Auton rakentamiset eri tyylisuunnat(?)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Purtsi

Tsemppari/Kouluttaja
Liittynyt
24.11.2003
Viestejä
4 098
Moi!

Mietin tuossa oman auton pientä päivittämistä, ja tulikin mieleen että miksi rakentamisen tyylisuunnaksi sitä nimitetään..

attachment.php


Oma autoni, tai siis kinneri, on 1.9 GTi Pösö. Tarkoitus olisi tehdä autosta aikalailla kuvan kaltainen, eli aika orkkis meininkillä mennään, alustaa ja imu- ja pakopuolta muutetaan aavistuksen verran. Mutta ei laiteta spoikkuu ja levikettä. Pientä päivitystä korkeintaan. Onko tyyli silloin old school-tyylisuunta?

Jos laitan autostereot mahd orkkistyyliin, on luokka silloin "stock", mutta entäs rakennustyyli? Tajusitte varmaan mitä ajan takaa.

Samoin, jos rakentaisin vaikka Cudan vuodelta -68, ja käyttäisin vain ko. vuonna tai sitä ennen tehtyjä osia, niin mikä tyyli silloin on kyseessä?

Tänne voi jatkossa laittaa myös keskustelut eri tyylisuuntien paremmuudesta, vaikka onhan se vähän turhaa, kun mun on kuitenkin paras.. :jahas::D:thumbs:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Moi!


Oma autoni, tai siis kinneri, on 1.9 GTi Pösö. Tarkoitus olisi tehdä autosta aikalailla kuvan kaltainen, eli aika orkkis meininkillä mennään, alustaa ja imu- ja pakopuolta muutetaan aavistuksen verran. Mutta ei laiteta spoikkuu ja levikettä. Pientä päivitystä korkeintaan. Onko tyyli silloin old school-tyylisuunta?

Ei tota noilla polleilla ja virityksillä vielä ihan sleeperiksi voisi nimittää, joten miten olisi vaan OEM+ jos osat on hyvinki orkkista ja alkuperäisen näköstä?
 
Zone-sarja -42%
Mitä toi OEM+ tarkoittaa? (katoin jo KVG) Entä mitä se pitää sisällään?

Joo, sleeperiä tosta ei kyllä saa, koska Mi16 konetta jaksa tohon alkaa väsäämään kiinni.
 
Mitä toi OEM+ tarkoittaa? (katoin jo KVG) Entä mitä se pitää sisällään?
Käytetään vain alkuperäisosia, tai mahdollisimman sen tyylisiä. Eli hankala erottaa onko joku palikka ollut kiinni jo tehtaalta tullessaan vai ei. OEM on lyhenne sanoista original equipment manufacturer.
 
Tota samaa olen itsekkin miettinyt, kun vielä tuohon malliin rakennetuista autoista pidän. Tuningiksiihan sitä kai pitäisi kutsua, mutta kun ko. sanaa on alettu "tuning" buumin alusta saakka käyttämään ihan väärissä yhteyksissä..

Toi Cuda esimerkkihän on aika selkeesti entisöintiä, tai ylientisöintiä. Jälkimmäistä harrastetaan mm. jenkkilässä nykyään. Edes uustuotantoosat ei kelpaa, vaan osien täytyy olla alkuperäisiä NOS(New Old Stock) osia, jotka saattaisi valmistuspäivämäärän perusteella olla yhtähyvin ko. autossa tehtaan jäljiltä kiinni.
Esimerkkinä yks alan lehdessä esitelty Cuda, jonka Good Year renkaatkin oli jutun mukaan suoraan vuodelta -70 olevaa alkuperäistä varastoa.
 
Joo, onko se se vihreä Cuda? Oon lukenu saman artikkelin, ja se jäi vain mieleen.
En itse erityisemmin perusta vanhoista jenkeistä, mutta onhan se totta että kasikoneen ääni on jotain ihan uskomattoman hienoa. JOS itse ostaisin jenkin, vois joku Bel Air olla kova sana. Se Teemu Selänteen harmaa/valkea Bel Air on ihan jäätävän hieno kyllä.
 
Juu, sitähän mie juurikin tarkoitin. Hattuahan tommoselle suoritukselle pitää nostaa. Vaikka toisaalta en ymmärräkkään, koska ite tulee rakenneltua ajamista silmälläpitäen. :rolleyes:

Ja tuosta Selänteestä ja alkuperäisestä aiheesta tuli mieleen se -63? Corvette joka esiteltiin V8:ssa. Alusta ja tekniikka oli päivitetty tälle vuosituhannelle, mutta ulkoasu vanteita lukuunottamatta oli melko hillitty. Jutun lopussa mainittiin että Selänne osti tämän suoraan rakentajalta.
 
Juu, sitähän mie juurikin tarkoitin. Hattuahan tommoselle suoritukselle pitää nostaa. Vaikka toisaalta en ymmärräkkään, koska ite tulee rakenneltua ajamista silmälläpitäen. :rolleyes:

Ja tuosta Selänteestä ja alkuperäisestä aiheesta tuli mieleen se -63? Corvette joka esiteltiin V8:ssa. Alusta ja tekniikka oli päivitetty tälle vuosituhannelle, mutta ulkoasu vanteita lukuunottamatta oli melko hillitty. Jutun lopussa mainittiin että Selänne osti tämän suoraan rakentajalta.

:kuvia:?

Joo, itse oon vähän kanssa skeptinen ton rakennustavan suhteen, esim just noiden renkaiden iän takia, mutta kukin tyylillään. Auto on ajamista varten tehty, se pitäis monien nuorten kollien muistaa. ;)
 
Ei muuten näy kuva sulla.

:offtopic:
Saksalaisten autojen rakentelussa silmiä hivelee eniten OEM-tyyli. Tyyliin Audi S4 tai BMW M3 ISOILLA huulivanteilla aivan tonttiin laskettuna ja sopivasti chopattuna. Puskurin takaa voi kyllä vaivihkaa irvistää kunnon cooleri ikäänkuin varoituksena:evil:. Lisäksi jotain pieniä detaljeja hyvällä tyylillä. Jos aihio on hyvä niin ei siinä älyttömiä tartte IMO lähteä muuntelemaan, että saadaan auto näyttämään hyvältä. Toki tykkään monista isollakin kädellä rakennelluista autoista, mutta nykytyyli on mennyt monelta osin vähän överiksi. En ymmärrä mitä yhteistä on autolla ja näyttelyesineellä, jolla ei voi ajaa.

Isot konvertio-projektit on sitten taas aivan oma lukunsa ja niitten kaikista kovimpien jätkien touhuja:rock:. Esimerkkinä eräs Suomessa rakennettu Audi S4 S2:sen perällä ja RS4:sen koneella ja pyöränkaarien pullistuksella RS4-tyyliin, OEM luukki säilyttäen:worship:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aika hieno.. Eri vanteet laittaisin, mutta on kyl hieno. Teemulla on kyllä nenää näiden autojen suhteen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom