna kauppakassien hinnat pyörivät jossain 650€/kk paikkeilla. Automaattivaihteisista ei ole havaintoa.

Mä tuossa tilanteessa ostaisin jonkun tonnin-parin romun ja kun ei enää tarvi niin nettiautoon vaan, menee helposti kaupaksi (aika paradoksaalista) ja varsin todennäköisesti saa omansa pois, hyvällä tuurilla jopa voitolla.

Tuli tossa perinnöksi aataminaikainen romu ja siitä soitteli kyseisen henkilön naapurit jo etukäteen, että ne haluaisi ostaa.

Tiiän tälläisiä jotka enemmänkin näitä joskus osti ja myi ja usein meni monen sadan euron voitolla alle viikossa.

Erittäin hyvän tomaattilaatikollisen V6 jenkkirassin (2003-2006) saat jo about kolmella tonnilla. Miksi pitää katsella bensakuluja jos kilsat on pienet? Parin euron säästö.

Mä suosittelisin vitosbemaria. Kestäviä ja hyviä ajaa, ja 540i lähtee nätisti eikä taatusti menetä arvoaan 650 euroa tona aikana jos ei nyt osta monta tonnia ylihintaista..

On itselläkin ollut tosin vain 6-koneella ja ajoin jotain 35000 km ilman vian vikaa ja myin 600 euroa kalliimmalla kun mitä ostin.
Tosin siitä on vuosia aikaa.

Ihan toki riippuen paljon on sijoittaa rahaa siihen, vaikka 5000 e laittaa niin eipä Sellasen arvo heti romahda jos ei nyt osta 3000 e autoa 2000 e ylihintaan..

(= kunhan ostat suhteellisen järkevällä hinnalla etkä ihan älyttömän kallista autoa menee se kaupaksi kyllä, merkkiliikkeestä 15000 eurolla voi tulla 5 kiloa tukkaan myydessä )

Luulis, että joku kaveri/sukulainen voisi helpostikkin kakkosautoaan lainata, tai mikset käy vaan hakemassa sitä autoa porukoiltas? Tietty lainaamisen rajoitteena voi olla sukupuolirasismi :D

Itse hoitaisin asian ostamalla jonkun 500-1000 € auton, jonka myisin ajojen jälkeen pois. Tuon hintaisen auton arvo ei tipu tuona aikana mihinkään. Toki ego voi olla este :D

Pakko arvostaa pakkista. Aloittaja kyselee auton liisauksesta ja vastauksena tulee jonkun tonnin pommin ostaminen =) Tai kolmen tonnin jenkkiauton, tai viiden tonnin bemarin.

Oletko laskeskellut karkeasti paljonko ko. aikana tarvitset autoa? Käsittääkseni noiden lyhkästen liisareiden hinnat alkavat jostan 600e/kk ja siihen bensat päälle. Sillä ajelee jo jonkin verran taksillaki.

Erittäin hyvän tomaattilaatikollisen V6 jenkkirassin (2003-2006) saat jo about kolmella tonnilla. Miksi pitää katsella bensakuluja jos kilsat on pienet? Parin euron säästö.
Tarviiko sen pienistä km huolimatta viedä paljon:jahas:

Oletko laskeskellut karkeasti paljonko ko. aikana tarvitset autoa? Käsittääkseni noiden lyhkästen liisareiden hinnat alkavat jostan 600e/kk ja siihen bensat päälle. Sillä ajelee jo jonkin verran taksillaki.

Oikeesti taksilla suhailu voisi olla järkevin vaihtoehto jos kerran mittariin tulee vain joitakin satoja km.

Pakko arvostaa pakkista. Aloittaja kyselee auton liisauksesta ja vastauksena tulee jonkun tonnin pommin ostaminen =) Tai kolmen tonnin jenkkiauton, tai viiden tonnin bemarin.

Etkö ole mitään oppinut? Kysy mitä vaan autoista, niin joku suosittelee vitos tai seiska Bemaria 8 litran turbokoneella. Mielellään 80-luvun lopun mallia. Ne on parhaita autoja. Tai sitten 700 miljoonaa ajettu vanha mannelavetti, koska sukulaisella oli myös sellainen ja se kulki sillä 400km päivässä kodin ja KELAn konttorin välilä 20 vuotta.

650€ kuussa ei ole kyllä paha hinta, ellei kyseessä ole joku 1.0 litrainen Fiesta? Kerran tsekkasin yksityisleasingin hintaa jollekin Passatin tapaisella autolle ja hinta taisi mennä 800-900€ tienoille per kuukausi. Ja itse piti maksaa huollot ym. Omassa firmassa Octavia kustantaa firman kompensoimana luokkaa 350€ kuussa. Firma maksaa n. puolet, mutta tuo on kyllä huoltoliisaus, eli riittää kun itse tankkaa. Vapaalla edulla pukujohtajan löpöt maksaa toki duunari :D

Etkö ole mitään oppinut? Kysy mitä vaan autoista, niin joku suosittelee vitos tai seiska Bemaria 8 litran turbokoneella. Mielellään 80-luvun lopun mallia. Ne on parhaita autoja.

Nää on kyllä parhautta, ihan sama mitä kysyy niin joku bimmeri vaan alle riippumatta budjetista :D Väliäkö sillä, että samalla rahalla saisi 10-vuotta tuoreemman peruspelin.

Etkö ole mitään oppinut? Kysy mitä vaan autoista, niin joku suosittelee vitos tai seiska Bemaria 8 litran turbokoneella. Mielellään 80-luvun lopun mallia. Ne on parhaita autoja. Tai sitten 700 miljoonaa ajettu vanha mannelavetti, koska sukulaisella oli myös sellainen ja se kulki sillä 400km päivässä kodin ja KELAn konttorin välilä 20 vuotta.

650€ kuussa ei ole kyllä paha hinta, ellei kyseessä ole joku 1.0 litrainen Fiesta? Kerran tsekkasin yksityisleasingin hintaa jollekin Passatin tapaisella autolle ja hinta taisi mennä 800-900€ tienoille per kuukausi. Ja itse piti maksaa huollot ym. Omassa firmassa Octavia kustantaa firman kompensoimana luokkaa 350€ kuussa. Firma maksaa n. puolet, mutta tuo on kyllä huoltoliisaus, eli riittää kun itse tankkaa. Vapaalla edulla pukujohtajan löpöt maksaa toki duunari :D

Välillä se pääsee unohtumaan. Tokihan kaikilla on osamista ja halua tutustua autonsa tekniikkaan lähemmin =)

Erityisesti ketjun alkua lukiessa mieltä lämmitti mielikuva tonnin ruoskan tai bemarin korjaamisesta jalka operoituna.

Ohhoh, täällähän on käyty mun poissaollessani ihmeen vilkasta keskustelua. :D Auton osto ei ollut ekana mielessä, mutta mitä nyt vähän kattelin noita vuokra-autojen hintoja niin alkaa nousta melkeen vaihtoehdoksi. Asiaahan rajottaa vaan olematon opiskelijaputjetti (auton tulis olla mieluiten HALPA), sekä operoitu jalka --> mieluiten automaatti ja TOIMINTAVARMA.

Ja tosiaan, vanhemmilla on 2 autoa, mutta molemmat käy töissä, työmatka >20 km ja asuvat Suomen toisella äärilaidalla, eli eivät voi antaa autoa käyttööni jopa n. pariksi kk:ksi. Ja kaverit on edelleen niin köyhiä ettei kellään oo autoa. Mutta ehkä alan sittekin harkita taksia, bussia, liftaamista (nojooei...) vaikka bussipysäkillekin saa mein kämpiltä vähän kelkkoa ja kertalippu maksaa lähes saman verran ku taksi. :jahas: Tai sitten vaan pyydän kaikilta kursseilta korvaavat tehtävät ja muumioidun kämppääni siihen saakka et voin taas liikkua.

- - - Updated - - -

Ja hrmmhh, olin lukevinani sukupuolirasismin jostain.. Siihen ei olis kyllä auton lainaajalla varaa, olen sentään entinen ammattiautoilija. :hyvä: ;)

Pumppis, mulla vois olla sulle kiinnostava diili. On nimittäin tomaattiauto mutta ei parkkipaikkaa eikä mahkuja sitä pitää. Jos kiinnostaa niin laita email m@mattikataja.com. Auto Helsingissä.

Ehdottomasti suosittelen ostamaan halvan auton. Joskus saattaa löytää yllättävän hyviä diilejä. Itellä oli nimittäin sama tilanne vielä 1 viikko sitten. Omistan vanhemman mallisen bmw cabrioletin, erittäin huonosti soveltuu siis talviajoon. Talvi alkaa lähestyä ja työpaikka on 30km päässä, julkisilla matka olisi mahdoton sijainnin takia. Pohdiselin pitäiskö vuokrata auto ja tössäs samantien kun näin hinnat. Viikkoja kyselin tutuilta löytyiskö autoa lainaan pariksi kuukaudeksi, mutta ei. Noh kattelin nettiautoa pari päivää ja tommonen tonnin volvo s40 löyty parin kilsan päästä. Volvolla ajeltu nyt parisataa kilsaa eikä vian vikaa. Talvirenkaat sain mukana, huollot tehty, katsastukseen melkein vuosi, kuluttaa bemaria vähemmän.

Suosittelen!

Ei liity suoranaisesti aiheeseen, mutta ite en kyllä pystyisi kavereilta lainaamaan autoa tai kavereille lainaamaan omaani, ainakaan kuukausitolkulla. Omassa perhepiirissä voisin autoa tietysti lainata esim. oman auton huollon ajaksi, mutta minusta olis kiusallista, jos joku kaveri pyytäisi autoa lainaan, varsinkin pitkäksi aikaa. Tuskin kellään pyörii nurkissa autoja lainaksi asti ja kuskeja on kuitenkin niin monenlaisia, että mielummin ajan autollani itse.

En minäkään omaa lainaisi, mutta muiden autoja sen sijaan on kiva lainata!

Siis onko sun oikea jalka pois pelistä? Ootko ihan varma, että olet kyvykäs järkevästi operoimaan kaasua ja jarrua vasemmalla jalalla? Varsinkin, jos olet nainen vielä kaiken huipuksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom