Auton sytytystulpat..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja static
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
40
Niinkin vähäisestä osasta kun sytytystulpista voi saada kauheen vaivan aikaseks, kun lähtee miettimään mitkä ne pitäis olla. Aloin tossa miettimään että auto on ollu ensin porukoilla ja sitten mulla yhteensä ainakin 6 vuotta eikä siihen kyllä mitään tulppia ole vaihdettu, että saattais olla aika vaihtaa..

Tulppiahan ei autossa edes huomaa ennenkuin ne puuttuu kokonaan:D ja eihän niiden vaihdosta edes puhuta samaan malliin kun öljynvaihdosta, olen tosin kuullut että jotku vaihtavat tulpat joka vuosi, mutta taitaapa olla turhaa.

Eli mitä pakkiksen autotietäjät sanoo asiasta, mikä on paras sytytystulppa? Boschin tulpat tossakin taitaa alkupeeräisenä olla, joten varmaan olis paras pysyä niissä, mutta niitäkin taitaa olla yhden tulpan kappalehinnassa malleja 3e --> 25e (mutuilua), ja mitäs muuta niitä nyt olikaan.. niin ja bilteman tulppia sais 4kpl hintaan 3.95e.. onko sillä siis mitn väliä mitkä tulpat on? Kyseessä on ihan perus karvalakki, 1.6 vedenkeittimellä ei siis mikään äärilleen viritetty tuning corolla, missä tarvisi olla hypersupermegaultimateturbobooster tulpat siniseksi elaksoituina;)

E: väärä osasto, modet vois siirtää tonne moto- puolelle

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kun vaan pysytään yleisissä tunnetuissa merkeissä niin ei mitään väliä. Ja kuten edellä mainittu niin Bosch,ngk ja denso ovat hyviksi havaittuja.

Katkesipa muuten viime viikolla sytytystulppa Gti coltin sisään :D...onneksi sain pois vielä ehjänä eikä murentunut sisään...

Ngk tulpat ovat olleet käytössä sitä ennen Denson tulppia ja joskus ehkä Boschinkin tulppia olen käyttänyt. NGK:t ovat näistä mielestäni parhaimmat. Vaikuttaneet tehoon ja bensankulutukseen suopeasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom