auton tuulilasin halkeama..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Kipi I

Banned
Liittynyt
9.11.2002
Viestejä
4 150
Ikä
43
Eli tuuli lasi lähtenyt halkeamaan alhaalta ylös päin. Ihan uusi tuulilasi saatana ja samasta kohtaa lähti halkeamaan ku edellinenki. WTF. n.45asteen kulmassa. Kysymys kuuluukin, miten sen halkeaman saa suunnattua alaspäin, jottei mene näkökenttään? En todellakaan osta taas tuulilasia uutta.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mun mielestä tuulilasinkorjaajat poraavat siihen halkeaman päähän "reiän" joka pysäyttää sen halkeaman. Kysäise tuollaiselta korjaajalta.
 
Juuri näin, Mikakinlie.

Kyllä se tuulilasi kannattaa korjauttaa jos tulee näkökentän eteen :P
 
En tiedä onko täällä päin tuulilasikorjaajia. Muistaakseni isäukko joskus painoi kämmenellä halkeaman yläpuolelta ja näin se halkeama jatkoi matkaa alaspäin :D
 
Isäntä teki noin 10v noita korjaushommia. Halkeema pysäytetään poraamalla lasin päälimmäiseen kerrokseen reikä. Etitään halkeaman pää, ja porataan siitä jonkin verran ohi(yli). Sen jälkeen sisäpuolelta painamalla ohjataan halkeama siihen reikään.
Tosiaan sisältä painamalla sen koko lasin saat vaikka läpi asti halki..

Ja nykyään voi katsastuksessa tulla hylky jo vaan sen takia että halkeama kulkee lasin reunasta lasin reunaan. Jos on kantava rakenne.
 
En tiedä onko täällä päin tuulilasikorjaajia. Muistaakseni isäukko joskus painoi kämmenellä halkeaman yläpuolelta ja näin se halkeama jatkoi matkaa alaspäin :D
Tuollainen korjaus ei maksa kuin jonkun 10 - 20 € joten kannattaako itse alkaa painelemaan?
 
Zone-sarja -42%
jep, elikkä korjaaja poraa halkeaman päähän reijän mihin sitten laittaa liimaa. Korjauta ihmeessä kun halkeama on vielä pieni. Jos halkeama etenee 'näkökenttää' niin inssi hylkää auton katsastuksen yhteydessä pahimassa tapauksessa. Halkeama voi johtua liian suuresta lämpötilan vaihtelusta, huonosta lasista tai liiallisesta 'väännöstä' korin ja lasin välillä? Näin on isotpojat mulle kertonut, itsellä menee lasi vaihtoon keskiviikkona. 200e töineen..
 
^ Niinpä, olin apukuskina todistamassa, kun Golffista rapsahti ehjä lasi halki, siinä vaiheessa kun lämppäri rupes työntämään lämmintä ilmaa. :eek: Pakkasta tuolloin reilu 20 astetta.
 
En tiedä onko täällä päin tuulilasikorjaajia. Muistaakseni isäukko joskus painoi kämmenellä halkeaman yläpuolelta ja näin se halkeama jatkoi matkaa alaspäin :D

Itse kävin oman tuulilasin porauttamassa ensimmäisessä vastaan tulleessa lasiliikkeessä, ei siihen kai mitään spesialistia tarvita.
 
Ja nykyään voi katsastuksessa tulla hylky jo vaan sen takia että halkeama kulkee lasin reunasta lasin reunaan.

Ei tule välttämättä hylkyä, mutta korjauskehoitus tulee päivämäärän kanssa, ja se menee nykyään otteelle + koneelle. Uuden otteen hakeminen ei siis enää auta, kun "vanha on hävinnyt".
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei voi tulla hylkyä koska vain tuulilasin kiinnitysvaurio tai tuulilasin puuttuminen johtaa hylkäykseen, kaikista muista "vaurioista" tulee korjauskehotus. Tai toki hylkäys on mahdollinen mutta se vaatii sitten käytännössä sen että lasissa on pään mentävä reikä :)
 
^ Niinpä, olin apukuskina todistamassa, kun Golffista rapsahti ehjä lasi halki, siinä vaiheessa kun lämppäri rupes työntämään lämmintä ilmaa. :eek: Pakkasta tuolloin reilu 20 astetta.

Tämähän on se tapa millä ne just halki saadaan. Tai et kuvannut tarpeeksi yksityiskohtaisesti, mutta varma tapa saada tuulilasi halki on se, että pakkasessa ajelet autolla moottorin lämpimäksi siten että tuulilasille ei puhalleta mitään ilmaa. (pelkästään kabiiniin). Ja kun moottori on lämmin ja kuumaa ilmaa alkaa puskemaan sisälle, niin isket tuulilasille puhalluksen.
--> RÄPS!!!!!

Kuuma ilma pakkaslasiin suoraan kohdistettuna paukauttaa sen halki. Tämän vuoksi AINA kun lähdet ajelemaan ja on pakkasta, niin anna sen puhaltimen puhaltaa tuulilasiin.
Pikkuhiljaa kun tulee lämmintä ilmaa alkaa myös pikkuhiljaa se tuulilasikin lämpenemään. Eikä halkeamista tapahdu.
 
Ei voi tulla hylkyä koska vain tuulilasin kiinnitysvaurio tai tuulilasin puuttuminen johtaa hylkäykseen, kaikista muista "vaurioista" tulee korjauskehotus.

Mites tuo korjauskehoitus, joka esim. mulle tuli tuulilasista päivämäärän kanssa, niin sehän käytännössä kuitenkin pakottaa vaihtamaan lasin? Et jos poliisi pysäyttää ja vikaa ei ole korjattu (=tuulilasi vaihdettu) asetettuun päivämäärään mennessä niin kilvethän siinä varmaan lähtee?
 
Mites tuo korjauskehoitus, joka esim. mulle tuli tuulilasista päivämäärän kanssa, niin sehän käytännössä kuitenkin pakottaa vaihtamaan lasin? Et jos poliisi pysäyttää ja vikaa ei ole korjattu (=tuulilasi vaihdettu) asetettuun päivämäärään mennessä niin kilvethän siinä varmaan lähtee?
Juu siis korjauskehoitushan käytännössä aina pakottaa korjaamaan ilmenneen vian mutta korjauksen jälkeen ei tarvitse kuitenkaan käydä uudestaan näyttämässä inssille. Se on ero korjauskehoituksen ja uusintakatsastuksen välillä.

Eli käytännössä korjauskehoitus tarkoittaa, että korjattava on. Aina, ei ainoastaan tuulilasin kohdalla.

Edit: Eli joudut joka tapauksessa vaihtamaan tuulilasin tällä kertaa ei vain tarvitse käydä näyttämässä sitä korjausta katsastuskonttorilla.
 
Miten mulla oli viimeksi tuulilasi halki keskeltä vasempaan reunaan. Ei näkökentässä, ja sain korjauskehotuksen. En sitä vaihtanut, mutta sitten ajoin auton ojaan ja sain sen piikkiin uuden lasin. Nyt se paska on lähtent halkeamaan samasta kohtaa kuin edellinenkin. Joku vitun valmistusvika kai.
 
Mites tuo korjauskehoitus, joka esim. mulle tuli tuulilasista päivämäärän kanssa, niin sehän käytännössä kuitenkin pakottaa vaihtamaan lasin? Et jos poliisi pysäyttää ja vikaa ei ole korjattu (=tuulilasi vaihdettu) asetettuun päivämäärään mennessä niin kilvethän siinä varmaan lähtee?

Korjauskehoitus = havaittu vika on korjattava mahdollisimman pian! (suora lakiteksti). Eli mitään absoluuttista päivämäärää ei ole olemassa vaikka niin otteessa lukisi, käytännössä silti mennään tuon otteen päivämäärän mukaan. Kilvet ei lähde mutta sakot saat, tai huomautus, riippuen varmasti poliisista.
 
Korjauskehoitus = havaittu vika on korjattava mahdollisimman pian! (suora lakiteksti). Eli mitään absoluuttista päivämäärää ei ole olemassa vaikka niin otteessa lukisi, käytännössä silti mennään tuon otteen päivämäärän mukaan. Kilvet ei lähde mutta sakot saat, tai huomautus, riippuen varmasti poliisista.

Ok kiitti, tää oli uutta tietoa. Et venkoilemalla voi vielä päästä pälkähästä :D Pitää se varmaan korjatakin, mutta tällä hetkellä vähän tiukkaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom