- Ikä
- 38
Joo suoranainen kusetus on toki aina kusetus ja sitä nyt ei voi puolustella mitenkään, mutta täytyy kyllä sanoa että on näissä ostajissakin sellaisia ihme hiihtäjiä ettei ilmeisesti ollenkaan ymmärretä että tullaan katsomaan jotain +/- 1000 euron autoa ja sen pitäisi tyyliin olla samassa kunnossa kuin uusi täydellä takuulla oleva autoliikkeen peli.
Nimimerkillä kesällä yhden 600 euron primeran myyneenä huomioitavaa oli että nuoret sällit tuntuivat olevan huomattavasti paremmin kartalla mitä tuolla hinnalla oikeasti saa ja ne viiskymppiset karvahattu-ukot lähinnä kävivät potkimassa renkaita valittamassa kaikista mahdollisista pikkuvirheistä ja viosta ja jokaiselta tuntui unohtuvat että kyseessä oli 22 vuotta vanha reilun 500 euron auto.
Itse kaupittelin vuonna 2008 omaa -93 Opel Vectraa pois. Autohan oli ehkä paras mitä on koskaan itsellä ollut, vikoja ei juurikaan ollut. Lähtöhinnaksi taisin laittaa joku 1100e (saattoi olla alempikin).
Yksi jamppa sitä tuli katsomaan heti. Sanottiin päivää ja heti alkajaisiksi laskin auton hintaa hyvän tahdon eleenä 100€ eli 1000€ oli se mitä halusin autosta. Tällä kaverilla oli kyllä vittumaisin asenne heti. Yhden selvän "vian" hän löysi: takakontissa olevissa talvirenkaissa oli aika paljon ruostetta peltivanteissa. Tästä hän muistutteli koko ajan.
Kun olin hinnan laskenut 1000€ niin siitä lähtien kaveri totesi tasaisin väliajoin ylpeänä Euroopan omistajana: "kyllä sä tämän mulle vielä myyt 500€"
Totesin, että en laske enää hintaa. IHmisillä on varmasti monenlaisia tapoja hieroa kauppaa, mutta minua ei kiinnosta sellainen asia kuin tinkiminen. Hinta on se, mikä se on. Itse tein imo suuren kädenojennuksen kun laskin jo kerran hintaa. Tuo on minun mielestä mukava tapa aloittaa autokaupat.
Loppujen lopuksi homma päättyi niin, että kaveri tarjosi 850€ ja minä olin tiputtanut toisen huntin eli 900€. 50€ eurosta jäi kiinni ja kaveri lähti vihaisena kahville
Kauppoja ei tullut, mutta se oli ainoa kerta kun se ei vituttanut.
Seuraavalla viikolla muutama rantaruottalainen Vaasasta haki auton ja maksoi sen 1100€ heti :D