Auton myyntiarvon nosto

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Aluvanteet ja tummat lasit pitää olla mutta vioista viis... hieno automies.

Tietenkin, pitää sen auton olla hieno omasta mielestä..
Sen sijaan sellaset viat jota helposti ei huomaa tai ei ajoa estä en ala tuhlaamaan rahaa. Antaa sen seuraavan omistajan korjata jos tarpeelliseksi näkee. Ei niikun ole sitten enää oma ongelma..

Jos iskee vika mitä pitää itse alkaa laittamaan niin vertailen kyllä varaosahinnat ja olen tilannut osia mm. täältä Joskus säästää ihan hyvin kun vertailee vähän ja tilaa ulkomailta. Mm. Yhteen entiseen bemariin tuli tilattua ihan kaikki tarvittava Saksasta ja laitettua se auto.. Säästy vrt motonethintaan kuitenkin varmaan -40%

Yritän selvitä mahdollisimman pienin kustannuksin en halua tuhlata kun kuitenkaan en pidä mitään autoa kymmentä vuotta.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joo tottakai, ostan aina sen kalleimman vastaavan ja korjaan sitä parilla tonnilla ja myyn netin halvimmalla.

Kyl rehellinen olen ja jos rehellisesti kysytään onko vikaa x niin kerron kyllä jos vika x on ollut. Toki kuitit ja kaikki dokumentit tehdyistä töistä säästän. Vaihdan kyllä mm öljyt ihan säntillisesti. En mä niitä tahallaan aja paskaksi ja revittele rikki ja huijaa tyhmiä myymällä ehjänä en myöskään ajele vanhaa mersua ja pukeudu suoriin housuihin ;)

Eikä mulla suurimmassa osassa autoja mitään isompaa ole koskaan tullut.

E. En minä huijaa ketään. Sen sijaan nuorena olen tullut kyllä huijatuksi autokaupoilla. Mutta en mä kyllä katso asiakseni parannella autoja toisille vaan myyn ne sellaisessa kunnossa kun ne autot on.

En myöskään jobbaa autoja. Ei ole vaivan väärti. Koitan vaan saada mahdollisimman hyvän vastineen / käyttämäni raha
 
Kannattaako säröinen tuulilasi vaihdatuttaa ennen myyntiä? Ei siis ole leiman este, ainoastaan perinteisesti halki alareunassa. Puhutaan siis hintaluokasta 5-7ke.
 
Näyttäs tollasen muutaman sata euroa maksavan ilman vakuutusta. Kai siinä voi välttää sen 200 euron tinkimisen ostajan puolelta, ite tuskin jaksaisin nähdä vaivaa. En usko että sais niin paljo enemmän myyntihinnassa mitä joutuu rahaa ja aikaa uhraamaan sen vaihtoon.
 
Zone-sarja -42%
Propsit Indicalle provojen (omani mukaanlukien) sivuuttamisesta ihan asiallisilla kommenteilla.

En mää vittuile mut kuitenkin. Ehkä olin ekoissa viesteissä liian kärkäs

Tarkotan: tyyliin jos autossa on vaikka jotain et lohkolämmittimen vastus on palanut niin aika idiootti oisin jos sanoisin että tossa saat 500 euroa alennusta siinä on tollanen ja tollanen vika.
Ei toi tule takaisin että jos mä menen autoa ostamaan niin myyjä sanoisi että joo tosta ei toimi ilmastointi oikeasti saat tonnin alennusta korjauta sillä se.. Näin toimimalla vaan rahoittaa muiden autoilua ja mä en ainakaan niin rahasta ole tehty tai hyväsydäminen muita kohtaan että näin haluaisin toimia.

En mä sitä sellasta tee että myisin vaihteistovammaista ehjänä. Kerran olisin voinut huijata ja säästää sillä 5000 euroa mutta olin rehellinen ja myin kertoen viasta. Lopputulos: jobbari sen osti ja varmaankin teki 5000 e voittoa kusettamalla.
Mä koitan saada mahdollisimman paljon vastinetta for hard earned cash ja yritän pysyä ajan hermoilla autoissa etten huomaa 10v päästä että tarvisi laittaa 15 k e että saisi minkäänlaista autoa


E: edelleen ehkä olin liian kärkäs sanomaan alkuun että siitä sai kuvan että toimintani oisi malliin ostetaan auto rikotaan se tahallaan ja meikataan se myllyttäen ja kalvoilla hienoksi ja myydään jollekin hyvään hintaan niinkuin annelikuusikko..
En mä sitä tarkota vaan tosiaan sitä etten käytä satasia pikkuvikoihin.
E2: tuulilasi: jos on lämmitettävä malliin s-type jaguar maksaa muuten aika paljon.. Kaveri sellasta oli vailla ja oisi ollu tonnin
 
Jos sitä suoraan kysytään en valehtele päin naamaa, olenkin varmaan 2% vähemmistöä tässä.
 
Eli jos sinulta kysytään "Onko mitään vikoja"; niin vastaat kaikki viat joita on (oli ne kuinka "pieniä" tahansa)? Hyvä. En tietenkään tarkoittanut että ostaja kävisi kaikki auton komponentit läpi ja kysyisi erikseen niistä. Tuskinpa sentään vain 2% vähemmistöä, vaikka monet onkin epärehellistä paskasakkia.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaikkein helpointa on myydä auto kunhan ottaa hyvät kuvat autosta kun se on siistittynä eikä valehtele yhtään mitään tai jätä kertomatta. Suoraan ilmotukseen vaan kaikki hyvät ja huonot puolet vikoneen päivineen niin pysyy sekä myyjällä että ostajalla hyvä mieli kaupoista jälkeenpäinkin :)

Vikalistaus myynti ilmoituksessa toki rajaa ostajaehdokkaita ja niin kuuluu tehdäkin. Parempi kun sitä ei kysele semmoset joille ne viat on kuitenki kaupanteon este, saatikka tule katsomaan toiselta puolen Suomea ja sitten pety auton nähdessään.

Mulla on itellä ollu yli 40 autoa vuosien saatossa ja yhenkään kanssa ei oo tarttenu seuraavan omistajan soitella perään kun kaikki on kerrottu aina heti jo ennenku autoa on edes tultu katsomaan.

Itse olen kyllä käynyt monta turhaa reissua pitkin Suomenmaata näitten myyjien takia jotka yrittää pitää viat omana tietonaan ja toivoa että ostaja ei niitä huomaisi. On ollu ihan helvetin räikeitä kusetusyrityksiäkin :jahas:
 
Kannattaako säröinen tuulilasi vaihdatuttaa ennen myyntiä? Ei siis ole leiman este, ainoastaan perinteisesti halki alareunassa. Puhutaan siis hintaluokasta 5-7ke.

Itse ainakin 'arvostaisin' jos lasi olisi valmiiksi vaihdettu vaikka vaihtoehtona olisi lasin asennuksen verran hinnan tiputtaminen myyjän toimesta. Säästää vaivaa auton ostajalle.
Särö tuulilasissa voi myös vaikuttaa aikalailla jos autokauppiaiden kusetuksiin menee. Itse olin muutama viikko sitten koeajamassa yhtä auto ja olin puhelimessa jutellut kauppiaan kanssa kuinka paljon vaihdossa omasta vanhasta saisin.
Kauppias meinas puhelimessa että 4k€ mun autosta vois antaa jos hyvässä kunnossa. No mun auto käytiin siinä läpi ja auto on todella hyväkuntoinen, eikä autokauppiaalla ollut mitään valittamista auton kunnosta, mutta kun oli lasi rikki ei kuulemma voinutkaan hyvittää kuin 2800€ :D
Lasi maksaa laitettuna 270€ joten enpä jatkanut kaupantekoa siitä autosta
 
Vielä voisi kevyesti offtopiccina, jos ottaa tuulilasivakuutuksen niin haluaakohan vakuutusyhtiö katsoa että lasi on kunnossa ennen papereiden kirjoittelua? :D
 
90-luvun autoista sanoisin, että hinta 300-800e ja vasta katsastettu. Sillä se lähtee.

Myyjänä ei mannea tai mitään ahmedia.
 
1. Arvostatteko juuri tehtyä auton pienimuotoista perushuoltoa, kuten öljyt vaihdettu, tulpat uusittu, ilmanputsari vaihdettu yms. mutta että hinta olisi edelleen suhteellisen halpa?
-Ilmanputsarit, öljyt, tulpat jne pienet hommat on aika yks ja sama onko tehty vai ei jos ei ole huoltokirjaa pidemmältä ajalta, niiden uusiminen ite kustantaa kuitenkin about 50e. Yks vaihto näissä osissa ennen myyntiä ei paljoa kuntoo vaikuta, mutta jos on kirjattu ylös huollot vaikkapa viimesen 100tkm ajalta niin luo vähän uskoa että autoa on pidetty suht hyvin.

2. Etsittekö yksilöitä joihin on juuri tehty ns. keskikokoiset remontit, kuten jakopäänremppa, kytkinremppa, alusta ruostesuojattu. Auton hintakin saa näiden remonttien vuoksi olla suhteellisesti hieman kalliimpikin?
-Jakopäänremppa on aina plussaa, se on keskisuurista remonteista vittumaisin ja ainut jota en ite mielelläni opettele. Toyotia kun harrastan niin kytkin ei mene ilman hurjastelua, sen huomaa kyllä koeajossa sitten onko vedetty pommilla/ylisuurella kuormalla tai renkaat linkussa vetarit paukkuen. Ruostesuojaus pitää tehä uutena tai vaikutus on tasan nolla, selviää kattomalla takakaarien sisälle ja kurkkaamalla helmojen alaosaan. Tässäkin huoltokirja ja mahdolliset leimat liikkeistä on kova sana...
3. Ette arvosta mitään remontteja. Tärleämpää on, että tankissa on bensaa, jotta voi koeajaa ja renkaissa on ilmaa. Tällöin auton tulee olla halvimpia tarjolla olevia, jotta jää itselle rahaa mahdollisiin remontteihin?
Jos perusasiat on siinä kunnossa pienen tarkistuksen&koeajon perusteella, että auton meinaan ostaa niin katson ainoastaan että saan mukaan kahdet hyvät renkaat suhteellisen tuoreilla Dot-päiväyksillä, kolmen millin pinnalla varustetut kesänakit tai viisi vuotta vanhat talvikumit on uusintakunnossa ja kaks kierrosta renkaita maksaa helposti 700-1000e. Saa olla helvetin halpa auto että sen ostan susirenkailla, 90-luvun autoissa koeajossa todettujen jarrujen kunnon, jne asioiden lisäks hyvät renkaat on kuitenkin monesti se paras henkivakuutus tuolla Suomen sateissa ja lumituiskuissa :)
 
Kyl rehellinen olen ja jos rehellisesti kysytään onko vikaa x niin kerron kyllä jos vika x on ollut.

Mutta siis jos kysytään onko autossa vikaa, niin kerrot että on esim. se lohkolämppärin vastus palanut?

Jos sitä suoraan kysytään en valehtele päin naamaa, olenkin varmaan 2% vähemmistöä tässä.

Siis miten tämä nyt on ymmärrettävä? Pitääkö ostajan tietää kysyä sulta jotain tiettyä yksilöityä vikaa jotta kertoisit sen olemassaolosta VAI riittääkö, että kysyy onko autossa jotain vikaa?

Jotta rehellisyydestä voidaan puhua, niin jos ostaja kysyy onko autossa vikaa niin silloin kerrotaan ne viat, ilman että odotetaan, että ostaja käy jokaista komponenttia erikseen läpi kysymällä.
 
Joo suoranainen kusetus on toki aina kusetus ja sitä nyt ei voi puolustella mitenkään, mutta täytyy kyllä sanoa että on näissä ostajissakin sellaisia ihme hiihtäjiä ettei ilmeisesti ollenkaan ymmärretä että tullaan katsomaan jotain +/- 1000 euron autoa ja sen pitäisi tyyliin olla samassa kunnossa kuin uusi täydellä takuulla oleva autoliikkeen peli.

Nimimerkillä kesällä yhden 600 euron primeran myyneenä huomioitavaa oli että nuoret sällit tuntuivat olevan huomattavasti paremmin kartalla mitä tuolla hinnalla oikeasti saa ja ne viiskymppiset karvahattu-ukot lähinnä kävivät potkimassa renkaita valittamassa kaikista mahdollisista pikkuvirheistä ja viosta ja jokaiselta tuntui unohtuvat että kyseessä oli 22 vuotta vanha reilun 500 euron auto.
 
Eli jos sinulta kysytään "Onko mitään vikoja"; niin vastaat kaikki viat joita on (oli ne kuinka "pieniä" tahansa)? Hyvä. En tietenkään tarkoittanut että ostaja kävisi kaikki auton komponentit läpi ja kysyisi erikseen niistä. Tuskinpa sentään vain 2% vähemmistöä, vaikka monet onkin epärehellistä paskasakkia.

Siis sä kerrot aina avoimesti kaikki auton viat ja tingit myös ostajalle varmasti edullisen kaupan?

Sulta siis kannattaa aina auto ostaa, ilmoittele ihmeessä jos olet myymässä varmasti palstalta ostajan saat
 
Siis sä kerrot aina avoimesti kaikki auton viat ja tingit myös ostajalle varmasti edullisen kaupan?
Ilmeisesti rehellisyys on sinulle jotain uutta ja yllättävää käytöstä?

Jos kysytään onko vikoja, minä kerron ne viat joita autossa on. Se ei se tarkoita että "tingin ostajalle" edullisen kaupan. Toki minun kanssa on edullista tehdä kauppaa, sillä en ole kusettavaa paskasakkia.

Jos ostaja kysyy onko vikoja, sillon rehellinen ihminen kertoo kaikki viat. Kysymys siitä onko vikoja ei tarkoita, että ostaja haluaa kuulla ne viat mitä myyjä haluaa kertoa, vaan ostaja haluaa kuulla kaikki viat mitä autossa on.

Jotenkin muistelen että olet sama nimimerkki joka myönsi kusettaneensa vanhuksia puhelinmyyjänä ollessaan. Ei yllätä mikäli näin on.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom