Auton ostamisen sietämätön tuska

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei ollut jaksettu edes selityksiä pistää. Tietääpi ettei kasvotusten tuolta jantterilta käy kysymässä tarjousta sitten. Sieltä varmaan tulis ne vakiot:
- Ai tää väri, tätä on niin paljon
- Ai tolla koneella, se on vähän pieni
- Ai ei oo farkku, no sitten se ei mee
- Ai kaikki varusteet, ei noista kukaan maksa

jne jne

Sit jos ei ole vaihtoautoa antaa liikkeeseen niin ei voi tinkiä yhtään enempää kauppahinnasta.
Ei se ole ilmeisesti kohin koskaan...

Itse en ole ikinä päässyt liikkeessä kauppoihin. Vittuilessaan olen aina tingannut eka hinnan alas ja sitten vasta tarjonnut vaihdokkia. Käytännössä pitää se vaihdokki antaa ilman niin ei ole ikinä kauppoja tosissaan tullut.

Noinhan se toimii. Itse ihmettelen usein miksi veloittavat aina sen toimitusmaksun joka on n. 600e. Ei missään muussa tuotteessa taideta maksaa toimituksesta vaikka itse hakee sen (kaupasta).

Noinhan se toimii. Itse ihmettelen usein miksi veloittavat aina sen toimitusmaksun joka on n. 600e. Ei missään muussa tuotteessa taideta maksaa toimituksesta vaikka itse hakee sen (kaupasta).

Samaa sarjaa pankkien tilin- ja lainan"hoito"maksuissa. Kaikki niitä vain nyhtää ja jos kysyt, että miksi tämmöset on, niin suurilla silmillä tuijotellaan takaisin ja sanotaan "tottakai tämmöinen pitää olla".

Kerrankin voisi sanoa autokaupassa, että otan vihreen uuden Octavian. Ostan sen heti kun se on täällä liikkeessä, mutta erikseen en lähde tilaamaan. Että hoitakaa itse ne toimituskulunne jos kaupat haluatte.

off-topic: kerran kysyin K-Raudasta, että mitä maksaa Enervetin suotimet. 70€ oli mutta pitää tilata. Sanoin että ok tilataan sitten. Oli sitten 16€ rahtikuluja ilmestynyt laskuun. Voi prkl. Sen jälkeen en ole liikkeessä asioinut.

Samaa sarjaa pankkien tilin- ja lainan"hoito"maksuissa. Kaikki niitä vain nyhtää ja jos kysyt, että miksi tämmöset on, niin suurilla silmillä tuijotellaan takaisin ja sanotaan "tottakai tämmöinen pitää olla".

Kerrankin voisi sanoa autokaupassa, että otan vihreen uuden Octavian. Ostan sen heti kun se on täällä liikkeessä, mutta erikseen en lähde tilaamaan. Että hoitakaa itse ne toimituskulunne jos kaupat haluatte.

off-topic: kerran kysyin K-Raudasta, että mitä maksaa Enervetin suotimet. 70€ oli mutta pitää tilata. Sanoin että ok tilataan sitten. Oli sitten 16€ rahtikuluja ilmestynyt laskuun. Voi prkl. Sen jälkeen en ole liikkeessä asioinut.

Ei autoiluun liity, mutta rahastetaan sitä esim lääkärissä toimistomaksun nimellä:jahas:

Ei oo todellista. Tänään piti käydä koeajamassa taas yks auto ja eilen illalla sovittiin jo aikakin. Vielä varmistus ennen lähtöä ja kappas, myöhemmin illalla/yöllä ollut ukkoskuuro ja kyseinen + 140 muuta autoa tuulilasit, konepellit ja katot paskana rakeiden takia diilerin pihassa. Ei sitte... Huomenna ostan auton ja siirryn naureskelemaan muille ostamisen kanssa tuskasteleville.

Isoimmat rakeet oli ollut sellaisia pesäpallon kokoisia:wtf:
Valtavat rakeet iskeytyivät maahan Saksassa ? tekivät pahaa jälkeä ? Stara

Toi o kyllä hullua aina välillä miten noita rakeita tulee, pari kertaa fillarilla jääny ehkä viidesosan noiden koosta olevien rakeiden armoille ja on sattunut... Otin just kohtuu kalliit vakuutukset että saan suojauduttua kaikenmaailman raekuuroilta ja minkeiltä (Tosi yleinen vaiva, etsikäähän parkkihalli jos liikutte esim. autonhakureissulla Saksassa..).
Nyt kun auto on ostettu ni täällä saa muutamalla kympillä omannäköisensä rekisterikilven. Varasin FI 358:n, jää mukava muisto kilven ollessa henkilökohtainen.

Piti aikaisemmin pistää sulle vastaus, että älä unta näe niistä hyvityskuvitelmista :D Ota aina nettiauton halvin, vähennä siitä pari tonnia ja varaudu vielä vähän huonompaan tarjoukseen. Liike pystyy alittamaan vielä senkin laskelman.

Vaikka toisaalta pitäähän joka autossa kate olla. Vaihtoauton kanssa saa varautua 6kk myyntiaikaan ja laatikkoremppaan oikeuden päätöksellä. Mitä innokkaampi ja kiireisempi asiakas on, sitä todennäköisempää on että vaihturissa on just syttymässä kaikki moottorivalot ja laakerit ovat ulvoneet jo kuukausia.

Itse vaihdoin kiireellä, kun Paskattiin oli muutaman km sisällä syttymässä about 1000€ huoltovalo :D Vaan antoi ne liikkeestäkin vaihdossa huomaamatta taakse paskat talvirenkaat ja tavaratilassa oli muutama ylimääräinen öljytahra.

No niinhän mä teinkin :D eli siitä nettiauton halvimmasta laskin kunnolla alle ja vielä sen alle :P mutta silti Laakkonen veti pohjat :D Itsellähän on kaikkea muuta kun kiire vaihtaa joten katsotaan mitä seuraavaksi.

Ehdin tehdä vähän lisää kyselyitä ja auton hyvitysarvo menee välille 14 000€ - 16 100€. Paremman pään hyvitykset tulee toki uusiin autoihin (Skoda RS) mikä on toki ymmärrettävää kun niissä pystyy alennuksia eri lailla laskemaan itse uuden auton hinnasta. Kuitenkin tosta surkeimmasta hyityksestä seuraavaan on hyppyä se +1500€ seuraavaan joka hieman kielii kuinka alakanttiiin se eka tarjous oli vedetty.

Nyt mustana hevosena listalle nousi Opelin Insignia minkä kävinkin koeajamassa. Herkistihän se Opeli-miestä :hyvä: mutta täytyy ehkä vähän miettiä kuviot uusiksi joka tapauksessa.

Jos ehdottaa että itse hakee sen (Hangon?) satamasta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Terve!

Autokuume on nyt päässyt kovin pahaksi ja harkitsen tosissani jos asialle sitten tällä kertaa tekisi jotain. Autoa en ole koskaan omistanut sillä tässä on nyt jo useampi vuosi mennyt opiskelijana, tarkoituksena olisi valmistua ensi vuonna.

Mitä autoa ostaessa pitää huomioida? Millainen ratkaisu on järkevä?

Olen itse ajatellut kriteereiksi seuraavaa:

- Hinta alle 10 tonnia
- Mielellään ajokilometrejä alle 100 tuhatta
- Vuosimalli -04 tai uudempi
- Ei mikään pieni tyttöjen auto

Ja mielessä on ollut esimerkiksi Toyota Corolla, VW Bora tai Jetta (Golf maksaa liikaa?), Mazda 6 (kolmonen ehkä hieman pieni?), Ford Focus.

Haussa siis on luotettava ja hinta-/laatusuhteeltaan hyvä vehje jolla voisi huoletta ajella ainakin sellaset 5 vuotta, jonka jälkeen se olisi helppo vaihtaa seuraavaan autoon.

Minkä verran oston yhteydessä tulee muita kustannuksia? Vakuutukseen (kasko) noin tonni/vuosi ja veroa 160€/vuosi?

Tein kyllä elämäni kaupat ton auton kanssa.

Väliraha oli jotain 4000 euroa ja edelliseen autoon olisi tullut kahden seuraavan vuoden aikana seuraavia kustannuksia:

1. Jakopäähihnaremontti+huolto, oma arvio: 1300e vs. Skoda 0e
2. Kesärenkaat 1200e vs. Skoda 0e
3. Dieselvero 2x600e = 1200e, Skoda 0e.
4. Vakuutusmaksu +600e kalliimpi, Skoda "0e"
5. Seuraavakin huolto, Mitsussa ne on kalliita, olisiko 600e, Skodassa eka huolto, eli jotain tarkastelua, 200e?
6. kolmen vuoden katsastukset 300e, Skoda 0e.
-------------------------------
Tasan 5000e säästin ja autona nyt semmoinen missä on 0km mittarissa.

Ei huono kauppa :D

No helvetti eihän tässä vanhalla kannata enään ajaa eli mars lähimpään Skoda liikkeeseen:D Saitko tosissaan noin pienellä välillä vaihdettua ?

Tein kyllä elämäni kaupat ton auton kanssa.

Väliraha oli jotain 4000 euroa ja edelliseen autoon olisi tullut kahden seuraavan vuoden aikana seuraavia kustannuksia:

1. Jakopäähihnaremontti+huolto, oma arvio: 1300e vs. Skoda 0e
2. Kesärenkaat 1200e vs. Skoda 0e
3. Dieselvero 2x600e = 1200e, Skoda 0e.
4. Vakuutusmaksu +600e kalliimpi, Skoda "0e"
5. Seuraavakin huolto, Mitsussa ne on kalliita, olisiko 600e, Skodassa eka huolto, eli jotain tarkastelua, 200e?
6. kolmen vuoden katsastukset 300e, Skoda 0e.
-------------------------------
Tasan 5000e säästin ja autona nyt semmoinen missä on 0km mittarissa.

Ei huono kauppa :D

Väliraha jotain 4000€? Lähempänä 5000€ vai 4500€?
Mistä löydät noin kalliit kesärenkaat Mitsuun;)
Maksatko oikeastin 100€ katsastuksesta.
Niin ei sitten herneitä nenuseen:D
Eikös tuo sun Mitsus uutena ole ollut likemmäksi 50t€ ja siinä oli vielä tehdastakuu voimassa ja vähän ajettukin taisi olla?

Väliraha jotain 4000€? Lähempänä 5000€ vai 4500€?
Mistä löydät noin kalliit kesärenkaat Mitsuun;)
Maksatko oikeastin 100€ katsastuksesta.
Niin ei sitten herneitä nenuseen:D
Eikös tuo sun Mitsus uutena ole ollut likemmäksi 50t€ ja siinä oli vielä tehdastakuu voimassa ja vähän ajettukin taisi olla?

No vähän yli, kun tuli ruksittua hieman liikaa rukseja. ;)

18" suv renkaat on aika tyyriitä jos ei osta kiinalaisia.
No en maksa mutta jossain se maksaa satkun.
Olihan se uutena ollut kai viidenkympin auto ja takuuta tosiaan yli vuosi jäljellä eikä kilsojakaan paljon

Kai minä nyt saan välirahani laskea siten että se tuntuu itselleni edulliselta kaupalta. Muutenhan mentäs threadin otsikon aiheessa ;)

2 vuodessa huoltoihin 1900e, kun ei mitään vikaa ole muuta kuin jakohihnan vaihto?
Olisko puolet hinnasta liikaa

18 tuuman suv-renkaat 1200e? Esim Noksulta saa 600 eurolla renkaat.

Katsastuksesta kukaan ei maksa 100 euroa kerta.

18 tuuman suv-renkaat 1200e? Esim Noksulta saa 600 eurolla renkaat.
Katsastuksesta kukaan ei maksa 100 euroa kerta.

Esim Vianorin sivuilla Nokian 18" nastojen hinta pyörii siinä 1200€ kinthailla. Mistä 600€ saa 18" renkaat?

Katsastus taas riippuu voimakkaasti paikkakunnasta. Tänävuonna taisi meikälle maksaa ~60€ naftakoneen leima + mittaukset, mutta pari vuotta sitten toisella paikkakunnalla meni yli 100€ katsastus. Hinnoissa ei hirveästi ole kilpailua, sillä aika tehokkaasti tuntuu kaikilla olevan samat hinnat per alue. Sattumaa? Epäilen.

Esim Vianorin sivuilla Nokian 18" nastojen hinta pyörii siinä 1200€ kinthailla. Mistä 600€ saa 18" renkaat?

Katsastus taas riippuu voimakkaasti paikkakunnasta. Tänävuonna taisi meikälle maksaa ~60€ naftakoneen leima + mittaukset, mutta pari vuotta sitten toisella paikkakunnalla meni yli 100€ katsastus. Hinnoissa ei hirveästi ole kilpailua, sillä aika tehokkaasti tuntuu kaikilla olevan samat hinnat per alue. Sattumaa? Epäilen.
Kesärenkaista oli kyse. Vianorilla voi olla muutenkin aika kalliit hinnat ja nastat on aina kalliimmat kuin kesäkumit.

Suositut

Back
Ylös Bottom